ClickCease

טיפול שורש – הנחיות, שאלות וכל מה שחשוב שתדעו

הרשת פועלת מאז שנת 1984 ולה מעל 40 שנות ניסיון. הרשת מעניקה שירות איכותי על ידי צוות רופאים רגיש ומקצועי, ציוד מתקדם ושימוש בטכנולוגיות החדישות ביותר.

בהסדר עם כל חברות הביטוח

בחיים מסוימים, קורה שגם השיניים הבריאות ביותר עלולות להידרדר ולפתח בעיות עמוקות יותר בשורשיהן. כאשר רקמת הפולפה בתוך השורש נפגעת או מתמלאת בזיהומים, טיפול שורש הוא הדרך היחידה להציל את השן ולמנוע התפשטות הבעיה לסביבה. מדובר בטיפול שכיח למדי – כ-15 מיליון איש בארה"ב לבדה עוברים טיפול שורש מדי שנה.

עם זאת, רבים חוששים מהטיפול וחסרים מידע מפורט לגביו. פוסט זה נועד לשים קצה לחששות ולספק תשובות נרחבות לשאלות השכיחות ביותר – החל מהגורמים והתסמינים המחייבים טיפול, דרך תיאור מלא של תהליך הטיפול עצמו, המלצות להחלמה וטיפול בתופעות הלוואי, עד לסיכויי ההצלחה, חלופות אפשריות וכדומה. בקצרה, הפוסט יכסה את כל מה שחשוב לדעת על טיפול השורש.

מתי נדרש טיפול שורש וכיצד מזהים? 

ישנם מספר סימנים ותסמינים עיקריים המצביעים על הצורך בטיפול שורש:

  1. כאב ממושך בשן: זהו הסימן השכיח ביותר. הכאב עשוי להיות חריף או כרוני, להחריף בעת לעיסה או מחשיפה לטמפרטורות קיצוניות. כ-22% ממקרי הכאב הדנטלי נגרמים מבעיות ברקמת הפולפה השורשית.
  2. נפיחות בחניכיים: פגיעה בשורש עלולה לגרום לנפיחות בחניכיים הסמוכות לשן הפגועה.
  3. ריקבון או חוסר שלמות של השן: זיהום עמוק ברקמות השורש עלול לגרום להתפוררות חלקית של השן.
  4. דלקת חניכיים כרונית או מוגלה ממקור השן: זיהום בשורש משפיע על האזורים הסמוכים.
  5. צוואר השן חשוף ורגיש: חשיפת החלק התחתון של השן מעידה על ירידה במפלס החניכיים כתוצאה מבעיה ברקמות השורש.

מרבית המצבים הללו נגרמים מזיהומים חיידקיים, טראומה לשן או ריקבון עמוק שחדר לשורש. כ-25 מיליון שיניים קבועות מוסרות מדי שנה בארה"ב בשל כשלים בטיפול שורש. הבדיקה אצל רופא שיניים כוללת בירור תלונות, בדיקה חיצונית של השן, צילומי רנטגן ובדיקות רגישות לחום/קור.

מהלך טיפול השורש שלב אחר שלב 

טיפול השורש הוא תהליך שנחלק לרוב למספר מפגשים עם רופא השיניים. להלן שלביו העיקריים:

הכנות וניקוי שטח הטיפול

לאחר הרדמה מקומית, רופא השיניים יבצע כריתה קטנה בחניכיים כדי לחשוף את השורש. השטח יטוהר בקפידה תוך שימוש בחומרי חיטוי וציוד מתוחכם כגון מיקרוסקופים ומצלמות זעירות.

ייצוב ובידוד השן

לאחר החשיפה, רופא השיניים יבודד את השן בעזרת מחסום גומי מיוחד כדי למנוע חדירה של נוזלים הפה וזיהום במהלך הטיפול.

חדירה לתעלת השורש

בשלב זה, נפתח חור קטן בקצה החיצוני של השורש שדרכו ייכנסו המכשירים הייעודיים. התהליך מחייב רמה גבוהה של מיומנות כדי לא לפגוע בשורש.  

