השתלת עצם היא הליך דנטלי נפוץ שיכול לשמש לטיפול במצבים שונים. ברוב המקרים, ההליך מוצלח והמטופלים חווים מעט כאבים לאחר מכן. עם זאת, במקרים מסוימים, המטופלים עשויים לחוות כאבים חזקים לאחר ההליך. אם אתה חווה כאבים חזקים לאחר השתלת העצם, חשוב לפנות לרופא השיניים או למנתח הפה על מנת שהם יוכלו לקבוע את הסיבה לכאב ולעזור לך למצוא הקלה. ישנן דרכים רבות לטפל בכאבים חזקים לאחר השתלת עצם, אז אל תהססו לפנות לעזרה אם אתם סובלים מכאבים.

אתם מוזמנים לפנות אלינו, לרשת מרפאות שיניים של ד"ר בוחניק, רשת מקצועית ובעלת נסיון של שלוש עשורים בתחום רפואת השיניים. במרפאות שלנו, הפרוסות בכל רחבי הארץ, מטפלים בבמיטב רופאי השיניים בישראל, נשמח לעזור לך על מנת להקל את צער כאבי השיניים, ולוודא שאכן טיפול השתלת השיניים עבר ויעבור בהצלחה שלמה.

מהי השתלת עצם?

השתלת עצם היא הליך דנטלי המשמש לטיפול במצבים שונים. הסיבה הנפוצה ביותר להשתלת עצם היא שיפור היציבות של שתלים דנטליים. השתלת עצם יכולה לשמש גם לטיפול במצבים אחרים, כגון פגמים בעצם הלסת או להכנת עצם הלסת לניתוח.

השתלת עצם היא הליך פשוט יחסית עבור רופאים מיומנים. ראשית, רופא השיניים או מנתח הפה שלך יבצעו חתך ברקמת החניכיים. לאחר מכן הם יניחו חתיכת חומר עצם לתוך החתך. חומר העצם יגיע בדרך כלל מאזור אחר בגופך, כגון הירך. במקרים מסוימים,  נעדיף להשתמש בחומר עצם מלאכות.

לאחר הנחת חומר העצם, רופא השיניים יסגור את החתך עם תפרים. לאחר מכן, השתלת העצם תצטרך להחלים. זה יכול לקחת מספר חודשים. לאחר שהשתלת העצם החלימה, תוכל להתקדם עם השתלות שיניים או טיפולי שיניים אחרים, במידת הצורך.

סוגי השתלות עצם

ישנם שני סוגים עיקריים של השתלות עצם: השתלות אוטומטיות ואלוגרפטס. השתלת עצם היא הסוג הנפוץ ביותר של השתלת עצם. סוג זה של השתלת עצם כרוך בשימוש ברקמת העצם שלך. רקמת העצם נלקחת בדרך כלל מאזור אחר בגופך, כגון הירך. אלוגרפטים כוללים שימוש ברקמת עצם מתורם. רקמת העצם נלקחת בדרך כלל מגופה. השתלות אלו שכיחות פחות מהשתלות רגילות. בנוסף יש את האפשורת של השתלת עצם מחומר מלאכותי (סינטטי) יש לדון על הצורה הטובה ביותר עבורך עם רופא השיניים המומחה של רשת מרפאות השיניים של ד"ר בוחניק.

מדוע ייתכן שיהיה צורך בהשתלת עצם

השתלת עצם עשויה להידרש מסיבות שונות. הסיבה הנפוצה ביותר להשתלת עצם היא שיפור היציבות של שתלים דנטליים. השתלת עצם יכולה לשמש גם לטיפול במצבים אחרים, כגון פגמים בעצם הלסת או להכנת עצם הלסת לניתוח.

השתלת עצם עשויה להיות נחוצה גם אם איבדת עצם עקב מחלת חניכיים. מחלת חניכיים היא זיהום חמור של החניכיים שעלול להרוס את העצם סביב השיניים. אם יש לך מחלת חניכיים, ייתכן שתזדקק להשתלת עצם כדי לסייע בבנייה מחדש של העצם האבודה.

השתלת עצם עשויה להיות נחוצה גם אם סבלת מפציעה בעצם הלסת שלך. פציעות בעצם הלסת יכולות להתרחש עקב טראומה, כגון תאונת דרכים או נפילה. אם סבלת מפגיעה בעצם הלסת, ייתכן שתזדקק להשתלת עצם כדי לסייע בתיקון הנזק.

