ClickCease

כאבי שיניים לתינוקות – להקל ולהבטיח לילה שקט

הרשת פועלת מאז שנת 1984 ולה מעל 40 שנות ניסיון. הרשת מעניקה שירות איכותי על ידי צוות רופאים רגיש ומקצועי, ציוד מתקדם ושימוש בטכנולוגיות החדישות ביותר.

בהסדר עם כל חברות הביטוח

לילות חסרי שינה, בכי בלתי פוסק, תינוק חסר מנוחה, והורים מותשים וחסרי אונים – אלה רק חלק מהתסמינים המוכרים שמגיעים עם תקופת בקיעת השיניים. השלב הטבעי הזה בהתפתחות של תינוקות עלול להיות מאתגר לכולם. התינוק שלכם, שעד כה הכיר רק את עולם ההנקה או הבקבוק, מתחיל לחוות כאבים שמקורם לא ברור לו – ואתם, כהורים, רוצים לעשות הכל כדי להקל עליו.

במאמר הזה ריכזנו עבורכם מידע מקיף על כאבי שיניים אצל תינוקות: איך לזהות את הסימנים המוקדמים, מגוון דרכים להקל על הסבל, טיפים כלליים להתמודדות, כיצד לאפשר שינה טובה ככל האפשר, ומתי חשוב לפנות לרופא. זכרו – אתם לא לבד, ועם ההבנה והכלים הנכונים תוכלו לעבור את התקופה הזו!

כך תזהו כאבי שיניים אצל תינוקכם 

תינוקות לא יכולים להגיד במילים מפורשות "אמא, אבא, כואבות לי השיניים". כהורים, מוטלת עלינו האחריות לזהות את הסימנים של כאבי בקיעת השיניים ולהגיב בהתאם. הנה כמה מהסימנים הנפוצים ביותר שכדאי לשים לב אליהם:

  1. בכי כמעט בלתי פוסק או אי-שקט כללי: לעתים קרובות בכי ותסכול הם הדרך העיקרית של תינוק להביע מצוקה. אם הבכי נמשך לאורך זמן ומתלווה לסימנים נוספים שצוינו, כנראה שכאבי שיניים הם הסיבה.
  2. קשיי שינה: שיניים בוקעות מפרות את שגרת השינה. תינוק שסובל מכאבים יתקשה להירדם או יתעורר לעתים קרובות לאורך הלילה ויבכה.
  3. נטייה לנשוך וללעוס: הפעלת לחץ על החניכיים הכואבות מספקת הקלה זמנית. תינוקכם ינסה באופן אינסטינקטיבי לנשוך את אצבעותיו, צעצועים, או אפילו אתכם!
  4. סירוב לאכול או לינוק: כאבים בחניכיים מקשים ומחמירים את פעולות האכילה או ההנקה.
  5. עודף ריר: תהליך בקיעת השיניים מגרה הפרשה מוגברת של רוק שעלולה להוביל ל"ריור" מוגבר. שימו לב לפריחה שעלולה להיווצר סביב הפה או על הסנטר כתוצאה מהרוק.
  6. נגיעה חוזרת באוזניים: הכאב מהחניכיים עלול להקרין לאזור האוזניים ולהטעות אתכם כהורים לחשוב שמקור הבעיה באוזניים.
  7. חניכיים אדומות ונפוחות: ניתן לראות ולעתים אף להרגיש אזורים בולטים בחניכיים במקום בו השן החדשה מנסה לבקוע.
  8. עליית חום קלה: בקיעת שיניים עלולה לגרום לחום קל (עד 38 מעלות). חום גבוה יותר בדרך כלל מעיד על זיהום או מחלה הדורשים בדיקת רופא.

חשוב לזכור: תינוקות בוכים מסיבות רבות – רעב, עייפות, חיתול מלוכלך. אם הבכי מלווה בכמה מהסימנים למעלה, סביר להניח שכואבות לו השיניים. בנוסף, ישנם תינוקות שלא יפגינו את כל הסימנים, בעוד אחרים עלולים לחוות אותם בעוצמה גדולה יותר.

