ClickCease

מהו טיפול שורש? ולמה צריך אותו?

מהו טיפול שורש ולמה צריך אותו

טיפול שורש הוא הליך דנטלי המשמש לטיפול בזיהום בשורש השן. הזיהום יכול להיגרם ממספר דברים, כולל ריקבון, טראומה או אפילו מורסה. אם אינו מטופל, הזיהום עלול להתפשט ולגרום לבעיות בריאותיות חמורות.

 

טיפול שורש מבוצע על ידי רופא שיניים אשר מרדים לראשונה את האזור סביב השן בהרדמה. לאחר מכן הוא משתמש בכלים מיוחדים כדי להסיר את הרקמה הנגועה משורש השן. לאחר הסרת הזיהום, הוא מנקה ואוטם את תעלת השורש בחומרים מיוחדים. לבסוף, הוא מחליף את הכתר הטבעי של השן בכתר דנטלי.

אם אתם זקוקים לטיפול שורש – צרו קשר עכשיו עם רשת מרפאות השיניים של ד"ר בוחניק, רשת מרפאות שיניים אם עשרות שנות נסיון, אלפי מטופלים מרוצים, ומאות רופאי שיניים מהשורה הראשונה בישראל. רשת מרפאות שיניים פרוסה בכל הארץ, ואתם מוזמנים ליצור קשר ולהינות מטיפול מצוין, שירות אנושי ומפראות נעימות וחדישות.

מהו טיפול שורש?

טיפול שורש הוא הליך דנטלי המשמש להצלת שן שניזוקה קשות עקב עששת או זיהום. מטרת ההליך היא להסיר את הרקמה הפגועה, לנקות את החלק הפנימי של השן, ולאחר מכן לאטום אותה כדי למנוע נזק נוסף. השלב הראשון בטיפול שורש הוא הסרת העששת או הזיהום מהשן. זה נעשה על ידי קידוח חור קטן בשן ולאחר מכן שימוש במכשירים מיוחדים כדי לנקות את החלק הפנימי של השן. לאחר ניקוי השן, היא נאטמת בחומר מילוי מיוחד. ניתן להשלים טיפול שורש בביקור אחד או שניים אצל רופא השיניים, בהתאם להיקף הנזק. ברוב המקרים, ההליך מצליח ומאפשר למטופלים לשמור על השיניים הטבעיות.

אילו שכבות יש בשיניים שלנו ומה ההבדל ביניהן?

ישנן שלוש שכבות עיקריות לשיניים שלנו: אמייל, דנטין ומוך השן. האמייל הוא השכבה הקשה ביותר ומגן על השן מפני בלאי. דנטין רך יותר מאמייל ומונח מתחת לאמייל. מוך השן היא הרקמה הרכה במרכז השן המכילה כלי דם ועצבים. לכל שכבה מטרה אחרת ושלושתן פועלות יחד כדי לשמור על בריאות השיניים שלנו. 

 

האמייל מורכב מגבישים מיקרוסקופיים של סידן פוספט, מה שמקשה מאוד. עם זאת, למרות החוזק שלו, הוא עדיין יכול להינזק על ידי יותר מדי חומצה או שחיקה. ברגע שהאמייל ניזוק, לא ניתן לתקן אותו. 

דנטין הוא חומר נקבובי המכסה את רוב השן. זה קשה יותר מעצם אבל לא קשה כמו אמייל. צבע הדנטין צהוב ויכול להפוך לכהה יותר עם הזמן עקב הכתמה מאוכל ומשקה. 

מוך השן היא השכבה הפנימית ביותר של השן. הוא מכיל כלי דם ועצבים השומרים על השן בחיים. העיסה משתרעת מכתר השן ועד לשורש. אם העיסה ניזוקה או נגועה, זה יכול לגרום לכאב ו/או להוביל לאובדן שיניים. 

 

לכל שכבה של השן יש תפקיד שונה בשמירה על בריאות השן. האמייל מגן על השן מפני בלאי, בעוד דנטין עוזר לשמור על השן חזקה. מוך השן מספקת חומרי הזנה וחמצן לשן, מה שמחזיק אותה בחיים. כל שלוש השכבות פועלות יחד כדי לשמור על בריאות השיניים שלנו ותפקוד תקין.

 

מהו הסוג הנפוץ ביותר של עששת?

הסוג הנפוץ ביותר של עששת נקרא עששת. חורים נגרמים על ידי חיידקים שחיים בפה ומייצרים חומצה. חומצה זו מפרקת את האמייל על השיניים, מה שעלול להוביל לחורים. הדרך הטובה ביותר למנוע חורים היא לצחצח שיניים פעמיים ביום, להשתמש בחוט דנטלי מדי יום ולבקר באופן קבוע אצל רופא השיניים לצורך בדיקות וניקוי.

 

מהם התסמינים של עששת?

