אחת ההליכים הקוסמטיים הפופולריים ביותר היא הלבנת שיניים, הלבנת שיניים ניתן לבצע על ידי רופא שיניים או בבית באמצעות מוצרים ללא מרשם. להלבנת שיניים יכולות להיות יתרונות רבים, כולל לגרום לשיניים להיראות מבריקות ומוארות יותר ושיפור ההערכה העצמית.

ישנם שני סוגים עיקריים של הלבנת שיניים: הלבנה, המשתמשת בכימיקלים לפירוק כתמים, הבהרת האזורים המוכתמים באמצעות מי חמצן, וטיפול זום ממוקד בלייזר.

 

הַלבָּנָה

סוג ההלבנה הנפוץ ביותר הוא הלבנה במפראה, המתבצע על ידי רופא שיניים. סוג זה של הלבנה משתמש בדרך כלל מי חמצן חזקים יותר ממה שזמין לשימוש בבית ויכול להפיק תוצאות מהירות ודרמטיות יותר.

הלבנה במרפאה יכולה להתבצע באחת משתי שיטות: הלבנת מגש או הלבנת כוח. הלבנת מגש כרוכה בשימוש במגש דמוי מגן פה המותאם אישית, מלא בג'ל הלבנה ונלבש למשך פרק זמן, בדרך כלל 30 עד 60 דקות, במשך זמן זה מאיר אור לד על חלל הפה, ומחליפים את החומר כשלוש פעמים.

הלבנת זום בלייזר היא הלבנה נוספת, חזקה יותר ומגיעה למקומות עמוקים יותר, אך לעיתים עלולה לגרום גם לכוויות.

הלבנה בבית היא אופציה פופולרית מכיוון שהיא בדרך כלל פחות יקרה מהלבנה במשרד וניתן לבצע אותה בנוחות של האדם. מדובר על סדים של מי חמצן בריכוז נמוך מאד, שניתן לשים על השיניים ועל ידי כך להלבין את החומר השחור והכהה השצטבר על האמייל. יש לציין שמכיון שהריכוז של מי החמצן הוא נמוך יותר, יש צורך בזמן ארוך יותר (כמה חודשים, לא כמה דקות), וגם בסופו של דבר היעילות שלנו היא פחותה.

 

ללא הלבנה (פשוט ניקוי)

דרך נוספת ועקיפה להלבנת השיניים היא פשוט לנקות את הלכלוך מהן. יש שקוראים לשיטה זו "שיטות ללא הלבנה" של הלבנת שיניים כוללות אמצעים פיזיים או מכניים להסרת כתמים. שיטות פיזיות כוללות קרצוף השיניים עם מברשת שיניים, משחת שיניים או חומר שוחק אחר. שיטות מכניות כוללות שימוש בפיק שיניים או מכשיר אחר להסרת רובד ואבנית.

שיטות ללא הלבנה הן בדרך כלל פחות יעילות משיטות הלבנה ועשויות שלא להניב תוצאות ניכרות. בנוסף, שיטות פיזיות עלולות לפגוע באמייל השיניים אם לא נעשה בהן שימוש נכון. לכן, חשוב לדבר עם רופא שיניים לפני השימוש בכל שיטת הלבנת שיניים שאינה מלבינה.

הלבנת שיניים היא הליך דנטלי קוסמטי פופולארי שיכול להיות בעל יתרונות רבים, כולל לגרום לשיניים להיראות מבריקות ומוארות יותר ושיפור ההערכה העצמית. ישנם שני סוגים עיקריים של הלבנת שיניים: הלבנה, העושה שימוש בכימיקלים לפירוק כתמים, ואי הלבנה, המשתמשת באמצעים פיזיים או מכניים להסרת כתמים.

שיניים לבנות – למה זה טוב?

תעשיית הקוסמטיקה כבר מזמן מתעניינת בנושא של שיניים לבנות. חיוך יפה עם שיניים לבנות נחשב סימן ליופי, בריאות והצלחה. שיניים לבנות תמיד היו קשורות לנעורים ואטרקטיביות.

שיניים לבנות וביטחון עצמי

להלבנת שיניים יכולות להיות יתרונות רבים, כולל לגרום לשיניים להיראות מבריקות ומוארות יותר ושיפור ההערכה העצמית. חיוך לבן ובהיר יותר יכול להגביר את הביטחון העצמי ולגרום לאדם להרגיש מושך יותר. בנוסף, הלבנת שיניים יכולה להיות דרך לרענן את מראה השיניים והחיוך.

