כמעט כולם יחוו נסיגת חניכיים בשלב מסוים בחייו. עבור חלקם, מדובר באי נוחות קלה שניתן לטפל בה באמצעות תרופות ללא מרשם. עם זאת, עבור אחרים, נסיגת חניכיים יכולה להפוך לבעיה גדולה הדורשת טיפול מקצועי. מאמר זה יבדוק את הסיבות לנסיגת חניכיים, אפשרויות הטיפול הזמינות וכיצד למנוע את התרחשות מצב זה.

 

גורמים לנסיגת חניכיים

הסיבה השכיחה ביותר לנסיגת חניכיים היא מחלת חניכיים. הצטברות רובד ואבנית על השיניים מובילה לדלקת בחניכיים, הגורמת להן להתרחק מהשיניים. זה יכול בסופו של דבר להוביל לאובדן שיניים אם לא מטפלים בו. 

גורמים נוספים לנסיגת חניכיים כוללים:

 

צחצוח חזק מדי: צחצוח שיניים נמרץ מדי עלול לפגוע ברקמת החניכיים ולהוביל לנסיגה.

 

עישון: עישון מוצרי טבק יכול לתרום למחלות חניכיים ולמצבים אחרים הגורמים לנסיגת חניכיים.

 

הידוק או חריקת שיניים: זה יכול להפעיל לחץ מיותר על החניכיים ולהוביל למיתון.

 

גנטיקה: יש אנשים שפשוט נוטים יותר לנסיגת חניכיים בגלל גנטיקה.

 

אפשרויות טיפול בנסיגת חניכיים

אם אתם חווים נסיגת חניכיים, חשוב לפנות בהקדם לרופא שיניים. הם יוכלו לקבוע את הגורם למצבך ולפתח תוכנית טיפול בהתאם. אפשרויות הטיפול בנסיגת חניכיים כוללות:

 

אבנית והקצעת שורשים: 

זהו הליך לא ניתוחי הכולל הסרת רובד ואבנית מהשיניים והשורשים. זה יכול לעזור להפחית את הדלקת ולמנוע מיתון נוסף.

 

השתלת חניכיים: 

השתלת חניכיים היא הליך כירורגי הכולל לקיחת רקמה מחלק אחר של הפה והצמדתה לחניכיים. זה יכול לעזור לכסות שורשי שיניים חשופים ולמנוע מיתון נוסף.

 

השתלת עצם: 

השתלת עצם עשויה להיות נחוצה אם נסיגת החניכיים הובילה לאובדן עצם. הליך זה כולל לקיחת עצם מחלק אחר בגוף והצמדתה לעצם הלסת.

 

מניעת נסיגת חניכיים

הדרך הטובה ביותר למנוע נסיגת חניכיים היא לתרגל הרגלי היגיינת פה טובים. זה כולל צחצוח פעמיים ביום, שימוש בחוט דנטלי מדי יום ושימוש במי פה. כמו כן, חשוב לראות את רופא השיניים באופן קבוע לבדיקות וניקויים. אם אתה מעשן, הפסקת עישון יכולה לעזור להפחית את הסיכון למחלות חניכיים ולמצבים אחרים הגורמים לנסיגת חניכיים. חבישת מגן פה בלילה אם אתה חורקת שיניים יכולה גם לעזור להגן על החניכיים שלך מפני מתח מיותר.

 

מהם הגורמים לנסיגת חניכיים?

אחת הסיבות השכיחות לנסיגת חניכיים היא היגיינת שיניים לקויה. אם רובד ואבנית לא מוסרים על בסיס קבוע, הם יכולים להתחיל לפרק את החניכיים ולגרום לנסיגתן. סיבה שכיחה נוספת לנסיגת חניכיים היא מחלת חניכיים. מחלת חניכיים מתרחשת כאשר החניכיים מתדלקות, ואם לא מטפלים בה, היא עלולה לגרום לנזק רב לחניכיים ואף לאובדן עצם. בנוסף, תרופות מסוימות יכולות גם לגרום לנסיגת החניכיים. לדוגמה, תרופות מסוימות ללחץ דם עלולות לגרום להתכווצות החניכיים, וסוגים מסוימים של תרופות נוגדות דיכאון עלולות להוביל גם לנסיגת חניכיים. לבסוף, הזדקנות היא סיבה שכיחה נוספת לנסיגת חניכיים. ככל שאנו מתבגרים, החניכיים שלנו מתחילות באופן טבעי להתכווץ ולהתרחק מהשיניים. עם זאת, היגיינת שיניים טובה וביקורים קבועים אצל רופא השיניים יכולים לעזור למנוע או לעכב את נסיגת החניכיים.

– מהם התסמינים של נסיגת חניכיים?

קשה לזהות תסמינים של נסיגת חניכיים בשלבים המוקדמים. הסיבה לכך היא שהתהליך מתרחש לאט לאורך זמן. עם זאת, ישנם כמה סימנים המעידים על כך שאולי יש לך נסיגת חניכיים. אלה כוללים:

 -שיניים רגישות: כאשר החניכיים שלך נסוגות, שורשי השיניים שלך נחשפים. זה יכול להפוך את השיניים שלך לרגישות יותר לטמפרטורות חמות וקרות.