דרכים להקל על כאבי בקיעת השיניים 

החדשות הטובות הן שיש שפע של דרכים להקל על הכאבים של בקיעת השיניים, ולעזור לתינוק שלכם (ולכם!) לעבור את התקופה הזו בצורה קלה יותר. חשוב לנסות שיטות שונות, כי מה שעובד נפלא אצל תינוק אחד עשוי להיות פחות יעיל עבור אחר. הנה מגוון גישות להקלה:

נשכנים קרים

  1. טבעות הנקה קפואות: הקפאה חלקית של טבעת הנקה מסיליקון מספקת אלחוש מקומי בזכות הקור ומרקם מעניין ללעיסה.
  2. מזון קר: ניתן להציע פרוסות מלפפון, גזר, או פירות קפואים בתוך רשת האכלה למניעת חנק. הקור מספק הקלה זמנית וגם חושף תינוקות למרקמים וטעמים חדשים.
  3. נשכנים ייעודיים: קיימים מבחר עצום של נשכנים מסיליקון או עץ. ישנם נשכנים המכילים מים מזוקקים וניתן להקפיא אותם לפעולה מרגיעה יותר. חשוב להקפיד על ניקיון וחיטוי של הנשכנים, על פי הוראות היצרן.
  4. כפית או מטלית קרה: אפשרות פשוטה היא לעטוף אצבע או מטלית נקייה סביב קוביית קרח ולהציע לתינוק ללעיסה (תמיד בהשגחה). הקור מספק הקלה מקומית ונעימה.

עיסוי חניכיים

  1. שטפו את ידיכם היטב וודאו שציפורניכם גזורות וקצרות כדי לא לשרוט בטעות את החניכיים הרגישות.
  2. בתנועות עדינות ועם לחץ קל, עסו את אזור החניכיים הבולט, או את המקום בו נראה שן מנסה לפרוץ.
  3. ניתן לטבול את האצבע במעט מים קרים לפני העיסוי להגברת תחושת ההקלה.
  4. מברשת אצבע: קיימות מברשות אצבע סיליקון שניתן להלביש על האצבע ולעסות את החניכיים, ובו זמנית להרגיל את התינוק לתחושת הצחצוח.

טיפות ותכשירים טבעיים

  1. תמצית קמומיל: בעלת תכונות מרגיעות ומפחיתות דלקת. ניתן להשתמש בטיפות הומאופתיות של קמומיל, או להכין תה קמומיל חלש, לקרר ולטבול בו מטלית נקייה או גזה סטרילית ולעסות בעדינות את החניכיים.
  2. תמצית קלנדולה: מרגיעה ובעלת תכונות אנטי דלקתיות. ניתן להשתמש בשמן קלנדולה מעורבב בשמן בסיס (כמו שמן שקדים) ולעסות בעדינות את אזור החניכיים.
  3. שמן ציפורן: בעל השפעות מחטאות ומאלחשות. יש להשתמש אך ורק בשמן המיועד למריחה על החניכיים ובמינון המותאם לתינוקות. מומלץ להתייעץ עם רופא או רוקח מוסמך לפני השימוש.

שימוש זהיר במשככי כאבים ותרופות אחרות:

  1. תרופות המבוססות על אקמול (אקמולי, נובימול) או איבופרופן (נורופן, אדוויל) יכולות להקל על כאבים ולסייע בהורדת חום, אך חשוב להקפיד על המינונים המתאימים ולקבל אישור מרופא ילדים לפני השימוש.
  2. ג'לים ייעודיים לאלחוש חניכיים קיימים בשוק. לרוב הם מבוססים על חומרים כמו לידוקאין ומספקים הקלה זמנית. מומלץ להתייעץ עם רופא, רוקח או רופא שיניים לפני השימוש, במיוחד בתינוקות מתחת לגיל חצי שנה.

נקודה חשובה: אם יש לתינוק רגישויות או אלרגיות ידועות, או אם הוא נוטל תרופות באופן קבוע, חשוב להתייעץ עם רופא הילדים לפני שימוש בתכשירים ותרופות לטיפול בכאבי שיניים.

