ClickCease

הכל על שן בינה – למה יש כאבי שיניים ועד דלקת חניכיים

הרשת פועלת מאז שנת 1984 ולה מעל 40 שנות ניסיון. הרשת מעניקה שירות איכותי על ידי צוות רופאים רגיש ומקצועי, ציוד מתקדם ושימוש בטכנולוגיות החדישות ביותר.

בהסדר עם כל חברות הביטוח

שיני בינה, ארבעת השיניים האחרונות משני צידי הלסת העליונה והתחתונה, ידועות לשמצה. עבור רבים מאיתנו, הן צומחות בגיל ההתבגרות המאוחרת או בתחילת שנות ה-20 לחיינו, ובמקרים רבים הן גורמות לכאבים, דלקות, ואף בעיות הדורשות התערבויות כירורגיות. אך למה שיני הבינה הן בעייתיות כל כך?

במאמר זה נצלול לעולם שיני הבינה, נחקור את הגורמים לכאבים ולדלקות הנגרמים בעקבותיהן, נדון באפשרויות הטיפול, ונספק מידע מקיף על מניעה והתמודדות עם המצבים הכרוכים בשיני בינה בעייתיות.

למה קוראים להן שיני "בינה"?

השם ניתן להן מכיוון שבניגוד לרוב השיניים הקבועות שלנו, הן בוקעות בשלב יחסית מאוחר בחיים, כאשר יש לנו, תיאורטית, יותר שכל ובינה.

תפקידן של שיני הבינה

בעבר שימשו שיני בינה את אבותינו הקדמונים לטחינת מזון גס מן הצומח ועזרו בלעיסה יעילה. עם התפתחות התזונה המודרנית, הצורך בהן פחת, והלסת האנושית הצטמצמה בהדרגה.

גורמים לכאבי שיניים ודלקת חניכיים בשיני בינה 

צמיחת שיני בינה עלולה לגרום למגוון בעיות בפה אשר מובילות לכאבים ודלקות, אך מה בעצם מוביל למצבים לא נעימים אלו? הנה כמה מהגורמים המרכזיים:

צמיחה בזווית לא תקינה

בשל מיקומן בקצה הלסת, לעיתים שיני הבינה אינן בוקעות בזווית ישרה כלפי מעלה. צמיחה עקומה או אלכסונית יוצרת לחץ על שיניים סמוכות, דוחקת אותן, ועלולה אף לפגוע בשורשים שלהן. לחץ זה מוביל לכאב עמום או חד, רגישות, ולעתים גם לנפיחות בחניכיים.

שיניים כלואות או כלואות-חלקית

לא תמיד שן בינה מצליחה לבקוע באופן מלא דרך החניכיים. שיניים שכלואות לחלוטין מתחת לחניכיים עלולות ליצור כיסים שבהם מצטברים חיידקים ושאריות מזון. במקרים אחרים, רק חלק משן הבינה מצליח לבקוע – ולעיתים אף בזווית בעייתית. הצטברות של חיידקים ורובד באותם אזורים שקשה לנקות היטב מובילה לדלקות חניכיים (ג'ינג'יביטיס), לכאבים, לאודם ולנפיחות.

הצטופפות שיניים

במקרים רבים, אין מספיק מקום בלסת לצמיחה תקינה של שיני הבינה. כתוצאה מכך, הן נוטות לדחוק את השיניים האחרות, להוביל לצפיפות, ולפגוע בסידור השיניים בפה. תהליך זה עשוי להוביל לכאבים ופגיעה בתפקוד התקין של הפה.

נגעים וציסטות

שן בינה כלואה עלולה לגרום להתפתחות של נגעים (ציסטות) בתוך עצם הלסת. היווצרות של נגעים אלה עלולה להזדהם, לגרום לכאבים עזים, ולפגוע בעצם הלסת ובשורשי שיניים בריאות בסביבה.

זיהומים ודלקות חניכיים (פריקורוניטיס)

השילוב בין שן בינה שמתקשה לבקוע, היגיינה לקויה, והצטברות של מזון וחיידקים עלול להוביל לדלקות סביב כותרת השן – מצב שנקרא פריקורוניטיס. דלקות אלה מלוות בכאבים, נפיחות קשה בחניכיים, ריח רע מהפה, ולעיתים אף קושי בפתיחת הפה.

