ClickCease

דרכי טיפול על ידי גשר בשיניים

הרשת פועלת מאז שנת 1984 ולה מעל 40 שנות ניסיון. הרשת מעניקה שירות איכותי על ידי צוות רופאים רגיש ומקצועי, ציוד מתקדם ושימוש בטכנולוגיות החדישות ביותר.

בהסדר עם כל חברות הביטוח

חיוך יפה ובריא הוא לא רק עניין של אסתטיקה, אלא גם תורם לביטחון העצמי ולרווחה הכללית. שיניים עקומות, רווחים גדולים בין השיניים, או בעיות סגר (כמו נשיכה עמוקה או צולבת) עלולים לגרום לקושי בלעיסה, כאבים במפרקי הלסת, ואפילו להגביר את הסיכון לעששת וחולי חניכיים. למרבה המזל, יישור שיניים (אורתודנטיה) מציע היום פתרונות מגוונים ומתקדמים לתיקון מגוון רחב של בעיות שיניים. גשר בשיניים הוא אחד האמצעים היעילים והנפוצים ביותר ליישור שיניים ושיפור הסגר, ואם אתם שוקלים לעבור טיפול שכזה, המדריך המקיף הזה ייתן לכם את כל המידע הדרוש!

מהו גשר בשיניים?

גשר בשיניים (או בשמו העממי "גשר") הוא מכשיר דנטלי המשמש ליישור שיניים על ידי הפעלת לחץ מבוקר ומתמשך, הגורם להן לנוע בהדרגה למיקומן הרצוי. הגשר מורכב ממספר רכיבים עיקריים:

  • סמכים (Brackets): יחידות קטנות המודבקות לכל שן. עשויות ממתכת, חרסינה, או חומר שקוף ופחות בולט.
  • קשת (Archwire): חוט דק המחובר לסמכים ומפעיל את הלחץ הדרוש להזזת השיניים.
  • גומיות או קשריות: מחזיקות את קשת החוט במקומה על הסמכים.

טיפול בגשר מבוצע על ידי אורתודנט, שהוא רופא שיניים שהתמחה ביישור שיניים וטיפול בבעיות בסגר הפה.

בעיות שיניים נפוצות המטופלות בגשר 

גשר בשיניים אינו רק פתרון אסתטי; הוא משמש כלי יעיל לטיפול במגוון רחב של בעיות שיניים המשפיעות הן על תפקוד הפה והן על מראהו. הנה מספר דוגמאות לבעיות נפוצות הניתנות לטיפול באמצעות גשר:

צפיפות שיניים

מצב בו אין מספיק מקום בלסת לכל השיניים, ולכן הן צומחות בזווית לא תקינה, מת chevaucher זו על גבי זו, או בוקעות מחוץ לקשת השיניים. צפיפות מפריעה לניקוי יעיל ומהווה סיכון מוגבר לחורים בשיניים ומחלות חניכיים.

רווחים גדולים בין השיניים

עלולים להיווצר ממספר סיבות, ביניהן אובדן שיניים, מציצת אצבע ממושכת כילד, או גודל לסת שאינו תואם לגודל השיניים. רווחים בעייתיים הן מבחינה אסתטית והן מבחינת תפקוד.

שיניים בולטות

מצב נפוץ, בעיקר בשיניים הקדמיות העליונות. לא רק פוגם במראה אלא גם עלול להפוך את השיניים לפגיעות יותר לשבירה.

בעיות סגר

מגוון מצבים בהם השיניים העליונות והתחתונות אינן נפגשות בצורה תקינה. לדוגמה:

  1. נשיכה עמוקה: השיניים הקדמיות העליונות חופפות יתר על המידה את התחתונות.
  2. נשיכה צולבת: חלק מהשיניים העליונות יושבות מאחורי השיניים התחתונות המקבילות להן.
  3. נשיכה פתוחה: השיניים הקדמיות או הצדדיות אינן נוגעות כראוי כאשר סוגרים את הפה.

בעיות אלו, מעבר לאי הנוחות האסתטית, עלולות להוביל לקשיי לעיסה, בעיות בדיבור, כאבים בפנים ובלסת, ולעומס יתר על שיניים ספציפיות, הגורם לשחיקה מוקדמת שלהן. גשר בשיניים מסייע לתקן את מיקום השיניים, לסגור רווחים, וליצור סגר תקין לשיפור משמעותי בתפקוד ובאסתטיקה.