טיפים כלליים להתמודדות

מעבר להקלה הכרחית על הכאב עצמו, יש כמה דברים פשוטים שאתם כהורים יכולים לעשות כדי להפוך את תקופת בקיעת השיניים לפחות מאתגרת עבורכם ועבור תינוקכם.

היגיינת פה טובה זה הבסיס

גם לפני שהשיניים הראשונות מבצבצות, חשוב לשמור על סביבה נקייה בחלל הפה של תינוקכם. השתמשו במטלית נקייה ולחה או גזה סטרילית ועסו בעדינות את החניכיים פעמיים ביום. פעולה זו מנקה את החניכיים, מרגילה את התינוק לתחושה של ניקוי הפה, ובנוסף יכולה לסייע במניעת דלקות באזור.

שינויים בתזונה

נסו להימנע ממזון ושתייה מתוקים מידי או חומציים אשר עלולים להגביר את הכאב והרגישות בחניכיים. העדיפו מזונות קרירים ורכים כגון פירות קרים, יוגורט, ג'לי תוצרת בית, או פירה חלק. משקאות קרים יכולים לספק לחות וגם להקהות במעט את הכאב.

הסחות דעת לפע rescue! 

משחקים, שירים, ידיים אוהבות – לעתים כל מה שדרוש הוא להסיח את דעת תינוקכם כדי להקל על ההתמודדות עם הכאב. טיול קצר בחוץ באוויר הצח, ריקודים בבית לצלילי מוזיקה אהובה, או אמבטיה מרגיעה, יכולים לעשות פלאים.

שגרת שינה מנצחת

תינוק עייף הוא לעתים קרובות תינוק עצבני ומתוסכל. הקפידו על שגרת יום וסדר פעולות קבועים לקראת השינה: אמבטיה חמימה, עיסוי מרגיע, סיפור או שיר ערש, והשכבה במיטה באותה השעה בכל יום. כל אלו מסייעים ביצירת אווירה רגועה המקלה על הירדמות גם כשיש כאבים.

סבלנות, הכלה, ואהבה אינסופית

בקיעת שיניים היא שלב טבעי אך מאתגר בהתפתחות תינוקות. חשוב לזכור שלרוב מדובר בתקופה חולפת של כמה ימים. חשוב להפגין כלפי תינוקכם המון אמפתיה, סבלנות, הבנה, ובעיקר אהבה כדי לעבור את זה יחד.

מתי חובה לפנות לרופא?

על אף שבקיעת השיניים היא תהליך טבעי המלווה בכאבים, ישנם מצבים הדורשים בדיקה וטיפול רפואי. אל תהססו לפנות לרופא או לאחות טיפת חלב אם אתם מבחינים באחד מהסימנים הבאים:

  1. חום גבוה: חום גבוה עלול להעיד לא רק על כאבי השיניים, אלא על זיהום או מחלה אחרת. חום של מעל 38 מעלות אצל תינוק דורש התייעצות רפואית.
  2. כאב שלא חולף: אם הכאבים נמשכים מעל מספר ימים ללא הטבה, חשוב להתייעץ עם רופא כדי לשלול סיבות אחרות לכאב.
  3. דימום או הפרשה מהחניכיים: דימום או מוגלה בחניכיים עלולים להעיד על התפתחות זיהום הדורש טיפול.
  4. סימני זיהום אחרים: נפיחות משמעותית בפנים או בצד אחד של החניכיים, אדמומיות קיצונית, פצעים פתוחים בחלל הפה.
  5. שינוי קיצוני בהתנהגות: אם תינוקכם הופך לאפאתי, מסרב לאכול או לשתות למשך זמן ממושך, או בוכה ללא הרף באופן בלתי רגיל, מומלץ להיוועץ ברופא.

נקודה חשובה: אם יש לכם ספק כלשהו, תמיד עדיף לפנות לרופא הילדים או לאחות טיפת חלב על מנת להיות בטוחים. זכרו – אתם מכירים את התינוק שלכם הכי טוב!

