ClickCease

הרמת סינוס – כל המידע אודות תהליך הטיפול

הרשת פועלת מאז שנת 1984 ולה מעל 40 שנות ניסיון. הרשת מעניקה שירות איכותי על ידי צוות רופאים רגיש ומקצועי, ציוד מתקדם ושימוש בטכנולוגיות החדישות ביותר.

בהסדר עם כל חברות הביטוח

השתלות דנטליות הפכו לפתרון המועדף עבור אנשים שאיבדו אחת או יותר משיניהם. שתלים מחליפים את שורש השן הטבעית ומספקים בסיס יציב ועמיד לכתרים, גשרים או תותבות. אולם, במקרים שבהם ישנו חוסר משמעותי של עצם בלסת העליונה, אזור הסינוס המקסילרי עלול להפריע להצבת שתלים באורך סטנדרטי. הפתרון לכך הוא הליך כירורגי הנקרא הרמת סינוס, אשר מטרתו להגדיל את נפח העצם באזור ובכך לאפשר התקנה בטוחה ויציבה של שתלים. במאמר זה נסקור בהרחבה את כל מה שצריך לדעת על הרמת סינוס לקראת השתלות דנטליות.

מהי הרמת סינוס? 

הסינוס המקסילרי הוא חלל מלא אוויר הנמצא בעצם הלסת העליונה, משני צידי האף. רצפת הסינוס מורכבת מעצם דקה המפרידה בינו לבין חלל הפה. כאשר ישנו מחסור בעצם באזור זה, הסיבות יכולות להיות מגוונות: אובדן שיניים ממושך, מחלת חניכיים, ספיגת עצם טבעית עם הגיל, או מבנה אנטומי מולד.

הרמת סינוס היא פרוצדורה כירורגית בה מרימים למעשה את רירית הסינוס ומחדירים חומר השתלה מיוחד מתחתיה כדי לעבות את העצם. לאחר תקופת ריפוי של מספר חודשים, העצם החדשה מתאחה עם העצם הקיימת, ונוצר בסיס עבה ויציב יותר להשתלות דנטליות.

יש לציין כי הרמת סינוס נחשבת לפרוצדורה בטוחה בעלת שיעורי הצלחה גבוהים.

מי הם המועמדים האידיאליים להרמת סינוס?

  1. מטופלים הסובלים מחוסר עצם משמעותי באזור הלסת העליונה האחורית.
  2. מטופלים המעוניינים בהשתלות דנטליות לתמיכה בכתרים, גשרים, או תותבות.
  3. מטופלים בעלי בריאות כללית טובה שאינם מעשנים. (עישון פוגע ביכולת ריפוי העצם ועלול להגדיל את הסיכון לסיבוכים לאחר הפרוצדורה)

הליך הרמת הסינוס 

לפני ביצוע הרמת סינוס, יבוצע צילום CT לתכנון מדוקדק של ההליך. תחת הרדמה מקומית, או לעיתים סדציה (טשטוש) בהתאם להיקף והמורכבות, מבצע הרופא פתח קטן בעצם הלסת, דרכו ניתן לגשת לממברנה העוטפת את הסינוס (ממברנת שניידר). בשלב הבא, מופרדת הממברנה בעדינות מעצם הלסת ומוגבהת כלפי מעלה.

כעת, עם היווצרות החלל שמתחת לממברנת הסינוס, מחדיר הרופא חומר מיוחד להשתלת עצם. סוגי החומרים להשתלה הינם מגוונים וכוללים:

  1. אוטוגנית: שתל עצם הנלקח מאזור אחר בגופו של המטופל עצמו (לרוב מהלסת, הסנטר או אזורים מרוחקים יותר כמו עצם האגן). נחשבת לאופציה האיכותית ביותר אך כרוכה בפרוצדורה נפרדת לאיסוף העצם.
  2. אלוגרפט: שתל עצם ממקור אנושי, אשר עבר עיקור ועיבוד קפדני.
  3. קסנוגרפט: שתל עצם ממקור של בעל חיים (לרוב בקר), שעבר תהליך הסרה של מרכיבים אורגניים.
  4. חומרים סינתטיים: מגוון של תחליפי עצם סינתטיים בעלי תכונות הדומות לעצם טבעית.