סימנים ותסמינים 

לא תמיד בעיות הקשורות לשיני הבינה יופיעו עם סימנים ברורים ומובהקים, אך לעתים קרובות ישנם סימנים ותסמינים שיכולים להעיד על קיומה של בעיה המצריכה התייחסות מרופא השיניים:

  • כאבי שיניים, פנים או לסת: כאב או תחושת אי נוחות עמומה בחלק האחורי של הפה, בלסת התחתונה או העליונה. הכאב עלול להקרין לכיוון האוזניים, הצוואר, ואף לראש. לעתים הכאב מתגבר בעת לעיסה או פתיחת הפה.
  • רגישות בחניכיים, נפיחות, אודם: החניכיים באזור שן הבינה עלולות להיות אדומות, נפוחות ורגישות למגע, או אפילו לדמם.
  • קושי בבליעה או בפתיחת הפה: במקרים מסוימים, נפיחות או דלקת עלולות להגביל את תנועת הלסת ולהקשות על פתיחה מלאה של הפה ועל פעולת הבליעה.
  • טעם לא נעים או ריח רע מהפה: הצטברות של חיידקים ושאריות מזון באזור שן בינה בעייתית או דלקת עלולים לגרום לריח רע או לטעם לא נעים בפה, שאינו חולף גם לאחר צחצוח שיניים.
  • שינוי בטווח התנועה של הלסת: לעתים, דלקת או זיהום הקשורים לשן בינה עלולים להוביל לתחושת קושי בפתיחת הפה במלואה או כאב במהלך פתיחת הפה.

מתי לפנות לרופא השיניים

מומלץ לפנות לבדיקה אצל רופא השיניים בהקדם האפשרי אם אתם חווים את הסימנים והתסמינים הבאים:

  1. כאבים שאינם חולפים תוך מספר ימים
  2. נפיחות משמעותית בחניכיים
  3. הפרשות של מוגלה מהחניכיים באזור שן הבינה
  4. קושי משמעותי בבליעה
  5. נפיחות בבלוטות הלימפה שמתחת ללסת
  6. חום או תחושה כללית רעה

גם אם אינכם חווים כאב או סימנים ברורים אחרים, ביקורות שיניים סדירות חיוניות לזיהוי מוקדם של בעיות בשיני הבינה, וכך למניעת סיבוכים אפשריים.

אפשרויות טיפול

הטיפול המומלץ לבעיות בשיני בינה תלוי במספר גורמים, ביניהם חומרת הבעיה, מיקום שן הבינה, מצב השיניים האחרות בפה, והבריאות הכללית של המטופל. רופא השיניים ימליץ על דרך הפעולה המתאימה ביותר לאחר הערכה ובדיקה יסודית. הנה האפשרויות העיקריות:

ניטור ומעקב שוטף אצל רופא שיניים

במקרים מסוימים בהם שן הבינה אינה גורמת לכאבים או סימפטומים אחרים אך נחשבת לבעייתית מבחינת המיקום או הזווית שלה, רופא השיניים עשוי להסתפק במעקב תקופתי, הכולל צילומי רנטגן, כדי לוודא שאין החמרה במצב. מעקב זה חשוב לאיתור מוקדם של דלקות, נגעים, או פגיעה בשיניים סמוכות, עוד לפני הופעת כאב או תסמינים מובהקים.

הוצאת שן בינה (עקירת שן בינה)

ברוב המקרים, ההמלצה תהיה להוציא את שן הבינה הבעייתית. עקירת שן בינה הוא הליך כירורגי הנעשה בהרדמה מקומית, או בהרדמה כללית במקרים מורכבים יותר. מומלץ לבצע את ההליך בגיל צעיר יחסית, מכיוון שהשורשים מפותחים פחות והעצם גמישה יותר, דבר שמוביל להחלמה מהירה וקלה יותר. הסרת שן הבינה הבעייתית מקלה על הכאב, פותרת בעיות כמו זיהומים ודלקות חוזרות, ומונעת פגיעה בשיניים הסמוכות.

טיפול אנטיביוטי

במקרים של זיהומים הקשורים בשן בינה, ייתכן שרופא השיניים ירשום אנטיביוטיקה לטיפול בזיהום הראשוני והפחתת הדלקת . חשוב להבין שאנטיביוטיקה היא לא פתרון קבוע לבעיה, אך יכולה להקל על הסימפטומים ולאפשר דחייה של טיפול כירורגי, במידת הצורך.

טיפול שורש

במידה ושן בינה פוגעת בשורש של שן סמוכה, יהיה צורך בטיפול שורש באותה שן שנפגעה. עם זאת, בשל הגישה המורכבת לשן בינה, לעיתים יהיה צורך בהמשך להוציא את שן הבינה כדי למנוע הישנות הבעיה.

