איך יודעים שצריך טיפול שורש?

 בדרך כלל יש צורך בטיפול שורש כאשר שכבת מוך השן, המכילה את העצבים וכלי הדם נגועה בדלקת.  זה יכול לקרות עקב חור עמוק, סדק בשן או טראומה לשן.

תסמינים של עיסת דלקת כוללים כאב, רגישות לטמפרטורות חמות או קרות, רגישות חניכיים ונפיחות. במקרים מסוימים, ייתכן שלא יהיו תסמינים כלל. אם החור העמוק אינו מטופל בזמן, זיהום במוך השן עלול להתפשט לרקמות שמסביב ולגרום למורסות.

טיפול שורש כולל הסרת המוך השן הנגועה וניקוי החלק הפנימי של השן. לאחר מכן אוטמים את השן בעזרת סתימה או כתר. למרות שטיפול שורש קשור לעיתים קרובות לכאב, זוהי למעשה דרך יעילה מאוד להקל על הכאב ולהציל שן שאם לא כן היה צריך לעקור.

מהו טיפול שורש?

טיפול שורש הוא טיפול המשמש להצלת שיניים שנדבקו או נפגעו. ההליך כולל הסרת הרקמה הפגועה או הנגועה מתוך השן ולאחר מכן ניקוי ואיטום השן. טיפול שורש מכונה גם טיפול אנדודונטי.

באיזו שכבה של השן מתבצע טיפול שורש?

טיפול שורש מתבצע במוך השן, שהיא השכבה הפנימית ביותר של השן. המוך השן מכילה עצבים וכלי דם, והיא ניזוקה כאשר היא נדבקת.

מהם הסימפטומים של מוך השן נגועה או פגומה?

תסמינים של שכבת מוך השן נגועה או פגומה כוללים כאב, רגישות לטמפרטורות חמות או קרות, רגישות חניכיים ונפיחות. במקרים מסוימים, ייתכן שלא יהיו תסמינים כלל.

 

 

אם לא מטפלים, מה יכול לקרות?

אם לא מטפלים בבעיה היא לא נעלמת, היא פשוט מתגברת.  זיהום במוך השן יכול להתפשט לרקמות שמסביב ולגרום להפרעות . לכן יש צורך בטיפול שורש כדי להסיר את המוך השן הנגועה או הפגומה ולנקות את החלק הפנימי של השן.

 

 

כיצד מתבצע טיפול שורש?

טיפול שורש כולל הסרת המוך השן הפגועה או הנגועה מתוך השן. לאחר מכן מנקים ואטמים את השן. למרות שטיפול שורש קשור לעיתים קרובות לכאב, זוהי למעשה דרך יעילה מאוד להקל על הכאב ולהציל שן שאם לא כן היה צריך לעקור.

סתימה זמנית, סתימה עמוקה, טיפול שורש ועקירה – מה עדיף ומתי?

ישנם מספר סוגים שונים של טיפולי שורש, והאפשרות הטובה ביותר עבורך תהיה תלויה בחומרת הזיהום או הנזק שלך. אם יש לך חור עמוק, טיפול שורש עשוי להיות האפשרות הטובה ביותר. עם זאת, אם יש לך זיהום פחות חמור, חסימה זמנית עשויה להיות כל מה שצריך. במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך לעקור את השן. רופא השיניים שלך יוכל לקבוע את מהלך הטיפול הטוב ביותר עבורך.

איך נדע שאנחנו צריכים טיפול שורש?

אם יש לך חור עמוק, סדק בשן או טראומה לשן, ייתכן שתצטרך טיפול שורש. תסמינים של דלקת שמגיעה עד שכבת מוך השן כוללים כאב, רגישות לטמפרטורות חמות או קרות, רגישות חניכיים ונפיחות.

האם ניתן להימנע מלהגיע למצב של טיפול שורש?

כן, אפשר להימנע מלהגיע למצב של טיפול שורש. לשם כך, עליכם לטפל בשיניים ולפנות לרופא השיניים באופן קבוע לבדיקות וניקויים. כדאי גם לצחצח ולהשתמש בחוט דנטלי מדי יום, ולאכול תזונה בריאה. אם יש לך תסמינים של זיהום או נזק למוך השן, עליך לפנות לרופא השיניים שלך בהקדם האפשרי. טיפול מוקדם יכול לעיתים קרובות למנוע את הצורך בטיפול שורש.

