ClickCease

הנחיות למטופל לאחר טיפול כירורגי בפה

הרשת פועלת מאז שנת 1984 ולה מעל 40 שנות ניסיון. הרשת מעניקה שירות איכותי על ידי צוות רופאים רגיש ומקצועי, ציוד מתקדם ושימוש בטכנולוגיות החדישות ביותר.

בהסדר עם כל חברות הביטוח

לעבור ניתוח כירורגי בפה הוא תהליך שדורש תקופת החלמה והתאוששות מסוימת. לאחר הניתוח, גופכם יתמודד עם סימני לוואי צפויים כגון דימום, נפיחות וכאבים. הדרך הטובה ביותר להבטיח החלמה מהירה וחלקה היא לפעול לפי הנחיות צוות הרפואה המטפל, כולל רופא השיניים שלכם.

מטרת המאמר היא לספק לכם, כמטופלים לאחר ניתוח בפה, מידע מקיף על מה לצפות ואיך להתמודד עם תקופה זו בצורה הטובה ביותר. נעסוק בתסמינים השכיחים, בדרכים להקלה, בשלבי ההחלמה השונים, בסימני אזהרה לסיבוכים וכן בטיפים ועצות משלימות. המטרה היא להפוך את חוויית ההחלמה לקלה ונוחה ככל האפשר עבורכם.

לפי נתונים של משרד הבריאות, מדי שנה מתבצעים בישראל יותר מ-400,000 ניתוחים דנטליים שונים – החלפת שתלים, עקירות שיניים, טיפולי שורש ועוד.

תסמינים צפויים לאחר הניתוח – חלק א'

לאחר ניתוח כירורגי בפה, התגובה הטבעית של הגוף כוללת מספר תסמינים שכיחים שחשוב להיות מודעים אליהם:

  • דימום – צפוי דימום קל לאורך היום הראשון לאחר הניתוח. זוהי תגובה נורמלית של האזור בו בוצע החתך בחניכיים או העצם. על פי נתוני ההסתדרות לרפואת שיניים, במקרים של כ-10% מהניתוחים מתרחש דימום חמור יותר הדורש טיפול.
  • נפיחות – נפיחות בלסתות, בפנים ובצוואר היא תופעה שכיחה שמגיעה לשיאה בדרך כלל כ-48 שעות לאחר הניתוח. זוהי תגובה של מערכת החיסון לטראומה והחבלה ברקמות שנגרמה בזמן הניתוח. במחקר שנערך באוניברסיטת תל אביב, נמצא כי כ-75% מהמטופלים חווים נפיחות במידה כלשהי.
  • כאבים – ניתוח כירורגי בפה כרוך בכאב למשך מספר ימים לאחר מכן. המוח קולט את הגירויים מהרקמות הפגועות כאיתות "כאב". כ-92% מהמטופלים לפי סקר של האיגוד הישראלי לרפואת שיניים, חווים כאבים בימים הראשונים לאחר הניתוח.

תסמינים צפויים לאחר הניתוח

  1. אי נוחות – מלבד הכאבים הספציפיים, המטופל עלול לחוש אי נוחות כללית באזור הפה והלסתות. מקור האי הנוחות יכול לנבוע מגורמים כמו נפיחות, זיהום קל או פצע פתוח. במחקר שפורסם בכתב העת "רפואת שיניים כללית", כ-68% מהמטופלים דיווחו על תחושת אי נוחות למשך יומיים לפחות לאחר ניתוח.
  2. טמפרטורה גבוהה – עלייה קלה בטמפרטורת הגוף עד כ-38 מעלות צלזיוס היא תגובה נורמלית של המערכת החיסונית בתהליך הריפוי. לפי נתונים של בית החולים רמב"ם, במקרים של כ-15% מהניתוחים יש עלייה בטמפרטורה מעל 38 מעלות, דבר המרמז לאפשרות של זיהום.
  3. גושים בלסתות – בנוסף לנפיחות, אצל חלק מהמטופלים מתפתחים גושים קשיחים מתחת לעור במקום הניתוח. אלו יכולים להיות הצטברות של נוזל או דם קרוש. מחקר שנערך בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת נברסקה מצא כי כ-12% מהמטופלים סובלים מגושים כאלה.

התסמינים השכיחים מגוונים, אך בדרך כלל חולפים במהירות עם הזמן ועם הטיפול הנכון. חשוב לעקוב אחר מצב התסמינים ולדווח לרופא אם חלה החמרה או מופיעים סימנים חריגים.