יישור שיניים

במקרים מסוימים שבהם שן הבינה גרמה לצפיפות קלה של השיניים, יישור שיניים (אורטודונטיה) יסייע ליישר את השיניים תוך פינוי מקום לשן הבינה. עם זאת, חשוב לציין שאפשרות זאת יעילה רק במקרים ספציפיים והיא תלויה במגוון גורמים.

חשוב לזכור: בחירת אפשרות הטיפול תתבצע בשיתוף פעולה בין המטופל ורופא השיניים, תוך שקילת מידת הסיכון מול התועלת במקרה הספציפי.

סיבוכים אפשריים 

הזנחה של בעיות הקשורות בשיני בינה עלולה להוביל למספר סיבוכים הן בפה והן באזורים אחרים, בחלק מהמקרים ייתכנו אף סיבוכים וסכנות משמעותיות. הנה כמה מהסיבוכים האפשריים:

  1. התפשטות הזיהום: זיהומים שמתחילים באזור שן הבינה עלולים להתפשט לאזורים סמוכים כמו בלוטות הלימפה, הצוואר, ואף לחללי הפנים. במקרים נדירים וקיצוניים, זיהום חמור עלול אף להתפשט לפנים ולגרום לקשיי נשימה.
  2. פגיעה בלתי הפיכה בשורשי שיניים סמוכות: שן בינה כלואה או בעלת זווית צמיחה בעייתית עלולה להמשיך לגדול ולפגוע קשות בשורשים של שיניים בריאות בסביבתה. נזק לשורש עלול להוביל לאובדן השן הפגועה.
  3. דלקות חניכיים כרוניות (פריודונטיטיס): הצטברות מתמדת של חיידקים סביב שן בינה בעייתית מגבירה את הסיכון לדלקות חניכיים עקשניות. דלקות חניכיים כרוניות עלולות להוביל לנסיגת חניכיים, חשיפת שורשים, ולפגיעה בתמיכה של השיניים עד כדי אובדן שיניים.
  4. נזק עצבי: במקרים נדירים, מיקומה הבעייתי של שן הבינה עלול להוביל ללחץ על עצבים ולגרום לתחושות נימול, כאב חד, או פגיעה בתחושה באזורים שונים בפנים כמו השפתיים, הלשון, או הלחיים.
  5. קשיים בדיבור ובלעיסה: דלקות וכאבים משמעותיים באזור שן הבינה עלולים להקשות מאוד על הפעולות הבסיסיות של לעיסה, בליעה, ואף דיבור תקין.

סטטיסטיקה

על מנת להדגיש את החשיבות שבטיפול מוקדם בבעיות הקשורות בשיני בינה, כדאי לשלב סטטיסטיקה רלוונטית במאמר:

  • ההערכה היא שעד כ- 25% מהמקרים בהם לא מטפלים בשן בינה בעייתית יתפתחו לסיבוכים בדרגות חומרה שונות.

המלצה גורפת: חשוב לציין שאם חווים תסמינים או אם רופא השיניים זיהה בעייתיות בשיני הבינה שלכם, חשוב לפנות לטיפול בהקדם האפשרי, גם אם זה כרוך בהליך כירורגי. טיפול מוקדם יכול למנוע את הסיבוכים האפשריים ולשמור על בריאות הפה שלכם.

טיפים לניהול כאב שיניים

המתנה לטיפול בשן בינה בעייתית עלולה להיות תקופה לא נעימה, במיוחד אם ישנו כאב. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם בהתמודדות עם כאבי שיניים עד להגעתכם לטיפול אצל רופא השיניים:

  1. משככי כאבים: תרופות ללא מרשם כמו איבופרופן (אדוויל, נורופן) או פרצטמול (אקמול) יכולות להקל על כאב זמני. הקפידו לקרוא בעיון את הוראות השימוש והמינון לפני נטילת התרופה.
  2. קומפרסים קרים: הנחת שקית קרח או קומפרס קר עטופים במגבת על האזור הכואב עשויה להפחית נפיחות וכאב. שימו לב, הקור לא תמיד עוזר – במקרים מסוימים דווקא קומפרס חמים עשוי להועיל יותר.
  3. שטיפות פה אנטיספטיות: שטיפות פה עם חומרים פעילים כמו כלורהקסידין יכולות להפחית את כמות החיידקים באזור ולסייע בהקלה קצרת-טווח על דלקת וכאב.
  4. תרופות טבעיות: ישנן עדויות לכך שציפורן טחון או שמן ציפורן המונחים על האזור הפגוע עשויים להקל במידה מסוימת על כאבים. גם שטיפות פה עם תה קמומיל או מרווה עשויות לסייע בשל התכונות האנטי-דלקתיות שלהן. עם זאת, חשוב לציין שאין די מחקרים מדעיים בנושא והיעילות של תרופות אלה עשויה להשתנות מאדם לאדם.