לאחר מילוי החלל, סוגר הרופא את הפתח שנוצר בעצם, לעיתים בעזרת ממברנה מיוחדת המזרזת ריפוי. תפרים עדינים סוגרים את האזור. תהליך הריפוי לאחר הרמת סינוס נמשך לרוב בין 4-9 חודשים, ולאחריהם ניתן לבצע את השתלות השיניים עצמן.

סוגי הרמות סינוס

קיימות שתי גישות עיקריות להרמת סינוס:

  1. הרמת סינוס לטרלית (צידית): הגישה השכיחה ביותר, בה הפתח בעצם נעשה דרך הדופן הצידית של הלסת. מתאימה למקרים בהם נדרש עיבוי עצם בינוני.
  2. הרמת סינוס קרסטלית (אנכית): הפתח ממוקם באזור הרכס עליו עתידים להיות ממוקמים השתלים. בגישה זו הרופא מקדח בזהירות דרך הרכס ומרים את ממברנת הסינוס כלפי מעלה באופן אנכי. שיטה זו מתאימה למקרים בהם נדרש עיבוי עצם קל יחסית.

סיכונים וסיבוכים פוטנציאליים של הרמת סינוס 

על אף שהרמת סינוס נחשבת לפרוצדורה בטוחה בעלת שיעורי הצלחה גבוהים, חשוב להיות מודעים לסיכונים ולסיבוכים אפשריים, כמו בכל הליך כירורגי. סיבוכים אלו לרוב ניתנים לטיפול, אך עשויים לעכב את ההחלמה או את האפשרות להתקנת שתלים בהמשך.

בין הסיבוכים האפשריים:

  1. קרע או ניקוב של ממברנת הסינוס: זהו הסיבוך השכיח ביותר בהרמת סינוס. אם הקרע קטן, לרוב הרופא יכול לתקנו במהלך הפרוצדורה. קרע גדול עלול להצריך הפסקת ההליך ודחיית השתלת העצם למועד מאוחר יותר לאחר ריפוי.
  2. סינוסיטיס: דלקת במערות האף. במידה ומדובר בזיהום חיידקי, יידרש טיפול אנטיביוטי.
  3. דימום: דימום מוגבר ומתמשך הינו סיבוך נדיר יחסית.
  4. כישלון ההשתלה: במקרים מסוימים, השתלת העצם לא מצליחה להתאחות כראוי עם העצם הקיימת. במצבים אלו ייתכן צורך בפרוצדורה חוזרת.
  5. פגיעה עצבית: נדיר, אך עלול לגרום לתחושת נימול באזור הניתוח.

חשוב לציין שלמטופלים בעלי בריאות כללית טובה שאינם מעשנים, הסיכון לסיבוכים נמוך משמעותית. התייעצות עם רופא מומחה ומעקב צמוד אחר ההנחיות לאחר הפרוצדורה מסייעים במניעת סיבוכים ומזרזים החלמה מיטבית.

החלמה מהרמת סינוס

בימים הראשונים שלאחר הרמת סינוס צפויה נפיחות מסוימת בפנים ואי נוחות קלה באזור הניתוח. תופעות אלו צפויות לחלוף באופן הדרגתי תוך מספר ימים. הרופא ירשום תרופות לשיכוך כאבים ולמניעת זיהומים, וייתן הנחיות מפורטות לטיפול ותחזוקה של האזור המנותח.

זמני ההתאוששות משתנים בין מטופלים, אך באופן כללי, ההחלמה המלאה אורכת מספר שבועות. תקופת הריפוי המלאה לפני שניתן להתקין שתלים היא לרוב בין 4-9 חודשים, וזאת בכדי לאפשר זמן מספק להיווצרות עצם חדשה ובריאה.