התסמינים של עששת תלויים בחומרת הנזק. בשלביה הראשונים, עששת עשויה שלא לגרום לתסמינים כלשהם. ככל שהריקבון מחמיר, היא עלולה לגרום לכאב, רגישות למזונות קרים או חמים ולחורים בשיניים. אם עששת לא מטופלת, היא עלולה להוביל לזיהום, מורסות ובסופו של דבר לאובדן שיניים.

 

אם אתה חושב שאולי יש לך עששת, חשוב לפנות לרופא שיניים בהקדם האפשרי. ככל שהבעיה תתגלה מוקדם יותר, כך יהיה קל יותר לטפל בה.

מהם הגורמים המצריכים טיפול שורש?

טיפול שורש נחוץ כאשר העיסה בתוך השן נדבקת. זה יכול לקרות עקב חלל עמוק, סדק או שבב בשן, או פציעה בשן. העיסה היא הרקמה הרכה המכילה כלי דם, עצבים ורקמת חיבור. כאשר העיסה נדבקת, היא עלולה לגרום לכאב, רגישות לשינויי טמפרטורה ונפיחות. אם הזיהום אינו מטופל, הוא יכול להתפשט לרקמה ולעצם שמסביב, ולגרום לנזק נוסף. טיפול שורש כולל הסרת העיסה הנגועה ולאחר מכן ניקוי ואיטום הפנימי של השן. למרות שזה אולי נשמע מרתיע, טיפול שורש בדרך כלל מצליח להציל את השן ולהחזיר אותה לתפקוד התקין.

מתי יש צורך בטיפול שורש?

יש צורך בטיפול שורש כאשר עיסת השן נדבקת. העיסה היא הרקמה המכילה את כלי הדם, העצבים ורקמת החיבור. הוא משתרע מכתר השן ועד לקצה השורש. הזיהום יכול להיגרם מחלל עמוק, סדק או שבב בשן, או טראומה לשן. תסמינים של עיסת דלקת כוללים כאב, רגישות לטמפרטורה ונפיחות. אם לא מטופל, זיהום יכול להתפשט לחלקים אחרים של הפה, ולהוביל לבעיות בריאותיות חמורות יותר. הטיפול כולל הסרת העיסה הנגועה וניקוי פנים השן. הליך טיפול שורש יכול להציל שן שאם לא כן היה צריך לעקור. חשוב לפנות לרופא שיניים בהקדם האפשרי אם אתה חושב שיש לך עיסת דלקת. טיפול מוקדם יכול לסייע במניעת נזק נוסף לשיניים ולחניכיים.

האם טיפול שורש תלוי בגיל?

כל מטופל שעבר טיפול שורש יגיד לך שמדובר בהליך ללא כאבים. אבל מה שהם אולי לא מבינים זה שגילם היה גורם להצלחת הטיפול. מחקרים הראו שככל שהמטופל צעיר יותר, כך גדל הסיכוי שהוא יחווה תוצאה מוצלחת מטיפול שורש. הסיבה לכך היא שככל שהמטופל צעיר יותר, כך השיניים והחניכיים שלו צפויות להיות בריאות יותר. בנוסף, מטופלים צעירים נוטים פחות לעבור עבודת שיניים קודמת שעלולה לסבך את ההליך. כתוצאה מכך, רופאי השיניים תמיד לוקחים בחשבון את הגיל בתכנון טיפול שורש. ברוב המקרים, למטופלים צעירים יותר יהיה קל יותר להתאושש מההליך ויהיה פחות סיכוי לחוות סיבוכים כלשהם.

האם יש דרך למנוע טיפול שורש?

טיפול שורש נחוץ לעיתים קרובות כאשר מוך השן שבתוך השן נדבקת. זה יכול לקרות כתוצאה מרקבון, פציעה או מצבים אחרים. ברגע שהעיסה ניזוקה, היא יכולה להתחיל להתפרק, מה שמוביל לכאב, נפיחות ובעיות אחרות. במקרים רבים טיפול שורש הוא הדרך היחידה להציל את השן. עם זאת, ישנם כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי לעזור למנוע את הצורך בטיפול שורש. ראשית, הקפידו לצחצח ולהשתמש בחוט דנטלי באופן קבוע. זה יעזור להסיר רובד פלאק וחיידקים מהשיניים שלך, ולהפחית את הסיכון לריקבון. בנוסף, פנה לרופא השיניים שלך באופן קבוע לבדיקות וניקויים. זה יאפשר לרופא השיניים שלך לתפוס כל בעיה בשלב מוקדם ולספק טיפול לפני שהם הופכים רציניים. על ידי נקיטת צעדים אלה, אתה יכול לעזור להפחית את הסיכון שלך להזדקק לטיפול שורש.

האם אפשר לעשות סתימה רגילה במקום טיפול שורש?