סיכונים הקשורים להשתלת עצם

השתלת עצם היא הליך בטוח יחסית. עם זאת, כמו בכל הליך כירורגי, ישנם כמה סיכונים הקשורים להשתלת עצם. סיכונים אלו כוללים:

  • – זיהום
  • – דימום
  • – כאב
  • – נפיחות

רוב הסיכונים הללו יכולים להיות מנוהלים ביעילות על ידי רופא השיניים או מנתח הפה שלך.

כיצד להתכונן להשתלת עצם

השתלת עצם מבוצעת בדרך כלל על בסיס אשפוז יומי, מה שאומר שתוכל לחזור הביתה באותו היום שבו מתבצע ההליך. לפני ההליך, רופא השיניים או מנתח הפה שלך ייתן לך הנחיות ספציפיות כיצד להתכונן. הוראות אלו עשויות לכלול:

  • הפסקת עישון: אם אתה מעשן, חשוב שתפסיק לפחות שבועיים לפני ההליך. עישון יכול לעכב את הריפוי ולהגביר את הסיכון לסיבוכים.
  • הימנעות מתרופות מסוימות: ייתכן שתתבקש להימנע מנטילת תרופות מסוימות, כגון מדללי דם, לפני ההליך.
  • אכילה ושתייה: סביר להניח שתתבקש לצום לפחות שמונה שעות לפני ההליך.
  • הסדרת נסיעה הביתה: מכיוון שההליך יבוצע בהרגעה, תצטרך לדאוג שמישהו יסיע אותך הביתה לאחר ההליך.

למה לצפות לאחר השתלת עצם

לאחר ההליך, סביר להניח שתחווה קצת כאב ונפיחות. רופא השיניים או מנתח הפה שלך ירשמו תרופות נגד כאבים כדי לסייע בניהול כל אי נוחות. חשוב ליטול את תרופות הכאב כפי שנקבעו. אתה צריך גם להקרח את האזור לפחות 24 שעות לאחר ההליך.

תצטרך לשמור על ראש מורם לפחות 24 שעות לאחר ההליך. זה יעזור להפחית את הנפיחות. אתה צריך גם להימנע מלעיסת הצד הזה של הפה שלך לפחות שבוע.

חשוב לעקוב אחר כל ההנחיות של רופא השיניים או מנתח הפה לאחר ההליך. זה יעזור להבטיח ריפוי תקין ולהפחית את הסיכון לסיבוכים.

השתלת עצם היא הליך בטוח ויעיל יחסית. עם זאת, כמו בכל הליך כירורגי, ישנם כמה סיכונים הקשורים להליך. סיכונים אלו יכולים להיות מנוהלים ביעילות על ידי רופא השיניים או מנתח הפה שלך. ייתכן שיהיה צורך בהשתלת עצם כדי לשפר את היציבות של שתלים דנטליים, לטפל במצבים אחרים, כגון פגמים בעצם הלסת, או להכין את עצם הלסת לניתוח.

למה לצפות לאחר השתלת עצם

השתלת עצם היא הליך בטוח ויעיל יחסית. עם זאת, כמו בכל הליך כירורגי, ישנם כמה סיכונים הקשורים להליך. סיכונים אלו יכולים להיות מנוהלים ביעילות על ידי רופא השיניים או מנתח הפה שלך. ייתכן שיהיה צורך בהשתלת עצם כדי לשפר את היציבות של שתלים דנטליים, לטפל במצבים אחרים, כגון פגמים בעצם הלסת, או להכין את עצם הלסת לניתוח. השתלת עצם מבוצעת בדרך כלל על בסיס אשפוז, מה שאומר שתוכל לחזור הביתה באותו היום שבו מתבצע ההליך. לפני ההליך, רופא השיניים או מנתח הפה שלך ייתן לך הנחיות ספציפיות כיצד להתכונן. הנחיות אלו עשויות לכלול הפסקת עישון, הימנעות מתרופות מסוימות, אכילה ושתייה ותאום נסיעה הביתה.