להלן הנחיות חשובות לקידום החלמה מהירה לאחר הרמת סינוס:

  • מנוחה: בימים הראשונים הקפידו על מנוחה מספקת והימנעו מפעילות גופנית מאומצת.
  • קירור האזור: קומפרסים קרים יכולים להפחית נפיחות וכאבים.
  • הגבהת הראש: שינה עם ראש מוגבה על מספר כריות מסייעת בהפחתת הלחץ באזור הסינוסים.
  • היגיינה אוראלית: חשוב להמשיך בצחצוח שיניים ושימוש בחוט דנטלי, אך באופן זהיר ביותר באזור הניתוח. יש להימנע משטיפות פה נמרצות.
  • התעטשות עדינה: חשוב להשתדל להתעטש בעדינות עם פה פתוח כדי להפחית את הלחץ על הסינוסים.
  • הימנעות מקינוח אף: פעולה זו עלולה להפעיל לחץ על אזור הניתוח, מומלץ לנשום דרך הפה בימים הראשונים.
  • תזונה רכה: בימים שאחרי ההליך מומלץ להקפיד על תזונה רכה וקרה שלא דורשת מאמץ לעיסה. כדאי להימנע ממזונות חמים, חריפים או קשים.

סימנים הדורשים פנייה לרופא

ברוב המקרים, ההחלמה מתקדמת ללא בעיות. אך ישנם תסמינים מסוימים המחייבים פנייה לרופא המטפל:

  1. נפיחות מוגברת שאינה פוחתת
  2. דימום ממושך מהאף או מהפה
  3. כאב חזק שאינו מגיב למשככי כאבים
  4. חום גבוה
  5. הפרשות בעלות צבע או ריח חריגים

מעקב צמוד אחר הנחיות הרופא והקפדה על ההמלצות חיוניים להחלמה תקינה ומונעים סיבוכים מיותרים.

השתלות דנטליות לאחר הרמת סינוס 

הרמת סינוס נועדה, מלכתחילה, לסלול את הדרך להשתלות דנטליות וליצור בסיס עצם יציב לתמיכה בהן. לאחר תקופת הריפוי של השתל, כאשר העצם החדשה התאחתה באופן מספק, ניתן להמשיך לשלב הבא – החדרת השתלים לעצם הלסת.

במרבית המקרים, לאחר הרמת סינוס יהיה צורך להמתין בין 4-9 חודשים לפני התקנת השתלים. משך הזמן משתנה בהתאם לקצב הריפוי האישי, כמות העצם שהושתלה, ומורכבות המקרה. הרופא יבצע צילומי רנטגן תקופתיים כדי להעריך את מידת התקדמות בניית העצם ולקבוע את העיתוי האופטימלי להשתלות.

סוגי השתלים המתאימים לאחר הרמת סינוס ייקבעו על ידי הרופא באופן פרטני בהתחשב בפרמטרים שונים: צפיפות העצם שהושתלה, מספר השיניים החסרות, ואזור השתלתן. במקרים מסוימים, במיוחד כאשר כמות העצם שהושתלה מספקת, יתאפשר לבצע את הרמת הסינוס ואת החדרת השתלים בו-זמנית.

לרוב, במצבים של אובדן שיניים נרחב בלסת העליונה האחורית, שיקום על גבי שתלים לאחר הרמת סינוס יספק פתרון אסתטי ותפקודי מיטבי. השתלים משמשים כעוגן יציב התומך בגשרים או תותבות, מבלי הצורך להישען על השיניים הטבעיות הסמוכות.

חלופות להרמת סינוס 

על אף שהרמת סינוס נחשבת לפתרון היעיל והמקובל ביותר במקרים של מחסור בעצם בלסת העליונה האחורית, קיימות מספר חלופות שניתן לשקול בנסיבות מיוחדות, כגון כאשר כמות העצם החסרה אינה משמעותית במיוחד.