סתימה רגילה אפשרית רק אם העששת נתפסת בשלבים הראשונים. יש להסיר את הריקבון ולמלא את האזור בחומר מרוכב שיניים. אם העששת מתקדמת עד לנקודה בה היא מגיעה לשורש השן, לא תתאפשר סתימה רגילה. טיפול השורש כולל הסרת הריקבון ולאחר מכן איטום תעלת השורש כדי למנוע זיהום נוסף. בעוד שסתימה רגילה פחות פולשנית, היא יעילה רק בשלבים הראשונים של עששת. לאחר שהעששת הגיעה לשורש יש צורך בטיפול שורש להצלת השן.

האם טיפול שורש כואב?

טיפול שורש הוא הליך המשמש להצלת שן שנדבקה או נפגעה. הטיפול כולל הוצאת הרקמה הפגועה מחלקה הפנימי של השן, לפני מילוי ואיטום השן. למרות מה שאנשים מסוימים עשויים לחשוב, טיפול שורש אינו כואב. למעשה, הוא משמש לעתים קרובות כדי להקל על כאב שנגרם על ידי שן נגועה או פגומה. ההליך מתבצע בהרדמה מקומית, אשר מרדים את האזור סביב השן. המשמעות היא שלא תחוש כאב במהלך הטיפול. לאחר פגה ההרדמה, אתה עלול לחוות אי נוחות וכאב, אך ניתן לטפל בזה בקלות עם משככי כאבים ללא מרשם. בטיפול נכון, שן שעברה טיפול שורש יכולה להחזיק מעמד שנים רבות.

מהו ההליך הרפואי של טיפול שורש?

טיפול שורש הוא הליך המשמש להצלת שן שנרקבה או נגועה בצורה קשה. ההליך כולל הוצאת הרקמה הפגועה מתוך השן וניקוי ואיטום השן. טיפול שורש מבוצע לרוב על ידי רופאי שיניים, אך יכול להתבצע גם על ידי רופאי שורש, שהם מומחים המטפלים בבעיות בשיניים וברקמות מסביבן. ההליך יכול להיעשות בביקור אחד או יותר, בהתאם לחומרת הנזק. במרבית המקרים, טיפול שורש מצליח להציל את השן ולהחזירה לתפקוד תקין.

מהו תהליך ההחלמה מטיפול שורש?

טיפול שורש הוא אחד מטיפולי השיניים הנפוצים ביותר, והוא גם אחד המוצלחים ביותר. מטרת טיפול השורש היא להציל את השן על ידי ניקוי העיסה הנגועה ואיטום השן. תהליך ההחלמה מטיפול שורש אורך בדרך כלל מספר ימים. בזמן זה, חשוב להימנע מלעיסת השן המטופלת, שכן הדבר עלול לגרום לשן להידבק מחדש. חשוב גם לצחצח ולהשתמש בחוט דנטלי באופן קבוע כדי לשמור על ניקיון האזור סביב השן. רוב האנשים מדווחים על אי נוחות קלה בלבד לאחר טיפול שורש, והשן המטופלת יכולה להחזיק מעמד לכל החיים עם טיפול נאות.

מה ניתן לעשות כדי להפוך טיפול שורש להצלחה?

טיפולי שורש עשו כברת דרך בשנים האחרונות, ואחוזי ההצלחה כיום גבוהים למדי. עם זאת, עדיין יש כמה דברים שניתן לעשות כדי להבטיח תוצאה מוצלחת. ראשית, חשוב לבחור רופא אנדודונט מנוסה ובעל מוניטין. שנית, יש לנקות את השן היטב לפני תחילת הליך טיפול השורש. לבסוף, יש למקם את מילוי תעלת השורש כראוי על מנת לאטום את תעלת השורש ולמנוע הדבקה חוזרת. על ידי ביצוע השלבים הפשוטים האלה, אתה יכול לעזור להבטיח שתעלת השורש שלך תהיה הצלחה.

למי כדאי לעבור טיפול שורש?

טיפול שורש הוא הליך הכרחי לאנשים שיש להם זיהום בעיסה של מוך השן. מוך השן היא הרקמה המכילה כלי דם ועצבים, והיא עוזרת לשמור על השן בחיים. עם זאת, אם העיסה נדבקת, היא עלולה לגרום לכאבים עזים ולפגוע בשן. טיפול שורש כולל הוצאת העיסה הנגועה ואיטום השן כדי למנוע זיהום נוסף. למרות שמדובר בהליך נפוץ, טיפול שורש עשוי להיות יקר ולאורך זמן. כתוצאה מכך, חשוב להתייעץ עם רופא שיניים כדי לקבוע אם יש צורך בטיפול שורש. באופן כללי, טיפול שורש מומלץ לאנשים שיש להם זיהום בעיסה של השן שלא ניתן לפתור באמצעות אנטיביוטיקה. זה גם מומלץ בדרך כלל לאנשים שעברו פציעה בשיניים או שיש להם היסטוריה של בעיות שיניים.