סוגי גשרים בשיניים 

החדשות הטובות הן שהטכנולוגיה והחומרים המתקדמים באורתודנטיה מאפשרים היום למטופלים לבחור ממגוון סוגי גשרים, בהתאם להעדפותיהם, לתקציבם, ולצרכים הקליניים הספציפיים שלהם. הנה כמה מהסוגים העיקריים:

  1. גשר מתכתי: הגשר המסורתי והמוכר ביותר. הסמכים עשויים ממתכת חזקה, לרוב נירוסטה (Stainless Steel). זהו הגשר העמיד ביותר מבחינת כוחות הלעיסה, ועלותו היא לרוב הנמוכה ביותר מבין הסוגים השונים. החיסרון העיקרי הוא המראה הבולט והפחות אסתטי של המתכת.
  2. גשר קרמי: עשוי מחומרים בצבע השן או שקופים, לרוב חרסינה (Ceramic). הסמכים פחות בולטים וכך מאפשרים טיפול דיסקרטי ואסתטי יותר. עלותם נוטה להיות גבוהה יותר מגשר מתכתי.
  3. גשר שקוף (ספיר): סמכי הגשר עשויים קריסטל ספיר שקוף, מה שהופך אותם לבלתי נראים כמעט, ומעניק את הפתרון האסתטי ביותר. זוהי גם האופציה היקרה ביותר, והסמכים עשויים להיות מעט פחות עמידים מסוגי מתכת או קרמיקה.
  4. גשר פנימי (לינגואלי): סוג מיוחד של גשר בו הסמכים מודבקים בצד הפנימי של השיניים (הצד הפונה אל הלשון). זהו גשר בלתי נראה לחלוטין, אך זו גם טכניקה מורכבת יותר הדורשת מיומנות גבוהה מאד של האורתודונט. לכן, הלינגואלי נחשב לסוג הגשר היקר ביותר.

סוגי גשרים נוספים

מעבר לארבעת הסוגים העיקריים, קיימות מספר וריאציות נוספות שכדאי להכיר:

  1. גשר דיימון (Damon): שיטה הפועלת עם סמכים בעלי מנגנון "סגירה עצמית", מה שעשוי להפחית את הצורך בביקורות תכופות להתאמות.
  2. גשר קצר-מועד (גשר קוויק): מיועד לטיפולים קלים וספציפיים לתיקון שיניים בודדות, ולכן גם משך הטיפול עשוי להיות קצר יותר.

חשוב לציין שבחירת סוג הגשר המתאים ביותר עבורכם תתבצע בשיתוף פעולה עם האורתודנט, לאחר אבחון וניתוח מעמיק של מצב השיניים, סגנון החיים שלכם, וכמובן גם השיקול התקציבי.

הליך הטיפול בגשר

המסע ליישור שיניים באמצעות גשר מתחיל עם אורתודונט מומחה וכולל מספר שלבים עיקריים:

ייעוץ ראשוני ואבחון

בשלב זה, האורתודנט יבצע בדיקה מקיפה של השיניים, החניכיים, ומבנה הלסתות שלכם. בנוסף, יצולמו צילומי רנטגן, צילומי פה, ולעיתים תילקח גם תבנית של השיניים כדי ליצור מודל גבס מדויק. כל המידע הזה ישמש את האורתודונט לתכנון מותאם אישית של הטיפול שלכם.

שלב תכנון הטיפול

לאחר האבחון, האורתודונט יעבוד על תוכנית טיפול מפורטת. הוא יחליט על סוג הגשר המתאים ביותר עבורכם, תוך התחשבות במטרות הטיפול, אורח החיים שלכם, ובתקציבכם. בנוסף, תדעו מה משך הטיפול המשוער (העשוי להשתנות בהתאם לקצב התקדמות הטיפול).

התקנת הגשר

לאחר אישור תוכנית הטיפול, השלב הבא הוא התקנת הגשר. האורתודונט ינקה וייבש את השיניים, ידביק את הסמכים לכל שן, יחבר אותם עם קשת חוט, וידריך אתכם כיצד לטפל בגשר ולהקפיד על היגיינת הפה. ההליך עצמו אינו כואב, אם כי בימים הראשונים עלולה להיות תחושת אי-נוחות מסוימת בעת נגיסה.