 -שינוי במנשך שלך: אם קו החניכיים שלך נסוג, ייתכן שתבחין בשינוי באופן שבו השיניים שלך משתלבות זו בזו כאשר אתה נושך. זה יכול לגרום לשיניים שלך להרגיש רופפות או לא מיושרות.

 -שורשים גלויים: ככל שהחניכיים שלך נסוגות, שורשי השיניים שלך נחשפים יותר. זה יכול לגרום להם להיראות ארוכים מהרגיל.

 -פערים בין השיניים: אם קו החניכיים נסוג, ייתכן שתבחין ברווחים קטנים שנוצרים בין השיניים.

 -חניכיים דלקתיים: נסיגת חניכיים עלולה להשאיר את הרקמה הבסיסית פגיעה לחיידקים וחומרים מגרים אחרים. זה יכול לגרום לחניכיים שלך להתדלק ולדמם בקלות. אם אתה מבחין באחד מהתסמינים הללו, חשוב לפנות לרופא שיניים בהקדם האפשרי. הם יוכלו לאבחן את הבעיה ולהמליץ ​​על טיפול.

– כיצד מטפלים בנסיגת חניכיים?

הטיפול בנסיגת חניכיים תלוי בגורם הבסיסי. אם היגיינת שיניים לקויה אשמה, סביר להניח שרופא השיניים שלך ימליץ על אבנית והקצעת שורשים. מדובר בהליך לא ניתוחי הכולל הסרת רובד ואבנית מהשיניים והשורשים. זה יכול לעזור להפחית את הדלקת ולמנוע מיתון נוסף. אם מחלת חניכיים היא הסיבה, רופא השיניים שלך עשוי להמליץ ​​על הליך כירורגי כגון השתלת חניכיים או השתלת עצם. השתלת חניכיים כוללת לקיחת רקמה מחלק אחר של הפה והצמדתה לחניכיים. זה יכול לעזור לכסות שורשי שיניים חשופים ולמנוע מיתון נוסף. השתלת עצם עשויה להיות נחוצה אם נסיגת החניכיים הובילה לאובדן עצם. זה כולל לקיחת עצם מחלק אחר בגוף והשתלתה לעצם הלסת. זה יכול לעזור לתמוך בשיניים ולמנוע נזק נוסף. במקרים מסוימים, נסיגת חניכיים עשויה שלא לדרוש טיפול. לדוגמה, אם המיתון קל ואינו גורם לתסמינים, רופא השיניים שלך עשוי פשוט לעקוב אחר המצב. עם זאת, חשוב לפנות לרופא שיניים באופן קבוע כדי שיוכל לפקוח עין על המצב ולוודא שהוא לא מחמיר.

 

– מהן אפשרויות הטיפול בנסיגת חניכיים?

כאשר אתה מגיע לפגישת ייעוץ, רופאי השיניים שלנו יעריכו תחילה את חומרת נסיגת החניכיים שלך. במקרים מסוימים, הם עשויים להיות מסוגלים לטפל בבעיה באמצעות ניקוי וליטוש פשוטים. זה יכול להסיר כל הצטברות רובד או אבנית שגורמת לגירוי בחניכיים שלך. אם נסיגת החניכיים שלך חמורה יותר, אנו עשויים להמליץ ​​על ניקוי עמוק יותר המכונה אבנית והקצעת שורשים. טיפול זה מסלק את כל החיידקים שנאספו מתחת לקו החניכיים. אנו עשויים גם להמליץ ​​על קורס של אנטיביוטיקה כדי לסייע בניקוי כל זיהום. במקרים חמורים, ייתכן שיהיה צורך בניתוח השתלת חניכיים כדי לבנות מחדש את הרקמה הפגועה. הצוות שלנו יעבוד איתך כדי למצוא את אפשרות הטיפול הטובה ביותר עבור הצרכים האישיים שלך. צור קשר עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ!

 

המקום הטוב ביותר לטפל בנסיגת חניכיים הוא ברשת מרפאת שיניים של ד"ר בוחניק

המקום הטוב ביותר לטפל בנסיגת חניכיים הוא ברשת מרפאת שיניים של ד"ר בוחניק. רשת מרפאות השיניים של ד"ר בוחניק היא המקום הטוב ביותר להגיע אליו לטיפול מסוג זה. המרפאות הן בפריסה ארצית ויש להן את מיטב הרופאים בארץ. הם גם בעלי ניסיון של עשרות שנים ומשתמשים רק בטכנולוגיה העדכנית ביותר. המרפאות חדישות ובעלי צוות אדיב שעובד עם כל חברות הביטוח הגדולות בישראל. המחירים נוחים, ואלפי מטופלים מחייכים ושמחים לדווח ולפרגן על חוויה חיובית במרפאות.