אני צריך טיפול שורש – למי לפנות?

אם אתה חושב שאתה צריך טיפול שורש, דרך הפעולה הטובה ביותר היא לבקר את רופא השיניים שלך לייעוץ. הם יוכלו להעריך את מצבך האישי ולייעץ לך על מהלך הטיפול הטוב ביותר. עם זאת, אם אינך יכול לראות את רופא השיניים שלך מיד או אם אתה סובל מכאבים, אתה יכול גם לפנות למרפאת שיניים חירום מקומית. מרפאות שיניים דחופה מספקות טיפול למי שסובל מכאבים או שיש להם זיהום. הם יוכלו להעניק לך את הטיפול הדרוש להקלה על הכאב ולהגן על השיניים.

 

שאלות ותשובות על טיפול שורש

– מהו טיפול שורש?

תשובה: טיפול שורש הוא הליך דנטלי המשמש לטיפול בזיהום ודלקת של עיסת השיניים. העיסה היא הרקמה הרכה בתוך השן המכילה כלי דם ועצבים. אם העיסה נדבקת או דלקתית, היא עלולה לגרום לכאב, נפיחות ושינוי צבע השן. טיפול שורש מסיר את העיסה הנגועה או הדלקתית, מנקה ומחטא את מערכת תעלות השורש ואוטם את תעלות השורש למניעת זיהום נוסף.

 

טיפול שורש מומלץ בדרך כלל לשיניים עם עששת חמורה, שן סדוקה או שבורה או מחלת חניכיים נרחבת. מומלץ לעיתים גם לשיניים שעברו טיפול שורש קודם שנכשל.

– מהם היתרונות של טיפול שורש?

תשובה:

 

לטיפול שורש יתרונות רבים, ביניהם הקלה על כאבים, מניעת זיהום והצלת השן. ברוב המקרים מדובר בהליך פשוט ופשוט יחסית שניתן לבצע בביקור אחד.

– האם טיפול שורש כואב?

תשובה: – זה לא תמיד כואב. החוויה נעה בין בקושי מורגשת לכואבת מאוד, תלוי בפרט.

 

– יש אנשים שמרגישים יותר גרוע לאחר מכן מאשר לפני הטיפול, עקב התפוגגות חומר ההרדמה. זה בדרך כלל נמשך רק כמה שעות.

– רוב האנשים חשים קצת כאב ואי נוחות לאחר הטיפול, שניתן להקל באמצעות משככי כאבים ללא מרשם.

– סיבוכים חמורים יותר הם נדירים אך יכולים לכלול זיהום ונזק לשיניים או לרקמות מסביב.

– כמה זמן לוקח טיפול שורש?

תשובה:

 

טיפול שורש יכול לקחת בין אחד לשלושה ביקורים אצל רופא השיניים שלך, תלוי בחומרת הזיהום. הביקור הראשון יכלול ניקוי הרקמה הנגועה וקידום הריפוי. הביקור השני יהיה מילוי השן בסתימה קבועה. והביקור השלישי, אם צריך, יהיה להניח כתר על השן.

– למי כדאי לעבור טיפול שורש?

תשובה:

 

ישנם מספר גורמים שיכתיבו מי צריך לעבור טיפול שורש. ראשית, אם חווית עששת או פציעה שפגעה בעיסה של השן שלך, סביר להניח שתצטרך טיפול שורש. שנית, אם עברת בעבר הליך שיניים שהותיר את השן שלך ללא הגנה מספקת, ייתכן שגם אתה מועמד לטיפול שורש. לבסוף, אם אתה חווה כאב או אי נוחות בשן שלך, ייתכן שתזדקק לטיפול שורש. רק רופא שיניים יכול לקבוע באופן סופי אם אתה זקוק לטיפול זה או לא.

– האם אוכל לאכול לאחר טיפול שורש?

תשובה: כדאי לחכות עד שרופא השיניים יגיד לך שזה בסדר לאכול. עם זאת, ברוב המקרים אנשים יכולים לאכול מיד לאחר הטיפול.

 

ישנם מאכלים שכדאי להימנע מהם מכיוון שהם עלולים לגרות את האזור סביב השן שטופלה. אלה כוללים מזון חומצי ודביק, כגון פירות הדר וממתקים. כדאי גם לצחצח את השיניים בעדינות עם מברשת שיניים רכה לאחר האכילה כדי לסייע בניקוי כל מזון או רובד שאולי הצטברו.

– מהו תהליך ההחלמה מטיפול שורש?