לסיכום נקודה זו: הסימנים שהוזכרו מעלים חשד כי ייתכן שמדובר ביותר מסתם כאבי בקיעת שיניים. חשוב לא להזניח אותם ולפנות לאיש מקצוע בהקדם האפשרי על מנת לקבל אבחון מתאים וטיפול במידת הצורך.

שינה טובה למרות כאבי השיניים

לילות ללא שינה מתישים את התינוק ואת ההורים כאחד. גם אם קשה להבטיח לילה חלק לגמרי בתקופת בקיעת השיניים, יש כמה דברים שתוכלו לעשות כדי לשפר את איכות השינה ולנסות למזער את ההפרעות:

  1. שינה מגיעה עם בטן מלאה: הקפידו להאכיל או להניק את תינוקכם בסמוך לשעת השינה. תחושת השובע מקלה לעתים קרובות על הכאבים ומסייעת בהרדמות.
  2. עייפות היא אויב גדול בתקופה זו: תינוק עייף מדי יתקשה להירגע ולהירדם, גם אם הוא סובל מכאבים. ודאו שתינוקכם מקבל מספיק שעות שינה במהלך היום כדי להגיע ללילה רגוע ככל האפשר ולא מותש.
  3. חשיבות שגרת הערב: עקביות היא המפתח – התמדה בשגרת ערב מרגיעה מסמנת לתינוק שהגיע הזמן לישון. אמבטיה חמימה, עיסוי עדין, הלבשה בפיג'מה מוכרת, שיר רגוע, והשכבה במיטה שלו – טקס זה משדר לתינוקכם שהגיע זמן המנוחה.
  4. סביבת שינה אידאלית: חדר חשוך ושקט, טמפרטורה נעימה (לא חם מדי ולא קר), רעש לבן מרגיע (אם התינוק רגיל להירדם לצליליו) – כל אלה תורמים לתנאים מיטביים לשינה.
  5. לפעמים, זה פשוט לא הזמן הנכון: אם למרות כל המאמצים התינוק ממשיך לבכות ולהתעורר בגלל הכאבים, אולי כדאי לוותר על הניסיון להרדים אותו כרגע. קחו אותו לסלון לחיבוק מרגיע, משחק שקט או סיפור. לפעמים, אחרי הפסקה קצרה כזו, הוא יהיה עייף דיו כדי לנסות להירדם שוב.

חשוב להבין: גם אם תיישמו את כל הטיפים הללו, ייתכן שיהיו לילות שפשוט קשים במיוחד. חשוב להתאזר בסבלנות ולאפשר לתינוקכם לחוות את הרגשות שלו בלי לכעוס או להתייאש.

סיכום 

בקיעת השיניים היא שלב טבעי ונורמלי לחלוטין בהתפתחות של תינוקכם. למרות האתגרים והכאב הכרוכים בכך, עבור רוב התינוקות (וההורים!) השיניים יבקעו בסופו של דבר ללא סיבוכים מיותרים. זכרו, מגוון השיטות שהוזכרו במאמר יכולות לספק הקלה משמעותית עבור תינוקכם.

חשוב תמיד להיות קשובים לתינוק שלכם – אתם מכירים אותו טוב מכולם. אם ישנו ספק או דאגה, התייעצות עם רופא הילדים או האחות בטיפת חלב תספק לכם את הביטחון והתמיכה שאתם זקוקים להם כדי לעבור את התקופה הזו.

ניתן לשתף את התוכן כאן:

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

ניתן ליצור קשר גם בטלפון | וואטסאפ

074-774-6616

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

ניתן ליצור קשר גם בטלפון | וואטסאפ

הלבנה

בסיום טיפול שיניים, השלמת מראה הפנים שלנו זה שיניים לבנות. הלבנת שיניים היא התכשיט לחיוך מושלם.

