שן חלב, המכונה גם שן חלב, היא השן הראשונה שבוקעת בפיו של תינוק. שיניים אלו בדרך כלל אובדות במהלך הילדות שכן הן מוחלפות בשיניים קבועות. עם זאת, לפעמים שן חלב לא נושרת מעצמה ויש צורך לעקור אותה. במאמר זה נדון בתהליך עקירת שן חלב.

עקירת שן חלב יכולה להיות הליך פשוט למדי, או שהיא יכולה להיות מסובכת יותר בהתאם למצב. השיטה הנפוצה ביותר לעקירת שן חלב היא שימוש במלקחיים דנטליים. רופא השיניים יתפוס את השן עם המלקחיים ואז ימשוך אותה בעדינות החוצה. אם הילד מבוגר מספיק, ייתכן שיינתן לו גם הרדמה מקומית כדי שלא ירגישו כאב במהלך ההליך.

אם רופא השיניים יקבע שיש צורך, הוא עשוי גם לחתוך את החניכיים כדי לעקור את השן. זה נעשה בדרך כלל אם יש זיהום או אם שורש השן עדיין לא הומס בתהליכים טבעיים.

לאחר עקירת השן, רופא השיניים ינקה כל דם או פסולת ולאחר מכן יפעיל לחץ כדי לעזור לעצור כל דימום. הם עשויים גם לתת לך כמה הנחיות כיצד לטפל באתר החילוץ בבית.

חשוב להקפיד על כל הנחיות רופא השיניים כדי שתוכלו להחלים כראוי ולמנוע סיבוכים.

 

עקירת שן חלב היא בדרך כלל הליך בטוח ופשוט מאוד. עם זאת, כמו בכל הליך דנטלי, תמיד ישנם סיכונים מסוימים. הסיבוך השכיח ביותר הקשור להליך זה הוא דימום. הדימום הוא בדרך כלל קל ויפסק מעצמו תוך מספר דקות. עם זאת, אם הדימום כבד או אינו מפסיק, עליך לפנות מיד לטיפול רפואי.

סיבוכים אפשריים נוספים כוללים זיהום, פגיעה בשיניים שמסביב ונזק עצבי. סיבוכים אלו נדירים אך יכולים להתרחש במקרים מסוימים.

אם יש לך חששות לגבי עקירת שן חלב, הקפד לדון בהם עם רופא השיניים לפני ההליך.

 

כילד, אחת החוויות הבלתי נשכחות היא איבוד שן החלב הראשונה. זהו טקס מעבר שמוביל אותך לשלב הבא של החיים. אבל מה אם שן החלב שלך עושה לך בעיות וצריך לעקור אותה? אם זה המקרה, תרצה לדעת לאן לפנות לקבלת הטיפול הטוב ביותר האפשרי.

 

מרפאות רשת שיניים של ד"ר בוחניק הפרוסות ברחבי הארץ מעניקות טיפול שיניים מקצועי, שירות מעולה ואדיב ויחס אישי לכל מטופל. במרפאותינו תמצאו צוות רופאים מנוסה, מקצועי ומיומן בכל תחומי רפואת השיניים. איכות הטיפול והרמה המקצועית הם מעל הכל והם מעסיקים רופאי שיניים מהשורה הראשונה. אנו מספקים את כל תחומי רפואת השיניים תחת קורת גג אחת – טיפולים שמרניים, שיקום הפה ואסתטיקה, השתלות שיניים, שיניים לילדים, שיניים למבוגרים, כירורגיה, ציפוי שיניים, טיפולי שיניים ועוד. בנוסף לכישוריהם המקצועיים של הרופאים, הקפדנו גם לגבש צוות אדיב ורגיש שידע להתחשב ברגישויות ובצרכים של המטופל.

 

אם אתם צריכים לעקור שן חלב, המרפאות שלנו הן בהחלט המקום בשבילכם. אנשי המקצוע המיומנים שלנו ידאגו לכם בכל שלב, מתחילתו ועד סופו. אתה יכול להיות סמוך ובטוח שאתה בידיים טובות.

 

אז למה אתה מחכה? קבעו תור עוד היום וקבלו את הטיפול המגיע לכם!

 

כיצד לדעת אם ילדכם זקוק לעקירת שן החלב שלו

אין זה נדיר שילדים מאבדים את שיני החלב שלהם בטרם עת. ברוב המקרים השן תיפול בסופו של דבר מעצמה ואין צורך בהתערבות. עם זאת, ישנם מצבים שבהם ייתכן שיהיה צורך לעקור את השן. אם השן גורמת לצפיפות או פוגעת בשיניים אחרות, ייתכן שיהיה צורך להסיר אותה כדי לאפשר לאחרות להיכנס כראוי. אם השן נרקבת מאוד או נפגעה מפציעה, ייתכן שיהיה צורך גם לעקור אותה. במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך להסיר שן חלב על מנת להתכונן לטיפול אורתודונטי. אם אינכם בטוחים האם יש צורך לעקור את השן של ילדכם או לא, התייעצו עם רופא שיניים לילדים. הם יוכלו להעריך את המצב ולהמליץ ​​בהתאם לצרכים האישיים של ילדכם.