תשובה:

 

תהליך ההחלמה מטיפול שורש ישתנה בהתאם למצבו של האדם. עם זאת, זה בדרך כלל תהליך פשוט ופשוט למדי. ברוב המקרים, המטופל יוכל לחזור לפעילותו הרגילה תוך מספר ימים. טיפול השורש עצמו מסתיים בדרך כלל בביקור אחד או שניים אצל רופא השיניים. לאחר סיום הטיפול השן תיאטם ותוגנה בכתר או בסתימה. המטופל עלול לחוות אי נוחות קלה וכאב במשך מספר ימים לאחר הטיפול, אך זה אמור להיפתר במהירות. באופן כללי, תהליך ההחלמה מטיפול שורש הוא בדרך כלל חלק וקל מאוד.

 

– ממה עלי להימנע לאחר טיפול שורש?

תשובה:

 

לאחר טיפול שורש, חובה לטפל היטב בשיניים כדי להבטיח שהטיפול יצליח. כמה טיפים ממה להימנע לאחר טיפול שורש כוללים:

 

– הימנע מאכילת מזון קשה או פריך בימים הראשונים. היצמד למזונות רכים כמו מרק, פירה וכו'.

 

– הימנעו משימוש בקשיות ולגמו בזהירות מכוסות וכוסות בימים הראשונים.

 

– הימנעו מלעיסת מסטיק למשך 24 שעות לפחות.

 

– הימנעו מעישון מכיוון שהדבר עלול לעכב את הריפוי ולהגביר את הסיכון לזיהום.

 

– הימנע מלגעת או לצחצח את השן/שיניים המטופלות בצורה נמרצת מדי שכן הדבר עלול לגרות את הרקמות מסביב לשן/שיניים.

 

– האם טיפול שורש מציל שיניים?

תשובה: טיפול שורש יכול לחסוך בשיניים, אבל זה לא ערובה של 100%. ההליך כולל הסרת העצב הנגוע וניקוי ואיטום פנים השן. בדרך כלל זה מצליח להציל שיניים שאחרת היו צריכים לעקור. עם זאת, אם הזיהום חמור מדי או מתפשט לאזורים אחרים בפה, טיפול שורש עשוי שלא להיות יעיל.

חשוב לציין שטיפול שורש הוא הליך בטוח מאוד ונפוץ. למעשה, זהו אחד מהליכי השיניים הנפוצים ביותר שנעשו בארץ.

 

 – באיזו תדירות אתה צריך לעשות טיפול שורש שוב אם זה מצליח בניסיון הראשון

תשובה:

אין תשובה חד משמעית לשאלה זו מכיוון שהיא תלויה במספר גורמים, כולל בריאות השיניים והחניכיים שלך, מידת הטיפול שלך בשיניים, והאיכות הראשונית של טיפול השורש. עם זאת, באופן כללי, טיפול שורש מוצלח אמור להימשך שנים רבות. ייתכן שחלק מהחולים יצטרכו לעבור טיפול שורש נוסף בהמשך הדרך, אך זה נובע בדרך כלל מגורמים מחוץ להליך טיפול השורש הראשוני.

 

ניתן לשתף את התוכן כאן:

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

ניתן ליצור קשר גם בטלפון | וואטסאפ

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

ניתן ליצור קשר גם בטלפון | וואטסאפ

בהסדר עם כל חברות הביטוח

הלבנה

בסיום טיפול שיניים, השלמת מראה הפנים שלנו זה שיניים לבנות. הלבנת שיניים היא התכשיט לחיוך מושלם.

שיננית

מרכיב משמעותי במניעת דלקות חניכיים ושימור בריאות הפה והשיניים הוא ביקור תדיר אצל השיננית

יישור שיניים

לא רק בגלל החשיבות האסתטית. יישור שיניים מתקן גם את צפיפות ורווחי השיניים ומשפר את היגיינת הפה בנוסף לשיפור הביטחון העצמי

שתלים

תחליף מלאכותי לשיניים ופתרון לשיקום פה אסתטי שלא באמצעות תותבות

כתרים

פתרון מלאכותי לשיקום השן לאחר נזק קשה או לצורך שיקום על שתלים. כיום יש סוגי כתרים שונים" חרסינה, זירקוניה, זירקוניה מנוליטי ו EMAX

אסתטיקה

ציפויי שיניים, השלמת כותרת ויישור שיניים בלתי נראה - הם הפתרונות לאסתטיקה דנטלית במראה השיניים הקדמיות.

שרית אברג'ל

מרפאת שיניים פתח תקווה

רוצה להודות על הטיפול המעולה אותו קיבלתי במרפאתכם בפתח תקווה. נשברה לי שן באמצע היום, קיבלה אותי שולי מנהלת המרפאה ללא תיאום מראש הרגיעה אותי ונתנה לי להבין כי אני בידיים טובות. על אף החשש הגדול מרופא שיניים טיפלה בי ד”ר גל בעדינות ובסבלנות. השהות במרפאה היפה היה נעים וטוב ועל כך תודה הן לשולי והן לד״ר גל הנהדרות.