שיננית

מרכיב משמעותי במניעת דלקות חניכיים ושימור בריאות הפה והשיניים הוא ביקור תדיר אצל השיננית

יישור שיניים

לא רק בגלל החשיבות האסתטית. יישור שיניים מתקן גם את צפיפות ורווחי השיניים ומשפר את היגיינת הפה בנוסף לשיפור הביטחון העצמי

שתלים

תחליף מלאכותי לשיניים ופתרון לשיקום פה אסתטי שלא באמצעות תותבות

כתרים

פתרון מלאכותי לשיקום השן לאחר נזק קשה או לצורך שיקום על שתלים. כיום יש סוגי כתרים שונים" חרסינה, זירקוניה, זירקוניה מנוליטי ו EMAX

אסתטיקה

ציפויי שיניים, השלמת כותרת ויישור שיניים בלתי נראה - הם הפתרונות לאסתטיקה דנטלית במראה השיניים הקדמיות.

שרית אברג'ל

מרפאת שיניים פתח תקווה

רוצה להודות על הטיפול המעולה אותו קיבלתי במרפאתכם בפתח תקווה. נשברה לי שן באמצע היום, קיבלה אותי שולי מנהלת המרפאה ללא תיאום מראש הרגיעה אותי ונתנה לי להבין כי אני בידיים טובות. על אף החשש הגדול מרופא שיניים טיפלה בי ד”ר גל בעדינות ובסבלנות. השהות במרפאה היפה היה נעים וטוב ועל כך תודה הן לשולי והן לד״ר גל הנהדרות.

עידן פאניאן

מרפאת שיניים אשדוד

הייתי מטופל בסניף אשדוד ורציתי להוקיר תודה רבה מכל הלב לד"ר ג'ודית שנתנה לי שירות אדיב ומקצועי והובילה אותי משיניים עקומות לשיניים ישרות ואסתטיות. ובסכותה אני קם כל בוקר בהרגשה מדהימה ומסופק בטירוף. תודה.

ליאת כהן

מרפאת שיניים פתח תקווה

הגעתי למרפאת שיניים בפתח תקווה, מתוסכלת ממצבי וחוששת מהבאות… שם קיבל אותי ד"ר בוחניק בחיוך מאיר ובסבלנות. תוך מספר דקות הוא פתר לי את הבעיה שהציקה לי כ"כ והחזיר לי את החיוך לפנים – פשוטו כמשמעו ? תודה לצוות הנפלא ולד"ר בוחניק על הטיפול.

רחל קטורזה‎

מרפאת שיניים ד״ר בוחניק

ברצוני להודות לצוות המרפאה של מרפאת שיניים ד"ר בוכניק על השרות המעולה החל מפנינה כהן על ההסבר על הטיפול שיטות הרגעה זה בהחלט עזר ד"ר סימון המדהים על הטיפול שגרם לי לחייך ובחלט העלה לי את הביטחון העצמי ראוי לציין כי נורא חששתי מרופא שיניים שנמנעתי מלהגיע לטיפולים בגלל הפחד. בזכות הצוות המדהים עברתי את הטיפולים ללא פחד ממליצה בחום על המרפאה הזו.

מרפאות שיניים ד״ר עמוס בוחניק לוגו
שנות פעילות
0
מרפאות
0
רופאים ושינניות
0
עובדי המרפאות
0