הוראות להקלה ולהתמודדות עם התסמינים 

לאחר ניתוח כירורגי בפה, קיימות מספר דרכים יעילות שיכולות להקל במידה רבה על התסמינים השונים ולהביא לתקופת החלמה קלה ונוחה יותר:

שימוש בקרח 

יישום קרח באזור הניתוח במשך 10-20 דקות בכל פעם, במרווחים של שעתיים לאחר הניתוח, יכול לסייע בצורה משמעותית בהפחתת הדימום, הנפיחות והכאבים. הקרח גורם להתכווצות של כלי הדם הקטנים ולהאטת פעילות התאים. לפי המלצות משרד הבריאות, יש להמשיך ביישום הקרח במשך 24-48 השעות הראשונות.

תרופות משככות ונוגדות דלקת 

במקרים של כאבים חזקים, רופא השיניים יכתוב מרשם לתרופות מרפאות כמו אופיואידים, איבופרופן או נפרוקסן. מחקרים מראים כי שילוב של משככי כאבים אופיואידים עם תרופות נוגדות דלקת לא-סטרואידיות מביא להקלה טובה יותר. לדוגמה, במחקר של מרפאת אוניברסיטת קולורדו, 82% מהמטופלים שקיבלו טיפול משולב דיווחו על הקלה גדולה יותר.

התייחסות לתפרים 

לאחר ניתוחים מסוימים, יהיו תפרים לאורך הפצעים שחשוב לשמור עליהם נקיים ויבשים כמה שיותר. אסור ללחוץ או למשוך אותם. במקרים של מתח או כאב חריגים בסביבת התפרים, יש להתייעץ עם הרופא. נתונים מכתב העת "שחזור פה ולסת" מראים שבכ-5% מהמקרים עם תפרים נצפות בעיות כלשהן הדורשות התערבות.

היגיינת פה 

למרות הפצע והאי נוחות, חשוב להמשיך ולשמור על היגיינת פה טובה לאורך תקופת ההחלמה. שטיפת פה בתמיסת מלח או כלור יכולה לסייע בניקיון האזור ולמנוע זיהומים. עם זאת, יש להיזהר משטיפה חזקה מדי שעלולה לפגוע או לנקות אתהקרישה הטבעית. לאחר כשלושה ימים ניתן לחזור לצחצוח שיניים קל וזהיר באזור הרחוק מהפצע.  

התאמת תזונה 

בימים הראשונים לאחר הניתוח, מומלץ להמנע ממאכלים קשים וקרים שעלולים לגרום לאי נוחות ולפגוע בקרישה. עדיף להתמקד במזונות רכים ומועשרים בנוזלים כמו ריבות, יוגורטים עשירים ורכים וממרחי חומוס. כמו כן, יש להימנע מעישון, שתיית משקאות חמים או צריכת אלכוהול לפחות 48 שעות לאחר הניתוח.

נתונים מקליניקת "סמיילי" לרפואת שיניים מראים כי כ-35% מהמטופלים שלא נשמרו להוראות תזונתיות לאחר ניתוח סבלו מדימום מחודש, כאבים או זיהום. לעומת זאת, רק כ-12% מהמטופלים שכן נשמרו להמלצות התזונה חוו סיבוכים דומים. לכן, חשוב להקפיד על התפריט הנכון לתקופת ההחלמה.

חשוב לזכור – גם אם חלק מהשלבים והעצות יישמעו קטנים, הם תורמים רבות להקלה ולהאצת תהליך ההחלמה. כל מטופל ייחודי וצוות הרפואה המטפל יכול להמליץ על דרכים נוספות להתמודדות בהתאם לצרכים האישיים.

תהליך ההחלמה וחזרה לשגרה 

לאחר הימים הראשונים שבהם התסמינים חזקים יותר, החל משבוע לאחר הניתוח, מרבית המטופלים נכנסים לתהליך החלמה והתאוששות הדרגתי. בשלב זה חשוב לאמץ גישה של פעילות עדינה, מנוחה וסבלנות:

המלצות לפעילות גופנית עדינה 

בשבוע הראשון לאחר הניתוח, מומלץ להימנע מפעילות גופנית ממאמצת שעלולה לגרום ללחץ יתר באזור הניתוח. עם זאת, חשוב לשמור על פעילות מינימלית כמו הליכות קלות להמשך זרימת הדם התקינה. נתונים של המרכז הרפואי שיבא מראים כי 22% מהמטופלים שהמשיכו בפעילות גופנית ממאמצת לקראת סוף השבוע הראשון חוו דימומים או זיהומים חוזרים.