הסרה של מילוי קיים ורקמה נרקבת

אם כבר בוצע בעבר טיפול שורש כושל, יש להסיר את המילוי הקיים. לאחר מכן, רופא השיניים ינקה ויוציא מהתעלה את כל שיירי הרקמה הרקובה והזיהומים.

עיצוב תעלת השורש

במקרים מסוימים, יש צורך לשנות את צורת התעלה ולהרחיב אותה על מנת לאפשר טיפול מקיף יותר. זהו שלב קריטי שדורש מיומנות ודיוק רב.

חיטוי ומילוי זמני

לאחר הניקוי המקיף, התעלה מחוטאת וממולאת זמנית בתרכובת מיוחדת. השן נאטמת בצורה זמנית גם כן והמטופל משוחרר לתקופה של כשבועיים.

מילוי קבוע של תעלת השורש

במפגש המשך לאחר כשבועיים, השורש נבדק שוב לוויסות התגובה הרקמתית. אם אין בעיות, רופא השיניים יתחיל במילוי הקבוע של תעלת השורש בחומר מיוחד כגון גוטפרכה. המילוי מוחדר בשיטות ייחודיות תוך שימוש בלחצים ורמות חום שונות.

חותמת שורש

לעיתים, לאחר מילוי התעלה, מוחדרת חותמת נוספת מחומר סינטטי קשיח מעל המילוי כדי לאטום את החלל באופן הרמטי.

כיפת שורש

בשלב האחרון, רופא השיניים יבנה כיפה מחוזקת מחומרים משתנים מעל השורש וקצהו החיצוני, כדי להגן עליו מלחצים ולחזק את השן לקראת השלב הבא של שיקום כללי.

הטיפול בשורש אחד עשוי להימשך מספר שבועות עם מספר מפגשים. רופאי שיניים ממוצעים מבצעים כ-25 טיפולי שורש מדי חודש, אך רמת המומחיות משפיעה משמעותית על הצלחת הטיפול.

במהלך הטיפול נעשה שימוש בציוד ייעודי ומתקדם כמו קידוחי אנדו, מיקרו-מכשירים, מצלמות זעירות, מיקרוסקופים, מכשירי אולטרא-סאונד ועוד. בדרך זו מושגים הדיוק, הניקיון וההשלמה הנדרשים בתהליך מורכב זה.

החלמה לאחר הטיפול 

לאחר המפגש האחרון של טיפול השורש, מתחילה תקופת ההחלמה אשר עשויה להימשך מספר ימים עד מספר שבועות. משכה המדויק תלוי במספר גורמים:

  1. מידת הסיבוך של הטיפול: ככל שהטיפול היה מורכב יותר, עם יותר שורשים וזיהומים עמוקים, כך תקופת ההחלמה תהיה ממושכת יותר.
  2. איכות ביצוע הטיפול: שגיאות בטיפול או ניקוי לא מספק עלולים לגרום להחלמה איטית יותר ולסיכון לזיהומים חוזרים.
  3. רקע בריאותי: מצבים כמו סוכרת, מחלות חניכיים, היצרות דם לאיזור הפה וחוסר חיסון עלולים לעכב את תהליך ההחלמה.
  4. גיל וכושר ההחלמה: אצל מבוגרים וקשישים קצב ההחלמה איטי יותר.

בתקופה הראשונה לאחר הטיפול, עשויים להופיע תסמינים כגון:

  1. כאב ואי-נוחות במקום הטיפול: מצב זה עשוי להימשך עד שבוע ויכול להפחת באמצעות משכי כאבים וקור מקומי.
  2. נפיחות ורגישות באזור השן: גם כן זמניות ויכולות להיעזר באמצעים דומים.
  3. קושי בלעיסה או פתיחת הפה: רצוי להקפיד על תזונה רכה עד לשגרת ההחלמה.

