הידעת ששיניים קבועות יכולות להפסיק לצמוח? זה נכון! ואם אתה אחד מהאנשים הרבים שמושפעים מכך, כדאי לך מאד להמשיך לקרוא.

 

במאמר זה, נדון במצב המכונה היפודונטיה. זוהי הפרעה המאופיינת בהיעדר שן קבועה אחת או יותר. ולמרות שזה אולי לא נראה כמו עניין גדול בהתחלה, זה יכול למעשה להוביל לכמה בעיות רציניות בהמשך הדרך.

 

אז מה גורם להיפודונטיה? ובכן, ישנם מספר גורמים שיכולים לתרום לכך. חלק מהנפוצים ביותר כוללים גנטיקה, גורמים סביבתיים וטראומה דנטלית. עם זאת, לעתים קרובות קשה לקבוע את הסיבה, ובמקרים רבים נותרה לא ידועה.

 

אם אתה חושב שאתה סובל מהיפודונטיה, חשוב לפנות מיד לרופא שיניים. אבחון וטיפול מוקדם חיוניים למניעת כל נזק לטווח ארוך. אז אל תחכו – התקשרו עוד היום למרפאת השיניים המקומית וקבעו תור!

10 משפטים שכדאי לכם לדעת על שיניים קבועות שלא צומחות: 

 

1. שיניים קבועות שאינן צומחות עלולות לגרום למספר בעיות בהמשך הדרך, ביניהן בריאות פה לקויה, קשיי דיבור ואכילה, ואפילו מחלות חניכיים.

כאשר אדם מגיע לבגרות, יש לו סט מלא של שיניים קבועות. אלו השיניים שיחזיקו להם עד סוף חייהם. חשוב לטפל בהם, כי הם לא צומחים בחזרה אם הם הולכים לאיבוד. הסיבה השכיחה ביותר לאיבוד שיניים של מבוגרים היא מחלת חניכיים. מחלת חניכיים היא זיהום בחניכיים שעלול לפגוע בעצם וברקמות התומכות בשיניים. אם זה לא מטופל, זה יכול להוביל לאובדן שיניים. בעיות אחרות שעלולות להתרחש אם לאדם אין את כל השיניים הקבועות כוללות קשיי דיבור ואכילה, בריאות פה לקויה ואפילו בעיות בלסת. להחזיק את כל השיניים הקבועות שלך חשוב לבריאות ולרווחה הכללית שלך, אז הקפד לטפל בהן!

2. הגורמים השכיחים ביותר להיפודונטיה הם גנטיקה, גורמים סביבתיים וטראומה דנטלית.

על פי המכון הלאומי למחקר שיניים וגולגולתי, היפודונטיה, או שיניים חסרות מולדות, היא מצב שכיח למדי. הגורמים השכיחים ביותר להיפודונטיה הם גנטיקה, גורמים סביבתיים וטראומה דנטלית. נראה כי גנטיקה היא הגורם החשוב ביותר, שכן מחקרים הראו שילדים עם היסטוריה משפחתית של היפודונטיה נוטים יותר להיפגע. גורמים סביבתיים, כגון חשיפה לתרופות מסוימות או מחלות במהלך ההריון, עשויים אף הם לשחק תפקיד. לבסוף, טראומה דנטלית, כמו מכה בפה, עלולה לגרום לשיניים להידפק או למנוע מהן להתפתח כראוי. בעוד שניתן לטפל בהיפודונטיה לעיתים קרובות באמצעות שתלים דנטליים או גשרים, חשוב להתייעץ עם רופא שיניים מוסמך כדי לקבוע את מהלך הטיפול הטוב ביותר.

3. אבחון וטיפול מוקדם חיוניים למניעת כל נזק ארוך טווח.

זה לא סוד שבריאות הפה חיונית לבריאות ולרווחה הכללית. היגיינת פה טובה מסייעת במניעת עששת, מחלות חניכיים ובעיות אחרות שעלולות להשפיע הן על השיניים והן על החניכיים. עם זאת, לא תמיד ניתן למנוע מבעיות אלו להתרחש. לכן אבחון וטיפול מוקדם כל כך חשובים. על ידי זיהוי מוקדם של בעיות, אתה יכול למנוע נזק חמור יותר ולשמור על בריאות הפה. אז הקפד לבקר את רופא השיניים שלך באופן קבוע ולטפל היטב בשיניים ובחניכיים. עם קצת מאמץ, אתה יכול לשמור על החיוך שלך במיטבו.

4. אם אתה חושב שאתה סובל מהיפודונטיה, חשוב לפנות מיד לרופא שיניים.