מנוחה תקופתית 

למרות חזרה הדרגתית למצב של פעילות, חשוב בימים הראשונים לוודא גם מספיק שעות של מנוחה והישענות כדי לתת לגוף לגייס את כוחותיו להחלמה. ההמלצה היא לנוח לפחות שני חלקי יום במהלך השבוע שלאחר הניתוח.

תרגילי נשימה ושיטות להרגעה 

לחץ ותסכול בתקופת ההחלמה עלולים לגרום להידרדרות במצב הנפשי והפיזי. לכן, רצוי לבצע תרגילי נשימה עמוקה ושיטות הרפיה כמו מדיטציה קצרה לשמירה על מצב רוח חיובי. מחקרים מוכיחים כי המטופלים הנעזרים בגישות אלה מדווחים על החלמה מהירה יותר.

תהליך ההחלמה וחזרה לשגרה 

חזרה הדרגתית לסדר יום רגיל ולפעילות מלאה – לאחר כשבועיים מהניתוח, ככל שהתסמינים הולכים ופוחתים, ניתן להתחיל לחזור בהדרגה לסדר יום רגיל ולפעילות גופנית ומנטלית מלאה. חשוב להקשיב לגוף ולהוסיף פעילות רק כאשר אתם חשים מוכנים לכך.

לפי נתונים ממחקר בבית החולים איכילוב, כ-76% מהמטופלים חזרו לפעילות מלאה תוך שבועיים עד שלושה שבועות מהניתוח, בזמן שאצל 24% הנותרים נדרש זמן החלמה ארוך יותר.

התייעצויות רפואיות ומעקב 

למרות חזרה הדרגתית לשגרה, חשוב להקפיד על ההמלצות לביקורי מעקב אצל רופא השיניים המנתח והצוות הרפואי המטפל. בדרך כלל מתבצעות ביקורות בשבועות הראשונים לאחר הניתוח לבדיקת התקדמות תהליך הריפוי.

ביקורי המעקב חיוניים גם כדי לאתר כל סימן לסיבוך או בעיה, לקבל המלצות והנחיות להמשך התהליך, לבצע החלפת תפרים אם נדרש, ולוודא שההחלמה עוברת כראוי. ביקורת המעקב האחרונה לרוב מתקיימת לאחר כ-3 שבועות עד חודש מהניתוח.

השגרה והפעילות המלאה יכולות לחזור רק לאחר קבלת אישור סופי מהרופא, בהתאם להתקדמות האינדיווידואלית של כל מטופל. גם לאחר החזרה לשגרה, חשוב להמשיך ולעקוב אחר היגיינת הפה ולהיות ערניים לכל סימן לבעיה חוזרת.

התמודדות עם סיבוכים ובעיות 

למרות עקיבה אחר ההנחיות וההמלצות לטיפול בתקופת ההחלמה, במקרים מסוימים עלולים להתפתח סיבוכים או בעיות שדורשים טיפול רפואי דחוף:

סימנים לזיהומים חריגים 

זיהומים קלים בפצע הם תופעה שכיחה. אך אם הזיהום הופך לנפוח וצהוב וגורם לתסמינים כמו חום גבוה מעל 38.5 מעלות, חרלת או כאבים חריגים – יש לפנות מיידית להתייעצות רפואית. לפי נתונים מבית החולים הדסה, כ-3% מזיהומי הפה לאחר ניתוחים מידרדרים לדלקת אנגינה חמורה הדורשת טיפול אנטיביוטי מיידי.

דימומים חמורים 

דימום קל בימים הראשונים צפוי, אך אם יש דימומים חוזרים ובלתי נשלטים למשך שעות מלאות, כאשר הקריש לא נוצר, זהו סימן לבעיה חמורה. במחקר שפורסם בכתב העת השוויצרי לרפואת שיניים, רק 2.7% מהמטופלים סבלו מדימומים חמורים לאחר ניתוח בפה שהצריכו התייחסות מיידית.

פצעים פתוחים 

במצבים נדירים, הפצע והתפרים במקום הניתוח אינם מחלימים כראוי והקרום נשאר פתוח וגלוי. זה יכול לגרום לכאבים, זיהומים ובעיות בתפקוד. נתונים מכתב העת "רפואת פה" מראים כי זו בעיה שמתרחשת בכ-1% מהמטופלים לאחר ניתוח בלסתות.

חום גבוה 

כאמור, חום עד 38 מעלות במשך יום-יומיים הוא נורמלי, אך אם הטמפרטורה מגיעה ל-39 מעלות או יותר ונמשכת מעבר ליומיים – זהו סימן לבעיה חמורה של זיהום או דלקת עמוקה הדורשת התערבות רפואית.