ביטחון עצמי והצלחה בחיים

בעוד שחיוך יפה עם שיניים לבנות נחשב לסימן ליופי, בריאות והצלחה, חשוב גם לזכור שביטחון עצמי הוא המפתח להשגת הצלחה בחיים. הלבנת שיניים יכולה להיות דרך מצוינת להגביר את הביטחון העצמי ולגרום לאדם להרגיש מושך יותר, אך חשוב לזכור שהצלחה אמיתית מגיעה מבפנים. ביטחון עצמי ואמונה בעצמו הם הצעד הראשון להשגת הצלחה בכל תחום בחיים.

מדוע השיניים שלנו מצהיבות או מתכהות?

ישנן סיבות רבות לכך ששיניים עשויות להצהיב או להתכהות עם הזמן. כמה מהסיבות השכיחות ביותר כוללות הזדקנות, עישון, שתיית קפה או תה ואכילת מזונות מסוימים. כשמדובר בהזדקנות, השכבה החיצונית של השן (האמייל) מתחילה להתדלדל ולהישחק עם הזמן, וחושפת את השכבה הפנימית של השן (הדנטין), שצבעה צהוב.

עישון ושתיית קפה או תה עלולים גם לגרום לשיניים להיות צהובות או מוכתמות בגלל הזפת והניקוטין שבסיגריות, והפיגמנטים בקפה ובתה. בנוסף, מאכלים ומשקאות מסוימים, כמו יין אדום ורוטב סויה, יכולים גם הם לגרום להכתמה.

מהן השיטות הקיימות כיום להלבנת שיניים?

קיימות מגוון שיטות להלבנת שיניים, לרבות מוצרים ללא מרשם, טיפולים מקצועיים ותרופות ביתיות.

מוצרים ללא מרשם רופא, כמו משחות שיניים מלבינות, ג'לים, רצועות ושטיפות, זמינים באופן נרחב ובמחיר סביר יחסית. בדרך כלל הם מכילים חומרי הלבנה, כגון מי חמצן או קרבמיד חמצן, הפועלים לפירוק כתמים על השיניים. הצד השווה שבכל אלו הוא שאחוז החומר הפעיל בהם הוא נמוך, ולכן הפעולה שלהם היא איטית יותר ומגיעה לתוצאות פחות טובות ויעילות.

כנגד זה, ישנם גם טיפולים מקצועיים, כמו הלבנה במרפאה והלבנת לייזר, מבוצעים על ידי רופאי שיניים ויכולים להיות יקרים יותר ממוצרים ללא מרשם. הלבנה במרפאה משתמשת בריכוז חזק יותר של חומר הלבנה מאשר מוצרים בבית ויכולה להפיק תוצאות מהירות יותר. הלבנת לייזר משתמשת באור כדי להאיץ את תהליך ההלבנה ויכולה גם להפיק תוצאות דרמטיות.

האינטרנט תוכלו למצוא גם כל מיני תרופות סבתא תרופות ביתיות, כגון צחצוח סודה לשתייה או שפשוף תותים על השיניים,  בדרך כלל נוכל לומר שהן פחות יעילות מהשיטות המקצועיות שנעשות במרפאת השיניים ועשויות שלא להניב תוצאות ניכרות.  בנוסף, תרופות ביתיות עלולות לפגוע באמייל השיניים אם נעשה בהן שימוש תכוף מדי או זמן רב מדי.

מהם היתרונות והחסרונות של כל אחת משיטות הלבנת השיניים?

לכל אחת משיטות הלבנת השיניים יש סט יתרונות וחסרונות משלה.

מוצרים ללא מרשם הם בדרך כלל זולים יותר מטיפולים מקצועיים וניתן למצוא אותם בקלות בחנויות. עם זאת, ייתכן שהם לא יהיו יעילים כמו שיטות אחרות ויכול לקחת זמן רב יותר כדי להפיק תוצאות.

טיפולים מקצועיים, כמו הלבנה במשרד והלבנת לייזר, הם יקרים יותר אך יכולים להניב תוצאות מהירות ודרמטיות יותר. השאלה היא עד כמה אתם מוכנים להשקיע, ועד כמה חושב לכם שהשיניים שלכם יהיו לבנות, באיזה גוון ובאיזה אורך זמן יש לכם עד לקבלת התוצאה הרצויה לכם

אילו אנשים מפורסמים הלבינו שיניים?