ביקורות שוטפות והתאמות

במהלך הטיפול, תבקרו אצל האורתודונט בתדירות קבועה (בדרך כלל כל חודש-חודשיים). במהלך הביקורות, האורתודונט יבדוק את התקדמות הטיפול, יחליף קשתות כדי להמשיך לייצר את הלחץ הדרוש להזזת השיניים, ויבצע התאמות במידת הצורך. אלו ביקורות חשובות כדי לוודא שהטיפול מתקדם כראוי, וגם יאפשרו לכם להעלות שאלות ולקבל תמיכה בכל שלב.

משך הטיפול הממוצע

משך הטיפול בגשר משתנה ממטופל למטופל בהתאם למורכבות המקרה. בממוצע, טיפולי גשר נמשכים בין שנה לשלוש שנים.

הורדת הגשר ושלב השמירה (ריטיינר)

לאחר שהשיניים הגיעו למיקומן הרצוי, הגיע הזמן להסיר את הגשר! האורתודונט יסיר בזהירות את הסמכים וחלקי הגשר האחרים, וינקה את השיניים היטב. אך העבודה לא נגמרת כאן – כדי לשמר את התוצאות, תצטרכו להשתמש בריטיינר – מכשיר נשלף או קבוע המונע מהשיניים לחזור למיקומן המקורי.

יתרונות וחסרונות של גשר בשיניים 

ההחלטה לעבור טיפול בגשר היא אישית, ויש לשקול את היתרונות והחסרונות לפני שמקבלים החלטה.

יתרונות

  1. חיוך יפה ובריא: גשר הוא כלי יעיל ביותר לשיפור האסתטיקה של החיוך, ליישור שיניים, לתיקון בעיות סגר. חיוך נאה תורם לביטחון עצמי ומשפיע באופן חיובי על תחומים שונים בחיים.
  2. שיפור תפקוד השיניים: מיקום שיניים תקין הוא המפתח ללעיסה נוחה ויעילה, ומסייע במניעת בעיות עתידיות כמו שחיקה מוקדמת, סדקים בשיניים, ובעיות במפרק הלסת.
  3. בריאות הפה: יישור שיניים מקל על ניקוי השיניים באופן יסודי, מה שתורם להפחתה משמעותית בסיכון להיווצרות עששת ומחלות חניכיים.
  4. השפעה חיובית על ההערכה העצמית: התוצאות של יישור שיניים הן לא רק עניין אסתטי. עבור אנשים רבים שהתביישו בחיוך שלהם במשך שנים, טיפול אורתודנטי הוא משנה חיים, תורם משמעותית לשיפור הביטחון העצמי והדימוי העצמי.

חסרונות

  1. אי נוחות: בימים ואף שבועות הראשונים לאחר התקנת הגשר, ולעיתים לאחר ביקורות התאמה, עלולה להיות אי-נוחות או רגישות מסוימת בשיניים ובחניכיים. ברוב המקרים מדובר בתחושה זמנית החולפת מעצמה או מוקלת בעזרת משככי כאבים פשוטים.
  2. הגבלות בתזונה: מומלץ להימנע ממאכלים קשים במיוחד או דביקים מאוד, היכולים לפגוע בסמכים או בקשת.
  3. עלות: טיפולי יישור שיניים עלולים להיות יקרים, אם כי קיימים היום פתרונות מימון ותשלומים הנגישים יותר למטופלים.
  4. הקפדה על היגיינת הפה: טיפול בגשר דורש הקפדה יתרה על ניקוי השיניים והגשר כדי למנוע הצטברות פלאק, כתמים על השיניים, ולשמור על בריאות הפה.

בחירה באורתודונט מנוסה, התמדה בטיפול, והקפדה על כל ההנחיות תסייע לכם לצלוח את הטיפול בהצלחה וליהנות מהתוצאות לאורך שנים!

