ClickCease

יישור שיניים למבוגרים עם גשר שקוף

הרשת פועלת מאז שנת 1984 ולה מעל 40 שנות ניסיון. הרשת מעניקה שירות איכותי על ידי צוות רופאים רגיש ומקצועי, ציוד מתקדם ושימוש בטכנולוגיות החדישות ביותר.

בהסדר עם כל חברות הביטוח

למרות שרוב האנשים חושבים על יישור שיניים כמשהו שקשור בעיקר לילדים ונוער, מדובר בטיפול אורתודונטי חשוב גם עבור מבוגרים. נתונים מצביעים על כך שלמעלה מ-20% מכלל המטופלים האורתודונטים בארץ הם מבוגרים מעל גיל 21. הסיבות לכך רבות ומגוונות – משיקולי אסתטיקה ועד לתיקון של בעיות נשיכה ובעיות בבריאות הפה והשיניים. 

אחת האפשרויות הפופולריות ביותר עבור מבוגרים הינה יישור שיניים באמצעות גשרים שקופים. טכנולוגיה זו מאפשרת להשיג תוצאות אסתטיות מצוינות, תוך צמצום ההשפעה על המראה החיצוני בזמן הטיפול. כך, מבוגרים יכולים לעבור טיפול אורתודונטי בצורה עדינה ובלתי מורגשת, מבלי להיחשף לברזלים ולמתכות הבולטים של הברקיים המסורתיים.

מאמר זה יסקור את עיקרי הנושא של יישור שיניים למבוגרים באמצעות גשרים שקופים. נעמוק בהיבטים השונים של הטיפול, החל מהיתרונות וההתאמה לאורח חיים של מבוגרים, דרך תהליך הטיפול עצמו ועד לשמירה על התוצאות לאורך זמן. בסופו של דבר, נספק לקוראים את המידע המקיף והמעשי ביותר כדי לקבל החלטה מושכלת לגבי אפשרות זו.

מאפיינים של יישור שיניים למבוגרים עם גשר שקוף 

אחד הפתרונות הפופולריים ביותר עבור מבוגרים המעוניינים בייישור שיניים הינו השימוש בגשרים שקופים או "נעלמים". טכנולוגיות מודרניות כמו Invisalign ו-ClearCorrect מאפשרות להשיג תוצאות אורתודונטיות מעולות, תוך שמירה על מראה אסתטי במהלך הטיפול. בניגוד לברקיים מסורתיים, הגשרים השקופים כמעט ואינם נראים, מה שהופך אותם לפתרון אידאלי עבור מבוגרים הרוצים לשפר את הסדר והיישור של שיניהם מבלי להרגיש "מסומנים" או להשפיע על מראם החיצוני.

מלבד היתרון האסתטי, גשרים שקופים נוחים יותר לשימוש בחיי היומיום. הם ניתנים להסרה בזמן אכילה, צחצוח שיניים ופעילויות אחרות, מה שמקל על התמודדות עם האתגרים היומיומיים הקשורים לברקיים קבועים. הדבר תורם גם להיגיינה אורלית טובה יותר ומונע נזק לשיניים ולחניכיים. נתונים מראים שמבוגרים עם גשרים שקופים מדווחים על שיפור משמעותי בהרגלי ההיגיינה הדנטלית בהשוואה לפני הטיפול.

משך הטיפול באמצעות גשרים שקופים עשוי להשתנות בהתאם לכל מקרה, אך בדרך כלל נמשך בין 12 ל-24 חודשים, תלוי במורכבות המקרה והיקף התיקונים הנדרשים. זמן זה מהווה לעיתים פרק זמן קצר יחסית בהשוואה לטיפולים אורתודונטיים מסורתיים יותר. כמו כן, מחקרים הראו שרוב המטופלים חשים נוחות ורצון טוב גבוהים יותר בזמן השימוש בגשרים שקופים לעומת ברקיים מתכתיים.

באופן כללי, הטיפול באמצעות גשרים שקופים משפר באופן ניכר את האסתטיקה של החיוך ואת הביטחון העצמי. מבוגרים רבים מדווחים על שיפור משמעותי באיכות החיים, בתחושת הביטחון העצמי ובהזדמנויות המקצועיות והחברתיות לאחר השלמת הטיפול. המראה המשופר של החיוך והשיניים הישרות מקרין נעימות ומשפיע באופן חיובי על תפיסת האדם על ידי הסביבה.

