אם את בהריון וסובלת מכאבי שיניים כדאי לך לקרוא את המאמר הקצר והמקיף הזה שיכול לתת לך הרבה ידע מעשי וטיפים להתמודדות עם כאבי שיניים בזמן של הריון מבורך.

מה ניתן לעשות כשיש כאבי שיניים בשעת הריון?

  • ניתן לקחת תרופות לשיכוך כאבים ללא מרשם רופא כדוגמת אקמול או נורופון. נמליץ לדבר לפני כן עם רופא המשפחה שלך או עם רואפת הנשים על מנת לדעת שאין לך או לעובר שלך שום רגישות לחומרים הפעילים במשככי כאבים אלו.
  • במקרים של דלקות חניכיים חריפות, ייתכן שצריך לקחת אנטביוטיקה, על מנת שהזיהום לא יתפשט חלילה. לשם כך יש לקבוע תור במרפאה עם רופא שיניים, ויותר טוב עם מוחה לחניכיים פריודנט, שיוכל לאבחן בצורה מדויקת את המצב הדלקתי בחל הפה שלך, ולבדוק איזה תרופה כדאי לתת לך אם בכלל, באופן שלא יסכן את עוברך ויקל מעלייך את סבלך.
  • באופן כללי נכון לללכת לבדיקה שגרתית אצל רופא שיניים מדי חצי שנה. גם אם את בהריון – אין צורך להימנע מלהגיע למרפאה, אדרבה, יותר נכון לשמור על קשר עם המרפאה ורופאת השיניים על מנת לוודא שהמצב בשיניים שלך לא יחמיר במהלך ההריון.
  • במידה ואת סובלת משרגישות בחניכיים בשעת ההריון, ייתכן שכדאי להימנא מאכילת דברים חמים או קרים באופן קיצוני בכדי למנוע כאבים.
  • בכל מקרה כאב שיניים לא צריך לגרום לך להיכנס ללחץ או חרדהם, נשים רבות סובלות מכאבי שיניים בשעת ההריון, וילדו בשעה טובה ומוצלחת ילד או ילדה בריאים ונהדרים, הסירי פחד מליבך, ומלאי אותו ביטחון אהבה והתרגשות בציפיה.

אני בהריון וסובלת מרגישות וכאבים בחניכיים מה לעשות?

  • תרגעי, זה בסדר, השינויים ההרומנאלים בגוף, והחומצתיות שאת מרגישה כצרבת לפעמים, הם אלו שגורמים גם לדלקת בשינים או בחניכיים
  • נסי לצחצח שיניים כמו שצריך, גם בזמנים שאת מרגישה חלשה ועייפה. צחצוח שיניים יעיל הינו כזה שנמשך למשך 2 דקות ובאופן סיבובי ומעגלי מניע את שערות מברשת השיניים על כל חלקי השיניים וביניהם. הקפידי להשתמש במברשת שיניים רכה ולא קשה, ולצחצח שיניים בעדינות ולא באגרסביות, על מנת לא להזיק לחניכיים הרגישות שלך ולגרום להם חלילה לנסיגת חניכיים.
  • אם יש כאבים חזקים, תמיד תוכלי לקחת משככי כאבים ללא מרשם כדוגמת אקומל או נורופן, אלא שלפני כן יש להתייעץ עם רופאת הנשים שלך, בהתאם לחודש ההריון בו את נמצאת. בלכ מקרה כמובן שאין לקחת תרופות למניעת כאבים על בסיס קבוע למשך זמן מתמשך וארוך, זה עלול לפגוע במערכות שונות בגוף.
  • נסי לזהות מה הם סוגי המאכלים שגורמים לך כאב או רגישות, ייתכן שמדובר על סוגי מאכלים או על טמפרוטרה שונה.
  • המיסי כף מלח בכוס מים חמים, חכי שהמים יפשירו ותשטפי את הפה עם מי המלח האלו, יש במלח מרכיבים שעוזרים לגוף להתמודד עם דלקות חניכיים. את השטיפה הזו ניתן לבצע כמה פעמים ביום, וניתן להוסיף אליהם גם קומפרסים קרים.
  • מומלץ שלא להשתמש במי פה שיש בהם אלכוהול, שיכול לגרום לתחושה חזקה של צריבה וכאבים במקום הדלקת.
  • תרופת טבעית שיכולה לעזור היא שקיות תה עם מנטה שיכולה להקל על הכאבים בשן הפגועה. תה המנתה מכיל מרכיב הנקרא אגונול, שהוא חומר חיטוי טבעי הנלחם בחיידקים, תוכלי לנסות אם זה מעיל לך. שימי לב שהטמרפטורה של התיון לא תהיה גבוהה מדי כמובן.
  • כמו כן לאלוורה יש תכונות אנטיבקטריאליות ואנטי פטרייתיות, שיכולות להפחית דלקת ונפיחות של החניכיים והשיניים.

