כאב הוא תכונה שכיחה וצפויה לאחר טיפולי שיניים שונים. זוהי התגובה הטבעית של הגוף שלנו לפציעה, והיא משרתת מטרה חשובה. הכאב מאפשר לנו לדעת שמשהו אינו כשורה ומעודד אותנו לנקוט באמצעים להגנה על האזור הפגוע.

עם זאת, כאב יכול להיות גם חוויה מתישה שמפריעה לחיי היומיום שלנו. כאשר כאב הוא כרוני, יש לו השפעה שלילית על הרווחה הנפשית והרגשית שלנו.

ישנם מגוון טיפולים זמינים כדי לסייע בטיפול בכאב בשיניים בכלל, וכאב הנגרם לאחר טיפול בסתימה עמוקה בפרט. ברשת מרפאות שיניים של ד"ר בוכניק מטפלים רופאי שיניים ופריודנטיים (מומחי חניכיים) מהשורה הראשונה. במרפאות נעימות וחדישות הפרוסות לכל אורך ישראל, תוכלו לקבל את הטיפול הדנטלי הטוב ביותר שאתם יכולים לאחל לעצמכם. אז אם אתה חווה כאב לאחר הליך שיניים, חשוב לדבר עם רופא השיניים או הרופא שלך. הם יוכלו לקבוע את סיבת הכאב ולהמליץ על הטיפול הטוב ביותר עבורך.

מהו חור עמוק?

חור עמוק הוא חלל ריק ללא כאבים המופיע בשן לאחר הסרת העששת. זה בדרך כלל קטן, אבל זה יכול להיות עמוק. אם החור לא יתמלא, הוא יכול להפוך למקום שבו חיידקים יכולים לגדול ולהוביל לזיהום.

איך למלא חור עמוק?

ישנן שתי דרכים למילוי חור עמוק:

-עם חומר מילוי שיניים (כלומר סתימה לבנה או מתכתית)

-על ידי הנחת כתר שיניים על השן.

סוג חומר המילוי בשימוש יהיה תלוי במיקום חור העומק ובגודלו. הסוג הנפוץ ביותר של חומר המילוי הוא אמלגם, העשוי מכסף, כספית, פח ונחושת. סוגים אחרים של חומרי מילוי כוללים קומפוזיט, זהב ופורצלן.

כתרים דנטליים משמשים כאשר חור העומק גדול מכדי למלא אותו בחומר מילוי שיניים. כתר דנטלי הוא כובע המכסה את כל השן. הוא עשוי מחרסינה, מתכת או שילוב של שניהם.

מהם הסיכונים באי מילוי חור עמוק?

אם לא ממלאים חור עמוק, הוא עלול להידבק. הזיהום יכול להתפשט לעצם ולגרום לכאבים, נפיחות ומורסות. במקרים חמורים, הזיהום יכול להתפשט לחלקים אחרים בגוף ולהוביל לסיבוכים בריאותיים חמורים.

חשוב לראות את רופא השיניים או הרופא בהקדם האפשרי אם אתה חושב שיש לך זיהום. ככל שהזיהום יטופל מוקדם יותר, כך קטן הסיכוי לגרום לבעיות בריאותיות חמורות.

מה ההבדל בין חור עמוק לחור רגיל?

חור עמוק הוא חלל ריק ללא כאבים המופיע בשן לאחר הסרת העששת. זה בדרך כלל קטן, אבל זה יכול להיות עמוק. אם חור העומק לא יתמלא, הוא יכול להפוך למקום שבו חיידקים יכולים לגדול ולהוביל לזיהום. חור רגיל הוא חלל שנותר לאחר הסרת הריקבון. ניתן למלא בחומר מילוי שיניים או בכתר שיניים.

מהי סתימה עמוקה?

סתימה עמוקה היא סתימה שנועדה למלא את החלל של החור העמוק בשן.

מהו הליך הטיפול בסתימה עמוקה בשיניים?