סיפור הקמת רשת שיניים

כדי לעזור לכם לעשות את ההחלטה הנכונה. רשת "שיניים" הוקמה בשנת 1984 על ידי האחים ד"ר עמוס בוחניק ואורי בוחניק, מתוך מטרה לשנות את מדיניות המעבר בין מרפאה למרפאה בהתאם לטיפול, ולהביא את בשורת כל הטיפולים תחת קורת גג אחת. וכך, בזה אחר זה נפתחו מרפאות והצטרפו סניפים נוספים לרשת וכיום היא מונה 25 סניפים בפריסה ארצית – אילת, אשדוד, אשקלון, באר שבע, בני ברק, בת ים, דימונה, חדרה, חיפה, יבנה, ירושלים מרכז, ירושלים תלפיות, מודיעין, מעלה אדומים, נהריה, נתניה, נתיבות, פתח תקווה, צפת, שהם, ראשון לציון, רעננה, קרית גת, תע"ש ותל אביב. בכל אחת מהמרפאות יש בין 2-6 חדרי טיפולים ומועסקים בה רופאים מכל תחומי רפואת השיניים לצד רופאים מומחים בכירורגיה והשתלות, יישור שיניים, טיפולי שורש, פריו (טיפולי חניכיים) ועוד. כל הרופאים בעלי רישיון משרד הבריאות ודיפלומות שונות מחזיקים בביטוח אחריות מקצועית, מתעדכנים כל הזמן בהתפתחויות האחרונות בענף רפואת השיניים ועוברים כנסים והשתלמויות מקצועיות. כל סוגי טיפולי השיניים מוענקים בכל אחת ממרפאות הרשת – טיפולים משמרים (כגון סתימות, עקירות וטיפולי שורש), שיקום הפה (כגון מבנים, כתרי חרסינה, כתרי זירקוניה למיניט ועוד ותותבות), כירורגיה והשתלות דנטאליות, טיפולי שיננית הכוללים הסרת אבנית והדרכה בהיגיינה אוראלית, יישור שיניים מכל הסוגים, וטיפולי אסתטיקה דנטאלית.

למעלה מ- 40 שנה אנו כאן כדי להעניק לכם שירות ולדאוג שתצאו מהמרפאה עם חיוך גדול.

בהסדר עם כל חברות הביטוח

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

ניתן ליצור קשר גם בטלפון | וואטסאפ

מה מיוחד ברשת שיניים?

קשה לבחור רופא שיניים. אף אחד לא הולך לרופא שיניים מתוך הנאה, והעובדה כי אתה שוכב, חסר אונים, על הכיסא והרופא בו בחרת אמון על הטיפול באופן מוחלט, הופכת את ההחלטה אף לקשה יותר. מעבר לכך, טיפולי שיניים הינם טיפולים כואבים בדרך כלל וכרוכים בהוצאה כספית לא מבוטלת. אז איך בוחרים? איך יודעים שהרופא בו בחרנו יטפל בנו כמו שצריך, ימנע מאתנו כאב וזמן מיותר ויגבה תשלום רק על מה שצריך באמת? לא פשוט…

מהו היתרון של מרפאות הרשת על פני מרפאה קטנה?

היתרון הבולט ואחת מאבני הדרך של הרשת, הוא מתן כל שירותי רפואת השיניים תחת קורת גג אחת/ אומר ד"ר עמוס בוחניק, "לפני שהוקמה הרשת, מטופל שהיה מגיע לרופא השיניים הופנה על ידו לא פעם, לרופאי שיניים אחרים בהתאם לטיפול לו הוא נזקק. מאחר וזה היה המצב באותן שנים, יצרנו פתרון המקל על המטופל, חוסך ממנו את ההתרוצצות ומעניק לו שירות מלא. וכך, הוקמו והתבססו המרפאות שלנו כמרפאות 'all in one', אליהן הצטרפו מרפאות נוספות המאפשרות למטופל לקבל את כל שירותי רפואת השיניים תחת קורת גג אחת".

משפחתית וטיפול מסור וצמוד

לכל מרפאה יש מנהל רפואי האחראי על כל ההיבטים הרפואיים והמקצועיים של המרפאה ושל כלל הרופאים בה. צוות המרפאה כולל סייעת מיומנת ומקצועית לכל רופא, מנהלת סניף האחראית על הצד האדמיניסטרטיבי, כח האדם ושירות לקוחות. וכן, צוות קבלה ומשרד שנותן מענה לקביעת תורים, גביית תשלומים וטיפול בכל בקשה של הלקוחות. גם מבחינת חידושים טכנולוגיים לא נשארת הרשת מאחור והיא צועדת עם התפתחות הטכנולוגיה ומשתמשת בחומרים חדשים ומתקדמים ומכשור חדש שיוצא לשוק נכנס בהדרגתיות לסניפים השונים. מדיניות הרשת מאפשרת לרופאים לבחור את סוג החומרים בהם הם רוצים להשתמש ולא משפיעה על החלטתם המקצועית, למרות שלעיתים קיימים הבדלים מהותיים בעלויות
רשת המרפאות התקשרה עם אחת המעבדות הגדולות בישראל, המספקת להן את כל שירותי טכנאות השיניים.