תגובות אלו נחשבות תקינות בתהליך ההחלמה כל עוד הן חולפות תוך זמן סביר. כדי לסייע בהחלמה מהירה ככל הניתן, רצוי להקפיד על ההמלצות הבאות:

  1. נקיטת משטר תזונה רך ועשיר בחלבונים, ויטמינים ומינרלים: תזונה נכונה תספק את החומרים הדרושים לשיקום הרקמות. סוגי מזון מומלצים הם יוגורט, רזאטו, דגים רכים, חלבונים אחרים, ירקות עשירים בוויטמינים ועוד.  
  2. הימנעות מפעילות גופנית כבדה או ממאמץ יתר: כדי שלא לעכב את החלמת הרקמות.
  3. שמירה קפדנית על היגיינת הפה ללא היענות ליישום ישיר באזור הטיפול.
  4. אי עישון במהלך תקופת ההחלמה.
  5. ביצוע בדיקות מעקב אצל רופא השיניים בהתאם להנחיותיו.
  6. שימוש בתרופות משככות כאבים ומצננות במינון המומלץ בלבד.

היצמדות להנחיות אלו במשך הזמן הנדרש חשובה להחלמה מוצלחת. מחקרים הראו כי כ-90% מהמטופלים החלימו לגמרי מטיפול שורש לאחר כשנה. אולם, כ-5%-10% עדיין חוו תסמינים כלשהם. בעיות ממושכות עשויות להצביע על כישלון הטיפול הדורש התערבות נוספת.

סיבוכים וגורמים לכישלון טיפולי

למרות שטיפול השורש נחשב בטוח יחסית, קיימים מספר סיבוכים וסיכונים אפשריים שחשוב להיות מודעים אליהם:

זיהומים חוזרים

 במקרים של ניקוי לקוי או שרידי זיהום בתעלה, חיידקים עלולים להמשיך להתרבות. כ-14%-16% מטיפולי השורש נכשלים וסופגים זיהומים חוזרים בתוך שנתיים.

כשל השתלות

 כאשר טיפול השורש נכשל, לעתים נדרש להשתיל שורש או שן חדשה. כ-15% מהשתלות השורש נכשלות בתוך 5 שנים.

כאבים ותופעות לוואי ממושכות

 כ-10% מהמטופלים חווים כאבים ונפיחות שלא חולפים עם הזמן. מצבים אלו עלולים להצביע על בעיה עמוקה יותר.

רגישות ממושכת לטמפרטורות קיצוניות

 בכ-5% מהמקרים נותרת רגישות של השן לחום וקור לאחר ההחלמה, עקב פגיעה כלשהי ברקמות.  

דלקת ונפיחות ממארת – במקרים קיצוניים, זיהומים עמוקים יכולים להתפשט לסביבה ולגרום לדלקות משמעותיות של הרקמות הרכות והקשות.

פגיעה בעצבים הסמוכים

 פרוצדורות מסובכות עלולות לפגוע בעצבים המצויים בסמוך לשורשי השיניים ולגרום לתופעות נוספות כמו חוסר תחושה או כאבים בחלק מהפנים.

ירידה ביציבות השן

 במקרים קשים בהם מרבית מבנה השורש נפגע, עלול להיגרם נזק ליציבות השן המטופלת שתצטרך תמיכה נוספת או להיות מוסרת.

גורמי הסיכון העיקריים לכישלון טיפולי כוללים ביצוע טיפול לא מקצועי, קיצור דרך, הזנחת גורמי ההחלמה, מצב בריאות כללי ירוד וגיל מבוגר של המטופל. מניעה והסברה יסודיים חשובים לצמצם סיכונים אלה.

חלופות וטיפולים משלימים 

לצד טיפול השורש הקלאסי, קיימות גם חלופות וטיפולים משלימים שחשוב להכיר:

  1. כריתת שורש: במקרים קיצוניים בהם לא ניתן להציל את רקמת השורש, קיימת אפשרות לכריתה מלאה של השורש מהשן תוך שימור החלק העליון. מדובר בפרוצדורה פשוטה יחסית אך שיכולה להותיר את השן חלשה ופגיעה.
  2. הסרת כל השן: כאשר גם טיפול שורש עמוק צפוי להיכשל, החלופה היא הסרת השן הפגועה כליל. במצבים אלו נדרשת התקנת תותבת, שתל או גשר לכיסוי החלל.  
  3. טיפולים השלמתיים: על מנת לחזק שיניים מטופלות ולאפשר שימוש בהן ללא חשש, רופא השיניים עשוי להמליץ על טיפולים משלימים כגון התקנת כתרים, ציפויים וכדומה.
  4. שתילים דנטליים: במצבים מתקדמים של כשלון טיפול וכריתת השן, האפשרות היחידה היא שתילת שורש ושן חדשים במלואם. תחום השתלות השיניים התקדם רבות בשנים האחרונות עם תוצאות יציבות לטווח ארוך.