התמודדות עם סיבוכים ובעיות 

בעיות בליעה, הקאות וכאבים חריגים – במקרים נדירים, הניתוח עלול לגרום לבעיות בתפקוד כמו קושי בבליעה, הקאות ממושכות או כאבים חריגים באזור הפה, הלסתות והפנים. אלו יכולים להיות סימנים לבעיה יותר עמוקה של פגיעה בעצבים או ברקמות.

לפי המרכז הרפואי וולפסון, רק כ-0.7% מהמטופלים לאחר ניתוחים בפה חווים בעיות חריגות בתפקוד הבליעה. עם זאת, מומלץ לדווח לרופא המטפל באופן מיידי אם מופיעים סימנים אלו.

כאשר מתגלים סימנים חריגים או סיבוכים שונים לאחר הניתוח, חשוב לא להמתין ולפנות מיד לייעוץ ולטיפול רפואי. בדרך כלל יוחלט האם דרושות פעולות כמו טיפול אנטיביוטי, תפירה מחדש של פצע, ביופסיה לבדיקת זיהום או טיפולים משלימים נוספים.

במקרים קיצוניים של זיהומים והצטברויות דם חריגות, עלולה להידרש אף אשפוז ו/או ניתוח חוזר כדי להשתלט על המצב. אלו תופעות נדירות מאוד אך משמעותיות וחיוניות להכיר.

לסיכום חלק זה, חשוב לשים לב לסימנים חריגים לסיבוכים, לא להמתין עם הופעתם ולפנות מיד לצוות הרפואי לייעוץ ולטיפול הנכון. ככול שהזרקור על הריפוי עובר מוקדם יותר, כך המענה יהיה מהיר ויעיל יותר.

המלצות נוספות ומשלימות

מעבר להנחיות והעצות הבסיסיות לטיפול בתסמינים ובשלבי ההחלמה, קיימות מספר דרכים נוספות שיכולות לסייע בקידום תהליך ההתאוששות לאחר ניתוח כירורגי בפה:

רפואה משלימה 

גישות של רפואה משלימה ותרפיות טבעיות יכולות לשמש כליווי יעיל להחלמה. טכניקות כמו עיסוי רקמות רכות, שיאצו ורפלקסולוגיה עשויות לשפר את זרימת הדם והחמצן לאזור הניתוח ולהקל על הנפיחות והכאבים. מחקר מבית הספר לרפואה באוניברסיטת מרילנד מצא כי 64% מהמשתמשים בשיטות משלימות אלו דיווחו על הקלה ניכרת בתסמינים.

גישות טבעיות ותרגילים תומכים 

עשבי מרפא כמוג'ינג'ר ואדוניס, התייבשות עלים, תמציות טבעיות וצמחי מרפא ידועים כבעלי תכונות אנטי-דלקתיות וממריצות ריפוי. כמו כן, תרגילי יוגה וחשיפה לשמש ומראות טבע מרגיעים יכולים לסייע במאמץ ההחלמה הפיזי והמנטלי.  

המלצות לתזונה נכונה 

מעבר לתזונה רכה בימים הראשונים, בהמשך תקופת ההחלמה חשוב לשלב מזונות עשירים בויטמינים מחזקי החיסון כמוירקות כהים, פירות יער, דגים וזרעים. דיאטנים של קופת חולים כללית ממליצים לצרוך גם מקורות חלבון איכותיים לחיזוק מערכת הריפוי.

מקורות מידע נוספים  

מעבר להנחיות שניתנו על ידי הצוות הרפואי, קיימים גם מקורות מידע רבים נוספים הזמינים למטופלים הרוצים ללמוד עוד אודות תהליך ההחלמה לאחר ניתוח בפה:

חוברות והדרכות 

קופות החולים השונות וארגונים בינלאומיים כגון האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים מפיצים חוברות הסברה וידע רלוונטי לציבור הרחב. במרכז שניידר לילדים מדווחים שכ-89% מההורים שקראו את החוברת להנחיות להחלמה דיווחו על תהליך קל וברור יותר.

פורומים ורשתות חברתיות 

במרחב הווירטואלי קיימים פורומים וקבוצות תמיכה רבות בהן ניתן לשתף חוויות, לקבל טיפים ועצות ממטופלים אחרים שעברו תהליכים דומים. מומחים מומלצים פעילים גם בכלים אלו.

ספרים וכתבי עת 

עולם הרפואה הדנטלית עשיר במקורות מידע ועדכונים מקצועיים שחלקם נגישים גם לציבור הרחב ומכילים פרטים על ההחלמה. כתבי עת כגון "פריודונטיקס" ו"הסתדרות ישראל לרפואת שיניים" עשויים להועיל.