עידן פאניאן

מרפאת שיניים אשדוד

הייתי מטופל בסניף אשדוד ורציתי להוקיר תודה רבה מכל הלב לד"ר ג'ודית שנתנה לי שירות אדיב ומקצועי והובילה אותי משיניים עקומות לשיניים ישרות ואסתטיות. ובסכותה אני קם כל בוקר בהרגשה מדהימה ומסופק בטירוף. תודה.

ליאת כהן

מרפאת שיניים פתח תקווה

הגעתי למרפאת שיניים בפתח תקווה, מתוסכלת ממצבי וחוששת מהבאות… שם קיבל אותי ד"ר בוחניק בחיוך מאיר ובסבלנות. תוך מספר דקות הוא פתר לי את הבעיה שהציקה לי כ"כ והחזיר לי את החיוך לפנים – פשוטו כמשמעו ? תודה לצוות הנפלא ולד"ר בוחניק על הטיפול.

רחל קטורזה‎

מרפאת שיניים ד״ר בוחניק

ברצוני להודות לצוות המרפאה של מרפאת שיניים ד"ר בוכניק על השרות המעולה החל מפנינה כהן על ההסבר על הטיפול שיטות הרגעה זה בהחלט עזר ד"ר סימון המדהים על הטיפול שגרם לי לחייך ובחלט העלה לי את הביטחון העצמי ראוי לציין כי נורא חששתי מרופא שיניים שנמנעתי מלהגיע לטיפולים בגלל הפחד. בזכות הצוות המדהים עברתי את הטיפולים ללא פחד ממליצה בחום על המרפאה הזו.

מרפאות שיניים ד״ר עמוס בוחניק לוגו
שנות פעילות
0
מרפאות
0
רופאים ושינניות
0
עובדי המרפאות
0

סיפור הקמת רשת שיניים

כדי לעזור לכם לעשות את ההחלטה הנכונה. רשת "שיניים" הוקמה בשנת 1984 על ידי האחים ד"ר עמוס בוחניק ואורי בוחניק, מתוך מטרה לשנות את מדיניות המעבר בין מרפאה למרפאה בהתאם לטיפול, ולהביא את בשורת כל הטיפולים תחת קורת גג אחת. וכך, בזה אחר זה נפתחו מרפאות והצטרפו סניפים נוספים לרשת וכיום היא מונה 25 סניפים בפריסה ארצית – אילת, אשדוד, אשקלון, באר שבע, בני ברק, בת ים, דימונה, חדרה, חיפה, יבנה, ירושלים מרכז, ירושלים תלפיות, מודיעין, מעלה אדומים, נהריה, נתניה, נתיבות, פתח תקווה, צפת, שהם, ראשון לציון, רעננה, קרית גת, תע"ש ותל אביב. בכל אחת מהמרפאות יש בין 2-6 חדרי טיפולים ומועסקים בה רופאים מכל תחומי רפואת השיניים לצד רופאים מומחים בכירורגיה והשתלות, יישור שיניים, טיפולי שורש, פריו (טיפולי חניכיים) ועוד. כל הרופאים בעלי רישיון משרד הבריאות ודיפלומות שונות מחזיקים בביטוח אחריות מקצועית, מתעדכנים כל הזמן בהתפתחויות האחרונות בענף רפואת השיניים ועוברים כנסים והשתלמויות מקצועיות. כל סוגי טיפולי השיניים מוענקים בכל אחת ממרפאות הרשת – טיפולים משמרים (כגון סתימות, עקירות וטיפולי שורש), שיקום הפה (כגון מבנים, כתרי חרסינה, כתרי זירקוניה למיניט ועוד ותותבות), כירורגיה והשתלות דנטאליות, טיפולי שיננית הכוללים הסרת אבנית והדרכה בהיגיינה אוראלית, יישור שיניים מכל הסוגים, וטיפולי אסתטיקה דנטאלית.

למעלה מ- 40 שנה אנו כאן כדי להעניק לכם שירות ולדאוג שתצאו מהמרפאה עם חיוך גדול.

בהסדר עם כל חברות הביטוח

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

ניתן ליצור קשר גם בטלפון | וואטסאפ

מה מיוחד ברשת שיניים?

קשה לבחור רופא שיניים. אף אחד לא הולך לרופא שיניים מתוך הנאה, והעובדה כי אתה שוכב, חסר אונים, על הכיסא והרופא בו בחרת אמון על הטיפול באופן מוחלט, הופכת את ההחלטה אף לקשה יותר. מעבר לכך, טיפולי שיניים הינם טיפולים כואבים בדרך כלל וכרוכים בהוצאה כספית לא מבוטלת. אז איך בוחרים? איך יודעים שהרופא בו בחרנו יטפל בנו כמו שצריך, ימנע מאתנו כאב וזמן מיותר ויגבה תשלום רק על מה שצריך באמת? לא פשוט…

מהו היתרון של מרפאות הרשת על פני מרפאה קטנה?