ישנן שתי דרכים למילוי חורי עומק: בעזרת חומר מילוי שיניים או באמצעות הנחת כתר שיניים על השן. סוג חומר המילוי בשימוש יהיה תלוי במיקום חור העומק ובגודלו. כתרים דנטליים משמשים כאשר חור העומק גדול מכדי למלא אותו בחומר מילוי שיניים. אם לא ממלאים חור עמוק, הוא עלול להידבק בזיהום שיכול להתפשט לחלקים אחרים בגוף ולהוביל לסיבוכים בריאותיים חמורים.

חשוב לראות את רופא השיניים או הרופא בהקדם האפשרי אם אתה חושב שיש לך זיהום. ככל שהזיהום יטופל מוקדם יותר, כך קטן הסיכוי לגרום לבעיות בריאותיות חמורות. אם כך הם פני הדברים, צור קשר עכשיו עם רשת מרפאות שיניים של ד"ר בוחניק.

מה אחוזי ההצלחה של סתימות עמוקות?

שיעור ההצלחה של סתימות עמוקות גבוה

מהן ההנחיות לאחר טיפול שיניים עמוק?

לאחר טיפול שיניים מעמיק, חשוב לפנות לרופא השיניים או לרופא לביקור מעקב. במהלך ביקור המעקב, רופא השיניים או הרופא שלך יבדקו את הסתימה העמוקה כדי לוודא שהיא 'יושבת' כראוי. הם גם יתנו לך הנחיות כיצד לטפל בשיניים ובפה שלך. חשוב לצחצח ולהשתמש בחוט דנטלי באופן קבוע ולפנות לרופא השיניים או לרופא לבדיקות קבועות.

מה ההבדל בין סתימה רגילה לסתימה עמוקה?

שניהם אותה פעולה של מילוי חור בשינים על ידי סתימה לבנה או מתכתית. ההבדל הוא במיקום של הסתימה, ככל שמיקום הסתימה יותר קרוב למוך השן, ולשורשים שלה – כך נקרא לזה סתימה עמוקה?

מהו טיפול שורש?

טיפול שורש הוא הליך דנטלי המשמש לטיפול בכאב וזיהום בשיניים. זה נעשה בדרך כלל כאשר הכאבים חזקים והזיהום התפשט לשורש השן. טיפול שורש כולל הסרת הכאב והזיהום מהשן ולאחר מכן איטום שלה. ההליך נעשה בדרך כלל בביקור אחד או שניים אצל רופא השיניים. לאחר טיפול שורש , חשוב לפנות לרופא השיניים או לרופא לביקור מעקב. במהלך ביקור המעקב,במרפאה של רשת מרפאות שיניים, רופא השיניים או הרופא יבדקו את השן כדי לוודא שהיא מתרפאת כראוי. הם גם יתנו לך הנחיות כיצד לטפל בשיניים ובפה שלך.

מה עדיף: סתימה עמוקה או טיפול שורש?

התשובה לשאלה זו תלויה במצב האישי. אם הכאב חמור והזיהום התפשט לשורש השן, טיפול שורש עשוי להיות האפשרות הטובה ביותר. אם הכאב אינו חמור והזיהום לא התפשט לשורש השן, חסימה עמוקה עשויה להיות האפשרות הטובה ביותר. רופא השיניים או הרופא שלך יוכלו להמליץ על אפשרות הטיפול הטובה ביותר עבורך.

כאבים לאחר סתימה עמוקה: מהן הסיבות האפשריות?

ישנן סיבות אפשריות רבות לכאב לאחר חסימה עמוקה. הסיבה השכיחה ביותר היא זיהום.

סיבות אפשריות אחרות כוללות:

  • -העצבים בשיניים נפגעים
  • -כלי הדם בשיניים נפגעים
  • -השרירים בשיניים נפגעים
  • -העצמות בשיניים נפגעות

אם יש לך כאבים לאחר חסימה עמוקה, חשוב לפנות לרופא השיניים או לרופא לביקור מעקב. במהלך ביקור המעקב, רופא השיניים של המרפאה יבדוק את הסתימה העמוקה כדי לוודא שהיא מתפקדדת כראוי.