ידוע שמפורסמים רבים מלבינים את שיניהם, על מנת שכשהם מצטלמים או מופיעים בציבור, הם יוכלו לחייך בפה מלא בלי שום מבוכה. כמה מהמפורססמים שגילו שהם עושים הלבנת שיניים לפני אירועים מיוחדים: טום קרוז, ג'ניפר לופז, מדונה, וסיימון קאוול.

מהן תופעות הלוואי של הלבנת שיניים?

תופעת הלוואי השכיחה ביותר של הלבנת שיניים היא רגישות בשיניים. זה יכול להתרחש כאשר חומר ההלבנה בא במגע עם העצבים בשיניים. רגישות שיניים יכולה להיות זמנית או מתמשכת, והיא יכולה לנוע בין קלה לחמורה. תופעות לוואי אחרות של הלבנת שיניים כוללות גירוי בחניכיים , רגישות שפתיים וכתמים לבנים על השיניים. תופעה זו עוברת לאחר יומיים ממועד ההלבנה, ובמשך יומיים אלו יש להימנע משתיית משקאות בעלי צבע כהה חזק.

מהם הסיכונים בהלבנת שיניים?

הסיכונים בהלבנת שיניים נמוכים בדרך כלל, אך הם יכולים לכלול רגישות בשיניים, גירוי בחניכיים, רגישות שפתיים, כתמים לבנים על השיניים ופגיעה באמייל. הלבנת שיניים היא הליך קוסמטי, וכמו בכל הליך קוסמטי, כרוכים בכך סיכונים. חשוב לדבר עם רופא השיניים על הסיכונים לפני הלבנת שיניים.

כמה עולה הלבנת שיניים?

עלות הלבנת שיניים יכולה להשתנות בהתאם לסוג הטיפול שתבחרו. מוצרים ללא מרשם, כמו משחות שיניים מלבינות, ג'לים, רצועות ושטיפות, בדרך כלל זולים יותר מטיפולים מקצועיים. טיפולים מקצועיים, כגון הלבנה במשרד והלבנת לייזר, עשויים להיות יקרים יותר אך עשויים להניב תוצאות מהירות ודרמטיות יותר.

הלבנת שיניים לפני ואחרי

התמונות של לפני ואחרי למעלה מציגות את התוצאות של הלבנת שיניים. כפי שאתה יכול לראות, הלבנת שיניים יכולה לעשות הבדל משמעותי במראה השיניים שלך. אם אתה שוקל הלבנת שיניים, דבר עם רופא השיניים שלך על האפשרויות השונות הקיימות ואיזה סוג של תוצאות אתה יכול לצפות.

אז מה לעשות?

אם אתם שוקלים הלבנת שיניים, התקשרו למרפאות השיניים של ד"ר בוחניק הנמצאת סמוך למקום מגוריכם. טובי הרופאים בארץ ישמחו להעניק לכם טיפול שקיף, מסור ומקצועי. צוות המומחים שלנו יוכל להדריך אותך בין סוגי הטיפולים השונים הקיימים ולעזור לך לבחור את האפשרות הטובה ביותר לצרכים שלך.  תוכלו גם להסתכל בעצמכם בגלריית ה'לפני' ו'אחרי' כך שתוכלו לראות בעצמכם את התוצאות של הלבנת שיניים המתרחשת במרפאות של ד"ר בוחניק. התקשרו עוד היום למרפאת רשת שיניים לתיאום פגישה.

 

בדיקת רופא
וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)

שתפו:

מה אתם חושבים עלינו?

ברצוני להודות לצוות המרפאה של מרפאת שיניים ד"ר בוכניק על השרות המעולה החל מפנינה כהן על ההסבר על הטיפול שיטות הרגעה זה בהחלט עזר ד"ר סימון המדהים על הטיפול שגרם לי לחייך ובחלט העלה לי את הביטחון העצמי ראוי לציין כי נורא חששתי מרופא שיניים שנמנעתי מלהגיע לטיפולים בגלל הפחד.בזכות הצוות המדהים עברתי את הטיפולים ללא פחד ממליצה בחום על המרפאה הזו