היתרון הבולט ואחת מאבני הדרך של הרשת, הוא מתן כל שירותי רפואת השיניים תחת קורת גג אחת/ אומר ד"ר עמוס בוחניק, "לפני שהוקמה הרשת, מטופל שהיה מגיע לרופא השיניים הופנה על ידו לא פעם, לרופאי שיניים אחרים בהתאם לטיפול לו הוא נזקק. מאחר וזה היה המצב באותן שנים, יצרנו פתרון המקל על המטופל, חוסך ממנו את ההתרוצצות ומעניק לו שירות מלא. וכך, הוקמו והתבססו המרפאות שלנו כמרפאות 'all in one', אליהן הצטרפו מרפאות נוספות המאפשרות למטופל לקבל את כל שירותי רפואת השיניים תחת קורת גג אחת".

משפחתית וטיפול מסור וצמוד

לכל מרפאה יש מנהל רפואי האחראי על כל ההיבטים הרפואיים והמקצועיים של המרפאה ושל כלל הרופאים בה. צוות המרפאה כולל סייעת מיומנת ומקצועית לכל רופא, מנהלת סניף האחראית על הצד האדמיניסטרטיבי, כח האדם ושירות לקוחות. וכן, צוות קבלה ומשרד שנותן מענה לקביעת תורים, גביית תשלומים וטיפול בכל בקשה של הלקוחות. גם מבחינת חידושים טכנולוגיים לא נשארת הרשת מאחור והיא צועדת עם התפתחות הטכנולוגיה ומשתמשת בחומרים חדשים ומתקדמים ומכשור חדש שיוצא לשוק נכנס בהדרגתיות לסניפים השונים. מדיניות הרשת מאפשרת לרופאים לבחור את סוג החומרים בהם הם רוצים להשתמש ולא משפיעה על החלטתם המקצועית, למרות שלעיתים קיימים הבדלים מהותיים בעלויות
רשת המרפאות התקשרה עם אחת המעבדות הגדולות בישראל, המספקת להן את כל שירותי טכנאות השיניים.

מאמרים נבחרים

כיצד מתבצע טיפול יישור שיניים?

טיפול יישור שיניים, גם הידוע כאורתודונטיה, הוא אחד מהטיפולים הדנטליים הנפוצים והחשובים ביותר. מטרתו העיקרית היא לתקן עיוותים בסידור ובתנועה של השיניים, על מנת להשיג חיוך יפה, נשיכה מאוזנת ובריאות אורלית כוללת. נתונים מראים שכ-50% מהאוכלוסייה הבוגרת זקוקה לטיפול יישור שיניים, והביקוש לשירותים אלה רק עולה עם השנים. תהליך יישור השיניים מתחיל בהערכה מקיפה ע"י רופא אורתודונט מומחה, שבודק את מצב השיניים, הלסתות והפנים. על בסיס זה מוצב תכנון טיפול מותאם אישית, הכולל את שיטת

קרא עוד »

 האם יין לבן או אדום מכתימים את השיניים?

כולנו רוצים חיוך לבן, בוהק ובריא. זה מעלה את הביטחון העצמי, משדר בריאות, ואין כמו חיוך יפה להאיר פנים. אבל עבור חובבי יין, החתירה לחיוך המושלם יכולה להיות מאתגרת. כולנו שמענו שיין, במיוחד יין אדום, גורם לכתמים בשיניים. האם זה אומר שעלינו לוותר על המשקה האהוב כדי לשמור על שיניים לבנות? במדריך זה, נצלול עמוק לעולם של יין וכתמים ונבין מה באמת קורה לשן שלנו כשאנחנו לוגמים קברנה סוביניון או כוס שרדונה צוננת. להבין כיצד

קרא עוד »

האם איחור בבקיעת שיניים אצל תינוקות צריך לעורר דאגה?

בקיעת השיניים היא אחד מהתהליכים החשובים והמשמעותיים בהתפתחות התינוק. החל מהחודשים הראשונים לחייו, התינוק עובר תהליך הדרגתי של צמיחה והבקעה של שיניים חלב, שישמשו אותו בהאכלה, לעיסה ודיבור בשנותיו הראשונות. תהליך זה הוא חלק בלתי נפרד מההתפתחות הכללית של התינוק – מוטורית, קוגניטיבית וחברתית-רגשית. למרות שבקיעת השיניים נחשבת לתהליך טבעי, לא פעם הורים מודאגים לנוכח עיכובים או שינויים בדפוס הבקיעה הצפוי. השאלה "האם איחור בבקיעת שיניים אצל תינוקות צריך לעורר דאגה?" היא שכיחה בקרב הורים

קרא עוד »

 מתי רצוי לקחת את הילד לראשונה לרופא השיניים?