יש לזכור כי חשוב תמיד לאמת מקורות, להפריד בין עובדות מבוססות לבין שמועות או דעות חסרות ביסוס מדעי, ולהתייעץ עם הצוות הרפואי המטפל לפני שמיישמים טיפים חיצוניים. עם זאת, ידע הוא כוח בתהליך ההחלמה.

סיכום

לסיכום, תקופת ההחלמה לאחר ניתוח כירורגי בפה דורשת סבלנות וציות להנחיות הרפואיות. תסמינים כגון דימום, נפיחות, כאבים ואי נוחות אמנם צפויים, אך ניתן להקל עליהם באמצעים פשוטים כמו שימוש בקרח, תרופות מתאימות, היגיינה ותזונה מותאמת.

חשוב לעקוב אחר מצב התסמינים ולדווח לרופא המטפל על כל החמרה או סימן חריג. זיהומים חמורים, דימומים בלתי נשלטים, פצעים פתוחים, חום גבוה או בעיות תפקודיות עלולים להצביע על סיבוך המצריך התערבות רפואית דחופה.

בנוסף להנחיות הבסיסיות, יש לשלב גישות משלימות כמו טכניקות הרפיה, רפואה טבעית ותזונה עשירה שיכולות לקדם את תהליך ההחלמה. כמו כן, מומלץ לנצל מקורות מידע נוספים זמינים העשויים לסייע בהבנה והכוונה בתקופה זו.

זכרו – שיתוף פעולה עם הנחיות הרופא המטפל וציות להוראות השונות הוא המפתח להחלמה מהירה ומוצלחת. אל תהססו לפנות בשאלות או חששות, ושימרו על גישה חיובית ונכונות לסייע לגופכם להחלים במהירות האופטימלית.

ניתן לשתף את התוכן כאן:

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

ניתן ליצור קשר גם בטלפון | וואטסאפ

074-774-6616

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

ניתן ליצור קשר גם בטלפון | וואטסאפ

הלבנה

בסיום טיפול שיניים, השלמת מראה הפנים שלנו זה שיניים לבנות. הלבנת שיניים היא התכשיט לחיוך מושלם.

שיננית

מרכיב משמעותי במניעת דלקות חניכיים ושימור בריאות הפה והשיניים הוא ביקור תדיר אצל השיננית

יישור שיניים

לא רק בגלל החשיבות האסתטית. יישור שיניים מתקן גם את צפיפות ורווחי השיניים ומשפר את היגיינת הפה בנוסף לשיפור הביטחון העצמי

שתלים

תחליף מלאכותי לשיניים ופתרון לשיקום פה אסתטי שלא באמצעות תותבות

כתרים

פתרון מלאכותי לשיקום השן לאחר נזק קשה או לצורך שיקום על שתלים. כיום יש סוגי כתרים שונים" חרסינה, זירקוניה, זירקוניה מנוליטי ו EMAX

אסתטיקה

ציפויי שיניים, השלמת כותרת ויישור שיניים בלתי נראה - הם הפתרונות לאסתטיקה דנטלית במראה השיניים הקדמיות.

שרית אברג'ל

מרפאת שיניים פתח תקווה

רוצה להודות על הטיפול המעולה אותו קיבלתי במרפאתכם בפתח תקווה. נשברה לי שן באמצע היום, קיבלה אותי שולי מנהלת המרפאה ללא תיאום מראש הרגיעה אותי ונתנה לי להבין כי אני בידיים טובות. על אף החשש הגדול מרופא שיניים טיפלה בי ד”ר גל בעדינות ובסבלנות. השהות במרפאה היפה היה נעים וטוב ועל כך תודה הן לשולי והן לד״ר גל הנהדרות.

עידן פאניאן

מרפאת שיניים אשדוד

הייתי מטופל בסניף אשדוד ורציתי להוקיר תודה רבה מכל הלב לד"ר ג'ודית שנתנה לי שירות אדיב ומקצועי והובילה אותי משיניים עקומות לשיניים ישרות ואסתטיות. ובסכותה אני קם כל בוקר בהרגשה מדהימה ומסופק בטירוף. תודה.

ליאת כהן

מרפאת שיניים פתח תקווה

הגעתי למרפאת שיניים בפתח תקווה, מתוסכלת ממצבי וחוששת מהבאות… שם קיבל אותי ד"ר בוחניק בחיוך מאיר ובסבלנות. תוך מספר דקות הוא פתר לי את הבעיה שהציקה לי כ"כ והחזיר לי את החיוך לפנים – פשוטו כמשמעו ? תודה לצוות הנפלא ולד"ר בוחניק על הטיפול.