כבר עשרות שנים שרשת מרפאות שיניים של ד"ר בוחניק נמצאת בקדמת הבימה הדנטלית, כשכל הטיפולים הדנטליים נמצאים תחת קורת גג אחת: בדיקות שגרתיות, סתימות, טיופי שורש, פריודנטיה, יישור שיניים, טיפולי קוסמטיקה ובריאות חלל הפה – הכל תחת קורת גג אחת מקצועית עם צוות מהשורה הראשונה של רופאי השיניים בישראל, יחס אנושי ומחיר הוגן. אתם מוזמנים ליצור קשר עכשיו!

 

בדיקת רופא
וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)

שתפו:

מה אתם חושבים עלינו?

ברצוני להודות לצוות המרפאה של מרפאת שיניים ד"ר בוכניק על השרות המעולה החל מפנינה כהן על ההסבר על הטיפול שיטות הרגעה זה בהחלט עזר ד"ר סימון המדהים על הטיפול שגרם לי לחייך ובחלט העלה לי את הביטחון העצמי ראוי לציין כי נורא חששתי מרופא שיניים שנמנעתי מלהגיע לטיפולים בגלל הפחד.בזכות הצוות המדהים עברתי את הטיפולים ללא פחד ממליצה בחום על המרפאה הזו

פוסטים אחרונים

השתלת שיניים בזאלית – חסרונות

השתלת שיניים בזאלית היא שיטה חדשנית להשתלת שיניים המאפשרת לשקם לסתות עם מחסור משמעותי בעצם. השיטה מבוססת על שתלים ייעודיים בצורת דיסק, המוחדרים לעצם הבזאלית,

רופא שיניים לילדים

בריאות השיניים של ילדים היא חשובה ביותר. שיניים בריאות הן חיוניות לתפקוד תקין של מערכת העיכול, הדיבור והאכילה. בנוסף, שיניים בריאות תורמות לביטחון העצמי של

חניכיים נפוחות: גורמים, תסמינים וטיפול

חניכיים נפוחות הן תופעה שכיחה יחסית, שיכולה להיגרם ממגוון גורמים. ברוב המקרים, נפיחות בחניכיים היא סימן לדלקת חניכיים, מצב שבו החניכיים נדלקות כתוצאה מהצטברות של

בדיקת רופא
וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)


ליאת כהן
הגעתי למרפאת שיניים בפתח תקווה, מתוסכלת ממצבי וחוששת מהבאות… שם קיבל אותי ד"ר בוחניק בחיוך מאיר ובסבלנות. תוך מספר דקות הוא פתר לי את הבעיה שהציקה לי כ"כ והחזיר לי את החיוך לפנים – פשוטו כמשמעו :) תודה לצוות הנפלא ולד"ר בוחניק על הטיפול.שרית אברג'ל
רוצה להודות על הטיפול המעולה אותו קיבלתי במרפאתכם בפתח תקווה. נשברה לי שן באמצע היום, קיבלה אותי שולי מנהלת המרפאה ללא תיאום מראש הרגיעה אותי ונתנה לי להבין כי אני בידיים טובות. על אף החשש הגדול מרופא שיניים טיפלה בי ד”ר גל בעדינות ובסבלנות. השהות במרפאה היפה היה נעים וטוב ועל כך תודה הן לשולי והן לד״ר גל הנהדרות.עידן פאניאן
הייתי מטופל בסניף אשדוד ורציתי להוקיר תודה רבה מכל הלב לד"ר ג'ודית שנתנה לי שירות אדיב ומקצועי והובילה אותי משיניים עקומות לשיניים ישרות ואסתטיות. ובסכותה אני קם כל בוקר בהרגשה מדהימה
ותיקים ונהנים מועדון צרכנות לאזרחים ותיקים
הפניקס
דויד שילד ביטוח רפואי בין לאומי
מנורה מבטחים
קבוצת מגדל
הראל
חבר זה הכל בשבילך

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

מתוך הבלוג שלנו

סימני אזהרה של בעיות שיניים

בריאות הפה חשובה לבריאות הכללית. שיניים בריאותיות וחניכיים בריאותיות חיוניות לאכילה, דיבור וחיוך. בריאות הפה גם קשורה לבריאות הכללית, ועשויה להשפיע על הסיכון למחלות אחרות,

קרא עוד »

החשיבות של בריאות הפה

בריאות הפה היא מרכיב חשוב בבריאות הכללית. שיניים בריאותיות וחניכיים בריאותיות חיוניות לאכילה, דיבור וחיוך. בריאות הפה גם קשורה לבריאות הכללית, ועשויה להשפיע על הסיכון

קרא עוד »

טיפולי שיניים לזקנים

בריאות הפה היא חשובה בכל גיל, אך בגיל השלישי היא הופכת להיות קריטית עוד יותר. עם הגיל, השיניים נעשות חלשות יותר ורגישות יותר, והחניכיים עלולות

קרא עוד »
WhatsApp

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

small_c_popup.png

לא שווה לעזוב מבלי לקבל את ההטבה הזאת

בדיקת רופא, צילומי נשך וצילום פנורמי - חינם.

השאירו פרטים ונחזור אליכם

חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)

דילוג לתוכן