נשברה שן? דבר ראשון: גשו ללא דיחוי למרפאת שיניים

אם לילדכם יש שן שבורה, חשוב לקחת אותה לרופא השיניים בהקדם האפשרי. שן שבורה עלולה לגרום לבעיות חמורות, כולל זיהום, פגיעה בעצבים ובכלי הדם ואפילו למוות. ברוב המקרים, ניתן להציל את שיניו של ילד אם הם מטופלים מהר ונכון

שן שבורה מלאה היא בעיה דנטלית דחופה המצריכה טיפול מיידי – צרו קשר עכשיו עם מרפאת השיניים של ד"ר בוחניק!

זה נורמלי ודי שכיח שילדים נופלים בזמן משחקים ופוגעים בעצמם. לרוב, פציעות אלו אינן חמורות ויחלימו מעצמן. עם זאת, ישנם מקרים שבהם נפילה או תאונה אחרת עלולה לגרום לנזק חמור יותר, כגון עצם שבורה או שן. אם לילדכם יש שן שבורה, חשוב לקחת אותו לרופא השיניים בהקדם האפשרי. שן שבורה עלולה להוביל לבעיות חמורות, כולל זיהום, פגיעה בעצבים ובכלי הדם ואפילו למוות. ברוב המקרים, ניתן להציל את השיניים של הילד אם מטפלים בהן במהירות ובצורה נכונה.

ישנם מספר דברים שאתה יכול לעשות כדי לטפל בשן השבורה של ילדך עד שתוכל להביא אותם לרופא השיניים. ראשית, שטפו את הפה שלהם במים חמים כדי לנקות את האזור סביב השן השבורה. לאחר מכן, השתמש בקומפרס קר על הפנים שלהם כדי להפחית את הנפיחות. אם הדימום חמור, אתה יכול לנסות להשתמש בחתיכת גזה או שקית תה כדי לשלוט בו. לבסוף, תן לילדך משהו רך לאכול ובקש ממנו להימנע ממזונות קשים או פריכים.

אם אתה חושב שלילד שלך יש שן שבורה, אל תחכה להביא אותו לרופא השיניים. ככל שיראו אותם מוקדם יותר, כך סיכוייהם להימנע מסיבוכים רציניים טובים יותר.

 

מהי שן שבורה לגמרי?

שן שבורה מלאה היא שן שנשברה לחלוטין ואינה ניתנת לתיקון. סוג זה של שבר דורש החלפה מלאה בשן מלאכותית.

למה זה קורה?

שן שבורה מלאה מתרחשת בדרך כלל כתוצאה מתאונה או פציעה. זה יכול לקרות גם עקב נשיכה של חפצים קשים, או מחריקת שיניים (ברוקסיזם).

מה הסימפטומים?

התסמין הברור ביותר של שן שבורה מלאה הוא קו השבר הנראה לעין. תסמינים אחרים עשויים לכלול כאב, רגישות לשינויי טמפרטורה ודלקת.

איך זה מטופל?

טיפול בשן שבורה מלאה יכלול החלפת השן הפגועה בשן מלאכותית. זה יכול להיעשות באמצעות שתלים דנטליים, גשרים או תותבות.

מהם הסיכונים?

אם לא מטפלים בשן שבורה מלאה, זה יכול להוביל לנזק נוסף לשיניים שמסביב. זה יכול גם לגרום לבעיות באכילה ובדיבור.

כיצד ניתן למנוע זאת?

אין דרך בטוחה למנוע שן שבורה לחלוטין. עם זאת, אתה יכול להפחית את הסיכון שלך על ידי חבישת מגן פה במהלך ספורט מגע, והימנעות מחפצים קשים (כגון קרח) שעלולים לסדוק את השיניים. ( מגן פה הוא מכשיר שאתה לובש בפה כדי להגן על השיניים שלך. זה יכול לעזור במניעת פציעות אם אתה מקבל מכה בפנים או אם אתה נופל.)

אם אתה חושב שיש לך שן שבורה לגמרי, פנה לרופא השיניים שלך בהקדם האפשרי. הם יוכלו להעריך את הנזק ולהמליץ על מהלך הטיפול הטוב ביותר.