שתלים קצרים

במקרים מסוימים בהם ישנו אובדן עצם קל, ניתן לשקול שימוש בשתלים קצרים במיוחד (באורך של כ-6 מ"מ). שיטה זו מונעת את הצורך בהרמת סינוס, אך לא תמיד מתאימה ויציבותה עלולה להיות נמוכה יותר בטווח הארוך בהשוואה לשתלים סטנדרטיים המעוגנים בעצם עבה יותר.

שתלים זיגומטיים

אלו שתלים ארוכים במיוחד שמגיעים עד לעצם הזיגומה (עצם הלחי). הליך השתלתם מורכב יותר ומתאים למקרים בהם אובדן העצם הינו נרחב ביותר.

ההתאמה לחלופות אלו צריכה להיקבע על ידי רופא מומחה לאחר בחינה מדוקדקת של מבנה הפנים שלך וצילומי הדמיה תלת-ממדיים. חשוב להבין שלחלופות אלו מגבלות מסוימות מבחינת היציבות והעמידות שלהן בהשוואה לשתלים המונחים לאחר הרמת סינוס. לרוב, הרמת סינוס תספק בסיס בטוח ויציב יותר לשתלים לאורך זמן.

עלויות הרמת סינוס 

העלות של הרמת סינוס בישראל משתנה בהתאם למספר גורמים, ביניהם:

  1. מורכבות המקרה: כמות העצם החסרה, הצורך בהרמה חד-צדדית או דו- צדדית.
  2. סוג השתלת העצם: שימוש בעצם עצמית של המטופל ייקר את ההליך בהשוואה לחומרים אחרים.
  3. מומחיות הרופא: רופאים בעלי ניסיון רב ומומחיות בתחום עשויים לגבות מחירים גבוהים יותר.
  4. מיקום גיאוגרפי: המחירים עשויים להיות גבוהים מעט יותר במרכז הארץ.

לעיתים ישנן עלויות נוספות, כמו צילומים ותרופות. חשוב לקבל הצעת מחיר מפורטת מהרופא המטפל לפני תחילת הטיפול, ולוודא שהיא כוללת את כל המרכיבים הרלוונטיים.

כדאי גם לבדוק האם קופת החולים שלך מציעה השתתפות כלשהי בהוצאות על הרמת סינוס, בייחוד במסלולים המשלימים או הביטוחים הפרטיים.

סיכום 

הרמת סינוס היא פרוצדורה כירורגית נפוצה המאפשרת לבצע השתלות דנטליות באזור הלסת העליונה האחורית, גם במצבים של מחסור בעצם. על אף הסיכונים הפוטנציאליים, מדובר בהליך בעל שיעורי הצלחה גבוהים המסייע לשחזר חיוך בריא ופונקציונלי ומספק מענה במקרים של אובדן שיניים נרחב.

מומלץ להתייעץ עם רופא מומחה בכירורגיית פה ולסת או פריודונט (מומחה למחלות חניכיים) כדי להעריך את ההתאמה שלך להרמת סינוס, לקבל תכנית טיפול מותאמת אישית, ולדון ביתרונות ובחסרונות של השיטה אל מול חלופות אפשריות.

ניתן לשתף את התוכן כאן:

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

ניתן ליצור קשר גם בטלפון | וואטסאפ

074-774-6616

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

ניתן ליצור קשר גם בטלפון | וואטסאפ

הלבנה

בסיום טיפול שיניים, השלמת מראה הפנים שלנו זה שיניים לבנות. הלבנת שיניים היא התכשיט לחיוך מושלם.