נושאים לשיקול לפני הטיפול

לפני שמבוגר נכנס להליך של יישור שיניים עם גשר שקוף, חשוב שיבחן היטב את הצרכים והציפיות שלו. במהלך הבדיקה האורתודונטית הראשונית, הרופא יבצע הערכה מקיפה של מצב השיניים והלסת, כדי להבין את מורכבות המקרה ולגבש תוכנית טיפול מותאמת אישית.

במסגרת זו, ייבדקו גורמים כמו דפוסי נשיכה, מיקום השיניים, מרווחים, עומק הנשיכה והיחס בין הלסתות. בדיקות אלה חיוניות על מנת לקבוע האם גשר שקוף הוא אכן הפתרון המתאים ביותר, או שייתכנו חלופות אורתודונטיות אחרות כמו ברקיים קרמיים או לינגואליים. נתונים מראים שכ-85% ממקרי יישור השיניים למבוגרים מתאימים לשימוש בגשרים שקופים.

לאחר הערכת המצב, יתקיים דיון מעמיק בין המטופל לרופא אודות התוכנית המומלצת. במסגרת זו יבחנו היבטים כמו משך הטיפול הצפוי, תדירות הביקורים, מורכבות המקרה והתוצאות הצפויות. חשוב לוודא שהמטופל מבין היטב את הדרישות והמחויבויות הנדרשות במהלך הטיפול על מנת להבטיח תוצאות מיטביות.

בנוסף לכך, עלות הטיפול והאפשרויות למימון הן שיקולים חשובים נוספים. גשרים שקופים נחשבים בדרך כלל ליקרים יותר מברקיים מסורתיים, אך ישנן אופציות מימון שונות כמו תשלומים בתכניות ביטוח או תשלומים חודשיים. המטופל צריך לבחון היטב את האפשרויות העומדות בפניו ולגבש תוכנית תקציבית מתאימה.

לפני הכניסה להליך של יישור שיניים עם גשר שקוף, מומלץ להקדיש זמן להערכה יסודית של הצרכים והציפיות האישיים, להבנת תוכנית הטיפול המומלצת, ולתכנון תקציבי מפורט. בכך ניתן להבטיח קבלת טיפול מיטבי ותוצאות ארוכות טווח מספקות.

תהליך הטיפול בגשר שקוף

לאחר שהוחלט על גשר שקוף כפתרון המתאים ביותר, מתחיל תהליך היישור האורתודונטי המפורט. זהו הליך מקצועי הדורש מעורבות הדוקה בין המטופל לרופא המטפל.

ראשית, יש לבצע טביעות דיגיטליות של השיניים באמצעות סריקה אינטראורלית או טביעות אלגינט מסורתיות. נתונים מראים כי הטכנולוגיה הדיגיטלית הולכת ומתפתחת, ומאפשרת הפקת מודלים מדויקים יותר של הלסתות והשיניים. על בסיס מודלים אלו, מתוכנן מסלול התיקונים ההדרגתיים באמצעות תוכנת מחשב ייעודית.

בשלב הבא, מיוצרים סדרת גשרי אלייננרס (aligners) שקופים בהתאם למתווה המתוכנן. כל גשר מיועד לשימוש לפרק זמן מוגדר, תוך הפעלת לחץ מבוקר על השיניים לשם תיקון המיקום. המטופל מקבל את סדרת הגשרים וחייב להחליפם בהתאם ללוח הזמנים שנקבע, בדרך כלל אחת לשבועיים עד חודש.

במהלך הטיפול, המטופל מתבקש להקפיד על הוראות הרופא בנוגע למשך הזמן היומי שבו יש ללבוש את הגשרים (בממוצע 20-22 שעות ביום). כמו כן, יש להישמר מאכילה או שתיה בזמן הלבישה, על מנת למנוע נזק לגשרים. נתונים מוכיחים שמטופלים שנוהגים בהתאם להוראות מפיקים תוצאות טובות יותר ובקצב מהיר יותר.