מה לעשות אם יש לך שן שבורה

אם יש לך שן שבורה, חשוב לפנות לרופא השיניים שלך בהקדם האפשרי. הם יוכלו להעריך את הנזק ולהמליץ על מהלך הטיפול הטוב ביותר. בינתיים, הנה כמה דברים שאתה יכול לעשות:

  • – לשטוף את הפה במים חמים.
  • – מרחו דחיסה קרה על הלחי כדי להפחית את הנפיחות.
  • – קח תרופות נגד כאבים ללא מרשם אם אתה סובל מכאבים.
  • – אם השן חדה, כסה אותה במסטיק ללא סוכר או בחוט דנטלי בשעווה כדי להגן על הלשון או הלחי שלך.
  • – אספו את כל חלקי השן השבורה שתוכלו למצוא והביאו אותם איתכם לפגישת רופא השיניים שלכם.

מה לא לעשות אם יש לך שן שבורה

אל תנסה לתקן את השן בעצמך. זה יכול לגרום לנזק נוסף או להקשות על רופא השיניים שלך לתקן את השן. אל תשתמש בדבק סופר, שפכטל או כל סוג אחר של דבק כדי לנסות להחזיק את השן יחד. אין ליטול אספירין או משככי כאבים אחרים המכילים מדללי דם, מכיוון שהדבר עלול לגרום ליותר דימום.

מהם הגורמים למציאות של שן שבורה?

ישנן סיבות אפשריות רבות לשבירת שיניים הכוללים:

  • – נשיכה על חפצים קשים
  • חריקת שיניים (ברוקסיזם)
  • – טראומה או פציעה בפנים
  • עששת שמחלישה את השן
  • – סתימות ישנות שנסדקו או התרופפו

תסמינים של שן שבורה

התסמין הברור ביותר של שן שבורה מלאה הוא קו השבר הנראה לעין. תסמינים אחרים עשויים לכלול כאב, רגישות לשינויי טמפרטורה ודלקת. אם השן חדה, אתה עלול גם לחוות חתכים בלשון או בלחי.

סיבוכים של שן שבורה

אם לא מטפלים בשן שבורה מלאה, זה יכול להוביל לנזק נוסף לשיניים שמסביב. זה יכול גם לגרום לבעיות באכילה ובדיבור. במקרים חמורים, שן שבורה עלולה להוביל לזיהום.

טיפול בשן שבורה

טיפול בשן שבורה מלאה יכלול החלפת השן הפגועה בשן מלאכותית. זה יכול להיעשות באמצעות שתלים דנטליים, גשרים או תותבות. רופא השיניים שלך ימליץ על האפשרות הטובה ביותר עבורך בהתבסס על חומרת הנזק ובריאות הפה הכללית שלך.

מניעת שן שבורה

אין דרך בטוחה למנוע שן שבורה לחלוטין. עם זאת, אתה יכול להפחית את הסיכון שלך על ידי חבישת מגן פה במהלך ספורט מגע והימנעות מחפצים קשים (כגון קרח) שעלולים לסדוק את השיניים.

כמו כן טיפול משמר ורציף במהלך השנים שומר על שיניים חזקות, (למכות רגילות ולא טראומטיות), וכן ביקורים מסודרים אצל רופא השיניים אחת לכמה חודשים יאפשרו לרופא לזהות כל בעיה בשלב מוקדם ולנקוט בצעדים כדי למנוע נזק נוסף.

מתי לפנות לרופא שיניים

אם אתה חושב שיש לך שן שבורה, חשוב לפנות לרופא השיניים שלך בהקדם האפשרי. הם יוכלו להעריך את הנזק ולהמליץ על מהלך הטיפול הטוב ביותר. בינתיים, נסו להימנע מלעיסת הצד הזה של הפה ושטפו את הפה במים חמים אם אתם סובלים מכאבים. אתה יכול גם למרוח דחיסה קרה על הלחי כדי להפחית את הנפיחות. אם השן חדה, אתה יכול לכסות אותה במסטיק ללא סוכר או בחוט דנטלי בשעווה כדי להגן על הלשון או הלחי שלך.