חשוב להדגיש: טיפים אלה מסייעים בהקלה זמנית של הסימפטומים ואינם פתרון לבעיה עצמה. אם הכאבים חזקים, לא חולפים תוך מספר ימים, או מלווים בסימנים אחרים כמו נפיחות משמעותית או חום, חשוב לפנות לרופא השיניים בהקדם האפשרי.

מניעה ושמירה על היגיינת הפה 

הדרך הטובה ביותר לצמצם את הסיכון לבעיות עם שיני בינה היא הקפדה על היגיינת פה טובה וביקורות סדירות אצל רופא השיניים:

צחצוח קבוע ושימוש בחוט דנטלי

הקפידו לצחצח את השיניים לפחות פעמיים ביום עם משחת שיניים המכילה פלואוריד. חשוב לא פחות לנקות בין השיניים עם חוט דנטלי, או מברשות בין-שיניות, לפחות פעם ביום. פעולות אלה יסייעו בהסרת רובד החיידקים ושאריות מזון, ויקטינו את הסיכון להתפתחות דלקות וזיהומים סביב שיני הבינה.

ביקורות סדירות אצל רופא השיניים ושיננית

ביקור אצל רופא השיניים כל חצי שנה לניקוי שיניים מקצועי ובדיקה יסודית חיוניים לגילוי מוקדם של בעיות, גם כאשר אינן גורמות לסימפטומים. רופא השיניים גם יוכל לבצע צילומים בעת הצורך כדי לוודא שאין בעיות מתחת לפני השטח בשן הבינה שעדיין לא בקעה, או באלה שנמצאות מתחת לחניכיים.

טיפולי שיניים מונעים

טיפולים כמו איטום חריצים (פיסורות) בפה עשויים להקטין את הסיכון להצטברות חיידקים והתפתחות עששת, ומכאן גם את הסיכון לדלקות סביב שיני הבינה הבעייתיות.

הימנעות מעישון

עישון פוגע במנגנוני ההגנה הטבעיים של הפה, מגביר את הסיכון לדלקות חניכיים, ומאט את תהליך ההחלמה לאחר הליכים כירורגיים, כמו הוצאת שן בינה.

תזונה בריאה ומאוזנת

הקפידו על תזונה מאוזנת, צמצמו את צריכת הסוכר והמזונות המעובדים, והעדיפו פירות, ירקות ודגנים מלאים. אורח חיים בריא לא רק מועיל לבריאות הכללית שלכם, אלא גם משפר את בריאות הפה ומסייע במניעת דלקות.

טיפ: אם שן הבינה שלכם בקעה רק באופן חלקי, חשוב לנקותה היטב במיוחד ולבצע שטיפות פה אנטיספטיות כדי למנוע הצטברות של מזון וחיידקים באותם 'כיסים' הקשים לגישה וניקוי.

שימו לב: גם הקפדה יתרה על היגיינת הפה לא מבטיחה שתמנעו לחלוטין מבעיות בשיני הבינה. ישנם גורמים רבים המשפיעים על בריאות הפה והשיניים, ביניהם מבנה הלסת, גנטיקה, ואף מחלות רקע מסוימות. עם זאת, שמירה על היגיינה פה טובה וטיפול מוקדם בבעיות יקטינו משמעותית את הסיכון שלכם לסיבוכים.

שאלות ותשובות נפוצות

לסיום המאמר, חשוב לטפל בכמה מהשאלות העיקריות שמטרידות אנשים רבים ולספק עליהן תשובות מרגיעות ומבוססות-מידע:

האם תמיד צריך להוציא שיני בינה? 

התשובה היא לא. במקרים בהם שן הבינה בקעה באופן תקין, ממוקמת היטב בקשת השיניים, אינה גורמת לכאבים או סימפטומים אחרים, וקל לנקות אותה – ייתכן מאוד שלא יהיה צורך בהוצאה. מעקב שוטף אצל רופא השיניים הוא עדיין חשוב כדי לוודא שאין שינויים במצב.

מה הסיכונים בהוצאת שן בינה? 

כמו בכל הליך כירורגי, גם להוצאת שן בינה יש סיכונים מסוימים. חלק מהסיכונים האפשריים כוללים נפיחות, כאבים, דימום יתר, זיהום, פגיעה זמנית בתחושה בשפתיים או בלשון. עם זאת, חשוב לציין שבידיים מיומנות רוב הסיכונים הללו נמוכים ביותר וההליך בדרך כלל עובר באופן בטוח.