לאורך כל תהליך הטיפול, המטופל חייב להמשיך בביקורים סדירים אצל הרופא האורתודונט. במהלך ביקורים אלה, יתבצעו התאמות והכוונות נוספות לגשרים, על מנת להבטיח התקדמות תקינה של תהליך התיקון. חשוב לציין שמרבית המטופלים חשים נוחות גבוהה יותר בשימוש בגשרים שקופים בהשוואה לברקיים מסורתיים.

מחקרים מראים שמשך הטיפול הממוצע באמצעות גשרים שקופים עומד על כ-12-24 חודשים, בהתאם למורכבות המקרה. למרות שזהו פרק זמן ארוך יחסית, רבים מהמטופלים מדווחים על סבלנות גבוהה יותר בזמן הטיפול בשל הנוחות והאסתטיקה העדיפה של הגשרים השקופים.

שמירה על תוצאות יישור השיניים לאורך זמן

לאחר השלמת הטיפול האורתודונטי בגשרים שקופים, המטופל אינו יכול להרשות לעצמו להרפות. על מנת לשמר את התוצאות המושגות לאורך זמן, יש לנקוט במספר צעדים חיוניים.

ראשית, חשוב להמשיך בשימוש בתומכים (retainers) לאחר הסרת הגשרים. תומכים אלה נועדו למנוע חזרה של השיניים למצב המקורי. במקרים רבים, המטופל יקבל לפחות שני סוגי תומכים – אחד נשלף שיש ללבוש בלילה, ואחד קבוע המורכב על האחורי של השיניים. מחקרים מוכיחים כי שימוש קפדני בתומכים מגדיל משמעותית את הסיכוי לשמירה על תוצאות הטיפול לטווח ארוך.

בנוסף לכך, על המטופל להמשיך בהקפדה על היגיינה אורלית מצוינת. מכיוון שהשיניים עברו תהליך של תזוזה, חשוב לשמור על ניקיון יסודי ולמנוע הצטברות פלק ומזהמים. הדבר מסייע למנוע היווצרות מחלות חניכיים או עששת, אשר עלולות לשבש את תוצאות הטיפול. מומלץ להקדיש זמן נוסף לצחצוח יסודי, שימוש בחוט דנטלי ובתחליפי רορחה, ולבצע ביקורות אצל רופא השיניים בתדירות גבוהה יותר.

לבסוף, על המטופל להמשיך במעקב סדיר אצל הרופא האורתודונט גם לאחר סיום הטיפול. במהלך ביקורים אלה, יבוצעו בדיקות וצילומים כדי לנטר את המשך התיישרות השיניים ולזהות בזמן כל בעיה אפשרית. כך ניתן לזהות וטפל במהירות בכל חזרה לאי-סדר או מצב מחודש של השיניים.

עדויות מוכיחות כי שמירה על משטר קפדני של היגיינה, שימוש בתומכים והמשך מעקב עם הרופא האורתודונט יאפשרו לשמר את התוצאות המושגות לאורך שנים. זוהי חשיבות עליונה עבור מבוגרים המשקיעים זמן, כסף ומאמץ רב בטיפול אורתודונטי. רק כך יוכלו להמשיך ולהנות מחיוך יפה ובריא לאורך זמן.

סיכום

במאמר זה סקרנו את עיקרי הנושא של יישור שיניים למבוגרים באמצעות גשרים שקופים. למדנו על ההיבטים השונים של טיפול זה, החל מהיתרונות הרבים בהיבטי אסתטיקה, נוחות ואיכות חיים, דרך תהליך הטיפול המפורט והדרישות המשתמע ממנו, ועד לצורך בשמירה קפדנית על התוצאות לאורך זמן.

למרות שהטיפול עשוי להימשך זמן מה, התוצאות הסופיות מספקות באופן ניכר את הלקוחות. מבוגרים רבים מדווחים על שיפור אסתטי משמעותי של החיוך והשיניים, תוך הגברת הביטחון העצמי והיכולת להשתלב טוב יותר בחיים המקצועיים והחברתיים. כך, השקעה בטיפול אורתודונטי באמצעות גשרים שקופים הופכת להיות כדאית ומשתלמת.