 

למה לצפות במהלך תהליך עקירת שן חלב

 

הנה מה שאתה יכול לצפות במהלך תהליך העקירה: ראשית, ילדך יקבל הרדמה מקומית כדי להרדים את האזור סביב השן. לאחר כניסת ההרדמה לתוקף, רופא השיניים ישתמש בכלי מיוחד (כעין מלקחיים) כדי לנענע בעדינות את השן קדימה ואחורה עד שתשתחרר. במקרים מסוימים, ייתכן שרופא השיניים יצטרך לבצע חתך קטן ברקמת החניכיים כדי להסיר את השן. לאחר הסרת השן, פיו של ילדך יהיה עמוס בגזה כדי לעזור לעצור כל דימום. ילדכם יקבלו הנחיות מפורטות כיצד לטפל באתר החילוץ, והוא אמור להתחיל להרגיש טוב יותר תוך מספר ימים. אם יש לך חששות, אנא אל תהסס לפנות לרופא השיניים של ילדך.

 

לאחר עקירת השן, חשוב לטפל במקום כדי שיוכל להחלים כראוי. 

הנה כמה טיפים לכך:

 

  1. שטפו את הפה בעדינות במים חמימים. עשה זאת לאחר כל ארוחה או לפחות 3-4 פעמים ביום.

 

  1. מרחו קומפרס קר על האזור למשך 10-15 דקות בכל פעם. זה יעזור להפחית את הנפיחות.

 

  1. אכלו מאכלים רכים בימים הראשונים, כמו מרק, פודינג או רסק תפוחים. הימנע מלעיסת מקום החילוץ.

 

  1. צחצחו את השיניים בזהירות, והקפידו לא לגרות את מקום העקירה. אתה יכול גם להשתמש במי פה כדי לעזור לשמור על האזור נקי.

 

  1. אם אתה רואה סימנים של זיהום, כגון מוגלה או אדמומיות, פנה מיד לרופא השיניים.

 

איזו מרפאת שיניים מתאימה לטיפול בעקירת שן חלב לילדים?

כאשר שיני החלב של ילדכם מתחילות להיכנס, הגיע הזמן להתחיל לחשוב על טיפול השיניים שלהם. למרות שחשוב להרגיל אותם לצחצח ולהשתמש בחוט דנטלי באופן קבוע, עשויים להיות גם מקרים שבהם הם זקוקים לטיפול מיוחד יותר. אם ילדכם זקוק לעקירת שן חלב, חשוב לבחור במרפאת שיניים המתמחה ברפואת שיניים לילדים. הצוות במרפאות אלו מנוסה בעבודה עם ילדים, והם מבינים את האתגרים הייחודיים הכרוכים בטיפול בחולים צעירים. יש להם גם את הציוד והטכנולוגיה העדכניים ביותר כדי להבטיח שההליך של ילדך יהיה בטוח ונוח ככל האפשר. עם כל כך הרבה מרפאות שיניים לילדים מעולות לבחירה, אתה בטוח תמצא אחת שתענה על צרכי המשפחה שלך.

 

מסיבות אלו ואחרות בלי ספק שרשת מרפאות השיניים של ד"ר בוחניק היא המקום הטוב ביותר לעקור שן חלב עבור ילדנו: ראשית, ד"ר בוחניק הינו רופא שיניים מיומן ובעל ניסיון רב המעסיק רק את מיטב הרופאים בכל תחומי רפואת השיניים. זה מבטיח שילדכם יקבל את האיכות הגבוהה ביותר של טיפול.

כמו כן, מרפאותיו של ד"ר בוחניק מספקות מגוון רחב של שירותי רפואת שיניים, החל מטיפולים שמרניים ועד לשיקום הפה ואסתטיקה. המשמעות היא שילדכם יכול לקבל את כל הטיפול הדרוש תחת קורת גג אחת, ללא צורך להגיע למספר מקומות שונים.

יתר על כן, מרפאות ד"ר בוחניק מצוידות בטכנולוגיה ובציוד החדישים ביותר, המבטיחות שילדכם יקבל טיפול מתקדם.

לבסוף, המרפאות של ד"ר בוחניק מאוישות באנשי מקצוע רגישים ואכפתיים, המבינים כיצד להתחשב ברגישויות ובצרכים של הילד. זה גורם לחוויה נוחה וחיובית הן לילדים והן להורים כאחד. הרופאים לא רק מיומנים ומנוסים, אלא הם גם אדיבים ורגישים לצרכי מטופליהם. הם לוקחים את הזמן להקשיב למטופלים שלהם ולטפל בדאגותיהם, ומבטיחים שהם מקבלים את הטיפול הטוב ביותר האפשרי. צוות המרפאות של ד"ר בוחניק מבינים שהליכה לרופא שיניים עלולה להיות חוויה מלחיצה, ועושים הכל כדי שזה יהיה כמה שיותר נוח.