טיפים להתמודדות בזמן הטיפול בגשר 

ההסתגלות לגשר עשויה להיות מעט מאתגרת בהתחלה, אך הטיפים הבאים יעזרו לכם להתמודד בהצלחה עם התקופה הזו:

  1. הקפדה על היגיינת הפה: שמירה על ניקיון יסודי של השיניים והגשר הוא המפתח לשמירה על בריאות הפה ולמניעת סיבוכים. הקפידו לצחצח שיניים לפחות פעמיים ביום עם משחת שיניים המכילה פלואוריד, להשתמש בחוט דנטלי, ושקלו גם שימוש במי פה אנטי-בקטריאליים. האורתודונט עשוי להמליץ לכם על אביזרי עזר מיוחדים לניקוי יעיל מסביב לסמכים.
  2. תזונה רכה בימים הראשונים: בימים הראשונים לאחר התקנת הגשר או התאמות, מומלץ להקפיד על תזונה רכה. מרקים, פירה, יוגורט, ודייסות הם אפשרויות מצוינות. הימנעו ממאכלים קשים כמו אגוזים או תפוחים שלמים, וממאכלים דביקים כמו טופי או מסטיק – אלו עלולים להזיק לגשר.
  3. טיפול בכאב: אם חווים כאב, משככי כאבים פשוטים ללא מרשם (כמו אקמול או אדוויל) יכולים להועיל. בנוסף, שעווה אורתודונטית המיועדת להגנה על החיך והלחיים במקומות בהם הגשר משפשף, עשויה להקל. במקרים של כאב חזק או מתמשך, עדכנו את האורתודונט.
  4. מעקב צמוד אצל האורתודונט: הקפידו להגיע לכל הביקורות שלכם אצל האורתודונט כפי שתואמו. ביקורות אלו חיוניות בכדי לנטר את התקדמות הטיפול, להחליף קשתות, לבצע התאמות במידת הצורך, ולאפשר לכם להעלות שאלות ולקבל תמיכה לאורך כל המסע.

טכנולוגיות חדשות ביישור שיניים

התחום של יישור שיניים (אורתודונטיה) מתפתח במהירות ומתעדכן כל הזמן בטכנולוגיות חדשות ומתקדמות. הנה כמה דוגמאות לפיתוחים חדשניים שהופכים את הטיפול ליעיל יותר, מדויק יותר, ונוח יותר למטופלים:

  1. סריקות דיגיטליות תלת ממדיות: במקום תבניות גבס מסורתיות ולא תמיד נעימות, אורתודנטים רבים עושים שימוש בסורקים דיגיטליים ליצירת מודלים מדויקים ביותר של שיני המטופל. המידע הדיגיטלי משמש לתכנון הטיפול ולעיצוב פלטות יישור שקופות.
  2. הדפסות תלת-ממד: טכנולוגיית ההדפסה התלת מימדית מאפשרת לייצר במעבדה מגוון רכיבים ליישור שיניים, כמו פלטות של יישור שקוף (סוג של אינויזליין), סמכים בהתאמה אישית, ואף קשתות, באופן מדויק להפליא המותאם ספציפית למטופל.
  3. תוכנות לתכנון טיפול ממוחשב: תוכנות ייעודיות לאורתודנטיה מאפשרות לאורתודונט ליצור הדמיה ממוחשבת של תוצאות הטיפול עוד לפני התחלתו ולשתף אתכם, כמטופלים, בתוכנית הטיפול ובחזון הסופי.
  4. בינה מלאכותית (AI): בינה מלאכותית מתחילה לשמש בתחום האורתודונטיה, עם פיתוח תוכנות המסוגלות לנתח צילומים וסריקות דיגיטליות כדי לזהות בעיות שיניים, להציע אפשרויות טיפול, ואף לחזות את תוצאות הטיפול בצורה מדויקת מתמיד.

טכנולוגיות אלו עשויות לייעל תהליכים, לשפר את רמת הדיוק של הטיפולים, לעיתים אף לקצר משך טיפול, ולאפשר למטופלים מידה רבה יותר של מעורבות ושותפות בקבלת ההחלטות על הטיפול האורתודנטי שלהם.

סיכום

יישור שיניים הוא הרבה יותר מחיוך יפה. הוא מסע אל עבר בריאות פה משופרת וביטחון עצמי מוגבר. אם אתם סובלים מבעיות שיניים כמו צפיפות, רווחים, שיניים בולטות, או בעיות סגר, טיפול אורתודונטי עשוי לשנות את חייכם.