לצד הטיפולים הרפואיים, קיימות גם גישות טיפול משלימות כמו רפואה סינית, הומאופתיה, צמחי מרפא לשיכוך כאבים וכדומה. חלקן עדיין לא הוכחו מדעית אך מטופלים רבים נעזרים בהן לפני או אחרי טיפול השורש.

מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא שיניים מנוסה ולבחון את כלל האפשרויות והסיכויים להצלחה לפני כל החלטה על טיפול או חלופה מסוימים.

שאלות נפוצות ועצות 

כמו בכל טיפול רפואי, גם לגבי טיפולי שורש עולות שאלות ובעיות נפוצות שחשוב להיות מודעים אליהן ולדעת כיצד להתמודד עמן:

שאלה: מהם הסימפטומים הראשונים שצריכים להדליק נורה אדומה?

תשובה: כאב ממושך בשן או באזור, נפיחות בחניכיים, דימום, חום מקומי וריקבון חיצוני בשן יכולים להצביע על בעיות שורש.  

שאלה: כמה מסוכן טיפול השורש מבחינת הרדמה וסיבוכים?

תשובה: ברוב המקרים מדובר בהרדמה מקומית קלה למניעת כאבים במהלך הטיפול. סיכוני ההרדמה נמוכים מאוד. סיבוכים כמו זיהומים או פגיעה בעצבים הם נדירים.

שאלה: מה עושים אם הכאבים והנפיחות לא חולפים לאחר הטיפול?

תשובה: יש לפנות מיידית לרופא השיניים. פעמים רבות מדובר בתגובה זמנית תקינה אך כאבים ממושכים מעל שבועיים עלולים להצביע על בעיה חמורה יותר.

שאלה: האם אפשר להמשיך לעבוד רגיל לאחר טיפול שורש?

תשובה: זה תלוי ביכולת הסבל של כל אחד. רצוי להימנע ממאמץ גדול בימים הראשונים אך בהרבה מקרים ניתן לחזור לשגרה בתוך זמן קצר.

שאלה: מהם גורמי הסיכון להצלחת/כישלון טיפול השורש?

תשובה: גורמים להצלחה – רמה גבוהה של רופא השיניים, התמדה בהוראות, היגיינה טובה ומעקב. גורמי סיכון – מחלות רקע, השמנת יתר, עישון וזיהומים חוזרים.

מומלץ להסיר חששות ולקבל הסבר ממקור מוסמך לפני הטיפול. במהלכו חשוב ליישם צעדי הכנה ומניעה כגון היגיינת פה טובה, הפסקת עישון ושימוש בהרדמה וחומרי שיכוך במידה המתאימה. לאחר מכן יש להקפיד בקפדנות על הוראות ההחלמה.

סיכום 

טיפול שורש הוא תהליך מורכב אך הכרחי לשימור שיניים רבות. למרות החששות הנפוצים, מדובר בהליך שגרתי למדי ברפואת שיניים עם שיעורי הצלחה גבוהים מאוד כאשר הוא מבוצע כהלכה ותחת הכוונה רפואית מקצועית.

בפוסט זה ניסינו לכסות את כל ההיבטים החשובים – החל בסימפטומים המחייבים טיפול, דרך תיאור מפורט של התהליך הרפואי, המלצות להחלמה מוצלחת, פירוט הסיכונים והחלופות ועד עצות ממומחים לפני, במהלך ואחרי הטיפול.  

תקוותנו היא שהמידע שהוצג כאן יפיג חששות ויעזור למטופלים רבים להיערך כראוי לקראת טיפול השורש ולהבין את חשיבותו בשימור בריאות הפה והשיניים לאורך זמן. בכל מקרה של ספק, חשוב להיוועץ ברופא שיניים מוסמך.