לאחר ההליך, סביר להניח שתחווה קצת כאב ונפיחות. רופא השיניים או מנתח הפה שלך ירשמו תרופות נגד כאבים כדי לסייע בניהול כל אי נוחות. חשוב ליטול את תרופות הכאב כפי שנקבעו. אתה צריך גם להקרח את האזור לפחות 24 שעות לאחר ההליך. תצטרך לשמור על ראש מורם לפחות 24 שעות לאחר ההליך ולהימנע מלעיסת הצד הזה של הפה שלך לפחות שבוע.

התאוששות מהשתלת עצם

השתלת עצם היא הליך בטוח ויעיל יחסית. עם זאת, כמו בכל הליך כירורגי, ישנם כמה סיכונים הקשורים להליך. סיכונים אלו יכולים להיות מנוהלים ביעילות על ידי רופא השיניים או מנתח הפה שלך. ייתכן שיהיה צורך בהשתלת עצם כדי לשפר את היציבות של שתלים דנטליים, לטפל במצבים אחרים, כגון פגמים בעצם הלסת, או להכין את עצם הלסת לניתוח. השתלת עצם מבוצעת בדרך כלל על בסיס אשפוז. משמעות הדבר היא שתוכל לחזור הביתה באותו היום שבו ההליך.

לפני ההליך, רופא השיניים או מנתח הפה שלך ייתן לך הנחיות ספציפיות כיצד להתכונן. הנחיות אלו עשויות לכלול הפסקת עישון, הימנעות מתרופות מסוימות, אכילה ושתייה ותאום נסיעה הביתה.

לאחר ההליך, סביר להניח שתחווה קצת כאב ונפיחות. רופא השיניים או מנתח הפה שלך ירשמו תרופות נגד כאבים כדי לסייע בניהול כל אי נוחות. חשוב ליטול את תרופות הכאב כפי שנקבעו. אתה צריך גם להקרח את האזור לפחות 24 שעות לאחר ההליך. תצטרך לשמור על ראש מורם לפחות 24 שעות לאחר ההליך ולהימנע מלעיסת הצד הזה של הפה שלך לפחות שבוע.

סיבוכים של השתלת עצם

השתלת עצם היא הליך בטוח ויעיל יחסית. עם זאת, כמו בכל הליך כירורגי, ישנם כמה סיכונים הקשורים להליך. סיכונים אלו יכולים להיות מנוהלים ביעילות על ידי רופא השיניים או מנתח הפה שלך. ייתכן שיהיה צורך בהשתלת עצם כדי לשפר את היציבות של שתלים דנטליים, לטפל במצבים אחרים, כגון פגמים בעצם הלסת, או להכין את עצם הלסת לניתוח. השתלת עצם מבוצעת בדרך כלל על בסיס אשפוז. משמעות הדבר היא שתוכל לחזור הביתה באותו היום שבו ההליך.

זיהום השתלת עצם

זיהום בהשתלת עצם הוא סיבוך נדיר אך חמור של השתלת עצם. זיהום יכול להתרחש במקום השתלת העצם או במקום השתלת השיניים. תסמינים של זיהום עשויים לכלול חום, כאב, אדמומיות ונפיחות. אם אתה חווה אחד מהתסמינים הללו, עליך לפנות מיד לרופא השיניים או למנתח הפה.

נזק לעצבים

נזק עצבי הוא עוד סיבוך נדיר אך פוטנציאלי של השתלת עצם. נזק עצבי עלול לגרום לחוסר תחושה, עקצוץ וכאב בשפתיים, בסנטר, בשיניים, בחניכיים ובלסת. אם אתה חווה אחד מהתסמינים הללו, עליך לפנות מיד לרופא השיניים או למנתח הפה.

דימום

השתלת עצם היא הליך כירורגי, כלומר קיים סיכון לדימום. הדימום הוא בדרך כלל קל וניתן לשלוט בו באמצעות לחץ. עם זאת, אם הדימום חמור או בלתי נשלט, עליך לפנות מיד לרופא השיניים או למנתח הפה.

כמו בכל הליך כירורגי, קיים סיכון לסיבוכים. עם זאת, סיכונים אלה יכולים להיות מנוהלים ביעילות על ידי רופא השיניים או מנתח הפה שלך. השתלת עצם היא הליך בטוח ויעיל יחסית. ההחלמה מההליך היא בדרך כלל מהירה וקלה. עם טיפול ומעקב נאותים, אתה יכול לצפות לחוות תוצאה מוצלחת.