זכרו, בחירת סוג הגשר המתאים לכם ביותר, ומציאת אורתודונט מומחה ומנוסה אותו אתם מעריכים וסומכים עליו, הם המפתח להצלחת הטיפול. הקפידו להקפיד על כל ההנחיות, לשמור על היגיינת פה מעולה, והיו סבלניים – התוצאות המדהימות שוות את המאמץ!

הטכנולוגיה כיום מתקדמת מתמיד ומציעה פתרונות מגוונים, יעילים, ואסתטיים ליישור שיניים. אל תהססו להתייעץ עם אורתודונט לגבי האופציות השונות ולבחור את הטיפול שיעזור לכם להשיג את החיוך שתמיד חלמתם עליו!

ניתן לשתף את התוכן כאן:

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

ניתן ליצור קשר גם בטלפון | וואטסאפ

074-774-6616

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

ניתן ליצור קשר גם בטלפון | וואטסאפ

הלבנה

בסיום טיפול שיניים, השלמת מראה הפנים שלנו זה שיניים לבנות. הלבנת שיניים היא התכשיט לחיוך מושלם.

שיננית

מרכיב משמעותי במניעת דלקות חניכיים ושימור בריאות הפה והשיניים הוא ביקור תדיר אצל השיננית

יישור שיניים

לא רק בגלל החשיבות האסתטית. יישור שיניים מתקן גם את צפיפות ורווחי השיניים ומשפר את היגיינת הפה בנוסף לשיפור הביטחון העצמי

שתלים

תחליף מלאכותי לשיניים ופתרון לשיקום פה אסתטי שלא באמצעות תותבות

כתרים

פתרון מלאכותי לשיקום השן לאחר נזק קשה או לצורך שיקום על שתלים. כיום יש סוגי כתרים שונים" חרסינה, זירקוניה, זירקוניה מנוליטי ו EMAX

אסתטיקה

ציפויי שיניים, השלמת כותרת ויישור שיניים בלתי נראה - הם הפתרונות לאסתטיקה דנטלית במראה השיניים הקדמיות.

שרית אברג'ל

מרפאת שיניים פתח תקווה

רוצה להודות על הטיפול המעולה אותו קיבלתי במרפאתכם בפתח תקווה. נשברה לי שן באמצע היום, קיבלה אותי שולי מנהלת המרפאה ללא תיאום מראש הרגיעה אותי ונתנה לי להבין כי אני בידיים טובות. על אף החשש הגדול מרופא שיניים טיפלה בי ד”ר גל בעדינות ובסבלנות. השהות במרפאה היפה היה נעים וטוב ועל כך תודה הן לשולי והן לד״ר גל הנהדרות.

עידן פאניאן

מרפאת שיניים אשדוד

הייתי מטופל בסניף אשדוד ורציתי להוקיר תודה רבה מכל הלב לד"ר ג'ודית שנתנה לי שירות אדיב ומקצועי והובילה אותי משיניים עקומות לשיניים ישרות ואסתטיות. ובסכותה אני קם כל בוקר בהרגשה מדהימה ומסופק בטירוף. תודה.

ליאת כהן

מרפאת שיניים פתח תקווה

הגעתי למרפאת שיניים בפתח תקווה, מתוסכלת ממצבי וחוששת מהבאות… שם קיבל אותי ד"ר בוחניק בחיוך מאיר ובסבלנות. תוך מספר דקות הוא פתר לי את הבעיה שהציקה לי כ"כ והחזיר לי את החיוך לפנים – פשוטו כמשמעו ? תודה לצוות הנפלא ולד"ר בוחניק על הטיפול.

רחל קטורזה‎

מרפאת שיניים ד״ר בוחניק

ברצוני להודות לצוות המרפאה של מרפאת שיניים ד"ר בוכניק על השרות המעולה החל מפנינה כהן על ההסבר על הטיפול שיטות הרגעה זה בהחלט עזר ד"ר סימון המדהים על הטיפול שגרם לי לחייך ובחלט העלה לי את הביטחון העצמי ראוי לציין כי נורא חששתי מרופא שיניים שנמנעתי מלהגיע לטיפולים בגלל הפחד. בזכות הצוות המדהים עברתי את הטיפולים ללא פחד ממליצה בחום על המרפאה הזו.