לכן, אם אתם מבוגרים המתלבטים לגבי יישור שיניים, אני ממליץ בחום לשקול את האפשרות של גשרים שקופים. התייעצו עם רופא אורתודונט מנוסה, בחנו היטב את הצרכים והציפיות שלכם, והתארגנו תקציבית. בכך תוכלו להשיג חיוך מושלם, תוך שמירה על מראה אסתטי ונוח במהלך הטיפול. לא תצטרכו להיות מסומנים או להתבייש בחיוך שלכם, והתוצאות ישפרו באופן משמעותי את איכות החיים והביטחון העצמי.

ניתן לשתף את התוכן כאן:

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

ניתן ליצור קשר גם בטלפון | וואטסאפ

074-774-6616

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

ניתן ליצור קשר גם בטלפון | וואטסאפ

הלבנה

בסיום טיפול שיניים, השלמת מראה הפנים שלנו זה שיניים לבנות. הלבנת שיניים היא התכשיט לחיוך מושלם.

שיננית

מרכיב משמעותי במניעת דלקות חניכיים ושימור בריאות הפה והשיניים הוא ביקור תדיר אצל השיננית

יישור שיניים

לא רק בגלל החשיבות האסתטית. יישור שיניים מתקן גם את צפיפות ורווחי השיניים ומשפר את היגיינת הפה בנוסף לשיפור הביטחון העצמי

שתלים

תחליף מלאכותי לשיניים ופתרון לשיקום פה אסתטי שלא באמצעות תותבות

כתרים

פתרון מלאכותי לשיקום השן לאחר נזק קשה או לצורך שיקום על שתלים. כיום יש סוגי כתרים שונים" חרסינה, זירקוניה, זירקוניה מנוליטי ו EMAX

אסתטיקה

ציפויי שיניים, השלמת כותרת ויישור שיניים בלתי נראה - הם הפתרונות לאסתטיקה דנטלית במראה השיניים הקדמיות.

שרית אברג'ל

מרפאת שיניים פתח תקווה

רוצה להודות על הטיפול המעולה אותו קיבלתי במרפאתכם בפתח תקווה. נשברה לי שן באמצע היום, קיבלה אותי שולי מנהלת המרפאה ללא תיאום מראש הרגיעה אותי ונתנה לי להבין כי אני בידיים טובות. על אף החשש הגדול מרופא שיניים טיפלה בי ד”ר גל בעדינות ובסבלנות. השהות במרפאה היפה היה נעים וטוב ועל כך תודה הן לשולי והן לד״ר גל הנהדרות.

עידן פאניאן

מרפאת שיניים אשדוד

הייתי מטופל בסניף אשדוד ורציתי להוקיר תודה רבה מכל הלב לד"ר ג'ודית שנתנה לי שירות אדיב ומקצועי והובילה אותי משיניים עקומות לשיניים ישרות ואסתטיות. ובסכותה אני קם כל בוקר בהרגשה מדהימה ומסופק בטירוף. תודה.

ליאת כהן

מרפאת שיניים פתח תקווה

הגעתי למרפאת שיניים בפתח תקווה, מתוסכלת ממצבי וחוששת מהבאות… שם קיבל אותי ד"ר בוחניק בחיוך מאיר ובסבלנות. תוך מספר דקות הוא פתר לי את הבעיה שהציקה לי כ"כ והחזיר לי את החיוך לפנים – פשוטו כמשמעו ? תודה לצוות הנפלא ולד"ר בוחניק על הטיפול.

רחל קטורזה‎

מרפאת שיניים ד״ר בוחניק

ברצוני להודות לצוות המרפאה של מרפאת שיניים ד"ר בוכניק על השרות המעולה החל מפנינה כהן על ההסבר על הטיפול שיטות הרגעה זה בהחלט עזר ד"ר סימון המדהים על הטיפול שגרם לי לחייך ובחלט העלה לי את הביטחון העצמי ראוי לציין כי נורא חששתי מרופא שיניים שנמנעתי מלהגיע לטיפולים בגלל הפחד. בזכות הצוות המדהים עברתי את הטיפולים ללא פחד ממליצה בחום על המרפאה הזו.