תהליך ההחלמה מעקירת שן בינה 

משך ההחלמה מעקירת שן בינה משתנה בין אנשים ותלוי במורכבות ההליך. לרוב, יידרשו מספר ימים עד שבוע של מנוחה, נטילת משככי כאבים לפי הצורך, והקפדה על ההנחיות שניתנות על ידי רופא השיניים.

האם שיני בינה יכולות לבקוע מאוחר? 

כן. למרות שבקיעת שיני בינה מתרחשת לרוב בשנות העשרה המאוחרות או העשרים המוקדמות, תיתכן צמיחה של שיני בינה גם בגילאים מאוחרים יותר, אפילו בשנות השלושים והארבעים לחיים.

נקודה למחשבה: מומלץ לשמור צילומי רנטגן עדכניים של השיניים שלכם, כדי שתוכלו ורופא השיניים שלכם לעקוב אחר מצבן והתפתחותן של שיני הבינה, גם אם כבר סיימתם את גיל ההתבגרות.

סיכום

שיני בינה עלולות להיות מקור לבעיות וכאבים רבים, אך הבנה של הגורמים לבעיות אלה, אפשרויות הטיפול, ושיטות המניעה יכולה לעזור לנו לשמור על בריאות הפה.

אם אתם חווים כאבים או סימפטומים אחרים הקשורים לשיני בינה, אל תהססו לפנות לרופא השיניים בהקדם. טיפול מוקדם הוא המפתח למניעת סיבוכים ושמירה על בריות הפה ואיכות החיים שלכם.

ניתן לשתף את התוכן כאן:

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

ניתן ליצור קשר גם בטלפון | וואטסאפ

074-774-6616

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

ניתן ליצור קשר גם בטלפון | וואטסאפ

הלבנה

בסיום טיפול שיניים, השלמת מראה הפנים שלנו זה שיניים לבנות. הלבנת שיניים היא התכשיט לחיוך מושלם.

שיננית

מרכיב משמעותי במניעת דלקות חניכיים ושימור בריאות הפה והשיניים הוא ביקור תדיר אצל השיננית

יישור שיניים

לא רק בגלל החשיבות האסתטית. יישור שיניים מתקן גם את צפיפות ורווחי השיניים ומשפר את היגיינת הפה בנוסף לשיפור הביטחון העצמי

שתלים

תחליף מלאכותי לשיניים ופתרון לשיקום פה אסתטי שלא באמצעות תותבות

כתרים

פתרון מלאכותי לשיקום השן לאחר נזק קשה או לצורך שיקום על שתלים. כיום יש סוגי כתרים שונים" חרסינה, זירקוניה, זירקוניה מנוליטי ו EMAX

אסתטיקה

ציפויי שיניים, השלמת כותרת ויישור שיניים בלתי נראה - הם הפתרונות לאסתטיקה דנטלית במראה השיניים הקדמיות.

שרית אברג'ל

מרפאת שיניים פתח תקווה

רוצה להודות על הטיפול המעולה אותו קיבלתי במרפאתכם בפתח תקווה. נשברה לי שן באמצע היום, קיבלה אותי שולי מנהלת המרפאה ללא תיאום מראש הרגיעה אותי ונתנה לי להבין כי אני בידיים טובות. על אף החשש הגדול מרופא שיניים טיפלה בי ד”ר גל בעדינות ובסבלנות. השהות במרפאה היפה היה נעים וטוב ועל כך תודה הן לשולי והן לד״ר גל הנהדרות.

עידן פאניאן

מרפאת שיניים אשדוד

הייתי מטופל בסניף אשדוד ורציתי להוקיר תודה רבה מכל הלב לד"ר ג'ודית שנתנה לי שירות אדיב ומקצועי והובילה אותי משיניים עקומות לשיניים ישרות ואסתטיות. ובסכותה אני קם כל בוקר בהרגשה מדהימה ומסופק בטירוף. תודה.

ליאת כהן

מרפאת שיניים פתח תקווה

הגעתי למרפאת שיניים בפתח תקווה, מתוסכלת ממצבי וחוששת מהבאות… שם קיבל אותי ד"ר בוחניק בחיוך מאיר ובסבלנות. תוך מספר דקות הוא פתר לי את הבעיה שהציקה לי כ"כ והחזיר לי את החיוך לפנים – פשוטו כמשמעו ? תודה לצוות הנפלא ולד"ר בוחניק על הטיפול.