איך להרגיע כאב שיניים לאחר סתימה עמוקה?

ישנן דרכים רבות להרגיע כאב שיניים לאחר סתימה עמוקה. כמה מהשיטות הנפוצות ביותר כוללות:

  • -קח תרופות נגד כאבים: תרופות נגד כאבים יכולות לעזור להפחית את הכאב. איבופרופן ואצטמינופן הם שני סוגים של משככי כאבים שניתן להשתמש בהם.
  • -מריחה של חבילה קרה: מריחת חבילה קרה על החלק החיצוני של הפה יכולה לעזור להקהות את הכאב.
  • -השתמש בג'ל קהה: מריחת ג'ל קהה על החניכיים יכולה לעזור להפחית את הכאב.
  • -מריחה של קומפרס חם: מריחה של קומפרס חם על החלק החיצוני של הפה יכולה לעזור להפחית את הכאב.

אם יש לך כאבים לאחר סתימה עמוקה, חשוב לפנות למרפאת השיניים של ד"ר בוחניק לביקור מעקב. במהלך ביקור המעקב, רופא השיניים יבדקו את השן כדי לוודא שהיא מתרפאת כראוי. הם גם יתנו לך הנחיות כיצד לטפל בשיניים ובפה שלך.

אם יש לי כאבים לאחר סתימה עמוקה – מה לעשות?

אם הכאב חמור, ייתכן שיהיה עליך ליטול תרופות נגד כאבים. איבופרופן ואצטמינופן הם שני סוגים של משככי כאבים שניתן להשתמש בהם. אתה יכול גם למרוח חבילה קרה על החלק החיצוני של הפה כדי להקהות את הכאב. מריחת ג'ל קהה על החניכיים יכולה גם לעזור להפחית את הכאב. אם הכאב אינו חמור, אתה יכול לנסות למרוח קומפרס חם על החלק החיצוני של הפה כדי להפחית את הכאב.

כאב לאחר חסימה עמוקה יכול להיות מאוד לא נעים ולא נוח. אם אתם חווים כאבים לאחר חסימה עמוקה, אם אתם חווים כאבים לאחר חסימה עמוקה, הדבר הטוב ביותר לעשות הוא להתקשר למרפאת שיניים ולקבוע תור. צוות רופאי השיניים במרפאה יוכל להעניק לכם את הטיפול הטוב ביותר על מנת להקל על הכאבים  ולרפא את האזור הנגוע שהכאבים מצביעים עליו.

ברשת מרפאות השיניים של ד"ר בוחניק מטפלים רופאי שיניים מהשורה הראשונה, במרפאות חדישות ונעימות הפרוסות בכל הארץ. רשת מרפאות השיניים בעלת ותק של 30 שנה, עם אלפי מטופלים מרוצים, שאתם מוזמנים להצטרף אליהם, אז צרו קשר עכשיו!

 

בדיקת רופא
וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)

שתפו:

מה אתם חושבים עלינו?

ברצוני להודות לצוות המרפאה של מרפאת שיניים ד"ר בוכניק על השרות המעולה החל מפנינה כהן על ההסבר על הטיפול שיטות הרגעה זה בהחלט עזר ד"ר סימון המדהים על הטיפול שגרם לי לחייך ובחלט העלה לי את הביטחון העצמי ראוי לציין כי נורא חששתי מרופא שיניים שנמנעתי מלהגיע לטיפולים בגלל הפחד.בזכות הצוות המדהים עברתי את הטיפולים ללא פחד ממליצה בחום על המרפאה הזו

פוסטים אחרונים

השתלת שיניים בזאלית – חסרונות

השתלת שיניים בזאלית היא שיטה חדשנית להשתלת שיניים המאפשרת לשקם לסתות עם מחסור משמעותי בעצם. השיטה מבוססת על שתלים ייעודיים בצורת דיסק, המוחדרים לעצם הבזאלית,

רופא שיניים לילדים

בריאות השיניים של ילדים היא חשובה ביותר. שיניים בריאות הן חיוניות לתפקוד תקין של מערכת העיכול, הדיבור והאכילה. בנוסף, שיניים בריאות תורמות לביטחון העצמי של