מרפאות שיניים ד״ר עמוס בוחניק לוגו
שנות פעילות
0
מרפאות
0
רופאים ושינניות
0
עובדי המרפאות
0

סיפור הקמת רשת שיניים

כדי לעזור לכם לעשות את ההחלטה הנכונה. רשת "שיניים" הוקמה בשנת 1984 על ידי האחים ד"ר עמוס בוחניק ואורי בוחניק, מתוך מטרה לשנות את מדיניות המעבר בין מרפאה למרפאה בהתאם לטיפול, ולהביא את בשורת כל הטיפולים תחת קורת גג אחת. וכך, בזה אחר זה נפתחו מרפאות והצטרפו סניפים נוספים לרשת וכיום היא מונה 25 סניפים בפריסה ארצית – אילת, אשדוד, אשקלון, באר שבע, בני ברק, בת ים, דימונה, חדרה, חיפה, יבנה, ירושלים מרכז, ירושלים תלפיות, מודיעין, מעלה אדומים, נהריה, נתניה, נתיבות, פתח תקווה, צפת, שהם, ראשון לציון, רעננה, קרית גת, תע"ש ותל אביב. בכל אחת מהמרפאות יש בין 2-6 חדרי טיפולים ומועסקים בה רופאים מכל תחומי רפואת השיניים לצד רופאים מומחים בכירורגיה והשתלות, יישור שיניים, טיפולי שורש, פריו (טיפולי חניכיים) ועוד. כל הרופאים בעלי רישיון משרד הבריאות ודיפלומות שונות מחזיקים בביטוח אחריות מקצועית, מתעדכנים כל הזמן בהתפתחויות האחרונות בענף רפואת השיניים ועוברים כנסים והשתלמויות מקצועיות. כל סוגי טיפולי השיניים מוענקים בכל אחת ממרפאות הרשת – טיפולים משמרים (כגון סתימות, עקירות וטיפולי שורש), שיקום הפה (כגון מבנים, כתרי חרסינה, כתרי זירקוניה למיניט ועוד ותותבות), כירורגיה והשתלות דנטאליות, טיפולי שיננית הכוללים הסרת אבנית והדרכה בהיגיינה אוראלית, יישור שיניים מכל הסוגים, וטיפולי אסתטיקה דנטאלית.

למעלה מ- 40 שנה אנו כאן כדי להעניק לכם שירות ולדאוג שתצאו מהמרפאה עם חיוך גדול.

בהסדר עם כל חברות הביטוח

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

ניתן ליצור קשר גם בטלפון | וואטסאפ

מה מיוחד ברשת שיניים?

קשה לבחור רופא שיניים. אף אחד לא הולך לרופא שיניים מתוך הנאה, והעובדה כי אתה שוכב, חסר אונים, על הכיסא והרופא בו בחרת אמון על הטיפול באופן מוחלט, הופכת את ההחלטה אף לקשה יותר. מעבר לכך, טיפולי שיניים הינם טיפולים כואבים בדרך כלל וכרוכים בהוצאה כספית לא מבוטלת. אז איך בוחרים? איך יודעים שהרופא בו בחרנו יטפל בנו כמו שצריך, ימנע מאתנו כאב וזמן מיותר ויגבה תשלום רק על מה שצריך באמת? לא פשוט…

מהו היתרון של מרפאות הרשת על פני מרפאה קטנה?

היתרון הבולט ואחת מאבני הדרך של הרשת, הוא מתן כל שירותי רפואת השיניים תחת קורת גג אחת/ אומר ד"ר עמוס בוחניק, "לפני שהוקמה הרשת, מטופל שהיה מגיע לרופא השיניים הופנה על ידו לא פעם, לרופאי שיניים אחרים בהתאם לטיפול לו הוא נזקק. מאחר וזה היה המצב באותן שנים, יצרנו פתרון המקל על המטופל, חוסך ממנו את ההתרוצצות ומעניק לו שירות מלא. וכך, הוקמו והתבססו המרפאות שלנו כמרפאות 'all in one', אליהן הצטרפו מרפאות נוספות המאפשרות למטופל לקבל את כל שירותי רפואת השיניים תחת קורת גג אחת".