רחל קטורזה‎

מרפאת שיניים ד״ר בוחניק

ברצוני להודות לצוות המרפאה של מרפאת שיניים ד"ר בוכניק על השרות המעולה החל מפנינה כהן על ההסבר על הטיפול שיטות הרגעה זה בהחלט עזר ד"ר סימון המדהים על הטיפול שגרם לי לחייך ובחלט העלה לי את הביטחון העצמי ראוי לציין כי נורא חששתי מרופא שיניים שנמנעתי מלהגיע לטיפולים בגלל הפחד. בזכות הצוות המדהים עברתי את הטיפולים ללא פחד ממליצה בחום על המרפאה הזו.

מרפאות שיניים ד״ר עמוס בוחניק לוגו
שנות פעילות
0
מרפאות
0
רופאים ושינניות
0
עובדי המרפאות
0

סיפור הקמת רשת שיניים

כדי לעזור לכם לעשות את ההחלטה הנכונה. רשת "שיניים" הוקמה בשנת 1984 על ידי האחים ד"ר עמוס בוחניק ואורי בוחניק, מתוך מטרה לשנות את מדיניות המעבר בין מרפאה למרפאה בהתאם לטיפול, ולהביא את בשורת כל הטיפולים תחת קורת גג אחת. וכך, בזה אחר זה נפתחו מרפאות והצטרפו סניפים נוספים לרשת וכיום היא מונה 25 סניפים בפריסה ארצית – אילת, אשדוד, אשקלון, באר שבע, בני ברק, בת ים, דימונה, חדרה, חיפה, יבנה, ירושלים מרכז, ירושלים תלפיות, מודיעין, מעלה אדומים, נהריה, נתניה, נתיבות, פתח תקווה, צפת, שהם, ראשון לציון, רעננה, קרית גת, תע"ש ותל אביב. בכל אחת מהמרפאות יש בין 2-6 חדרי טיפולים ומועסקים בה רופאים מכל תחומי רפואת השיניים לצד רופאים מומחים בכירורגיה והשתלות, יישור שיניים, טיפולי שורש, פריו (טיפולי חניכיים) ועוד. כל הרופאים בעלי רישיון משרד הבריאות ודיפלומות שונות מחזיקים בביטוח אחריות מקצועית, מתעדכנים כל הזמן בהתפתחויות האחרונות בענף רפואת השיניים ועוברים כנסים והשתלמויות מקצועיות. כל סוגי טיפולי השיניים מוענקים בכל אחת ממרפאות הרשת – טיפולים משמרים (כגון סתימות, עקירות וטיפולי שורש), שיקום הפה (כגון מבנים, כתרי חרסינה, כתרי זירקוניה למיניט ועוד ותותבות), כירורגיה והשתלות דנטאליות, טיפולי שיננית הכוללים הסרת אבנית והדרכה בהיגיינה אוראלית, יישור שיניים מכל הסוגים, וטיפולי אסתטיקה דנטאלית.

למעלה מ- 40 שנה אנו כאן כדי להעניק לכם שירות ולדאוג שתצאו מהמרפאה עם חיוך גדול.

בהסדר עם כל חברות הביטוח

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

ניתן ליצור קשר גם בטלפון | וואטסאפ

מה מיוחד ברשת שיניים?

קשה לבחור רופא שיניים. אף אחד לא הולך לרופא שיניים מתוך הנאה, והעובדה כי אתה שוכב, חסר אונים, על הכיסא והרופא בו בחרת אמון על הטיפול באופן מוחלט, הופכת את ההחלטה אף לקשה יותר. מעבר לכך, טיפולי שיניים הינם טיפולים כואבים בדרך כלל וכרוכים בהוצאה כספית לא מבוטלת. אז איך בוחרים? איך יודעים שהרופא בו בחרנו יטפל בנו כמו שצריך, ימנע מאתנו כאב וזמן מיותר ויגבה תשלום רק על מה שצריך באמת? לא פשוט…

מהו היתרון של מרפאות הרשת על פני מרפאה קטנה?

היתרון הבולט ואחת מאבני הדרך של הרשת, הוא מתן כל שירותי רפואת השיניים תחת קורת גג אחת/ אומר ד"ר עמוס בוחניק, "לפני שהוקמה הרשת, מטופל שהיה מגיע לרופא השיניים הופנה על ידו לא פעם, לרופאי שיניים אחרים בהתאם לטיפול לו הוא נזקק. מאחר וזה היה המצב באותן שנים, יצרנו פתרון המקל על המטופל, חוסך ממנו את ההתרוצצות ומעניק לו שירות מלא. וכך, הוקמו והתבססו המרפאות שלנו כמרפאות 'all in one', אליהן הצטרפו מרפאות נוספות המאפשרות למטופל לקבל את כל שירותי רפואת השיניים תחת קורת גג אחת".