כיצד לתקן שן שבורה

הדרך הטובה ביותר לתקן שן שבורה מלאה היא לפנות לרופא השיניים בהקדם האפשרי. הם יוכלו להעריך את הנזק ולהמליץ על מהלך הטיפול הטוב ביותר. ברוב המקרים הדבר כרוך בהחלפת השן הפגועה בשן מלאכותית. זה יכול להיעשות באמצעות שתלים דנטליים, גשרים או תותבות. רופא השיניים שלך ימליץ על האפשרות הטובה ביותר עבורך בהתבסס על חומרת הנזק ובריאות הפה הכללית שלך.

עלות תיקון שן שבורה – מחיר

עלות תיקון שן שבורה מלאה תהיה תלויה בחומרת הנזק ובסוג הטיפול הנדרש. ברוב המקרים, הדרך הטובה ביותר לתקן שן שבורה היא להחליף אותה במלאכותית. זה יכול להיעשות באמצעות שתלים דנטליים, גשרים או תותבות. רופא השיניים שלך ימליץ על האפשרות הטובה ביותר עבורך בהתבסס על חומרת הנזק ובריאות הפה הכללית שלך. עלות השתלת שיניים מתחילה ב-1,000 דולר לשן, בעוד שעלות הגשרים מתחילה ב-500 דולר לשן. העלות של שיניים תותבות מתחילה ב-1,000 דולר עבור סט מלא.

זמן החלמה לתיקון שן שבורה

זמן ההחלמה לתיקון שן שבורה מלאה ישתנה בהתאם לחומרת הנזק וסוג הטיפול הנדרש. ברוב המקרים, הדרך הטובה ביותר לתקן שן שבורה היא להחליף אותה במלאכותית. זה יכול להיעשות באמצעות שתלים דנטליים, גשרים או תותבות. רופא השיניים שלך ימליץ על האפשרות הטובה ביותר עבורך בהתבסס על חומרת הנזק ובריאות הפה הכללית שלך. זמן ההחלמה של השתלות שיניים הוא בדרך כלל כחצי שנה, בעוד שזמן ההחלמה עבור גשרים הוא כשבועיים. זמן ההחלמה של שיניים תותבות הוא בדרך כלל כארבעה עד שישה שבועות.

 

לסיום: כללי אצבע

  • – שן שבורה היא בעיה דנטלית נפוצה שיכולה להיות סיבות רבות ושונות.
  • – הטיפול בשן שבורה ישתנה בהתאם לחומרת הנזק.
  • – ברוב המקרים, הדרך הטובה ביותר לתקן שן שבורה היא להחליף אותה במלאכותית.
  • – עלות תיקון שן שבורה תהיה תלויה בחומרת הנזק ובסוג הטיפול הנדרש.
  • – פנה לרופא השיניים שלך בהקדם האפשרי אם אתה חושב שיש לך שן שבורה. הם יוכלו להעריך את הנזק ולהמליץ על מהלך הטיפול הטוב ביותר.

אם אתה חושב שיש לך שן שבורה, פנה למרפאת השיניים של ד"ר בוחניק הנמצאת במקום מגוריך בהקדם האפשרי. במרפאה עובדים רופאים מיומנים מהשורה הראשונה בעלי ניסיון רב, .שיוכלו להעריך את הנזק ולהמליץ על מהלך הטיפול הטוב ביותר.

אצלנו ברשת מרפאת שיניים של ד"ר בוחניק, אנו מתמחים בכל סוגי טיפולי השיניים לרבות השתלות וניתוחים. אנו מציעים אפשרויות תשלום נוחות ושירות אדיב ואישי לכל אחד ואחת ממטופלינו. צור קשר עוד היום לתיאום פגישה.

 

 

 

בדיקת רופא
וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)

שתפו:

מה אתם חושבים עלינו?