דחיית השתלת העצם

השתלות עצם נעשות מהעצם שלך או מתורם. קיים סיכון קטן שהגוף שלך ידחה את השתלת העצם. תסמיני דחייה עשויים לכלול כאב, נפיחות ואדמומיות באתר ההשתלה. אם אתה חווה אחד מהתסמינים הללו, עליך לפנות מיד לרופא השיניים או למנתח הפה.

כישלון של איחוי השתלת העצם בגוף

במקרים מסוימים, השתלת העצם עלולה להיכשל בהחלמה. זה יכול לעכב או למנוע ביצוע השתלת שיניים. אם השתלת העצם לא נרפאת, ייתכן שיהיה עליך לחזור על ההליך.

השתלת עצם היא הליך בטוח ויעיל יחסית. עם זאת, כמו בכל הליך כירורגי, ישנם כמה סיכונים הקשורים להליך. סיכונים אלו יכולים להיות מנוהלים ביעילות על ידי רופא השיניים או מנתח הפה שלך. עם טיפול ומעקב נאותים, אתה יכול לצפות לחוות תוצאה מוצלחת.

מתי לפנות לאיש מקצוע רפואי

פנה לרופא השיניים או למנתח הפה שלך אם אתה מפתח אחד מהתסמינים הבאים:

  • כאבים שאינם מוקלים באמצעות תרופות נגד כאבים
  • חום
  • אדמומיות
  • נפיחות
  • דימום חמור או בלתי נשלט

תסמינים אלו עשויים להצביע על סיבוך של השתלת עצם. טיפול מוקדם יכול לסייע במניעת סיבוכים חמורים יותר.

באיזו מרפאה מומלץ לעשות טיפול עקירת שיניים?

מרפאות רשת שיניים של ד"ר בוחניק פרוסות בכל רחבי ישראל ומעניקות טיפול שיניים מקצועי, שירות משובח ואדיב ויחס אישי לכל מטופל.

במרפאותינו תמצאו צוות רופאים המתמחים בתחומי רפואת השיניים השונים, ובפרט בניתוחי השתלת עצם וניתוחי חניכיים שונים.

לקוחותינו נהנים מטיפול מקצועי ומאפשרים תשלום נוח בכל אמצעי התשלום הקיימים, ובהסדרים עם חברות הביטוח הגדולות בישראל.  כל סוגי הטיפולים, לרבות השתלות וניתוחים, מבוצעים תחת קורת גג אחת, במרפאות עצמן, לנוחות המטופלים. השתלת עצם היא טיפול מחויב ורציני הדורש מומחיות של רופא שיניים מוסמך. לכן, חשוב לבחור במרפאה שאתם סומכים עליה ומרגישים איתה בנוח. אנו ממליצים על מרפאות רשת השיניים שלנו לכל מי שזקוק לטיפול לאחר השתלת עצם בפה. צוות המומחים שלנו ישמח לסייע לכם בכל שלב בתהליך ולהבטיח שתקבלו את הטיפול הטוב ביותר. צור קשר עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ, אבחון או טיפול באחת ממרפאות רשת שיניים הסמוכה למקום מגוריכם.

 

בדיקת רופא
וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)

שתפו:

מה אתם חושבים עלינו?

ברצוני להודות לצוות המרפאה של מרפאת שיניים ד"ר בוכניק על השרות המעולה החל מפנינה כהן על ההסבר על הטיפול שיטות הרגעה זה בהחלט עזר ד"ר סימון המדהים על הטיפול שגרם לי לחייך ובחלט העלה לי את הביטחון העצמי ראוי לציין כי נורא חששתי מרופא שיניים שנמנעתי מלהגיע לטיפולים בגלל הפחד.בזכות הצוות המדהים עברתי את הטיפולים ללא פחד ממליצה בחום על המרפאה הזו

פוסטים אחרונים

השתלת שיניים בזאלית – חסרונות

השתלת שיניים בזאלית היא שיטה חדשנית להשתלת שיניים המאפשרת לשקם לסתות עם מחסור משמעותי בעצם. השיטה מבוססת על שתלים ייעודיים בצורת דיסק, המוחדרים לעצם הבזאלית,