פוסטים אחרונים

השתלת שיניים בזאלית – חסרונות

השתלת שיניים בזאלית היא שיטה חדשנית להשתלת שיניים המאפשרת לשקם לסתות עם מחסור משמעותי בעצם. השיטה מבוססת על שתלים ייעודיים בצורת דיסק, המוחדרים לעצם הבזאלית,

רופא שיניים לילדים

בריאות השיניים של ילדים היא חשובה ביותר. שיניים בריאות הן חיוניות לתפקוד תקין של מערכת העיכול, הדיבור והאכילה. בנוסף, שיניים בריאות תורמות לביטחון העצמי של

חניכיים נפוחות: גורמים, תסמינים וטיפול

חניכיים נפוחות הן תופעה שכיחה יחסית, שיכולה להיגרם ממגוון גורמים. ברוב המקרים, נפיחות בחניכיים היא סימן לדלקת חניכיים, מצב שבו החניכיים נדלקות כתוצאה מהצטברות של

בדיקת רופא
וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)


ליאת כהן
הגעתי למרפאת שיניים בפתח תקווה, מתוסכלת ממצבי וחוששת מהבאות… שם קיבל אותי ד"ר בוחניק בחיוך מאיר ובסבלנות. תוך מספר דקות הוא פתר לי את הבעיה שהציקה לי כ"כ והחזיר לי את החיוך לפנים – פשוטו כמשמעו :) תודה לצוות הנפלא ולד"ר בוחניק על הטיפול.שרית אברג'ל
רוצה להודות על הטיפול המעולה אותו קיבלתי במרפאתכם בפתח תקווה. נשברה לי שן באמצע היום, קיבלה אותי שולי מנהלת המרפאה ללא תיאום מראש הרגיעה אותי ונתנה לי להבין כי אני בידיים טובות. על אף החשש הגדול מרופא שיניים טיפלה בי ד”ר גל בעדינות ובסבלנות. השהות במרפאה היפה היה נעים וטוב ועל כך תודה הן לשולי והן לד״ר גל הנהדרות.עידן פאניאן
הייתי מטופל בסניף אשדוד ורציתי להוקיר תודה רבה מכל הלב לד"ר ג'ודית שנתנה לי שירות אדיב ומקצועי והובילה אותי משיניים עקומות לשיניים ישרות ואסתטיות. ובסכותה אני קם כל בוקר בהרגשה מדהימה
ותיקים ונהנים מועדון צרכנות לאזרחים ותיקים
הפניקס
דויד שילד ביטוח רפואי בין לאומי
מנורה מבטחים
קבוצת מגדל
הראל
חבר זה הכל בשבילך

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

מתוך הבלוג שלנו

כמה שיניים יש לאדם בוגר?

התשובה הקצרה היא 32 שיניים. עם זאת, התשובה הארוכה יותר קצת יותר מורכבת. מבנה השיניים השיניים מחולקות לשני סוגים: שיניים קדמיות ושיני טוחנות. השיניים הקדמיות

קרא עוד »

איך להימנע ממחלות חניכיים

מחלות חניכיים הן בעיות נפוצות העלולות לגרום לכאב, לדלקת ולנזק לשיניים ולחניכיים. המחלות נגרמות על ידי הצטברות של חיידקים על השיניים, הגורמת לדלקת חניכיים. אם

קרא עוד »

איך להימנע מעששת

עששת היא מחלה זיהומית הפוגעת בשיניים. היא נגרמת על ידי חיידקים הנמצאים בפלאק, שכבה דקה של חיידקים המצטברת על השיניים. החיידקים האלו מייצרים חומצה שמופרשת

קרא עוד »

איך לבחור מברשת שיניים?

מברשת שיניים היא כלי חשוב לשמירה על שיניים וחניכיים בריאים. מברשת שיניים טובה תסיר פלאק וחיידקים מפני השיניים והחניכיים, ותסייע במניעת עששת ודלקת חניכיים. ישנם

קרא עוד »

איך לבחור משחת שיניים?

משחת שיניים היא אחד המוצרים החשובים ביותר לבריאות הפה. היא מסייעת להסיר פלאק וחיידקים, אשר יכולים לגרום לעששת, דלקת חניכיים ומחלות חניכיים אחרות. עם זאת,

קרא עוד »
WhatsApp

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

small_c_popup.png

לא שווה לעזוב מבלי לקבל את ההטבה הזאת

בדיקת רופא, צילומי נשך וצילום פנורמי - חינם.

השאירו פרטים ונחזור אליכם

חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)

דילוג לתוכן