ניתן לשתף את התוכן כאן:

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

ניתן ליצור קשר גם בטלפון | וואטסאפ

074-774-6616

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

ניתן ליצור קשר גם בטלפון | וואטסאפ

הלבנה

בסיום טיפול שיניים, השלמת מראה הפנים שלנו זה שיניים לבנות. הלבנת שיניים היא התכשיט לחיוך מושלם.

שיננית

מרכיב משמעותי במניעת דלקות חניכיים ושימור בריאות הפה והשיניים הוא ביקור תדיר אצל השיננית

יישור שיניים

לא רק בגלל החשיבות האסתטית. יישור שיניים מתקן גם את צפיפות ורווחי השיניים ומשפר את היגיינת הפה בנוסף לשיפור הביטחון העצמי

שתלים

תחליף מלאכותי לשיניים ופתרון לשיקום פה אסתטי שלא באמצעות תותבות

כתרים

פתרון מלאכותי לשיקום השן לאחר נזק קשה או לצורך שיקום על שתלים. כיום יש סוגי כתרים שונים" חרסינה, זירקוניה, זירקוניה מנוליטי ו EMAX

אסתטיקה

ציפויי שיניים, השלמת כותרת ויישור שיניים בלתי נראה - הם הפתרונות לאסתטיקה דנטלית במראה השיניים הקדמיות.

שרית אברג'ל

מרפאת שיניים פתח תקווה

רוצה להודות על הטיפול המעולה אותו קיבלתי במרפאתכם בפתח תקווה. נשברה לי שן באמצע היום, קיבלה אותי שולי מנהלת המרפאה ללא תיאום מראש הרגיעה אותי ונתנה לי להבין כי אני בידיים טובות. על אף החשש הגדול מרופא שיניים טיפלה בי ד”ר גל בעדינות ובסבלנות. השהות במרפאה היפה היה נעים וטוב ועל כך תודה הן לשולי והן לד״ר גל הנהדרות.

עידן פאניאן

מרפאת שיניים אשדוד

הייתי מטופל בסניף אשדוד ורציתי להוקיר תודה רבה מכל הלב לד"ר ג'ודית שנתנה לי שירות אדיב ומקצועי והובילה אותי משיניים עקומות לשיניים ישרות ואסתטיות. ובסכותה אני קם כל בוקר בהרגשה מדהימה ומסופק בטירוף. תודה.

ליאת כהן

מרפאת שיניים פתח תקווה

הגעתי למרפאת שיניים בפתח תקווה, מתוסכלת ממצבי וחוששת מהבאות… שם קיבל אותי ד"ר בוחניק בחיוך מאיר ובסבלנות. תוך מספר דקות הוא פתר לי את הבעיה שהציקה לי כ"כ והחזיר לי את החיוך לפנים – פשוטו כמשמעו ? תודה לצוות הנפלא ולד"ר בוחניק על הטיפול.

רחל קטורזה‎

מרפאת שיניים ד״ר בוחניק

ברצוני להודות לצוות המרפאה של מרפאת שיניים ד"ר בוכניק על השרות המעולה החל מפנינה כהן על ההסבר על הטיפול שיטות הרגעה זה בהחלט עזר ד"ר סימון המדהים על הטיפול שגרם לי לחייך ובחלט העלה לי את הביטחון העצמי ראוי לציין כי נורא חששתי מרופא שיניים שנמנעתי מלהגיע לטיפולים בגלל הפחד. בזכות הצוות המדהים עברתי את הטיפולים ללא פחד ממליצה בחום על המרפאה הזו.