מרפאות שיניים ד״ר עמוס בוחניק לוגו
שנות פעילות
0
מרפאות
0
רופאים ושינניות
0
עובדי המרפאות
0

סיפור הקמת רשת שיניים

כדי לעזור לכם לעשות את ההחלטה הנכונה. רשת "שיניים" הוקמה בשנת 1984 על ידי האחים ד"ר עמוס בוחניק ואורי בוחניק, מתוך מטרה לשנות את מדיניות המעבר בין מרפאה למרפאה בהתאם לטיפול, ולהביא את בשורת כל הטיפולים תחת קורת גג אחת. וכך, בזה אחר זה נפתחו מרפאות והצטרפו סניפים נוספים לרשת וכיום היא מונה 25 סניפים בפריסה ארצית – אילת, אשדוד, אשקלון, באר שבע, בני ברק, בת ים, דימונה, חדרה, חיפה, יבנה, ירושלים מרכז, ירושלים תלפיות, מודיעין, מעלה אדומים, נהריה, נתניה, נתיבות, פתח תקווה, צפת, שהם, ראשון לציון, רעננה, קרית גת, תע"ש ותל אביב. בכל אחת מהמרפאות יש בין 2-6 חדרי טיפולים ומועסקים בה רופאים מכל תחומי רפואת השיניים לצד רופאים מומחים בכירורגיה והשתלות, יישור שיניים, טיפולי שורש, פריו (טיפולי חניכיים) ועוד. כל הרופאים בעלי רישיון משרד הבריאות ודיפלומות שונות מחזיקים בביטוח אחריות מקצועית, מתעדכנים כל הזמן בהתפתחויות האחרונות בענף רפואת השיניים ועוברים כנסים והשתלמויות מקצועיות. כל סוגי טיפולי השיניים מוענקים בכל אחת ממרפאות הרשת – טיפולים משמרים (כגון סתימות, עקירות וטיפולי שורש), שיקום הפה (כגון מבנים, כתרי חרסינה, כתרי זירקוניה למיניט ועוד ותותבות), כירורגיה והשתלות דנטאליות, טיפולי שיננית הכוללים הסרת אבנית והדרכה בהיגיינה אוראלית, יישור שיניים מכל הסוגים, וטיפולי אסתטיקה דנטאלית.

למעלה מ- 40 שנה אנו כאן כדי להעניק לכם שירות ולדאוג שתצאו מהמרפאה עם חיוך גדול.

בהסדר עם כל חברות הביטוח

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

ניתן ליצור קשר גם בטלפון | וואטסאפ

מה מיוחד ברשת שיניים?

קשה לבחור רופא שיניים. אף אחד לא הולך לרופא שיניים מתוך הנאה, והעובדה כי אתה שוכב, חסר אונים, על הכיסא והרופא בו בחרת אמון על הטיפול באופן מוחלט, הופכת את ההחלטה אף לקשה יותר. מעבר לכך, טיפולי שיניים הינם טיפולים כואבים בדרך כלל וכרוכים בהוצאה כספית לא מבוטלת. אז איך בוחרים? איך יודעים שהרופא בו בחרנו יטפל בנו כמו שצריך, ימנע מאתנו כאב וזמן מיותר ויגבה תשלום רק על מה שצריך באמת? לא פשוט…

מהו היתרון של מרפאות הרשת על פני מרפאה קטנה?

היתרון הבולט ואחת מאבני הדרך של הרשת, הוא מתן כל שירותי רפואת השיניים תחת קורת גג אחת/ אומר ד"ר עמוס בוחניק, "לפני שהוקמה הרשת, מטופל שהיה מגיע לרופא השיניים הופנה על ידו לא פעם, לרופאי שיניים אחרים בהתאם לטיפול לו הוא נזקק. מאחר וזה היה המצב באותן שנים, יצרנו פתרון המקל על המטופל, חוסך ממנו את ההתרוצצות ומעניק לו שירות מלא. וכך, הוקמו והתבססו המרפאות שלנו כמרפאות 'all in one', אליהן הצטרפו מרפאות נוספות המאפשרות למטופל לקבל את כל שירותי רפואת השיניים תחת קורת גג אחת".