כיצד ניתן למנוע כאבים מיותרים בשעת הריון?

כאב שיניים במהלך ההריון הוא בעיה שכיחה אצל נשים ויכול לגרום לאי נוחות הן לאם והן לעובר. ישנם כמה אמצעי זהירות לכאבי שיניים בהריון. ראשית, נשים שיודעות או שרוצות להיכנס להריון, כדאי להם לבקר את רופא השיניים שלהן באופן קבוע לצורך טיפול מונע וניקוי קבוע, כמו כן עוד לפני שיודעים כל ההריון, יש לנסות ולטפל בכל הבעיות בחלל הפה שצריכות טיפול, כגון סתימה, טיפול שורש, שיננית ועוד. כאשר המצב בשיניים בסך הכל תקין, גם השינויים ההרומנאליים של ההריון משפיעים פחות קריטית, לעומת זאת כשהמצב בפה מראש בעייתי, השינויים ההרומנאלים יכולים להחריף את הבעיות באופן חמור או קריטי חלילה.

הכאב מכאב שיניים במהלך ההריון עשוי להיות גם סימפטום של בחילות בוקר או מחלת חניכיים הנגרמת הורמונלית. במהלך ההריון הגוף הנשי מפריש הורמונים שונים, ולעיתים רבות חומצה עולה לחלל הפה וגורמת לצרבת, לגיהוקים או לטעם מר בפה. החומצתיות הזו יכולה להזיק לחניכיים העדינות של האשה בהריון, ולכן כדאי להקפיד בזמן ההריון על צחצוח שיניים להסרת החומצתיות מהפה, מלבד צחצוח השיניים לצורך ניקוי שאריות המזון כרגיל.

נשים בהריון צריכות להקפיד על צחצוח וחוט דנטלי באופן קבוע. זה חשוב במיוחד במהלך ההריון מכיוון ששינויים הורמונליים יכולים להוביל להצטברות של חומצות ופלאק בפה. בנוסף, בחילות והקאות הקשורות להריון עלולות לגרום לנזק לאמייל (שהיא שכבת השן החיצונית, זגוגית השן ששומרת על השיניים שלנו, ומערכת העצבים לא מגיעה אליה), ולכן נשים צריכות לשטוף את הפה לאחר ההקאות כדי למנוע נזק נוסף לשיניים. השימוש במשחת שיניים מנטרלת חומצה לאחר הקאות יסייע במניעת עששת הקשורה לחומצה.

אלו טיפולי שיניים בטוחים לנשים בהריון

בעיקרון טיפולי שיניים בטוחים לנשים בהריון. עם זאת, עליך לדון בכל תרופה שאת נוטלת עם רופא השיניים שלך, כולל תרופות מרשם ותרופות ללא מרשם. ייתכן שהרופא שלך יוכל להמליץ ​​על חלופות בטוחות. חשוב לדון בכל תרופה שאת רוצה לקחת עם רופא השיניים שלך ועם רופאת הנשים שלך במקביל, ולדון ולשמוע כיצד הן עשויות להשפיע על ההריון שלך

ככלל, עליך להימנע מנטילת תרופות נרקוטיות לכאבים במהלך ההריון. בנוסף, יש להימנע מתרופות נוגדות דלקת לא סטרואידיות במהלך ההריון.

חודשי ההריון הבטוחים ביותר לטיפולי שיניים הוא השליש השני של ההריון מחודש רביעי והילך. חלק מהליכי שיניים, כגון עקירת שיניים פשוטה, יכולים להתבצע בהרדמה מקומית, ואין בכך שום נזק לאשה או לעובר. עם זאת, עדיף לדחות הליכים אלקטיביים עד לאחר הלידה. במילים אחרות: . ניתן לבצע טיפולי שיניים שגרתיים וחרום לנשים בהריון, אולם יש לדחות חלק מההליכים המורכבים שאינם דחופים כגון טיפול שורש ועוד.

כשאת מגיע למרפאת השיניים, ספרי לרופא השיניים שלך על כל התרופות שאתה נוטל, כולל ויטמינים טרום לידתיים, איזה חודש את, והאם יש סיבוכים בהריון כגון רעלת הריון חלילה או דברים אחרים.