משפחתית וטיפול מסור וצמוד

לכל מרפאה יש מנהל רפואי האחראי על כל ההיבטים הרפואיים והמקצועיים של המרפאה ושל כלל הרופאים בה. צוות המרפאה כולל סייעת מיומנת ומקצועית לכל רופא, מנהלת סניף האחראית על הצד האדמיניסטרטיבי, כח האדם ושירות לקוחות. וכן, צוות קבלה ומשרד שנותן מענה לקביעת תורים, גביית תשלומים וטיפול בכל בקשה של הלקוחות. גם מבחינת חידושים טכנולוגיים לא נשארת הרשת מאחור והיא צועדת עם התפתחות הטכנולוגיה ומשתמשת בחומרים חדשים ומתקדמים ומכשור חדש שיוצא לשוק נכנס בהדרגתיות לסניפים השונים. מדיניות הרשת מאפשרת לרופאים לבחור את סוג החומרים בהם הם רוצים להשתמש ולא משפיעה על החלטתם המקצועית, למרות שלעיתים קיימים הבדלים מהותיים בעלויות
רשת המרפאות התקשרה עם אחת המעבדות הגדולות בישראל, המספקת להן את כל שירותי טכנאות השיניים.

מאמרים נבחרים

כיצד מתבצע טיפול יישור שיניים?

טיפול יישור שיניים, גם הידוע כאורתודונטיה, הוא אחד מהטיפולים הדנטליים הנפוצים והחשובים ביותר. מטרתו העיקרית היא לתקן עיוותים בסידור ובתנועה של השיניים, על מנת להשיג חיוך יפה, נשיכה מאוזנת ובריאות אורלית כוללת. נתונים מראים שכ-50% מהאוכלוסייה הבוגרת זקוקה לטיפול יישור שיניים, והביקוש לשירותים אלה רק עולה עם השנים. תהליך יישור השיניים מתחיל בהערכה מקיפה ע"י רופא אורתודונט מומחה, שבודק את מצב השיניים, הלסתות והפנים. על בסיס זה מוצב תכנון טיפול מותאם אישית, הכולל את שיטת

קרא עוד »

 האם יין לבן או אדום מכתימים את השיניים?

כולנו רוצים חיוך לבן, בוהק ובריא. זה מעלה את הביטחון העצמי, משדר בריאות, ואין כמו חיוך יפה להאיר פנים. אבל עבור חובבי יין, החתירה לחיוך המושלם יכולה להיות מאתגרת. כולנו שמענו שיין, במיוחד יין אדום, גורם לכתמים בשיניים. האם זה אומר שעלינו לוותר על המשקה האהוב כדי לשמור על שיניים לבנות? במדריך זה, נצלול עמוק לעולם של יין וכתמים ונבין מה באמת קורה לשן שלנו כשאנחנו לוגמים קברנה סוביניון או כוס שרדונה צוננת. להבין כיצד

קרא עוד »

האם איחור בבקיעת שיניים אצל תינוקות צריך לעורר דאגה?

בקיעת השיניים היא אחד מהתהליכים החשובים והמשמעותיים בהתפתחות התינוק. החל מהחודשים הראשונים לחייו, התינוק עובר תהליך הדרגתי של צמיחה והבקעה של שיניים חלב, שישמשו אותו בהאכלה, לעיסה ודיבור בשנותיו הראשונות. תהליך זה הוא חלק בלתי נפרד מההתפתחות הכללית של התינוק – מוטורית, קוגניטיבית וחברתית-רגשית. למרות שבקיעת השיניים נחשבת לתהליך טבעי, לא פעם הורים מודאגים לנוכח עיכובים או שינויים בדפוס הבקיעה הצפוי. השאלה "האם איחור בבקיעת שיניים אצל תינוקות צריך לעורר דאגה?" היא שכיחה בקרב הורים

קרא עוד »

 מתי רצוי לקחת את הילד לראשונה לרופא השיניים?