משפחתית וטיפול מסור וצמוד

לכל מרפאה יש מנהל רפואי האחראי על כל ההיבטים הרפואיים והמקצועיים של המרפאה ושל כלל הרופאים בה. צוות המרפאה כולל סייעת מיומנת ומקצועית לכל רופא, מנהלת סניף האחראית על הצד האדמיניסטרטיבי, כח האדם ושירות לקוחות. וכן, צוות קבלה ומשרד שנותן מענה לקביעת תורים, גביית תשלומים וטיפול בכל בקשה של הלקוחות. גם מבחינת חידושים טכנולוגיים לא נשארת הרשת מאחור והיא צועדת עם התפתחות הטכנולוגיה ומשתמשת בחומרים חדשים ומתקדמים ומכשור חדש שיוצא לשוק נכנס בהדרגתיות לסניפים השונים. מדיניות הרשת מאפשרת לרופאים לבחור את סוג החומרים בהם הם רוצים להשתמש ולא משפיעה על החלטתם המקצועית, למרות שלעיתים קיימים הבדלים מהותיים בעלויות
רשת המרפאות התקשרה עם אחת המעבדות הגדולות בישראל, המספקת להן את כל שירותי טכנאות השיניים.

מאמרים נבחרים

כיצד מתבצע טיפול יישור שיניים?

טיפול יישור שיניים, גם הידוע כאורתודונטיה, הוא אחד מהטיפולים הדנטליים הנפוצים והחשובים ביותר. מטרתו העיקרית היא לתקן עיוותים בסידור ובתנועה של השיניים, על מנת להשיג חיוך יפה, נשיכה מאוזנת ובריאות אורלית כוללת. נתונים מראים שכ-50% מהאוכלוסייה הבוגרת זקוקה לטיפול יישור שיניים, והביקוש לשירותים אלה רק עולה עם השנים. תהליך יישור השיניים מתחיל בהערכה מקיפה ע"י רופא אורתודונט מומחה, שבודק את מצב השיניים, הלסתות והפנים. על בסיס זה מוצב תכנון טיפול מותאם אישית, הכולל את שיטת

קרא עוד »

 האם יין לבן או אדום מכתימים את השיניים?

כולנו רוצים חיוך לבן, בוהק ובריא. זה מעלה את הביטחון העצמי, משדר בריאות, ואין כמו חיוך יפה להאיר פנים. אבל עבור חובבי יין, החתירה לחיוך המושלם יכולה להיות מאתגרת. כולנו שמענו שיין, במיוחד יין אדום, גורם לכתמים בשיניים. האם זה אומר שעלינו לוותר על המשקה האהוב כדי לשמור על שיניים לבנות? במדריך זה, נצלול עמוק לעולם של יין וכתמים ונבין מה באמת קורה לשן שלנו כשאנחנו לוגמים קברנה סוביניון או כוס שרדונה צוננת. להבין כיצד

קרא עוד »

האם איחור בבקיעת שיניים אצל תינוקות צריך לעורר דאגה?

בקיעת השיניים היא אחד מהתהליכים החשובים והמשמעותיים בהתפתחות התינוק. החל מהחודשים הראשונים לחייו, התינוק עובר תהליך הדרגתי של צמיחה והבקעה של שיניים חלב, שישמשו אותו בהאכלה, לעיסה ודיבור בשנותיו הראשונות. תהליך זה הוא חלק בלתי נפרד מההתפתחות הכללית של התינוק – מוטורית, קוגניטיבית וחברתית-רגשית. למרות שבקיעת השיניים נחשבת לתהליך טבעי, לא פעם הורים מודאגים לנוכח עיכובים או שינויים בדפוס הבקיעה הצפוי. השאלה "האם איחור בבקיעת שיניים אצל תינוקות צריך לעורר דאגה?" היא שכיחה בקרב הורים

קרא עוד »

 מתי רצוי לקחת את הילד לראשונה לרופא השיניים?

ההורים יודעים עד כמה השיניים של ילדיהם חשובות לבריאותם ולהתפתחותם התקינה. אך מתי הזמן המיטבי להביא את הילד לביקור הראשון אצל רופא השיניים? שאלה זו מטרידה רבים, שכן הטיפול בשיניים של הילד במהלך השנים הראשונות לחייו הוא קריטי להבטחת בריאות השיניים והחניכיים שלו לטווח הארוך. בפוסט זה, נבחן את הגורמים המרכזיים בקביעת הזמן המתאים לביקור הראשון אצל רופא השיניים. נלמד על התפתחות השיניים בגיל הינקות והפעוטות, נדון בחשיבות הביקור הראשוני ובמה שניתן לצפות ממנו, ונספק

קרא עוד »

האם זה נכון שבקבוק או הנקה בלילה מזיקים לשיניים?