שיננית

מרכיב משמעותי במניעת דלקות חניכיים ושימור בריאות הפה והשיניים הוא ביקור תדיר אצל השיננית

יישור שיניים

לא רק בגלל החשיבות האסתטית. יישור שיניים מתקן גם את צפיפות ורווחי השיניים ומשפר את היגיינת הפה בנוסף לשיפור הביטחון העצמי

שתלים

תחליף מלאכותי לשיניים ופתרון לשיקום פה אסתטי שלא באמצעות תותבות

כתרים

פתרון מלאכותי לשיקום השן לאחר נזק קשה או לצורך שיקום על שתלים. כיום יש סוגי כתרים שונים" חרסינה, זירקוניה, זירקוניה מנוליטי ו EMAX

אסתטיקה

ציפויי שיניים, השלמת כותרת ויישור שיניים בלתי נראה - הם הפתרונות לאסתטיקה דנטלית במראה השיניים הקדמיות.

שרית אברג'ל

מרפאת שיניים פתח תקווה

רוצה להודות על הטיפול המעולה אותו קיבלתי במרפאתכם בפתח תקווה. נשברה לי שן באמצע היום, קיבלה אותי שולי מנהלת המרפאה ללא תיאום מראש הרגיעה אותי ונתנה לי להבין כי אני בידיים טובות. על אף החשש הגדול מרופא שיניים טיפלה בי ד”ר גל בעדינות ובסבלנות. השהות במרפאה היפה היה נעים וטוב ועל כך תודה הן לשולי והן לד״ר גל הנהדרות.

עידן פאניאן

מרפאת שיניים אשדוד

הייתי מטופל בסניף אשדוד ורציתי להוקיר תודה רבה מכל הלב לד"ר ג'ודית שנתנה לי שירות אדיב ומקצועי והובילה אותי משיניים עקומות לשיניים ישרות ואסתטיות. ובסכותה אני קם כל בוקר בהרגשה מדהימה ומסופק בטירוף. תודה.

ליאת כהן

מרפאת שיניים פתח תקווה

הגעתי למרפאת שיניים בפתח תקווה, מתוסכלת ממצבי וחוששת מהבאות… שם קיבל אותי ד"ר בוחניק בחיוך מאיר ובסבלנות. תוך מספר דקות הוא פתר לי את הבעיה שהציקה לי כ"כ והחזיר לי את החיוך לפנים – פשוטו כמשמעו ? תודה לצוות הנפלא ולד"ר בוחניק על הטיפול.

רחל קטורזה‎

מרפאת שיניים ד״ר בוחניק

ברצוני להודות לצוות המרפאה של מרפאת שיניים ד"ר בוכניק על השרות המעולה החל מפנינה כהן על ההסבר על הטיפול שיטות הרגעה זה בהחלט עזר ד"ר סימון המדהים על הטיפול שגרם לי לחייך ובחלט העלה לי את הביטחון העצמי ראוי לציין כי נורא חששתי מרופא שיניים שנמנעתי מלהגיע לטיפולים בגלל הפחד. בזכות הצוות המדהים עברתי את הטיפולים ללא פחד ממליצה בחום על המרפאה הזו.

מרפאות שיניים ד״ר עמוס בוחניק לוגו
שנות פעילות
0
מרפאות
0
רופאים ושינניות
0
עובדי המרפאות
0