רופא שיניים לילדים

בריאות השיניים של ילדים היא חשובה ביותר. שיניים בריאות הן חיוניות לתפקוד תקין של מערכת העיכול, הדיבור והאכילה. בנוסף, שיניים בריאות תורמות לביטחון העצמי של

חניכיים נפוחות: גורמים, תסמינים וטיפול

חניכיים נפוחות הן תופעה שכיחה יחסית, שיכולה להיגרם ממגוון גורמים. ברוב המקרים, נפיחות בחניכיים היא סימן לדלקת חניכיים, מצב שבו החניכיים נדלקות כתוצאה מהצטברות של

בדיקת רופא
וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)


ליאת כהן
הגעתי למרפאת שיניים בפתח תקווה, מתוסכלת ממצבי וחוששת מהבאות… שם קיבל אותי ד"ר בוחניק בחיוך מאיר ובסבלנות. תוך מספר דקות הוא פתר לי את הבעיה שהציקה לי כ"כ והחזיר לי את החיוך לפנים – פשוטו כמשמעו :) תודה לצוות הנפלא ולד"ר בוחניק על הטיפול.שרית אברג'ל
רוצה להודות על הטיפול המעולה אותו קיבלתי במרפאתכם בפתח תקווה. נשברה לי שן באמצע היום, קיבלה אותי שולי מנהלת המרפאה ללא תיאום מראש הרגיעה אותי ונתנה לי להבין כי אני בידיים טובות. על אף החשש הגדול מרופא שיניים טיפלה בי ד”ר גל בעדינות ובסבלנות. השהות במרפאה היפה היה נעים וטוב ועל כך תודה הן לשולי והן לד״ר גל הנהדרות.עידן פאניאן
הייתי מטופל בסניף אשדוד ורציתי להוקיר תודה רבה מכל הלב לד"ר ג'ודית שנתנה לי שירות אדיב ומקצועי והובילה אותי משיניים עקומות לשיניים ישרות ואסתטיות. ובסכותה אני קם כל בוקר בהרגשה מדהימה
ותיקים ונהנים מועדון צרכנות לאזרחים ותיקים
הפניקס
דויד שילד ביטוח רפואי בין לאומי
מנורה מבטחים
קבוצת מגדל
הראל
חבר זה הכל בשבילך

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

מתוך הבלוג שלנו

איך לצחצח שיניים נכון?

צחצוח שיניים הוא אחד הדברים החשובים ביותר שתוכלו לעשות לשמירה על שיניים וחניכיים בריאים. צחצוח נכון יכול לעזור להסיר רובד, פלאק וחיידקים, אשר עלולים לגרום

קרא עוד »

העתיד של רפואת השיניים

רפואת השיניים היא תחום רפואי מתפתח במהירות. טכנולוגיות חדשות וטיפולים חדשניים מאפשרים לרופאי שיניים לספק טיפול איכותי יותר, יעיל יותר ונוח יותר למטופלים. להלן כמה

קרא עוד »

השלכות של הזנחת טיפולי שיניים

טיפולי שיניים חשובים לשמירה על בריאות הפה והלסת. הזנחת טיפולי שיניים עלולה להוביל למגוון של בעיות, כולל כאבים, זיהומים, וירידה באיכות החיים. השלכות בריאותיות השלכות

קרא עוד »

חומרים המשמשים בטיפולי שיניים

בריאות הפה חשובה לבריאות הכללית. שיניים בריאותיות וחניכיים בריאותיות חיוניות לאכילה, דיבור וחיוך. בריאות הפה גם קשורה לבריאות הכללית, ועשויה להשפיע על הסיכון למחלות אחרות,

קרא עוד »

טיפולי שיניים נפוצים

בריאות הפה חשובה לבריאות הכללית. שיניים בריאותיות וחניכיים בריאותיות חיוניות לאכילה, דיבור וחיוך. בריאות הפה גם קשורה לבריאות הכללית, ועשויה להשפיע על הסיכון למחלות אחרות,

קרא עוד »
WhatsApp

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

small_c_popup.png

לא שווה לעזוב מבלי לקבל את ההטבה הזאת

בדיקת רופא, צילומי נשך וצילום פנורמי - חינם.

השאירו פרטים ונחזור אליכם

חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)

דילוג לתוכן