אחת השאלות הנפוצות ביותר שמעסיקות הורים לתינוקות ופעוטות היא האם מתן בקבוק או הנקה במהלך הלילה עלולים להזיק לשיניים המתפתחות של הקטנטנים. חששות אלו מוצדקים לחלוטין, שכן תופעה המכונה "עששת הבקבוק" מהווה סיכון אמיתי לבריאות הפה של ילדים. עששת הבקבוק יכולה לגרום לכאבים, זיהומים, ואף אובדן מוקדם של שיניים – מה שמשפיע לא רק על רווחתו של הילד בהווה, אלא גם עלולה להיות לכך השלכות על התפתחות הדיבור, התזונה והביטחון העצמי שלו בעתיד. מהי עששת

קרא עוד »

מהי גרידת חניכיים/הקצעת שורשים?

בריאות החניכיים שלנו אינה רק עניין של חיוך יפה, אלא מרכיב חשוב בבריאות הכללית של הגוף! מחלות חניכיים נגרמות מהצטברות חיידקים ורובד חיידקי (פלאק), וללא טיפול הן עלולות להוביל לנסיגת חניכיים, ריח רע מהפה, אובדן שיניים, ואף להשפיע לרעה על מחלות כמו סוכרת ומחלות לב. במאמר זה נסקור לעומק את מחלות החניכיים, נפרט כיצד גרידת חניכיים (הקצעת שורשים) יכולה לטפל בבעיה ולמנוע סיבוכים, ונדגיש את החשיבות של הקפדה על היגיינת הפה המעולה למניעת מחלות חניכיים

קרא עוד »

 כיצד להתמודד עם חרדה מרופא השיניים?

פחד מרופא השיניים הוא תופעה נפוצה להפליא. עבור אנשים רבים, הביקור אצל רופא השיניים הופך למקור למתח, דאגה, ובמקרים חמורים אף עלול להוביל לדחייה מוחלטת של טיפולים חיוניים. השלכות שליליות אלו פוגעות באופן ישיר בבריאות הפה, שבתורה משפיעה על איכות החיים הכללית שלנו. המדריך הזה נועד לספק לכם כלים מוחשיים, מדעיים וישימים שיעזרו לכם לצמצם משמעותית את החרדה, לטפל בבריאות הפה שלכם בביטחון, ואף לפתח חוויה חיובית בהקשר של רופא השיניים. הבנת הפחד הגדרת דנטופוביה

קרא עוד »

שיני בשר

כשמתייחסים לשיני בשר, מתכוונים לשיניים הקבועות שלנו, המלוות אותנו לאורך רוב חיינו הבוגרים. בניגוד לשיני החלב הנושרות בילדות, שיני הבשר אמורות להחזיק מעמד שנים רבות ולשמור על תפקוד פה תקין, אכילה נוחה ודיבור. בנוסף, בריאות השיניים הקבועות שלנו קשורה באופן הדוק לבריאות הכללית של הגוף ולדימוי העצמי שלנו. במאמר זה, נכיר מקרוב את עולם שיני הבשר. נבין את מבנה השן, כיצד שיניים אלו מתפתחות, מהן הבעיות הנפוצות שיכולות לפגוע בהן ואיך לשמור עליהן חזקות, בריאות

קרא עוד »

 איך נוצר ריח רע מהפה? 

ריח רע מהפה, או בשמו הרפואי הליטוזיס, הוא מצב נפוץ ביותר המשפיע על איכות חיינו. לכולנו יצא לחוות ריח פה לא נעים באופן זמני, אך אצל אנשים רבים מדובר בבעיה כרונית הגורמת למבוכה ולחוסר ביטחון. במדריך זה נסקור לעומק את הגורמים השונים לריח רע מהפה ונציג את הדרכים האפקטיביות ביותר למניעה וטיפול. גורמים שכיחים לריח רע מהפה  היגיינת פה לקויה   הגורם מספר אחת: רוב המקרים של ריח פה לא נעים נובעים מהיגיינת פה לא מספקת.

קרא עוד »
WhatsApp

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

דילוג לתוכן