ברצוני להודות לצוות המרפאה של מרפאת שיניים ד"ר בוכניק על השרות המעולה החל מפנינה כהן על ההסבר על הטיפול שיטות הרגעה זה בהחלט עזר ד"ר סימון המדהים על הטיפול שגרם לי לחייך ובחלט העלה לי את הביטחון העצמי ראוי לציין כי נורא חששתי מרופא שיניים שנמנעתי מלהגיע לטיפולים בגלל הפחד.בזכות הצוות המדהים עברתי את הטיפולים ללא פחד ממליצה בחום על המרפאה הזו

פוסטים אחרונים

השתלת שיניים בזאלית – חסרונות

השתלת שיניים בזאלית היא שיטה חדשנית להשתלת שיניים המאפשרת לשקם לסתות עם מחסור משמעותי בעצם. השיטה מבוססת על שתלים ייעודיים בצורת דיסק, המוחדרים לעצם הבזאלית,

רופא שיניים לילדים

בריאות השיניים של ילדים היא חשובה ביותר. שיניים בריאות הן חיוניות לתפקוד תקין של מערכת העיכול, הדיבור והאכילה. בנוסף, שיניים בריאות תורמות לביטחון העצמי של

חניכיים נפוחות: גורמים, תסמינים וטיפול

חניכיים נפוחות הן תופעה שכיחה יחסית, שיכולה להיגרם ממגוון גורמים. ברוב המקרים, נפיחות בחניכיים היא סימן לדלקת חניכיים, מצב שבו החניכיים נדלקות כתוצאה מהצטברות של

בדיקת רופא
וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)


ליאת כהן
הגעתי למרפאת שיניים בפתח תקווה, מתוסכלת ממצבי וחוששת מהבאות… שם קיבל אותי ד"ר בוחניק בחיוך מאיר ובסבלנות. תוך מספר דקות הוא פתר לי את הבעיה שהציקה לי כ"כ והחזיר לי את החיוך לפנים – פשוטו כמשמעו :) תודה לצוות הנפלא ולד"ר בוחניק על הטיפול.שרית אברג'ל
רוצה להודות על הטיפול המעולה אותו קיבלתי במרפאתכם בפתח תקווה. נשברה לי שן באמצע היום, קיבלה אותי שולי מנהלת המרפאה ללא תיאום מראש הרגיעה אותי ונתנה לי להבין כי אני בידיים טובות. על אף החשש הגדול מרופא שיניים טיפלה בי ד”ר גל בעדינות ובסבלנות. השהות במרפאה היפה היה נעים וטוב ועל כך תודה הן לשולי והן לד״ר גל הנהדרות.עידן פאניאן
הייתי מטופל בסניף אשדוד ורציתי להוקיר תודה רבה מכל הלב לד"ר ג'ודית שנתנה לי שירות אדיב ומקצועי והובילה אותי משיניים עקומות לשיניים ישרות ואסתטיות. ובסכותה אני קם כל בוקר בהרגשה מדהימה
ותיקים ונהנים מועדון צרכנות לאזרחים ותיקים
הפניקס
דויד שילד ביטוח רפואי בין לאומי
מנורה מבטחים
קבוצת מגדל
הראל
חבר זה הכל בשבילך

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

מתוך הבלוג שלנו

סימני אזהרה של בעיות שיניים

בריאות הפה חשובה לבריאות הכללית. שיניים בריאותיות וחניכיים בריאותיות חיוניות לאכילה, דיבור וחיוך. בריאות הפה גם קשורה לבריאות הכללית, ועשויה להשפיע על הסיכון למחלות אחרות,

קרא עוד »

החשיבות של בריאות הפה

בריאות הפה היא מרכיב חשוב בבריאות הכללית. שיניים בריאותיות וחניכיים בריאותיות חיוניות לאכילה, דיבור וחיוך. בריאות הפה גם קשורה לבריאות הכללית, ועשויה להשפיע על הסיכון

קרא עוד »

טיפולי שיניים לזקנים

בריאות הפה היא חשובה בכל גיל, אך בגיל השלישי היא הופכת להיות קריטית עוד יותר. עם הגיל, השיניים נעשות חלשות יותר ורגישות יותר, והחניכיים עלולות

קרא עוד »
WhatsApp

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

small_c_popup.png

לא שווה לעזוב מבלי לקבל את ההטבה הזאת

בדיקת רופא, צילומי נשך וצילום פנורמי - חינם.

השאירו פרטים ונחזור אליכם

חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)

דילוג לתוכן