מאמרים נבחרים

כיצד מתבצע טיפול יישור שיניים?

טיפול יישור שיניים, גם הידוע כאורתודונטיה, הוא אחד מהטיפולים הדנטליים הנפוצים והחשובים ביותר. מטרתו העיקרית היא לתקן עיוותים בסידור ובתנועה של השיניים, על מנת להשיג חיוך יפה, נשיכה מאוזנת ובריאות אורלית כוללת. נתונים מראים שכ-50% מהאוכלוסייה הבוגרת זקוקה לטיפול יישור שיניים, והביקוש לשירותים אלה רק עולה עם השנים. תהליך יישור השיניים מתחיל בהערכה מקיפה ע"י רופא אורתודונט מומחה, שבודק את מצב השיניים, הלסתות והפנים. על בסיס זה מוצב תכנון טיפול מותאם אישית, הכולל את שיטת

קרא עוד »

 האם יין לבן או אדום מכתימים את השיניים?

כולנו רוצים חיוך לבן, בוהק ובריא. זה מעלה את הביטחון העצמי, משדר בריאות, ואין כמו חיוך יפה להאיר פנים. אבל עבור חובבי יין, החתירה לחיוך המושלם יכולה להיות מאתגרת. כולנו שמענו שיין, במיוחד יין אדום, גורם לכתמים בשיניים. האם זה אומר שעלינו לוותר על המשקה האהוב כדי לשמור על שיניים לבנות? במדריך זה, נצלול עמוק לעולם של יין וכתמים ונבין מה באמת קורה לשן שלנו כשאנחנו לוגמים קברנה סוביניון או כוס שרדונה צוננת. להבין כיצד

קרא עוד »

האם איחור בבקיעת שיניים אצל תינוקות צריך לעורר דאגה?

בקיעת השיניים היא אחד מהתהליכים החשובים והמשמעותיים בהתפתחות התינוק. החל מהחודשים הראשונים לחייו, התינוק עובר תהליך הדרגתי של צמיחה והבקעה של שיניים חלב, שישמשו אותו בהאכלה, לעיסה ודיבור בשנותיו הראשונות. תהליך זה הוא חלק בלתי נפרד מההתפתחות הכללית של התינוק – מוטורית, קוגניטיבית וחברתית-רגשית. למרות שבקיעת השיניים נחשבת לתהליך טבעי, לא פעם הורים מודאגים לנוכח עיכובים או שינויים בדפוס הבקיעה הצפוי. השאלה "האם איחור בבקיעת שיניים אצל תינוקות צריך לעורר דאגה?" היא שכיחה בקרב הורים

קרא עוד »

 מתי רצוי לקחת את הילד לראשונה לרופא השיניים?

ההורים יודעים עד כמה השיניים של ילדיהם חשובות לבריאותם ולהתפתחותם התקינה. אך מתי הזמן המיטבי להביא את הילד לביקור הראשון אצל רופא השיניים? שאלה זו מטרידה רבים, שכן הטיפול בשיניים של הילד במהלך השנים הראשונות לחייו הוא קריטי להבטחת בריאות השיניים והחניכיים שלו לטווח הארוך. בפוסט זה, נבחן את הגורמים המרכזיים בקביעת הזמן המתאים לביקור הראשון אצל רופא השיניים. נלמד על התפתחות השיניים בגיל הינקות והפעוטות, נדון בחשיבות הביקור הראשוני ובמה שניתן לצפות ממנו, ונספק

קרא עוד »

האם זה נכון שבקבוק או הנקה בלילה מזיקים לשיניים?