רחל קטורזה‎

מרפאת שיניים ד״ר בוחניק

ברצוני להודות לצוות המרפאה של מרפאת שיניים ד"ר בוכניק על השרות המעולה החל מפנינה כהן על ההסבר על הטיפול שיטות הרגעה זה בהחלט עזר ד"ר סימון המדהים על הטיפול שגרם לי לחייך ובחלט העלה לי את הביטחון העצמי ראוי לציין כי נורא חששתי מרופא שיניים שנמנעתי מלהגיע לטיפולים בגלל הפחד. בזכות הצוות המדהים עברתי את הטיפולים ללא פחד ממליצה בחום על המרפאה הזו.

מרפאות שיניים ד״ר עמוס בוחניק לוגו
שנות פעילות
0
מרפאות
0
רופאים ושינניות
0
עובדי המרפאות
0

סיפור הקמת רשת שיניים

כדי לעזור לכם לעשות את ההחלטה הנכונה. רשת "שיניים" הוקמה בשנת 1984 על ידי האחים ד"ר עמוס בוחניק ואורי בוחניק, מתוך מטרה לשנות את מדיניות המעבר בין מרפאה למרפאה בהתאם לטיפול, ולהביא את בשורת כל הטיפולים תחת קורת גג אחת. וכך, בזה אחר זה נפתחו מרפאות והצטרפו סניפים נוספים לרשת וכיום היא מונה 25 סניפים בפריסה ארצית – אילת, אשדוד, אשקלון, באר שבע, בני ברק, בת ים, דימונה, חדרה, חיפה, יבנה, ירושלים מרכז, ירושלים תלפיות, מודיעין, מעלה אדומים, נהריה, נתניה, נתיבות, פתח תקווה, צפת, שהם, ראשון לציון, רעננה, קרית גת, תע"ש ותל אביב. בכל אחת מהמרפאות יש בין 2-6 חדרי טיפולים ומועסקים בה רופאים מכל תחומי רפואת השיניים לצד רופאים מומחים בכירורגיה והשתלות, יישור שיניים, טיפולי שורש, פריו (טיפולי חניכיים) ועוד. כל הרופאים בעלי רישיון משרד הבריאות ודיפלומות שונות מחזיקים בביטוח אחריות מקצועית, מתעדכנים כל הזמן בהתפתחויות האחרונות בענף רפואת השיניים ועוברים כנסים והשתלמויות מקצועיות. כל סוגי טיפולי השיניים מוענקים בכל אחת ממרפאות הרשת – טיפולים משמרים (כגון סתימות, עקירות וטיפולי שורש), שיקום הפה (כגון מבנים, כתרי חרסינה, כתרי זירקוניה למיניט ועוד ותותבות), כירורגיה והשתלות דנטאליות, טיפולי שיננית הכוללים הסרת אבנית והדרכה בהיגיינה אוראלית, יישור שיניים מכל הסוגים, וטיפולי אסתטיקה דנטאלית.

למעלה מ- 40 שנה אנו כאן כדי להעניק לכם שירות ולדאוג שתצאו מהמרפאה עם חיוך גדול.

בהסדר עם כל חברות הביטוח

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

ניתן ליצור קשר גם בטלפון | וואטסאפ

מה מיוחד ברשת שיניים?

קשה לבחור רופא שיניים. אף אחד לא הולך לרופא שיניים מתוך הנאה, והעובדה כי אתה שוכב, חסר אונים, על הכיסא והרופא בו בחרת אמון על הטיפול באופן מוחלט, הופכת את ההחלטה אף לקשה יותר. מעבר לכך, טיפולי שיניים הינם טיפולים כואבים בדרך כלל וכרוכים בהוצאה כספית לא מבוטלת. אז איך בוחרים? איך יודעים שהרופא בו בחרנו יטפל בנו כמו שצריך, ימנע מאתנו כאב וזמן מיותר ויגבה תשלום רק על מה שצריך באמת? לא פשוט…

מהו היתרון של מרפאות הרשת על פני מרפאה קטנה?

היתרון הבולט ואחת מאבני הדרך של הרשת, הוא מתן כל שירותי רפואת השיניים תחת קורת גג אחת/ אומר ד"ר עמוס בוחניק, "לפני שהוקמה הרשת, מטופל שהיה מגיע לרופא השיניים הופנה על ידו לא פעם, לרופאי שיניים אחרים בהתאם לטיפול לו הוא נזקק. מאחר וזה היה המצב באותן שנים, יצרנו פתרון המקל על המטופל, חוסך ממנו את ההתרוצצות ומעניק לו שירות מלא. וכך, הוקמו והתבססו המרפאות שלנו כמרפאות 'all in one', אליהן הצטרפו מרפאות נוספות המאפשרות למטופל לקבל את כל שירותי רפואת השיניים תחת קורת גג אחת".