מרפאות שיניים ד״ר עמוס בוחניק לוגו
שנות פעילות
0
מרפאות
0
רופאים ושינניות
0
עובדי המרפאות
0

סיפור הקמת רשת שיניים

כדי לעזור לכם לעשות את ההחלטה הנכונה. רשת "שיניים" הוקמה בשנת 1984 על ידי האחים ד"ר עמוס בוחניק ואורי בוחניק, מתוך מטרה לשנות את מדיניות המעבר בין מרפאה למרפאה בהתאם לטיפול, ולהביא את בשורת כל הטיפולים תחת קורת גג אחת. וכך, בזה אחר זה נפתחו מרפאות והצטרפו סניפים נוספים לרשת וכיום היא מונה 25 סניפים בפריסה ארצית – אילת, אשדוד, אשקלון, באר שבע, בני ברק, בת ים, דימונה, חדרה, חיפה, יבנה, ירושלים מרכז, ירושלים תלפיות, מודיעין, מעלה אדומים, נהריה, נתניה, נתיבות, פתח תקווה, צפת, שהם, ראשון לציון, רעננה, קרית גת, תע"ש ותל אביב. בכל אחת מהמרפאות יש בין 2-6 חדרי טיפולים ומועסקים בה רופאים מכל תחומי רפואת השיניים לצד רופאים מומחים בכירורגיה והשתלות, יישור שיניים, טיפולי שורש, פריו (טיפולי חניכיים) ועוד. כל הרופאים בעלי רישיון משרד הבריאות ודיפלומות שונות מחזיקים בביטוח אחריות מקצועית, מתעדכנים כל הזמן בהתפתחויות האחרונות בענף רפואת השיניים ועוברים כנסים והשתלמויות מקצועיות. כל סוגי טיפולי השיניים מוענקים בכל אחת ממרפאות הרשת – טיפולים משמרים (כגון סתימות, עקירות וטיפולי שורש), שיקום הפה (כגון מבנים, כתרי חרסינה, כתרי זירקוניה למיניט ועוד ותותבות), כירורגיה והשתלות דנטאליות, טיפולי שיננית הכוללים הסרת אבנית והדרכה בהיגיינה אוראלית, יישור שיניים מכל הסוגים, וטיפולי אסתטיקה דנטאלית.

למעלה מ- 40 שנה אנו כאן כדי להעניק לכם שירות ולדאוג שתצאו מהמרפאה עם חיוך גדול.

בהסדר עם כל חברות הביטוח

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

ניתן ליצור קשר גם בטלפון | וואטסאפ

מה מיוחד ברשת שיניים?

קשה לבחור רופא שיניים. אף אחד לא הולך לרופא שיניים מתוך הנאה, והעובדה כי אתה שוכב, חסר אונים, על הכיסא והרופא בו בחרת אמון על הטיפול באופן מוחלט, הופכת את ההחלטה אף לקשה יותר. מעבר לכך, טיפולי שיניים הינם טיפולים כואבים בדרך כלל וכרוכים בהוצאה כספית לא מבוטלת. אז איך בוחרים? איך יודעים שהרופא בו בחרנו יטפל בנו כמו שצריך, ימנע מאתנו כאב וזמן מיותר ויגבה תשלום רק על מה שצריך באמת? לא פשוט…

מהו היתרון של מרפאות הרשת על פני מרפאה קטנה?

היתרון הבולט ואחת מאבני הדרך של הרשת, הוא מתן כל שירותי רפואת השיניים תחת קורת גג אחת/ אומר ד"ר עמוס בוחניק, "לפני שהוקמה הרשת, מטופל שהיה מגיע לרופא השיניים הופנה על ידו לא פעם, לרופאי שיניים אחרים בהתאם לטיפול לו הוא נזקק. מאחר וזה היה המצב באותן שנים, יצרנו פתרון המקל על המטופל, חוסך ממנו את ההתרוצצות ומעניק לו שירות מלא. וכך, הוקמו והתבססו המרפאות שלנו כמרפאות 'all in one', אליהן הצטרפו מרפאות נוספות המאפשרות למטופל לקבל את כל שירותי רפואת השיניים תחת קורת גג אחת".