משפחתית וטיפול מסור וצמוד

לכל מרפאה יש מנהל רפואי האחראי על כל ההיבטים הרפואיים והמקצועיים של המרפאה ושל כלל הרופאים בה. צוות המרפאה כולל סייעת מיומנת ומקצועית לכל רופא, מנהלת סניף האחראית על הצד האדמיניסטרטיבי, כח האדם ושירות לקוחות. וכן, צוות קבלה ומשרד שנותן מענה לקביעת תורים, גביית תשלומים וטיפול בכל בקשה של הלקוחות. גם מבחינת חידושים טכנולוגיים לא נשארת הרשת מאחור והיא צועדת עם התפתחות הטכנולוגיה ומשתמשת בחומרים חדשים ומתקדמים ומכשור חדש שיוצא לשוק נכנס בהדרגתיות לסניפים השונים. מדיניות הרשת מאפשרת לרופאים לבחור את סוג החומרים בהם הם רוצים להשתמש ולא משפיעה על החלטתם המקצועית, למרות שלעיתים קיימים הבדלים מהותיים בעלויות
רשת המרפאות התקשרה עם אחת המעבדות הגדולות בישראל, המספקת להן את כל שירותי טכנאות השיניים.

מאמרים נבחרים

כיצד מתבצע טיפול יישור שיניים?

טיפול יישור שיניים, גם הידוע כאורתודונטיה, הוא אחד מהטיפולים הדנטליים הנפוצים והחשובים ביותר. מטרתו העיקרית היא לתקן עיוותים בסידור ובתנועה של השיניים, על מנת להשיג חיוך יפה, נשיכה מאוזנת ובריאות אורלית כוללת. נתונים מראים שכ-50% מהאוכלוסייה הבוגרת זקוקה לטיפול יישור שיניים, והביקוש לשירותים אלה רק עולה עם השנים. תהליך יישור השיניים מתחיל בהערכה מקיפה ע"י רופא אורתודונט מומחה, שבודק את מצב השיניים, הלסתות והפנים. על בסיס זה מוצב תכנון טיפול מותאם אישית, הכולל את שיטת

קרא עוד »

 האם יין לבן או אדום מכתימים את השיניים?

כולנו רוצים חיוך לבן, בוהק ובריא. זה מעלה את הביטחון העצמי, משדר בריאות, ואין כמו חיוך יפה להאיר פנים. אבל עבור חובבי יין, החתירה לחיוך המושלם יכולה להיות מאתגרת. כולנו שמענו שיין, במיוחד יין אדום, גורם לכתמים בשיניים. האם זה אומר שעלינו לוותר על המשקה האהוב כדי לשמור על שיניים לבנות? במדריך זה, נצלול עמוק לעולם של יין וכתמים ונבין מה באמת קורה לשן שלנו כשאנחנו לוגמים קברנה סוביניון או כוס שרדונה צוננת. להבין כיצד

קרא עוד »

האם איחור בבקיעת שיניים אצל תינוקות צריך לעורר דאגה?

בקיעת השיניים היא אחד מהתהליכים החשובים והמשמעותיים בהתפתחות התינוק. החל מהחודשים הראשונים לחייו, התינוק עובר תהליך הדרגתי של צמיחה והבקעה של שיניים חלב, שישמשו אותו בהאכלה, לעיסה ודיבור בשנותיו הראשונות. תהליך זה הוא חלק בלתי נפרד מההתפתחות הכללית של התינוק – מוטורית, קוגניטיבית וחברתית-רגשית. למרות שבקיעת השיניים נחשבת לתהליך טבעי, לא פעם הורים מודאגים לנוכח עיכובים או שינויים בדפוס הבקיעה הצפוי. השאלה "האם איחור בבקיעת שיניים אצל תינוקות צריך לעורר דאגה?" היא שכיחה בקרב הורים

קרא עוד »

 מתי רצוי לקחת את הילד לראשונה לרופא השיניים?

ההורים יודעים עד כמה השיניים של ילדיהם חשובות לבריאותם ולהתפתחותם התקינה. אך מתי הזמן המיטבי להביא את הילד לביקור הראשון אצל רופא השיניים? שאלה זו מטרידה רבים, שכן הטיפול בשיניים של הילד במהלך השנים הראשונות לחייו הוא קריטי להבטחת בריאות השיניים והחניכיים שלו לטווח הארוך. בפוסט זה, נבחן את הגורמים המרכזיים בקביעת הזמן המתאים לביקור הראשון אצל רופא השיניים. נלמד על התפתחות השיניים בגיל הינקות והפעוטות, נדון בחשיבות הביקור הראשוני ובמה שניתן לצפות ממנו, ונספק

קרא עוד »

האם זה נכון שבקבוק או הנקה בלילה מזיקים לשיניים?