 

צילומי רנטגן בהריון

צילומי רנטגן דנטליים אינם גורמים נזק לאשה או לעובר, ואף על פי כן רופאי השיניים מקפידים לצלם נשים בהריון רק אם הם נחוצים לחלוטין לצורך ספיציפי של טיפול הנדרש בשעת ההריון ולא כדאי לדחותו. אם כבר הוחלט לעשות צילום דנטלי במהלך ההיריון, נשים בהריון צריכות ללבוש סינר עופרת כדי להגן על גופן מהקרינה, מהבטן ובלוטת התריס. טיפולים כללים ולא דחופים, הדורשים צילומים רבים ופעילות כירורגית יידחו עד לאחר ההריון במידת האפשר.

כיום, רוב ככל מצלמות הרנטגן לשינים מאד בטיחותיות ולא נשקף מהם סכנה לנשים בהריון. ולכן במידת הצורך כשיש איזו בעיה קריטית החלל הפה, רופא השיניים ימליץ לעשות צילום רנטגן תוך כדי נקיטת אמצעי הבטיחות הנדרשים. כלומר צילום מקומי בלבד לצורך הטיפול הספציפי, ולבישת סינר עופרת על גבי הבטן והחזה.

דלקות חניכיים בהריון

ישנם יתרונות רבים לביקור אצל רופא השיניים שלך במהלך ההריון, כולל שיפור בריאות הפה, שיפור ההרגשה האישית, וסילוק הריח הרע הבוקע מהפה שיש בו דלקת מוגלתית בחניכיים.

הריון יכול להגביר את הסיכון למחלות חניכיים ולבעיות אחרות בבריאות הפה. מחקרים קשרו מחלות חניכיים עם לידה מוקדמת, ותינוקות מוקדמים עשויים להיות בעלי סיכוי גבוה יותר לפתח בעיות רפואיות חמורות בלידה ובשלב מאוחר יותר בחיים. ולכן חשוב מאד שלא להזניח את בעיות החניכיים, ולטפל בהם גם בשעת ההריון, כמובן כפי הוראת רופא השיניים ורופאת הנשים במקביל.

הרגלים טובים

בשעת ההריון חשוב מאד להגביר את צריכת הסידן על מנת לחזק את העצמות בכלליות, את החניכיים ואת השיניים שלך ושל העובר שבבטנך.

בהריון יש לא מעט צורך באכילת מתוקים, אכילה רגשית וכיו"ב, שיהיה לבריאות ולשמחה, רק אל תשכחי לצחצח שיניים לאחר אכילת מתוקים, ולא לתת לשאריות המזון והסוכר לשבות בתוך השיניים  ולגרום לעששת או לדקת חניכיים.

יש נשים שבחודשי ההריון מצטברות שכבת פלאק על שיניהם, עד מצטברת אבנית נוקשה, והגוון בחניכיים משתנה לאדום כהה. על פי רוב תופעות אלו יעברו לאחר הלידה, ועם כל זאת יש להתיעץ עם הרופא, שייתכן שימליץ על ניקוי (שיננית) על מנת למנוע זיהום ודלקת חריפה.

אחת הדרכים למנוע כאבי שיניים הקשורים להריון היא להגביל מזון ומשקאות ממותקים. חוץ מזה, משקאות ממותקים עלולים לגרום לכאבי שיניים, ולכן עדיף להקפיד על משקאות ללא סוכר. משקאות ללא סוכר עשויים להכיל Xylitol, חומר הממריץ את ייצור הרוק ועוזר לשטוף חיידקים

 

שמירה על בריאות השיניים בהריון

הריון עלול לגרום לשינויים פיזיים רבים, ביניהם התפתחות שיניים רגישות, נפיחות בחניכיים ודימום בזמן צחצוח שיניים. בעוד שחלק מהשינויים הללו הם נורמליים, אחרים עשויים להזיק, כגון הליכים דנטליים מסוימים שיש לדחות עד לאחר לידת התינוק. הורמוני הריון יכולים להשפיע על תגובת הגוף לחיידקים, שעלולים לגרום לשיניים כואבות. יש נשים שחוות דימום בזמן צחצוח שיניים או כשהן מנסות להשתמש בחוט דנטלי.

 

סוף דבר העיקר זה לשמוח בהריון, ובלידה המתקרבת. בבעיות בחלל הפה יש לטפל ולא להזניח, אך במגבלות הנותנות לחוות דעתם של רופאת הנשים ורופא השיניים ושיקול דעתך.

בדיקת רופא
וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)

שתפו:

מה אתם חושבים עלינו?