אנשים רבים נולדים עם פחות מההשלמה הרגילה של 32 שיניים קבועות. מצב זה נקרא היפודונטיה. אמנם זה לא מצב רפואי רציני, אבל זה יכול לגרום לבעיות באכילה ובדיבור, ויכול להוביל לחיוך לא אחיד. ישנן מספר דרכים שונות לטיפול בהיפודונטיה. הגישה הנפוצה ביותר היא פשוט למלא את החלל הריק עם מכשיר דנטלי קוסמטי כגון גשר או תותבת. עם זאת, במקרים מסוימים, ייתכן שניתן להצמיח מחדש את השן החסרה באמצעות שתלים דנטליים מיוחדים. אם אתה חושב שאתה סובל מהיפודונטיה, חשוב לפנות מיד לרופא שיניים כדי שיוכל להעריך את מצבך האישי ולהמליץ ​​על מהלך הטיפול הטוב ביותר.

5. גנטיקה היא הסיבה השכיחה ביותר לשיניים קבועות שאינן צומחות.

תאמינו או לא, הרוב המכריע של האנשים שיש להם שיניים שלא צומחות סובלים ממצב גנטי המכונה היפודונטיה. זה מתרחש כאשר התפתחות של שיניים מסוימות מופרעת במהלך התפתחות העובר. כתוצאה מכך, השיניים לעולם לא בוקעות במלואן דרך החניכיים. ברוב המקרים, רק כמה שיניים נפגעות, אך במקרים חמורים, כל המשנן עשוי להיפגע. למרות שגנטיקה היא הגורם השכיח ביותר להיפודונטיה, היא יכולה להיגרם גם ממצבים רפואיים מסוימים או תרופות מסוימות. אם יש לך שיניים שאינן צומחות, הקפד לדבר עם רופא השיניים או הרופא שלך כדי לקבוע את הסיבה הבסיסית.

6. גורמים סביבתיים, כמו חשיפה לכימיקלים מסוימים או קרינה, יכולים גם הם לגרום להיפודונטיה.

ישנם מגוון גורמים שיכולים לתרום להיפודונטיה, או להתפתחות של פחות ממספר השיניים הרגיל. במקרים מסוימים, זה עשוי לנבוע מגורמים גנטיים, כגון דפוס תורשה או חריגה כרומוזומלית. גורמים סביבתיים, כגון חשיפה לכימיקלים מסוימים או קרינה, יכולים גם הם לגרום להיפודונטיה. בנוסף, מצבים רפואיים מסוימים, כגון שפה או חיך שסועים, יכולים להפריע להתפתחות השיניים. טיפול בהיפודונטיה כולל בדרך כלל שימוש בשתלים דנטליים או מכשירים תותבים אחרים כדי לשחזר את המראה והתפקוד של השיניים. תודה שבאת למפגש שלי היום. אני מקווה שיש לך הבנה טובה יותר של היפודונטיה והגורמים לה. אם יש לך שאלות נוספות, אנא אל תהסס לשאול. שיהיה לך יום טוב!

7. טראומה דנטלית, כמו מכה בפה, יכולה גם היא להוביל להפרעה זו.

טראומה דנטלית, כמו מכה בפה, יכולה גם היא להוביל להפרעה זו. למעשה, טראומה דנטלית היא אחת הסיבות השכיחות ביותר ל-TMD. זה יכול להתרחש מנפילה, תאונת דרכים, פציעת ספורט או סוג אחר של טראומה לפנים או בראש. TMD יכול להיגרם גם על ידי הידוק או חריקת שיניים (ברוקסיזם). זה יכול לקרות במהלך היום או בלילה. אנשים שיש להם ברוקסיזם לרוב לא יודעים שהם עושים את זה. ברוקסיזם יכול להיגרם על ידי מתח, חרדה, הפרעות שינה ותרופות מסוימות. אם אתה חושב שאולי יש לך ברוקסיזם, פנה לרופא השיניים שלך. הוא או היא יכולים לבדוק אם יש סימנים של בלאי שיניים ובעיות אחרות. הטיפול ב-TMD תלוי בגורם ובחומרת המצב שלך. האפשרויות כוללות טיפול בסד, פיזיותרפיה, תרופות וניתוחים. אם יש לך TMD, חשוב לראות את רופא השיניים שלך באופן קבוע לקבלת טיפול מעקב. טראומה דנטלית היא עניין רציני שתמיד צריך לטפל בו על ידי אנשי מקצוע רפואיים מוסמכים בהקדם האפשרי.

8. אם לא מטפלים, שיניים קבועות שאינן צומחות עלולות לגרום למספר בעיות חמורות, כולל בריאות פה לקויה, קשיי דיבור ואכילה ומחלות חניכיים.