סיפור הקמת רשת שיניים

כדי לעזור לכם לעשות את ההחלטה הנכונה. רשת "שיניים" הוקמה בשנת 1984 על ידי האחים ד"ר עמוס בוחניק ואורי בוחניק, מתוך מטרה לשנות את מדיניות המעבר בין מרפאה למרפאה בהתאם לטיפול, ולהביא את בשורת כל הטיפולים תחת קורת גג אחת. וכך, בזה אחר זה נפתחו מרפאות והצטרפו סניפים נוספים לרשת וכיום היא מונה 26 סניפים בפריסה ארצית – אילת, אשדוד, אשקלון, באר שבע, בני ברק, בת ים, דימונה, חדרה, כרמיאל, חיפה, יבנה, ירושלים מרכז, ירושלים תלפיות, מודיעין, מעלה אדומים, נהריה, נתניה, נתיבות, פתח תקווה, צפת, שהם, ראשון לציון, רעננה, קרית גת, תע"ש ותל אביב. בכל אחת מהמרפאות יש בין 2-6 חדרי טיפולים ומועסקים בה רופאים מכל תחומי רפואת השיניים לצד רופאים מומחים בכירורגיה והשתלות, יישור שיניים, טיפולי שורש, פריו (טיפולי חניכיים) ועוד. כל הרופאים בעלי רישיון משרד הבריאות ודיפלומות שונות מחזיקים בביטוח אחריות מקצועית, מתעדכנים כל הזמן בהתפתחויות האחרונות בענף רפואת השיניים ועוברים כנסים והשתלמויות מקצועיות. כל סוגי טיפולי השיניים מוענקים בכל אחת ממרפאות הרשת – טיפולים משמרים (כגון סתימות, עקירות וטיפולי שורש), שיקום הפה (כגון מבנים, כתרי חרסינה, כתרי זירקוניה למיניט ועוד ותותבות), כירורגיה והשתלות דנטאליות, טיפולי שיננית הכוללים הסרת אבנית והדרכה בהיגיינה אוראלית, יישור שיניים מכל הסוגים, וטיפולי אסתטיקה דנטאלית.

למעלה מ- 40 שנה אנו כאן כדי להעניק לכם שירות ולדאוג שתצאו מהמרפאה עם חיוך גדול.

בהסדר עם כל חברות הביטוח

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

ניתן ליצור קשר גם בטלפון | וואטסאפ

מה מיוחד ברשת שיניים?

קשה לבחור רופא שיניים. אף אחד לא הולך לרופא שיניים מתוך הנאה, והעובדה כי אתה שוכב, חסר אונים, על הכיסא והרופא בו בחרת אמון על הטיפול באופן מוחלט, הופכת את ההחלטה אף לקשה יותר. מעבר לכך, טיפולי שיניים הינם טיפולים כואבים בדרך כלל וכרוכים בהוצאה כספית לא מבוטלת. אז איך בוחרים? איך יודעים שהרופא בו בחרנו יטפל בנו כמו שצריך, ימנע מאתנו כאב וזמן מיותר ויגבה תשלום רק על מה שצריך באמת? לא פשוט…

מהו היתרון של מרפאות הרשת על פני מרפאה קטנה?

היתרון הבולט ואחת מאבני הדרך של הרשת, הוא מתן כל שירותי רפואת השיניים תחת קורת גג אחת/ אומר ד"ר עמוס בוחניק, "לפני שהוקמה הרשת, מטופל שהיה מגיע לרופא השיניים הופנה על ידו לא פעם, לרופאי שיניים אחרים בהתאם לטיפול לו הוא נזקק. מאחר וזה היה המצב באותן שנים, יצרנו פתרון המקל על המטופל, חוסך ממנו את ההתרוצצות ומעניק לו שירות מלא. וכך, הוקמו והתבססו המרפאות שלנו כמרפאות 'all in one', אליהן הצטרפו מרפאות נוספות המאפשרות למטופל לקבל את כל שירותי רפואת השיניים תחת קורת גג אחת".

משפחתית וטיפול מסור וצמוד

לכל מרפאה יש מנהל רפואי האחראי על כל ההיבטים הרפואיים והמקצועיים של המרפאה ושל כלל הרופאים בה. צוות המרפאה כולל סייעת מיומנת ומקצועית לכל רופא, מנהלת סניף האחראית על הצד האדמיניסטרטיבי, כח האדם ושירות לקוחות. וכן, צוות קבלה ומשרד שנותן מענה לקביעת תורים, גביית תשלומים וטיפול בכל בקשה של הלקוחות. גם מבחינת חידושים טכנולוגיים לא נשארת הרשת מאחור והיא צועדת עם התפתחות הטכנולוגיה ומשתמשת בחומרים חדשים ומתקדמים ומכשור חדש שיוצא לשוק נכנס בהדרגתיות לסניפים השונים. מדיניות הרשת מאפשרת לרופאים לבחור את סוג החומרים בהם הם רוצים להשתמש ולא משפיעה על החלטתם המקצועית, למרות שלעיתים קיימים הבדלים מהותיים בעלויות
רשת המרפאות התקשרה עם אחת המעבדות הגדולות בישראל, המספקת להן את כל שירותי טכנאות השיניים.