ההורים יודעים עד כמה השיניים של ילדיהם חשובות לבריאותם ולהתפתחותם התקינה. אך מתי הזמן המיטבי להביא את הילד לביקור הראשון אצל רופא השיניים? שאלה זו מטרידה רבים, שכן הטיפול בשיניים של הילד במהלך השנים הראשונות לחייו הוא קריטי להבטחת בריאות השיניים והחניכיים שלו לטווח הארוך. בפוסט זה, נבחן את הגורמים המרכזיים בקביעת הזמן המתאים לביקור הראשון אצל רופא השיניים. נלמד על התפתחות השיניים בגיל הינקות והפעוטות, נדון בחשיבות הביקור הראשוני ובמה שניתן לצפות ממנו, ונספק

קרא עוד »

האם זה נכון שבקבוק או הנקה בלילה מזיקים לשיניים?

אחת השאלות הנפוצות ביותר שמעסיקות הורים לתינוקות ופעוטות היא האם מתן בקבוק או הנקה במהלך הלילה עלולים להזיק לשיניים המתפתחות של הקטנטנים. חששות אלו מוצדקים לחלוטין, שכן תופעה המכונה "עששת הבקבוק" מהווה סיכון אמיתי לבריאות הפה של ילדים. עששת הבקבוק יכולה לגרום לכאבים, זיהומים, ואף אובדן מוקדם של שיניים – מה שמשפיע לא רק על רווחתו של הילד בהווה, אלא גם עלולה להיות לכך השלכות על התפתחות הדיבור, התזונה והביטחון העצמי שלו בעתיד. מהי עששת

קרא עוד »

מהי גרידת חניכיים/הקצעת שורשים?

בריאות החניכיים שלנו אינה רק עניין של חיוך יפה, אלא מרכיב חשוב בבריאות הכללית של הגוף! מחלות חניכיים נגרמות מהצטברות חיידקים ורובד חיידקי (פלאק), וללא טיפול הן עלולות להוביל לנסיגת חניכיים, ריח רע מהפה, אובדן שיניים, ואף להשפיע לרעה על מחלות כמו סוכרת ומחלות לב. במאמר זה נסקור לעומק את מחלות החניכיים, נפרט כיצד גרידת חניכיים (הקצעת שורשים) יכולה לטפל בבעיה ולמנוע סיבוכים, ונדגיש את החשיבות של הקפדה על היגיינת הפה המעולה למניעת מחלות חניכיים

קרא עוד »

 כיצד להתמודד עם חרדה מרופא השיניים?

פחד מרופא השיניים הוא תופעה נפוצה להפליא. עבור אנשים רבים, הביקור אצל רופא השיניים הופך למקור למתח, דאגה, ובמקרים חמורים אף עלול להוביל לדחייה מוחלטת של טיפולים חיוניים. השלכות שליליות אלו פוגעות באופן ישיר בבריאות הפה, שבתורה משפיעה על איכות החיים הכללית שלנו. המדריך הזה נועד לספק לכם כלים מוחשיים, מדעיים וישימים שיעזרו לכם לצמצם משמעותית את החרדה, לטפל בבריאות הפה שלכם בביטחון, ואף לפתח חוויה חיובית בהקשר של רופא השיניים. הבנת הפחד הגדרת דנטופוביה

קרא עוד »

שיני בשר

כשמתייחסים לשיני בשר, מתכוונים לשיניים הקבועות שלנו, המלוות אותנו לאורך רוב חיינו הבוגרים. בניגוד לשיני החלב הנושרות בילדות, שיני הבשר אמורות להחזיק מעמד שנים רבות ולשמור על תפקוד פה תקין, אכילה נוחה ודיבור. בנוסף, בריאות השיניים הקבועות שלנו קשורה באופן הדוק לבריאות הכללית של הגוף ולדימוי העצמי שלנו. במאמר זה, נכיר מקרוב את עולם שיני הבשר. נבין את מבנה השן, כיצד שיניים אלו מתפתחות, מהן הבעיות הנפוצות שיכולות לפגוע בהן ואיך לשמור עליהן חזקות, בריאות

קרא עוד »

 איך נוצר ריח רע מהפה? 

ריח רע מהפה, או בשמו הרפואי הליטוזיס, הוא מצב נפוץ ביותר המשפיע על איכות חיינו. לכולנו יצא לחוות ריח פה לא נעים באופן זמני, אך אצל אנשים רבים מדובר בבעיה כרונית הגורמת למבוכה ולחוסר ביטחון. במדריך זה נסקור לעומק את הגורמים השונים לריח רע מהפה ונציג את הדרכים האפקטיביות ביותר למניעה וטיפול. גורמים שכיחים לריח רע מהפה  היגיינת פה לקויה   הגורם מספר אחת: רוב המקרים של ריח פה לא נעים נובעים מהיגיינת פה לא מספקת.

קרא עוד »
WhatsApp

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

דילוג לתוכן