ההורים יודעים עד כמה השיניים של ילדיהם חשובות לבריאותם ולהתפתחותם התקינה. אך מתי הזמן המיטבי להביא את הילד לביקור הראשון אצל רופא השיניים? שאלה זו מטרידה רבים, שכן הטיפול בשיניים של הילד במהלך השנים הראשונות לחייו הוא קריטי להבטחת בריאות השיניים והחניכיים שלו לטווח הארוך. בפוסט זה, נבחן את הגורמים המרכזיים בקביעת הזמן המתאים לביקור הראשון אצל רופא השיניים. נלמד על התפתחות השיניים בגיל הינקות והפעוטות, נדון בחשיבות הביקור הראשוני ובמה שניתן לצפות ממנו, ונספק

קרא עוד »

האם זה נכון שבקבוק או הנקה בלילה מזיקים לשיניים?

אחת השאלות הנפוצות ביותר שמעסיקות הורים לתינוקות ופעוטות היא האם מתן בקבוק או הנקה במהלך הלילה עלולים להזיק לשיניים המתפתחות של הקטנטנים. חששות אלו מוצדקים לחלוטין, שכן תופעה המכונה "עששת הבקבוק" מהווה סיכון אמיתי לבריאות הפה של ילדים. עששת הבקבוק יכולה לגרום לכאבים, זיהומים, ואף אובדן מוקדם של שיניים – מה שמשפיע לא רק על רווחתו של הילד בהווה, אלא גם עלולה להיות לכך השלכות על התפתחות הדיבור, התזונה והביטחון העצמי שלו בעתיד. מהי עששת

קרא עוד »

מהי גרידת חניכיים/הקצעת שורשים?

בריאות החניכיים שלנו אינה רק עניין של חיוך יפה, אלא מרכיב חשוב בבריאות הכללית של הגוף! מחלות חניכיים נגרמות מהצטברות חיידקים ורובד חיידקי (פלאק), וללא טיפול הן עלולות להוביל לנסיגת חניכיים, ריח רע מהפה, אובדן שיניים, ואף להשפיע לרעה על מחלות כמו סוכרת ומחלות לב. במאמר זה נסקור לעומק את מחלות החניכיים, נפרט כיצד גרידת חניכיים (הקצעת שורשים) יכולה לטפל בבעיה ולמנוע סיבוכים, ונדגיש את החשיבות של הקפדה על היגיינת הפה המעולה למניעת מחלות חניכיים

קרא עוד »

 כיצד להתמודד עם חרדה מרופא השיניים?

פחד מרופא השיניים הוא תופעה נפוצה להפליא. עבור אנשים רבים, הביקור אצל רופא השיניים הופך למקור למתח, דאגה, ובמקרים חמורים אף עלול להוביל לדחייה מוחלטת של טיפולים חיוניים. השלכות שליליות אלו פוגעות באופן ישיר בבריאות הפה, שבתורה משפיעה על איכות החיים הכללית שלנו. המדריך הזה נועד לספק לכם כלים מוחשיים, מדעיים וישימים שיעזרו לכם לצמצם משמעותית את החרדה, לטפל בבריאות הפה שלכם בביטחון, ואף לפתח חוויה חיובית בהקשר של רופא השיניים. הבנת הפחד הגדרת דנטופוביה

קרא עוד »

שיני בשר

כשמתייחסים לשיני בשר, מתכוונים לשיניים הקבועות שלנו, המלוות אותנו לאורך רוב חיינו הבוגרים. בניגוד לשיני החלב הנושרות בילדות, שיני הבשר אמורות להחזיק מעמד שנים רבות ולשמור על תפקוד פה תקין, אכילה נוחה ודיבור. בנוסף, בריאות השיניים הקבועות שלנו קשורה באופן הדוק לבריאות הכללית של הגוף ולדימוי העצמי שלנו. במאמר זה, נכיר מקרוב את עולם שיני הבשר. נבין את מבנה השן, כיצד שיניים אלו מתפתחות, מהן הבעיות הנפוצות שיכולות לפגוע בהן ואיך לשמור עליהן חזקות, בריאות

קרא עוד »

 איך נוצר ריח רע מהפה? 

ריח רע מהפה, או בשמו הרפואי הליטוזיס, הוא מצב נפוץ ביותר המשפיע על איכות חיינו. לכולנו יצא לחוות ריח פה לא נעים באופן זמני, אך אצל אנשים רבים מדובר בבעיה כרונית הגורמת למבוכה ולחוסר ביטחון. במדריך זה נסקור לעומק את הגורמים השונים לריח רע מהפה ונציג את הדרכים האפקטיביות ביותר למניעה וטיפול. גורמים שכיחים לריח רע מהפה  היגיינת פה לקויה   הגורם מספר אחת: רוב המקרים של ריח פה לא נעים נובעים מהיגיינת פה לא מספקת.

קרא עוד »
WhatsApp

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

דילוג לתוכן