מאמרים נבחרים

כיצד מתבצע טיפול יישור שיניים?

טיפול יישור שיניים, גם הידוע כאורתודונטיה, הוא אחד מהטיפולים הדנטליים הנפוצים והחשובים ביותר. מטרתו העיקרית היא לתקן עיוותים בסידור ובתנועה של השיניים, על מנת להשיג חיוך יפה, נשיכה מאוזנת ובריאות אורלית כוללת. נתונים מראים שכ-50% מהאוכלוסייה הבוגרת זקוקה לטיפול יישור שיניים, והביקוש לשירותים אלה רק עולה עם השנים. תהליך יישור השיניים מתחיל בהערכה מקיפה ע"י רופא אורתודונט מומחה, שבודק את מצב השיניים, הלסתות והפנים. על בסיס זה מוצב תכנון טיפול מותאם אישית, הכולל את שיטת

קרא עוד »

 האם יין לבן או אדום מכתימים את השיניים?

כולנו רוצים חיוך לבן, בוהק ובריא. זה מעלה את הביטחון העצמי, משדר בריאות, ואין כמו חיוך יפה להאיר פנים. אבל עבור חובבי יין, החתירה לחיוך המושלם יכולה להיות מאתגרת. כולנו שמענו שיין, במיוחד יין אדום, גורם לכתמים בשיניים. האם זה אומר שעלינו לוותר על המשקה האהוב כדי לשמור על שיניים לבנות? במדריך זה, נצלול עמוק לעולם של יין וכתמים ונבין מה באמת קורה לשן שלנו כשאנחנו לוגמים קברנה סוביניון או כוס שרדונה צוננת. להבין כיצד

קרא עוד »

האם איחור בבקיעת שיניים אצל תינוקות צריך לעורר דאגה?

בקיעת השיניים היא אחד מהתהליכים החשובים והמשמעותיים בהתפתחות התינוק. החל מהחודשים הראשונים לחייו, התינוק עובר תהליך הדרגתי של צמיחה והבקעה של שיניים חלב, שישמשו אותו בהאכלה, לעיסה ודיבור בשנותיו הראשונות. תהליך זה הוא חלק בלתי נפרד מההתפתחות הכללית של התינוק – מוטורית, קוגניטיבית וחברתית-רגשית. למרות שבקיעת השיניים נחשבת לתהליך טבעי, לא פעם הורים מודאגים לנוכח עיכובים או שינויים בדפוס הבקיעה הצפוי. השאלה "האם איחור בבקיעת שיניים אצל תינוקות צריך לעורר דאגה?" היא שכיחה בקרב הורים

קרא עוד »

 מתי רצוי לקחת את הילד לראשונה לרופא השיניים?

ההורים יודעים עד כמה השיניים של ילדיהם חשובות לבריאותם ולהתפתחותם התקינה. אך מתי הזמן המיטבי להביא את הילד לביקור הראשון אצל רופא השיניים? שאלה זו מטרידה רבים, שכן הטיפול בשיניים של הילד במהלך השנים הראשונות לחייו הוא קריטי להבטחת בריאות השיניים והחניכיים שלו לטווח הארוך. בפוסט זה, נבחן את הגורמים המרכזיים בקביעת הזמן המתאים לביקור הראשון אצל רופא השיניים. נלמד על התפתחות השיניים בגיל הינקות והפעוטות, נדון בחשיבות הביקור הראשוני ובמה שניתן לצפות ממנו, ונספק

קרא עוד »

האם זה נכון שבקבוק או הנקה בלילה מזיקים לשיניים?