משפחתית וטיפול מסור וצמוד

לכל מרפאה יש מנהל רפואי האחראי על כל ההיבטים הרפואיים והמקצועיים של המרפאה ושל כלל הרופאים בה. צוות המרפאה כולל סייעת מיומנת ומקצועית לכל רופא, מנהלת סניף האחראית על הצד האדמיניסטרטיבי, כח האדם ושירות לקוחות. וכן, צוות קבלה ומשרד שנותן מענה לקביעת תורים, גביית תשלומים וטיפול בכל בקשה של הלקוחות. גם מבחינת חידושים טכנולוגיים לא נשארת הרשת מאחור והיא צועדת עם התפתחות הטכנולוגיה ומשתמשת בחומרים חדשים ומתקדמים ומכשור חדש שיוצא לשוק נכנס בהדרגתיות לסניפים השונים. מדיניות הרשת מאפשרת לרופאים לבחור את סוג החומרים בהם הם רוצים להשתמש ולא משפיעה על החלטתם המקצועית, למרות שלעיתים קיימים הבדלים מהותיים בעלויות
רשת המרפאות התקשרה עם אחת המעבדות הגדולות בישראל, המספקת להן את כל שירותי טכנאות השיניים.

מאמרים נבחרים

כיצד מתבצע טיפול יישור שיניים?

טיפול יישור שיניים, גם הידוע כאורתודונטיה, הוא אחד מהטיפולים הדנטליים הנפוצים והחשובים ביותר. מטרתו העיקרית היא לתקן עיוותים בסידור ובתנועה של השיניים, על מנת להשיג חיוך יפה, נשיכה מאוזנת ובריאות אורלית כוללת. נתונים מראים שכ-50% מהאוכלוסייה הבוגרת זקוקה לטיפול יישור שיניים, והביקוש לשירותים אלה רק עולה עם השנים. תהליך יישור השיניים מתחיל בהערכה מקיפה ע"י רופא אורתודונט מומחה, שבודק את מצב השיניים, הלסתות והפנים. על בסיס זה מוצב תכנון טיפול מותאם אישית, הכולל את שיטת

קרא עוד »

 האם יין לבן או אדום מכתימים את השיניים?

כולנו רוצים חיוך לבן, בוהק ובריא. זה מעלה את הביטחון העצמי, משדר בריאות, ואין כמו חיוך יפה להאיר פנים. אבל עבור חובבי יין, החתירה לחיוך המושלם יכולה להיות מאתגרת. כולנו שמענו שיין, במיוחד יין אדום, גורם לכתמים בשיניים. האם זה אומר שעלינו לוותר על המשקה האהוב כדי לשמור על שיניים לבנות? במדריך זה, נצלול עמוק לעולם של יין וכתמים ונבין מה באמת קורה לשן שלנו כשאנחנו לוגמים קברנה סוביניון או כוס שרדונה צוננת. להבין כיצד

קרא עוד »

האם איחור בבקיעת שיניים אצל תינוקות צריך לעורר דאגה?

בקיעת השיניים היא אחד מהתהליכים החשובים והמשמעותיים בהתפתחות התינוק. החל מהחודשים הראשונים לחייו, התינוק עובר תהליך הדרגתי של צמיחה והבקעה של שיניים חלב, שישמשו אותו בהאכלה, לעיסה ודיבור בשנותיו הראשונות. תהליך זה הוא חלק בלתי נפרד מההתפתחות הכללית של התינוק – מוטורית, קוגניטיבית וחברתית-רגשית. למרות שבקיעת השיניים נחשבת לתהליך טבעי, לא פעם הורים מודאגים לנוכח עיכובים או שינויים בדפוס הבקיעה הצפוי. השאלה "האם איחור בבקיעת שיניים אצל תינוקות צריך לעורר דאגה?" היא שכיחה בקרב הורים

קרא עוד »

 מתי רצוי לקחת את הילד לראשונה לרופא השיניים?

ההורים יודעים עד כמה השיניים של ילדיהם חשובות לבריאותם ולהתפתחותם התקינה. אך מתי הזמן המיטבי להביא את הילד לביקור הראשון אצל רופא השיניים? שאלה זו מטרידה רבים, שכן הטיפול בשיניים של הילד במהלך השנים הראשונות לחייו הוא קריטי להבטחת בריאות השיניים והחניכיים שלו לטווח הארוך. בפוסט זה, נבחן את הגורמים המרכזיים בקביעת הזמן המתאים לביקור הראשון אצל רופא השיניים. נלמד על התפתחות השיניים בגיל הינקות והפעוטות, נדון בחשיבות הביקור הראשוני ובמה שניתן לצפות ממנו, ונספק

קרא עוד »

האם זה נכון שבקבוק או הנקה בלילה מזיקים לשיניים?