מהן האלטרנטיבות לטיפול שורש?

כיון שהסיבה לצורך בטיפול שורש היא שהדלקת והזיהום הגיעה לשכבה מאד עמוקה של השינייים, לכן החלופה היחידה לטיפול שורש היא עקירת השן. עם זאת, זה בדרך כלל לא מומלץ, שכן זה יכול להוביל לבעיות נוספות כמו זיהום, נזק לשיניים סמוכות וקשיי אכילה. טיפול שורש הוא אפוא האפשרות הטובה ביותר עבור רוב האנשים.

כמה זמן לוקח טיפול שורש?

טיפול שורש לוקח בדרך כלל ביקור אחד או שניים אצל רופא השיניים. הביקור הראשון הוא להסיר את המוך השן הפגועה או הנגועה מתוך השן. הביקור השני הוא ניקוי ואיטום השן. במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך בביקור שלישי. יש רופאים שמעדיפים לעשות את כל הפעולות הללו במפגש אחד, אתה מוזמן לשאול את רופא השיניים שלנו במרפאה כמה זמן ייקח התהליך של טיפול שורש?

 

מהו התהליך שלפני טיפול שורש?

לפני שניתן לבצע טיפול שורש, רופא השיניים יצטרך לבצע צילומי רנטגן של השן הפגועה. זה הכרחי כדי לקבוע את היקף הנזק או הזיהום. רופא השיניים שלך גם יבדוק את הפה שלך וישאל אותך לגבי התסמינים שלך. על סמך מידע זה, רופא השיניים שלך יוכל לקבוע אם אתה זקוק לטיפול שורש או לא.

מהו ההליך הרפואי של טיפול שורש?

השלב הראשון בטיפול שורש הוא הסרת המוך השן הפגועה או הנגועה מתוך השן. זה נעשה על ידי קידוח חור קטן בשן ולאחר מכן שימוש במכשירים מיוחדים כדי להסיר את המוך השן

. השלב הבא הוא ניקוי ואיטום החלק הפנימי של השן. זה עוזר למנוע זיהום נוסף.

לבסוף, מניחים סתימה או כתר על השן כדי להגן עליה.

 

למה אני יכול לצפות לאחר טיפול שורש?

לאחר טיפול שורש, השן שלך עשויה להיות רגישה למשך מספר ימים. אתה עלול גם לחוות קצת דלקת ורגישות בחניכיים. תסמינים אלו אמורים להיעלם תוך שבוע או שבועיים. חשוב לטפל בשן ולפנות לרופא השיניים לביקורי מעקב. עם טיפול נאות, השן שלך אמורה להחזיק כל החיים.

טיפול שורש הוא הליך הכרחי עבור אנשים רבים. זה יכול לעזור להציל שן שאחרת הייתה נעקרת. טיפול שורש הוא בדרך כלל בטוח ויעיל, ורוב האנשים חווים אי נוחות מועטה לאחר ההליך. אם אתה חושב שאתה צריך טיפול שורש, הקפד לראות את רופא השיניים שלך בהקדם האפשרי. טיפול מוקדם יכול לעתים קרובות למנוע את הצורך בהליכים נרחבים יותר.

מהו תהליך ההחלמה לאחר טיפול שורש?

לאחר טיפול שורש השן עשויה להיות רגישה למשך מספר ימים. אתה עלול גם לחוות קצת דלקת ורגישות בחניכיים. תסמינים אלו אמורים להיעלם תוך שבוע או שבועיים. חשוב לטפל בשן ולפנות לרופא השיניים לביקורי מעקב. עם טיפול נאות, השן שלך אמורה להחזיק כל החיים.

האם טיפול שורש זה כואב?

לא, טיפול שורש לא אמור להכאיב כיון שהוא נעשה בהרדמה מקומית. הכאב היחידי שתחוש הוא בהזרקת החומר המרדים לחניכיים. מלבד זאת, אתה עלול להרגיש לחץ מסוים במהלך ההליך, אבל זה בדרך כלל לא כואב. אם אתה חווה כאב, הקפד לספר לרופא השיניים שלך כדי שיוכל לבצע התאמות לטיפול שימנעו ממך כאב.

לאחר ההליך, ייתכן שתהיה לך כאב בחניכיים ובלסת. זה נורמלי ואמור להיפתר תוך מספר ימים. אם הכאב נמשך, הקפד לפנות לרופא השיניים שלך. הם עשויים לרשום תרופות כדי להקל על הכאב.