חניכיים נפוחות: גורמים, תסמינים וטיפול

חניכיים נפוחות הן תופעה שכיחה יחסית, שיכולה להיגרם ממגוון גורמים. ברוב המקרים, נפיחות בחניכיים היא סימן לדלקת חניכיים, מצב שבו החניכיים נדלקות כתוצאה מהצטברות של

בדיקת רופא
וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)


ליאת כהן
הגעתי למרפאת שיניים בפתח תקווה, מתוסכלת ממצבי וחוששת מהבאות… שם קיבל אותי ד"ר בוחניק בחיוך מאיר ובסבלנות. תוך מספר דקות הוא פתר לי את הבעיה שהציקה לי כ"כ והחזיר לי את החיוך לפנים – פשוטו כמשמעו :) תודה לצוות הנפלא ולד"ר בוחניק על הטיפול.שרית אברג'ל
רוצה להודות על הטיפול המעולה אותו קיבלתי במרפאתכם בפתח תקווה. נשברה לי שן באמצע היום, קיבלה אותי שולי מנהלת המרפאה ללא תיאום מראש הרגיעה אותי ונתנה לי להבין כי אני בידיים טובות. על אף החשש הגדול מרופא שיניים טיפלה בי ד”ר גל בעדינות ובסבלנות. השהות במרפאה היפה היה נעים וטוב ועל כך תודה הן לשולי והן לד״ר גל הנהדרות.עידן פאניאן
הייתי מטופל בסניף אשדוד ורציתי להוקיר תודה רבה מכל הלב לד"ר ג'ודית שנתנה לי שירות אדיב ומקצועי והובילה אותי משיניים עקומות לשיניים ישרות ואסתטיות. ובסכותה אני קם כל בוקר בהרגשה מדהימה
ותיקים ונהנים מועדון צרכנות לאזרחים ותיקים
הפניקס
דויד שילד ביטוח רפואי בין לאומי
מנורה מבטחים
קבוצת מגדל
הראל
חבר זה הכל בשבילך

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

מתוך הבלוג שלנו

כמה שיניים יש לאדם בוגר?

התשובה הקצרה היא 32 שיניים. עם זאת, התשובה הארוכה יותר קצת יותר מורכבת. מבנה השיניים השיניים מחולקות לשני סוגים: שיניים קדמיות ושיני טוחנות. השיניים הקדמיות

קרא עוד »

איך להימנע ממחלות חניכיים

מחלות חניכיים הן בעיות נפוצות העלולות לגרום לכאב, לדלקת ולנזק לשיניים ולחניכיים. המחלות נגרמות על ידי הצטברות של חיידקים על השיניים, הגורמת לדלקת חניכיים. אם

קרא עוד »

איך להימנע מעששת

עששת היא מחלה זיהומית הפוגעת בשיניים. היא נגרמת על ידי חיידקים הנמצאים בפלאק, שכבה דקה של חיידקים המצטברת על השיניים. החיידקים האלו מייצרים חומצה שמופרשת

קרא עוד »

איך לבחור מברשת שיניים?

מברשת שיניים היא כלי חשוב לשמירה על שיניים וחניכיים בריאים. מברשת שיניים טובה תסיר פלאק וחיידקים מפני השיניים והחניכיים, ותסייע במניעת עששת ודלקת חניכיים. ישנם

קרא עוד »

איך לבחור משחת שיניים?

משחת שיניים היא אחד המוצרים החשובים ביותר לבריאות הפה. היא מסייעת להסיר פלאק וחיידקים, אשר יכולים לגרום לעששת, דלקת חניכיים ומחלות חניכיים אחרות. עם זאת,

קרא עוד »
WhatsApp

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

small_c_popup.png

לא שווה לעזוב מבלי לקבל את ההטבה הזאת

בדיקת רופא, צילומי נשך וצילום פנורמי - חינם.

השאירו פרטים ונחזור אליכם

חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)

דילוג לתוכן