כאשר רוב האנשים חושבים על שיניים, הם חושבים על השיניים הזמניות, או שיני החלב, שמתחילות להופיע בסביבות גיל שישה חודשים. עם זאת, אלו לא השיניים היחידות שיש לבני אדם. יש לנו גם סט של שיניים קבועות שמגיעות בדרך כלל בסביבות גיל שש שנים. אמנם השיניים הקבועות הללו נועדו להחזיק מעמד לכל החיים, אך ישנם מקרים שבהם הם עלולים לא לצמוח כמו שצריך. אם לא מטפלים בכך, הדבר עלול לגרום למספר בעיות חמורות, כולל בריאות פה לקויה, קשיי דיבור ואכילה ומחלות חניכיים. כאשר שיניים קבועות אינן צומחות כראוי, חשוב לפנות לטיפול אצל רופא שיניים מוסמך על מנת להימנע מסיבוכים חמורים אלו.

9. במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך להסיר שיניים קבועות שאינן צומחות בניתוח.

שיניים מושפעות. למרות שזה יכול להתרחש עם כל סוג של שן, זה נפוץ ביותר עם שיני בינה. כאשר שן נפגעת, זה אומר שהיא לא מסוגלת לבקוע דרך קו החניכיים. שיניים שנפגעו עלולות לגרום למספר בעיות, כולל כאב, זיהום ונזק לשיניים סמוכות. אם לא מטופלים, שיניים נפגעות עלולות להוביל לבעיות בריאות פה חמורות. במקרים מסוימים, הדרך היחידה לטפל בשן פגועה היא הסרה כירורגית. הסרה כירורגית של שיניים פגועות היא הליך מורכב שאמור להתבצע רק על ידי מנתח פה מוסמך. עם זאת, אם יש לך שן פגועה, אל ייאוש. ישנן אפשרויות טיפול רבות זמינות, ורופא השיניים שלך יכול לעזור לך לבחור את הטוב ביותר עבור המקרה האישי שלך.

10. אין תרופה ידועה להיפודונטיה, אך אבחון מוקדם וטיפול חיוניים למניעת כל נזק ארוך טווח.

היפודונטיה היא מצב המאופיין בהיעדר שן קבועה אחת או יותר. למרות שהסיבה המדויקת להיפודונטיה אינה ידועה, מאמינים שהיא תורשתית. אין תרופה ידועה להיפודונטיה, אך אבחון מוקדם וטיפול חיוניים למניעת נזק ארוך טווח. הטיפול הנפוץ ביותר בהיפודונטיה הוא השתלות שיניים, שיכולות להחליף שיניים חסרות ולהחזיר את התפקוד. במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך גם בטיפול אורתודונטי לשיפור יישור השיניים. עם אבחון וטיפול מוקדם, אנשים עם היפודונטיה יכולים ליהנות מחיוך בריא ופונקציונלי.

 

המקום הטוב ביותר לטפל בשיניים קבועות שאינן צומחות הוא רשת מרפאות השיניים של ד"ר בוחניק

ישנן מספר סיבות מדוע המקום הטוב ביותר לטפל בשיניים קבועות שאינן צומחות הוא רשת מרפאות השיניים של ד"ר בוחניק. בראש ובראשונה, במרפאות ד"ר בוחניק עובדים רופאים מהטובים בארץ. לרופאים אלו ניסיון של עשרות שנים בטיפול בכל מיני בעיות שיניים, כולל היפודונטיה.

 

שנית, המרפאות של ד"ר בוחניק מצוידות בטכנולוגיה ובציוד החדישים ביותר. המשמעות היא שהמטופלים יכולים לקבל טיפול מתקדם במצבם.

 

שלישית, המרפאות של ד"ר בוחניק מציעות שירות מעולה וטיפול בחולה. צוות המרפאה ידידותי ואדיב, ויעשה מגדרם כדי שיהיה לך נוח ומאושר מהטיפול שלך.

 

רביעית, המרפאות של ד"ר בוחניק מציעות מחירים נוחים. יהיה לך קשה למצוא עסקה טובה יותר בכל מקום אחר.

 

ולבסוף, המרפאות של ד"ר בוחניק עובדות עם חברות הביטוח הגדולות בישראל, כך שתוכלו להיות בטוחים שתוכלו לכסות את עלות הטיפול שלכם.

 

אז אם אתם סובלים מהיפודונטיה, דאגו לבקר ברשת מרפאות השיניים של ד"ר בוחניק לקבלת הטיפול הטוב ביותר שיש. אתה לא תתאכזב!

 

תוכן עניניים הצג

בדיקת רופא
וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)

שתפו:

מה אתם חושבים עלינו?