מהן ההשלכות וההשפעות של טיפול שורש על איכות החיים שלנו?

טיפול שורש הוא הליך הכרחי עבור אנשים רבים. זה יכול לעזור להציל שן שאחרת הייתה נעקרת. טיפול שורש הוא בדרך כלל בטוח ויעיל, ורוב האנשים חווים אי נוחות מועטה לאחר ההליך. אם אתה חושב שאתה צריך טיפול שורש, הקפד לראות את רופא השיניים שלך בהקדם האפשרי. טיפול מוקדם יכול לעתים קרובות למנוע את הצורך בהליכים נרחבים יותר.

טיפול שורש יכול להשפיע לטובה על איכות החיים שלך. זה יכול לעזור לך לשמור על השיניים הטבעיות שלך, מה שיכול לשפר את המראה שלך ואת היכולת שלך ללעוס ולדבר כמו שצריך. טיפול שורש יכול גם לעזור להקל על כאב ואי נוחות. אם אתה חווה כאב משן נגועה, טיפול שורש יכול לספק הקלה.

מי רשאי לעשות טיפול שורש?

טיפול שורש יכול להתבצע על ידי כל רופא שיניים שעבר הכשרה מתאימה. ברוב המקרים, רופא השיניים הרגיל שלך יוכל לבצע את ההליך. עם זאת, אם השן שלך קשה במיוחד לטיפול, ייתכן שתופנה לרופא אנדודונט. אנדודונט הוא רופא שיניים המתמחה בטיפול בבעיות בשיניים ובשורשיהן.

 

באיזו מרפאה כדאי לעשות טיפול שורש?

כדאי לעבור טיפול שורש במרפאה המתמחה בטיפולי שיניים. בישראל קיימות מרפאות רבות המציעות טיפול מסוג זה, אך רשת מרפאות השיניים של ד"ר בוכניק הן המקום הטוב ביותר לבצע טיפול שורש.

רשת המרפאות מתמחות בטיפולי שיניים ומציעות את החידושים האחרונים בטכנולוגיה ובציוד. הצוות מיומן ומנוסה ביותר, והוא מעניק יחס אישי לכל מטופל. בנוסף, הקליניקה מציעה אפשרויות תשלום נוחות ומקבלת את כל תכניות הביטוח הגדולות. טיפול שורש במרפאות רשת השיניים של ד"ר בוחניק בטוח, יעיל ובמחיר סביר.

 

בדיקת רופא
וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)

שתפו:

מה אתם חושבים עלינו?

ברצוני להודות לצוות המרפאה של מרפאת שיניים ד"ר בוכניק על השרות המעולה החל מפנינה כהן על ההסבר על הטיפול שיטות הרגעה זה בהחלט עזר ד"ר סימון המדהים על הטיפול שגרם לי לחייך ובחלט העלה לי את הביטחון העצמי ראוי לציין כי נורא חששתי מרופא שיניים שנמנעתי מלהגיע לטיפולים בגלל הפחד.בזכות הצוות המדהים עברתי את הטיפולים ללא פחד ממליצה בחום על המרפאה הזו

פוסטים אחרונים

השתלת שיניים בזאלית – חסרונות

השתלת שיניים בזאלית היא שיטה חדשנית להשתלת שיניים המאפשרת לשקם לסתות עם מחסור משמעותי בעצם. השיטה מבוססת על שתלים ייעודיים בצורת דיסק, המוחדרים לעצם הבזאלית,

רופא שיניים לילדים

בריאות השיניים של ילדים היא חשובה ביותר. שיניים בריאות הן חיוניות לתפקוד תקין של מערכת העיכול, הדיבור והאכילה. בנוסף, שיניים בריאות תורמות לביטחון העצמי של

חניכיים נפוחות: גורמים, תסמינים וטיפול

חניכיים נפוחות הן תופעה שכיחה יחסית, שיכולה להיגרם ממגוון גורמים. ברוב המקרים, נפיחות בחניכיים היא סימן לדלקת חניכיים, מצב שבו החניכיים נדלקות כתוצאה מהצטברות של

בדיקת רופא
וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)