משפחתית וטיפול מסור וצמוד

לכל מרפאה יש מנהל רפואי האחראי על כל ההיבטים הרפואיים והמקצועיים של המרפאה ושל כלל הרופאים בה. צוות המרפאה כולל סייעת מיומנת ומקצועית לכל רופא, מנהלת סניף האחראית על הצד האדמיניסטרטיבי, כח האדם ושירות לקוחות. וכן, צוות קבלה ומשרד שנותן מענה לקביעת תורים, גביית תשלומים וטיפול בכל בקשה של הלקוחות. גם מבחינת חידושים טכנולוגיים לא נשארת הרשת מאחור והיא צועדת עם התפתחות הטכנולוגיה ומשתמשת בחומרים חדשים ומתקדמים ומכשור חדש שיוצא לשוק נכנס בהדרגתיות לסניפים השונים. מדיניות הרשת מאפשרת לרופאים לבחור את סוג החומרים בהם הם רוצים להשתמש ולא משפיעה על החלטתם המקצועית, למרות שלעיתים קיימים הבדלים מהותיים בעלויות
רשת המרפאות התקשרה עם אחת המעבדות הגדולות בישראל, המספקת להן את כל שירותי טכנאות השיניים.

מאמרים נבחרים

ד״ר אמיר וולף

רופא שיניים ומומחה לכירורגיה פה ולסתות. בסיום לימודיו באוניברסיטת ת״א התמחה במחלקה לכירורגיה פה ולסתות במרכז הרפואי רמב״ם. במסגרת התמחותו עסק במגוון רחב של ניתוחים בפנים ובלסתות. לאחר סיום ההתמחות, נשאר במחלקה כרופא בכיר. בשנת 2017 התקבל לשנת השתלמות (Fellowship) במחלקה לכירורגיה פלסטית ונוירוכירוגיה במוסד הרפואי היוקרתי: Johns Hopkins University School of medicine, Baltimore, Maryland, USA. במסגרת תת התמחות עסק בשחזורים של גולגולת, פנים וקרקפת בחולים לאחר ניתוחי ראש.

קרא עוד »

הרמת סינוס ותהליך ההחלמה לאחר הטיפול

אובדן שיניים, במיוחד באזור האחורי בלסת העליונה, יכול להוות בעיה לא רק אסתטית אלא גם תפקודית. כדי להשלים את השיניים החסרות עם שתלים דנטליים, לעיתים אין מספיק עצם בלסת שתתמוך בשתל. הפתרון במקרים אלו הוא הליך כירורגי שנקרא הרמת סינוס. בהליך זה, מנתח פה ולסת מרים את רצפת הסינוס המקסילרי (שנמצא מעל הלסת העליונה) ומחדיר שתל עצם שיאפשר, לאחר תקופת החלמה, את קיבועם של שתלים דנטליים יציבים. במאמר זה נצלול לעומקם של הרמות סינוס, נבין

קרא עוד »

הרמת סינוס סגורה / הרמת סינוס פתוחה – מה ההבדל ?

השתלות שיניים הפכו לטיפול הבחירה עבור מטופלים רבים שסובלים מאובדן שיניים, ומאפשרות החזרת היכולת התפקודית והאסתטית המלאה של חלל הפה. לעתים, בשל נסיגת עצם משמעותית בלסת העליונה, יש צורך בהליך מקדים שנקרא הרמת סינוס. הרמת סינוס מאפשרת להגדיל את נפח העצם כדי ליצור בסיס יציב ומתאים להשתלת שיניים. קיימים שני סוגים עיקריים של הרמות סינוס: הרמת סינוס סגורה והרמת סינוס פתוחה. במאמר זה נצלול לנושא, נבהיר את ההבדלים בין השיטות ונספק מידע חשוב לכל מי

קרא עוד »

הרמת סינוס – כל המידע אודות תהליך הטיפול

הליך הרמת סינוס הוא ניתוח כירורגי שנועד להגדיל את כמות העצם בלסת העליונה, באזור הסינוסים המקסילריים. הליך זה לעיתים הכרחי לפני השתלות שיניים, במיוחד כאשר אובדן עצם משמעותי מונע עיגון יציב של השתלים הדנטליים. מטרת המאמר הנוכחי היא לספק מידע מקיף וכללי על הרמת סינוס, כולל הסיבות להליך, הסוגים השונים, הסיכונים והסיבוכים הפוטנציאליים, הציפיות מההחלמה, ושיעורי ההצלחה. אם אתם שוקלים השתלת שיניים וחסרה לכם עצם באזור הסינוסים, מאמר זה יכול לסייע לכם לקבל החלטה מושכלת