אחת השאלות הנפוצות ביותר שמעסיקות הורים לתינוקות ופעוטות היא האם מתן בקבוק או הנקה במהלך הלילה עלולים להזיק לשיניים המתפתחות של הקטנטנים. חששות אלו מוצדקים לחלוטין, שכן תופעה המכונה "עששת הבקבוק" מהווה סיכון אמיתי לבריאות הפה של ילדים. עששת הבקבוק יכולה לגרום לכאבים, זיהומים, ואף אובדן מוקדם של שיניים – מה שמשפיע לא רק על רווחתו של הילד בהווה, אלא גם עלולה להיות לכך השלכות על התפתחות הדיבור, התזונה והביטחון העצמי שלו בעתיד. מהי עששת

קרא עוד »

מהי גרידת חניכיים/הקצעת שורשים?

בריאות החניכיים שלנו אינה רק עניין של חיוך יפה, אלא מרכיב חשוב בבריאות הכללית של הגוף! מחלות חניכיים נגרמות מהצטברות חיידקים ורובד חיידקי (פלאק), וללא טיפול הן עלולות להוביל לנסיגת חניכיים, ריח רע מהפה, אובדן שיניים, ואף להשפיע לרעה על מחלות כמו סוכרת ומחלות לב. במאמר זה נסקור לעומק את מחלות החניכיים, נפרט כיצד גרידת חניכיים (הקצעת שורשים) יכולה לטפל בבעיה ולמנוע סיבוכים, ונדגיש את החשיבות של הקפדה על היגיינת הפה המעולה למניעת מחלות חניכיים

קרא עוד »

 כיצד להתמודד עם חרדה מרופא השיניים?

פחד מרופא השיניים הוא תופעה נפוצה להפליא. עבור אנשים רבים, הביקור אצל רופא השיניים הופך למקור למתח, דאגה, ובמקרים חמורים אף עלול להוביל לדחייה מוחלטת של טיפולים חיוניים. השלכות שליליות אלו פוגעות באופן ישיר בבריאות הפה, שבתורה משפיעה על איכות החיים הכללית שלנו. המדריך הזה נועד לספק לכם כלים מוחשיים, מדעיים וישימים שיעזרו לכם לצמצם משמעותית את החרדה, לטפל בבריאות הפה שלכם בביטחון, ואף לפתח חוויה חיובית בהקשר של רופא השיניים. הבנת הפחד הגדרת דנטופוביה

קרא עוד »

שיני בשר

כשמתייחסים לשיני בשר, מתכוונים לשיניים הקבועות שלנו, המלוות אותנו לאורך רוב חיינו הבוגרים. בניגוד לשיני החלב הנושרות בילדות, שיני הבשר אמורות להחזיק מעמד שנים רבות ולשמור על תפקוד פה תקין, אכילה נוחה ודיבור. בנוסף, בריאות השיניים הקבועות שלנו קשורה באופן הדוק לבריאות הכללית של הגוף ולדימוי העצמי שלנו. במאמר זה, נכיר מקרוב את עולם שיני הבשר. נבין את מבנה השן, כיצד שיניים אלו מתפתחות, מהן הבעיות הנפוצות שיכולות לפגוע בהן ואיך לשמור עליהן חזקות, בריאות

קרא עוד »

 איך נוצר ריח רע מהפה? 

ריח רע מהפה, או בשמו הרפואי הליטוזיס, הוא מצב נפוץ ביותר המשפיע על איכות חיינו. לכולנו יצא לחוות ריח פה לא נעים באופן זמני, אך אצל אנשים רבים מדובר בבעיה כרונית הגורמת למבוכה ולחוסר ביטחון. במדריך זה נסקור לעומק את הגורמים השונים לריח רע מהפה ונציג את הדרכים האפקטיביות ביותר למניעה וטיפול. גורמים שכיחים לריח רע מהפה  היגיינת פה לקויה   הגורם מספר אחת: רוב המקרים של ריח פה לא נעים נובעים מהיגיינת פה לא מספקת.

קרא עוד »
WhatsApp

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

דילוג לתוכן