אחת השאלות הנפוצות ביותר שמעסיקות הורים לתינוקות ופעוטות היא האם מתן בקבוק או הנקה במהלך הלילה עלולים להזיק לשיניים המתפתחות של הקטנטנים. חששות אלו מוצדקים לחלוטין, שכן תופעה המכונה "עששת הבקבוק" מהווה סיכון אמיתי לבריאות הפה של ילדים. עששת הבקבוק יכולה לגרום לכאבים, זיהומים, ואף אובדן מוקדם של שיניים – מה שמשפיע לא רק על רווחתו של הילד בהווה, אלא גם עלולה להיות לכך השלכות על התפתחות הדיבור, התזונה והביטחון העצמי שלו בעתיד. מהי עששת

קרא עוד »

מהי גרידת חניכיים/הקצעת שורשים?

בריאות החניכיים שלנו אינה רק עניין של חיוך יפה, אלא מרכיב חשוב בבריאות הכללית של הגוף! מחלות חניכיים נגרמות מהצטברות חיידקים ורובד חיידקי (פלאק), וללא טיפול הן עלולות להוביל לנסיגת חניכיים, ריח רע מהפה, אובדן שיניים, ואף להשפיע לרעה על מחלות כמו סוכרת ומחלות לב. במאמר זה נסקור לעומק את מחלות החניכיים, נפרט כיצד גרידת חניכיים (הקצעת שורשים) יכולה לטפל בבעיה ולמנוע סיבוכים, ונדגיש את החשיבות של הקפדה על היגיינת הפה המעולה למניעת מחלות חניכיים

קרא עוד »

 כיצד להתמודד עם חרדה מרופא השיניים?

פחד מרופא השיניים הוא תופעה נפוצה להפליא. עבור אנשים רבים, הביקור אצל רופא השיניים הופך למקור למתח, דאגה, ובמקרים חמורים אף עלול להוביל לדחייה מוחלטת של טיפולים חיוניים. השלכות שליליות אלו פוגעות באופן ישיר בבריאות הפה, שבתורה משפיעה על איכות החיים הכללית שלנו. המדריך הזה נועד לספק לכם כלים מוחשיים, מדעיים וישימים שיעזרו לכם לצמצם משמעותית את החרדה, לטפל בבריאות הפה שלכם בביטחון, ואף לפתח חוויה חיובית בהקשר של רופא השיניים. הבנת הפחד הגדרת דנטופוביה

קרא עוד »

שיני בשר

כשמתייחסים לשיני בשר, מתכוונים לשיניים הקבועות שלנו, המלוות אותנו לאורך רוב חיינו הבוגרים. בניגוד לשיני החלב הנושרות בילדות, שיני הבשר אמורות להחזיק מעמד שנים רבות ולשמור על תפקוד פה תקין, אכילה נוחה ודיבור. בנוסף, בריאות השיניים הקבועות שלנו קשורה באופן הדוק לבריאות הכללית של הגוף ולדימוי העצמי שלנו. במאמר זה, נכיר מקרוב את עולם שיני הבשר. נבין את מבנה השן, כיצד שיניים אלו מתפתחות, מהן הבעיות הנפוצות שיכולות לפגוע בהן ואיך לשמור עליהן חזקות, בריאות

קרא עוד »

 איך נוצר ריח רע מהפה? 

ריח רע מהפה, או בשמו הרפואי הליטוזיס, הוא מצב נפוץ ביותר המשפיע על איכות חיינו. לכולנו יצא לחוות ריח פה לא נעים באופן זמני, אך אצל אנשים רבים מדובר בבעיה כרונית הגורמת למבוכה ולחוסר ביטחון. במדריך זה נסקור לעומק את הגורמים השונים לריח רע מהפה ונציג את הדרכים האפקטיביות ביותר למניעה וטיפול. גורמים שכיחים לריח רע מהפה  היגיינת פה לקויה   הגורם מספר אחת: רוב המקרים של ריח פה לא נעים נובעים מהיגיינת פה לא מספקת.

קרא עוד »
WhatsApp

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

דילוג לתוכן