ברצוני להודות לצוות המרפאה של מרפאת שיניים ד"ר בוכניק על השרות המעולה החל מפנינה כהן על ההסבר על הטיפול שיטות הרגעה זה בהחלט עזר ד"ר סימון המדהים על הטיפול שגרם לי לחייך ובחלט העלה לי את הביטחון העצמי ראוי לציין כי נורא חששתי מרופא שיניים שנמנעתי מלהגיע לטיפולים בגלל הפחד.בזכות הצוות המדהים עברתי את הטיפולים ללא פחד ממליצה בחום על המרפאה הזו

פוסטים אחרונים

השתלת שיניים בזאלית – חסרונות

השתלת שיניים בזאלית היא שיטה חדשנית להשתלת שיניים המאפשרת לשקם לסתות עם מחסור משמעותי בעצם. השיטה מבוססת על שתלים ייעודיים בצורת דיסק, המוחדרים לעצם הבזאלית,

רופא שיניים לילדים

בריאות השיניים של ילדים היא חשובה ביותר. שיניים בריאות הן חיוניות לתפקוד תקין של מערכת העיכול, הדיבור והאכילה. בנוסף, שיניים בריאות תורמות לביטחון העצמי של

חניכיים נפוחות: גורמים, תסמינים וטיפול

חניכיים נפוחות הן תופעה שכיחה יחסית, שיכולה להיגרם ממגוון גורמים. ברוב המקרים, נפיחות בחניכיים היא סימן לדלקת חניכיים, מצב שבו החניכיים נדלקות כתוצאה מהצטברות של

בדיקת רופא
וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)


ליאת כהן
הגעתי למרפאת שיניים בפתח תקווה, מתוסכלת ממצבי וחוששת מהבאות… שם קיבל אותי ד"ר בוחניק בחיוך מאיר ובסבלנות. תוך מספר דקות הוא פתר לי את הבעיה שהציקה לי כ"כ והחזיר לי את החיוך לפנים – פשוטו כמשמעו :) תודה לצוות הנפלא ולד"ר בוחניק על הטיפול.שרית אברג'ל
רוצה להודות על הטיפול המעולה אותו קיבלתי במרפאתכם בפתח תקווה. נשברה לי שן באמצע היום, קיבלה אותי שולי מנהלת המרפאה ללא תיאום מראש הרגיעה אותי ונתנה לי להבין כי אני בידיים טובות. על אף החשש הגדול מרופא שיניים טיפלה בי ד”ר גל בעדינות ובסבלנות. השהות במרפאה היפה היה נעים וטוב ועל כך תודה הן לשולי והן לד״ר גל הנהדרות.עידן פאניאן
הייתי מטופל בסניף אשדוד ורציתי להוקיר תודה רבה מכל הלב לד"ר ג'ודית שנתנה לי שירות אדיב ומקצועי והובילה אותי משיניים עקומות לשיניים ישרות ואסתטיות. ובסכותה אני קם כל בוקר בהרגשה מדהימה
ותיקים ונהנים מועדון צרכנות לאזרחים ותיקים
הפניקס
דויד שילד ביטוח רפואי בין לאומי
מנורה מבטחים
קבוצת מגדל
הראל
חבר זה הכל בשבילך

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

מתוך הבלוג שלנו

איך לצחצח שיניים נכון?

צחצוח שיניים הוא אחד הדברים החשובים ביותר שתוכלו לעשות לשמירה על שיניים וחניכיים בריאים. צחצוח נכון יכול לעזור להסיר רובד, פלאק וחיידקים, אשר עלולים לגרום

קרא עוד »

העתיד של רפואת השיניים

רפואת השיניים היא תחום רפואי מתפתח במהירות. טכנולוגיות חדשות וטיפולים חדשניים מאפשרים לרופאי שיניים לספק טיפול איכותי יותר, יעיל יותר ונוח יותר למטופלים. להלן כמה

קרא עוד »

השלכות של הזנחת טיפולי שיניים

טיפולי שיניים חשובים לשמירה על בריאות הפה והלסת. הזנחת טיפולי שיניים עלולה להוביל למגוון של בעיות, כולל כאבים, זיהומים, וירידה באיכות החיים. השלכות בריאותיות השלכות

קרא עוד »

חומרים המשמשים בטיפולי שיניים

בריאות הפה חשובה לבריאות הכללית. שיניים בריאותיות וחניכיים בריאותיות חיוניות לאכילה, דיבור וחיוך. בריאות הפה גם קשורה לבריאות הכללית, ועשויה להשפיע על הסיכון למחלות אחרות,

קרא עוד »

טיפולי שיניים נפוצים

בריאות הפה חשובה לבריאות הכללית. שיניים בריאותיות וחניכיים בריאותיות חיוניות לאכילה, דיבור וחיוך. בריאות הפה גם קשורה לבריאות הכללית, ועשויה להשפיע על הסיכון למחלות אחרות,

קרא עוד »
WhatsApp

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

small_c_popup.png

לא שווה לעזוב מבלי לקבל את ההטבה הזאת

בדיקת רופא, צילומי נשך וצילום פנורמי - חינם.

השאירו פרטים ונחזור אליכם

חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)

דילוג לתוכן