ברצוני להודות לצוות המרפאה של מרפאת שיניים ד"ר בוכניק על השרות המעולה החל מפנינה כהן על ההסבר על הטיפול שיטות הרגעה זה בהחלט עזר ד"ר סימון המדהים על הטיפול שגרם לי לחייך ובחלט העלה לי את הביטחון העצמי ראוי לציין כי נורא חששתי מרופא שיניים שנמנעתי מלהגיע לטיפולים בגלל הפחד.בזכות הצוות המדהים עברתי את הטיפולים ללא פחד ממליצה בחום על המרפאה הזו

פוסטים אחרונים

השתלת שיניים בזאלית – חסרונות

השתלת שיניים בזאלית היא שיטה חדשנית להשתלת שיניים המאפשרת לשקם לסתות עם מחסור משמעותי בעצם. השיטה מבוססת על שתלים ייעודיים בצורת דיסק, המוחדרים לעצם הבזאלית,

רופא שיניים לילדים

בריאות השיניים של ילדים היא חשובה ביותר. שיניים בריאות הן חיוניות לתפקוד תקין של מערכת העיכול, הדיבור והאכילה. בנוסף, שיניים בריאות תורמות לביטחון העצמי של

חניכיים נפוחות: גורמים, תסמינים וטיפול

חניכיים נפוחות הן תופעה שכיחה יחסית, שיכולה להיגרם ממגוון גורמים. ברוב המקרים, נפיחות בחניכיים היא סימן לדלקת חניכיים, מצב שבו החניכיים נדלקות כתוצאה מהצטברות של

בדיקת רופא
וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)


ליאת כהן
הגעתי למרפאת שיניים בפתח תקווה, מתוסכלת ממצבי וחוששת מהבאות… שם קיבל אותי ד"ר בוחניק בחיוך מאיר ובסבלנות. תוך מספר דקות הוא פתר לי את הבעיה שהציקה לי כ"כ והחזיר לי את החיוך לפנים – פשוטו כמשמעו :) תודה לצוות הנפלא ולד"ר בוחניק על הטיפול.שרית אברג'ל
רוצה להודות על הטיפול המעולה אותו קיבלתי במרפאתכם בפתח תקווה. נשברה לי שן באמצע היום, קיבלה אותי שולי מנהלת המרפאה ללא תיאום מראש הרגיעה אותי ונתנה לי להבין כי אני בידיים טובות. על אף החשש הגדול מרופא שיניים טיפלה בי ד”ר גל בעדינות ובסבלנות. השהות במרפאה היפה היה נעים וטוב ועל כך תודה הן לשולי והן לד״ר גל הנהדרות.עידן פאניאן
הייתי מטופל בסניף אשדוד ורציתי להוקיר תודה רבה מכל הלב לד"ר ג'ודית שנתנה לי שירות אדיב ומקצועי והובילה אותי משיניים עקומות לשיניים ישרות ואסתטיות. ובסכותה אני קם כל בוקר בהרגשה מדהימה
ותיקים ונהנים מועדון צרכנות לאזרחים ותיקים
הפניקס
דויד שילד ביטוח רפואי בין לאומי
מנורה מבטחים
קבוצת מגדל
הראל
חבר זה הכל בשבילך

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

מתוך הבלוג שלנו

איך לצחצח שיניים נכון?

צחצוח שיניים הוא אחד הדברים החשובים ביותר שתוכלו לעשות לשמירה על שיניים וחניכיים בריאים. צחצוח נכון יכול לעזור להסיר רובד, פלאק וחיידקים, אשר עלולים לגרום

קרא עוד »

העתיד של רפואת השיניים

רפואת השיניים היא תחום רפואי מתפתח במהירות. טכנולוגיות חדשות וטיפולים חדשניים מאפשרים לרופאי שיניים לספק טיפול איכותי יותר, יעיל יותר ונוח יותר למטופלים. להלן כמה

קרא עוד »

השלכות של הזנחת טיפולי שיניים

טיפולי שיניים חשובים לשמירה על בריאות הפה והלסת. הזנחת טיפולי שיניים עלולה להוביל למגוון של בעיות, כולל כאבים, זיהומים, וירידה באיכות החיים. השלכות בריאותיות השלכות

קרא עוד »

חומרים המשמשים בטיפולי שיניים

בריאות הפה חשובה לבריאות הכללית. שיניים בריאותיות וחניכיים בריאותיות חיוניות לאכילה, דיבור וחיוך. בריאות הפה גם קשורה לבריאות הכללית, ועשויה להשפיע על הסיכון למחלות אחרות,

קרא עוד »

טיפולי שיניים נפוצים

בריאות הפה חשובה לבריאות הכללית. שיניים בריאותיות וחניכיים בריאותיות חיוניות לאכילה, דיבור וחיוך. בריאות הפה גם קשורה לבריאות הכללית, ועשויה להשפיע על הסיכון למחלות אחרות,

קרא עוד »
WhatsApp

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

small_c_popup.png

לא שווה לעזוב מבלי לקבל את ההטבה הזאת

בדיקת רופא, צילומי נשך וצילום פנורמי - חינם.

השאירו פרטים ונחזור אליכם

חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)

דילוג לתוכן