ליאת כהן
הגעתי למרפאת שיניים בפתח תקווה, מתוסכלת ממצבי וחוששת מהבאות… שם קיבל אותי ד"ר בוחניק בחיוך מאיר ובסבלנות. תוך מספר דקות הוא פתר לי את הבעיה שהציקה לי כ"כ והחזיר לי את החיוך לפנים – פשוטו כמשמעו :) תודה לצוות הנפלא ולד"ר בוחניק על הטיפול.שרית אברג'ל
רוצה להודות על הטיפול המעולה אותו קיבלתי במרפאתכם בפתח תקווה. נשברה לי שן באמצע היום, קיבלה אותי שולי מנהלת המרפאה ללא תיאום מראש הרגיעה אותי ונתנה לי להבין כי אני בידיים טובות. על אף החשש הגדול מרופא שיניים טיפלה בי ד”ר גל בעדינות ובסבלנות. השהות במרפאה היפה היה נעים וטוב ועל כך תודה הן לשולי והן לד״ר גל הנהדרות.עידן פאניאן
הייתי מטופל בסניף אשדוד ורציתי להוקיר תודה רבה מכל הלב לד"ר ג'ודית שנתנה לי שירות אדיב ומקצועי והובילה אותי משיניים עקומות לשיניים ישרות ואסתטיות. ובסכותה אני קם כל בוקר בהרגשה מדהימה
ותיקים ונהנים מועדון צרכנות לאזרחים ותיקים
הפניקס
דויד שילד ביטוח רפואי בין לאומי
מנורה מבטחים
קבוצת מגדל
הראל
חבר זה הכל בשבילך

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

מתוך הבלוג שלנו

השתלת שיניים לפני ואחרי

לא מעט מטופלים שבאים לעשות השתלת שיניים שואלים: מה לגבי התהליך? אילו שינויים מתרחשים בפה לאחר ניתוח השתלת שיניים? כמה זמן לוקח להכל להחלים כמו

קרא עוד »

פלטה שקופה

פלטות שקופות הן סוג של פלטות שיניים העשויות מחומרים שקופים או בצבע שן. הם פחות גלויים מאשר פלטות מתכת מסורתיות ולכן אסתטיות יותר. עם זאת,

קרא עוד »

פלטה לשיניים

פלטות שיניים הן סוג של טיפול יישור שיניים המשמש לתיקון יישור השיניים. הפלטה עשויה בדרך כלל ממתכת, המוצמדת לקדמת השיניים, ומחוט שמשחיל בין הסוגריים. החוט

קרא עוד »

רגישות לקור בשיניים

בעיה דנטלית נפוצה אחת שלא ניתן להתעלם ממנה בקלות היא רגישות לקור בשיניים. זה יכול להיגרם ממספר גורמים, כולל נסיגת חניכיים, עששת וסדקים באמייל. למרות

קרא עוד »

כאב לאחר טיפול שורש

כאשר רוב האנשים חושבים על טיפול שורש, הם מדמיינים הליך כואב ומפחיד. ולמרות שזה נכון שהתהליך יכול להיות לא נוח, רובם המכריע של החולים שעוברים

קרא עוד »

מחיר שיננית

שיננית הן קו החזית של טיפול הפה, המעניקות שירותי מניעה וחינוך המסייעים למטופלים לשמור על בריאות השיניים והחניכיים. הם עובדים במגוון מסגרות, כולל משרדי שיניים,

קרא עוד »

פלואוריד אצל שיננית

הנחת פלואוריד על השיניים על ידי שיננית – 5 – דברים שלא ידעתם היגיינת שיניים חשובה מסיבות רבות. זה עוזר למנוע עששת, מחלות חניכיים וריח

קרא עוד »

רופאי שיניים הפניקס

ביטוח שיניים הוא סוג של ביטוח שמשלם חלק מהעלויות הכרוכות בטיפול שיניים, או את כולן. תנאי הכיסוי יכולים להשתנות מאוד מפוליסה לפוליסה, וחשוב להבין מה

קרא עוד »

ביטוח שיניים איילון 

ביטוח שיניים בישראל הוא מערכת בה אנשים יכולים לקבל תעריפים מוזלים על טיפולי שיניים בזכות תשלום חודשי קבוע שהם משלמים ובהתאם להסכם, הפרמיה, שלהם עם

קרא עוד »
WhatsApp

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

small_c_popup.png

לא שווה לעזוב מבלי לקבל את ההטבה הזאת

בדיקת רופא, צילומי נשך וצילום פנורמי - חינם.

השאירו פרטים ונחזור אליכם

חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)

דילוג לתוכן