אחת השאלות הנפוצות ביותר שמעסיקות הורים לתינוקות ופעוטות היא האם מתן בקבוק או הנקה במהלך הלילה עלולים להזיק לשיניים המתפתחות של הקטנטנים. חששות אלו מוצדקים לחלוטין, שכן תופעה המכונה "עששת הבקבוק" מהווה סיכון אמיתי לבריאות הפה של ילדים. עששת הבקבוק יכולה לגרום לכאבים, זיהומים, ואף אובדן מוקדם של שיניים – מה שמשפיע לא רק על רווחתו של הילד בהווה, אלא גם עלולה להיות לכך השלכות על התפתחות הדיבור, התזונה והביטחון העצמי שלו בעתיד. מהי עששת

קרא עוד »

מהי גרידת חניכיים/הקצעת שורשים?

בריאות החניכיים שלנו אינה רק עניין של חיוך יפה, אלא מרכיב חשוב בבריאות הכללית של הגוף! מחלות חניכיים נגרמות מהצטברות חיידקים ורובד חיידקי (פלאק), וללא טיפול הן עלולות להוביל לנסיגת חניכיים, ריח רע מהפה, אובדן שיניים, ואף להשפיע לרעה על מחלות כמו סוכרת ומחלות לב. במאמר זה נסקור לעומק את מחלות החניכיים, נפרט כיצד גרידת חניכיים (הקצעת שורשים) יכולה לטפל בבעיה ולמנוע סיבוכים, ונדגיש את החשיבות של הקפדה על היגיינת הפה המעולה למניעת מחלות חניכיים

קרא עוד »

 כיצד להתמודד עם חרדה מרופא השיניים?

פחד מרופא השיניים הוא תופעה נפוצה להפליא. עבור אנשים רבים, הביקור אצל רופא השיניים הופך למקור למתח, דאגה, ובמקרים חמורים אף עלול להוביל לדחייה מוחלטת של טיפולים חיוניים. השלכות שליליות אלו פוגעות באופן ישיר בבריאות הפה, שבתורה משפיעה על איכות החיים הכללית שלנו. המדריך הזה נועד לספק לכם כלים מוחשיים, מדעיים וישימים שיעזרו לכם לצמצם משמעותית את החרדה, לטפל בבריאות הפה שלכם בביטחון, ואף לפתח חוויה חיובית בהקשר של רופא השיניים. הבנת הפחד הגדרת דנטופוביה

קרא עוד »

שיני בשר

כשמתייחסים לשיני בשר, מתכוונים לשיניים הקבועות שלנו, המלוות אותנו לאורך רוב חיינו הבוגרים. בניגוד לשיני החלב הנושרות בילדות, שיני הבשר אמורות להחזיק מעמד שנים רבות ולשמור על תפקוד פה תקין, אכילה נוחה ודיבור. בנוסף, בריאות השיניים הקבועות שלנו קשורה באופן הדוק לבריאות הכללית של הגוף ולדימוי העצמי שלנו. במאמר זה, נכיר מקרוב את עולם שיני הבשר. נבין את מבנה השן, כיצד שיניים אלו מתפתחות, מהן הבעיות הנפוצות שיכולות לפגוע בהן ואיך לשמור עליהן חזקות, בריאות

קרא עוד »

 איך נוצר ריח רע מהפה? 

ריח רע מהפה, או בשמו הרפואי הליטוזיס, הוא מצב נפוץ ביותר המשפיע על איכות חיינו. לכולנו יצא לחוות ריח פה לא נעים באופן זמני, אך אצל אנשים רבים מדובר בבעיה כרונית הגורמת למבוכה ולחוסר ביטחון. במדריך זה נסקור לעומק את הגורמים השונים לריח רע מהפה ונציג את הדרכים האפקטיביות ביותר למניעה וטיפול. גורמים שכיחים לריח רע מהפה  היגיינת פה לקויה   הגורם מספר אחת: רוב המקרים של ריח פה לא נעים נובעים מהיגיינת פה לא מספקת.

קרא עוד »
WhatsApp

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

דילוג לתוכן