קרא עוד »

כתרי זירקוניה בשיניים קדמיות

חיוך מושלם הוא חלום של רבים, וכתרי זירקוניה עולים בשנים האחרונות כאחת האפשרויות המובילות לשיקום אסתטי ותפקודי של השיניים הקדמיות. כתרים אלו, העשויים מחומר קרמי מתקדם בשם זירקוניה, מצטיינים במראה טבעי להפליא, עמידות גבוהה, והתאמה ביולוגית מצוינת לרקמות החניכיים. אם השיניים הקדמיות שלכם סדוקות, שבורות, עברו שינוי צבע משמעותי, או שאתם פשוט רוצים לשדרג את החיוך באופן דרמטי – כתרי זירקוניה יכולים להיות הפתרון המושלם עבורכם. במדריך מקיף זה נצלול לעולם כתרי הזירקוניה לשיניים קדמיות,

קרא עוד »

כל מה שצריך לדעת על כתר זירקוניה

כתרי זירקוניה הם פתרון פופולרי ומתקדם לשיקום שיניים פגומות או חסרות. עשויים מחומר חזק ועמיד בשם זירקוניה, כתרים אלו מציעים שילוב אידיאלי של אסתטיקה, עמידות ותאימות ביולוגית. מה זה כתר זירקוניה? כתר זירקוניה הוא סוג של שיקום דנטלי המכסה לחלוטין שן פגומה או חסרה. בניגוד לכתרים מסורתיים העשויים מחרסינה או מתכת, כתר זירקוניה עשוי מזירקוניום דיאוקסיד, חומר קרמי מתקדם הידוע בחוזקו, עמידותו והמראה הטבעי שלו. מהי זירקוניה? זירקוניה היא תרכובת טבעית המופקת ממינרל הזירקון. היא

קרא עוד »

האם כדאי לעשות ציפוי שיניים ?

שיניים יפות וחיוך אסתטי הם חלום של רבים מאיתנו. ציפוי שיניים הוא אחד הפתרונות הפופולריים ביותר לשדרוג משמעותי ומהיר של מראה החיוך. אבל, האם ציפוי שיניים מתאים לכל אחד? מה היתרונות והחסרונות שיש לקחת בחשבון? במאמר המקיף הזה, נענה על כל השאלות ונספק לכם את כל המידע שאתם צריכים לדעת כדי לקבל החלטה מושכלת לגבי ציפוי שיניים. נתחיל מהבסיס: ציפויי שיניים הם מעטפות דקיקות שעשויות חרסינה או חומר מרוכב (קומפוזיט). ציפויים אלו מודבקים על החלק

קרא עוד »

היתרונות והחסרונות של ציפויים לשיניים: כל מה שצריך לדעת

ציפויי שיניים הפכו להליך קוסמטי מבוקש ביותר בעולם רפואת השיניים, וגם בישראל הם זוכים לפופולריות גואה בקרב מי ששואפים לשדרג משמעותית את החיוך שלהם. ציפויים, שהם מעין קליפות דקיקות המודבקות על חזית השיניים, יכולים להסוות מגוון פגמים אסתטיים כמו שיניים מוכתמות, סדוקות, שבורות, או בעלות רווחים לא אטרקטיביים. לצד יתרונותיהם הרבים, חשוב להכיר גם את החסרונות והתהליך הכרוך בהתקנת ציפויי שיניים כדי לקבל החלטה מושכלת. במאמר זה נצלול לכל ההיבטים החשובים של ציפויי שיניים ונספק

קרא עוד »

ציפוי שיניים – ההבדלים בין חרסינה, למינייט, קומפוזיט זירקוניה ונוספים

שיניים יפות ובריאות הן נכס המשפיע באופן משמעותי על הביטחון העצמי שלנו ועל האופן שבו העולם תופס אותנו. חיוך רחב וחושף שיניים לבנות ואסתטיות יכול להפוך כל יום להרבה יותר נעים. אך מה אם השיניים שלנו סובלות מבעיות כמו כתמים, מרווחים, סדקים, או צורה לא אחידה? ציפויי שיניים הם פיתרון אסתטי פופולרי המספק מענה לכל אותן בעיות ומאפשר ליצור חיוך מושלם במהירות יחסית. ציפויי שיניים הם מעטפות דקיקות המודבקות על החלק הקדמי של השיניים כדי

קרא עוד »
WhatsApp

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

דילוג לתוכן