 

כל הגורמים הללו יחד הופכים את רשת מרפאות השיניים של ד"ר בוחניק למקום הטוב ביותר לעקור שן חלב עבור ילדנו. אנו יכולים להיות רגועים בידיעה שילדנו בידיים טובות ויקבל את הטיפול האיכותי ביותר שניתן.

 

בדיקת רופא
וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)

שתפו:

מה אתם חושבים עלינו?

ברצוני להודות לצוות המרפאה של מרפאת שיניים ד"ר בוכניק על השרות המעולה החל מפנינה כהן על ההסבר על הטיפול שיטות הרגעה זה בהחלט עזר ד"ר סימון המדהים על הטיפול שגרם לי לחייך ובחלט העלה לי את הביטחון העצמי ראוי לציין כי נורא חששתי מרופא שיניים שנמנעתי מלהגיע לטיפולים בגלל הפחד.בזכות הצוות המדהים עברתי את הטיפולים ללא פחד ממליצה בחום על המרפאה הזו

פוסטים אחרונים

השתלת שיניים בזאלית – חסרונות

השתלת שיניים בזאלית היא שיטה חדשנית להשתלת שיניים המאפשרת לשקם לסתות עם מחסור משמעותי בעצם. השיטה מבוססת על שתלים ייעודיים בצורת דיסק, המוחדרים לעצם הבזאלית,

רופא שיניים לילדים

בריאות השיניים של ילדים היא חשובה ביותר. שיניים בריאות הן חיוניות לתפקוד תקין של מערכת העיכול, הדיבור והאכילה. בנוסף, שיניים בריאות תורמות לביטחון העצמי של

חניכיים נפוחות: גורמים, תסמינים וטיפול

חניכיים נפוחות הן תופעה שכיחה יחסית, שיכולה להיגרם ממגוון גורמים. ברוב המקרים, נפיחות בחניכיים היא סימן לדלקת חניכיים, מצב שבו החניכיים נדלקות כתוצאה מהצטברות של

בדיקת רופא
וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)


ליאת כהן
הגעתי למרפאת שיניים בפתח תקווה, מתוסכלת ממצבי וחוששת מהבאות… שם קיבל אותי ד"ר בוחניק בחיוך מאיר ובסבלנות. תוך מספר דקות הוא פתר לי את הבעיה שהציקה לי כ"כ והחזיר לי את החיוך לפנים – פשוטו כמשמעו :) תודה לצוות הנפלא ולד"ר בוחניק על הטיפול.שרית אברג'ל
רוצה להודות על הטיפול המעולה אותו קיבלתי במרפאתכם בפתח תקווה. נשברה לי שן באמצע היום, קיבלה אותי שולי מנהלת המרפאה ללא תיאום מראש הרגיעה אותי ונתנה לי להבין כי אני בידיים טובות. על אף החשש הגדול מרופא שיניים טיפלה בי ד”ר גל בעדינות ובסבלנות. השהות במרפאה היפה היה נעים וטוב ועל כך תודה הן לשולי והן לד״ר גל הנהדרות.עידן פאניאן
הייתי מטופל בסניף אשדוד ורציתי להוקיר תודה רבה מכל הלב לד"ר ג'ודית שנתנה לי שירות אדיב ומקצועי והובילה אותי משיניים עקומות לשיניים ישרות ואסתטיות. ובסכותה אני קם כל בוקר בהרגשה מדהימה
ותיקים ונהנים מועדון צרכנות לאזרחים ותיקים
הפניקס
דויד שילד ביטוח רפואי בין לאומי
מנורה מבטחים
קבוצת מגדל
הראל
חבר זה הכל בשבילך

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

מתוך הבלוג שלנו

סימני אזהרה של בעיות שיניים

בריאות הפה חשובה לבריאות הכללית. שיניים בריאותיות וחניכיים בריאותיות חיוניות לאכילה, דיבור וחיוך. בריאות הפה גם קשורה לבריאות הכללית, ועשויה להשפיע על הסיכון למחלות אחרות,

קרא עוד »

החשיבות של בריאות הפה

בריאות הפה היא מרכיב חשוב בבריאות הכללית. שיניים בריאותיות וחניכיים בריאותיות חיוניות לאכילה, דיבור וחיוך. בריאות הפה גם קשורה לבריאות הכללית, ועשויה להשפיע על הסיכון

קרא עוד »

טיפולי שיניים לזקנים

בריאות הפה היא חשובה בכל גיל, אך בגיל השלישי היא הופכת להיות קריטית עוד יותר. עם הגיל, השיניים נעשות חלשות יותר ורגישות יותר, והחניכיים עלולות

קרא עוד »
WhatsApp

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

small_c_popup.png

לא שווה לעזוב מבלי לקבל את ההטבה הזאת

בדיקת רופא, צילומי נשך וצילום פנורמי - חינם.

השאירו פרטים ונחזור אליכם

חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)

דילוג לתוכן