אחת השאלות הנפוצות ביותר שמעסיקות הורים לתינוקות ופעוטות היא האם מתן בקבוק או הנקה במהלך הלילה עלולים להזיק לשיניים המתפתחות של הקטנטנים. חששות אלו מוצדקים לחלוטין, שכן תופעה המכונה "עששת הבקבוק" מהווה סיכון אמיתי לבריאות הפה של ילדים. עששת הבקבוק יכולה לגרום לכאבים, זיהומים, ואף אובדן מוקדם של שיניים – מה שמשפיע לא רק על רווחתו של הילד בהווה, אלא גם עלולה להיות לכך השלכות על התפתחות הדיבור, התזונה והביטחון העצמי שלו בעתיד. מהי עששת

קרא עוד »

מהי גרידת חניכיים/הקצעת שורשים?

בריאות החניכיים שלנו אינה רק עניין של חיוך יפה, אלא מרכיב חשוב בבריאות הכללית של הגוף! מחלות חניכיים נגרמות מהצטברות חיידקים ורובד חיידקי (פלאק), וללא טיפול הן עלולות להוביל לנסיגת חניכיים, ריח רע מהפה, אובדן שיניים, ואף להשפיע לרעה על מחלות כמו סוכרת ומחלות לב. במאמר זה נסקור לעומק את מחלות החניכיים, נפרט כיצד גרידת חניכיים (הקצעת שורשים) יכולה לטפל בבעיה ולמנוע סיבוכים, ונדגיש את החשיבות של הקפדה על היגיינת הפה המעולה למניעת מחלות חניכיים

קרא עוד »

 כיצד להתמודד עם חרדה מרופא השיניים?

פחד מרופא השיניים הוא תופעה נפוצה להפליא. עבור אנשים רבים, הביקור אצל רופא השיניים הופך למקור למתח, דאגה, ובמקרים חמורים אף עלול להוביל לדחייה מוחלטת של טיפולים חיוניים. השלכות שליליות אלו פוגעות באופן ישיר בבריאות הפה, שבתורה משפיעה על איכות החיים הכללית שלנו. המדריך הזה נועד לספק לכם כלים מוחשיים, מדעיים וישימים שיעזרו לכם לצמצם משמעותית את החרדה, לטפל בבריאות הפה שלכם בביטחון, ואף לפתח חוויה חיובית בהקשר של רופא השיניים. הבנת הפחד הגדרת דנטופוביה

קרא עוד »

שיני בשר

כשמתייחסים לשיני בשר, מתכוונים לשיניים הקבועות שלנו, המלוות אותנו לאורך רוב חיינו הבוגרים. בניגוד לשיני החלב הנושרות בילדות, שיני הבשר אמורות להחזיק מעמד שנים רבות ולשמור על תפקוד פה תקין, אכילה נוחה ודיבור. בנוסף, בריאות השיניים הקבועות שלנו קשורה באופן הדוק לבריאות הכללית של הגוף ולדימוי העצמי שלנו. במאמר זה, נכיר מקרוב את עולם שיני הבשר. נבין את מבנה השן, כיצד שיניים אלו מתפתחות, מהן הבעיות הנפוצות שיכולות לפגוע בהן ואיך לשמור עליהן חזקות, בריאות

קרא עוד »

 איך נוצר ריח רע מהפה? 

ריח רע מהפה, או בשמו הרפואי הליטוזיס, הוא מצב נפוץ ביותר המשפיע על איכות חיינו. לכולנו יצא לחוות ריח פה לא נעים באופן זמני, אך אצל אנשים רבים מדובר בבעיה כרונית הגורמת למבוכה ולחוסר ביטחון. במדריך זה נסקור לעומק את הגורמים השונים לריח רע מהפה ונציג את הדרכים האפקטיביות ביותר למניעה וטיפול. גורמים שכיחים לריח רע מהפה  היגיינת פה לקויה   הגורם מספר אחת: רוב המקרים של ריח פה לא נעים נובעים מהיגיינת פה לא מספקת.

קרא עוד »
WhatsApp
he_ILעִבְרִית

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

דילוג לתוכן