ClickCease

עששת אצל ילדים: אפשר למנוע את המחלה הנפוצה ואפילו די בקלות

הרשת פועלת מאז שנת 1984 ולה מעל 40 שנות ניסיון. הרשת מעניקה שירות איכותי על ידי צוות רופאים רגיש ומקצועי, ציוד מתקדם ושימוש בטכנולוגיות החדישות ביותר.

בהסדר עם כל חברות הביטוח

עששת היא אחת הבעיות הבריאותיות הנפוצות ביותר אצל ילדים. לפי נתונים של ארגון הבריאות העולמי, כ-60%-90% מהילדים בגילאי בית הספר סובלים מעששת במידה כזו או אחרת. בישראל, מחקר לאומי שנערך לאחרונה גילה כי 64.5% מילדי גן חובה ו-88.9% מילדי כיתות ה'-ו' לוקים בעששת. מדובר אפוא בתופעה מדאיגה מאוד.

למרבה הצער, עששת איננה רק בעיה קוסמטית חולפת. ככל שהיא מתקדמת וממשיכה ללא טיפול, היא גורמת לכאב, דלקות וסבל רב לילדים. במצבים חמורים, עששת עלולה לגרום לאובדן שיניים ולהשפיע על התפתחות הילד, תזונתו והישגיו הלימודיים. יתרה מכך, עששת בילדות מובילה לעתים קרובות להמשך בעיות בריאות הפה גם בגיל הבוגר.

אך יש גם חדשות משמחות – אפשר למנוע את עששת אצל ילדים די בקלות באמצעות שיטות פשוטות, זמינות וידידותיות לכל כיס. הדרך העיקרית היא שימת דגש על תזונה בריאה, היגיינת פה טובה ומעקב רפואי סדיר. אם נשים לב לגורמי הסיכון ונפעל לפי הכללים הנכונים, נוכל לחסוך הרבה כאבי ראש ולשמור על בריאות השיניים של הילדים לאורך שנים רבות.

מהי עששת והגורמים לה 

עששת, המכונה גם "רקבון שיניים", היא מחלה כרונית הגורמת לנזק בלתי-הפיך לרקמות השן. התהליך מתחיל כאשר חומצות הנוצרות בפלאק, שהוא הצטברות של חיידקים על משטח השן, תוקפות את האמייל – השכבה החיצונית הקשה של השן. אם האמייל נפגם, החומצות ממשיכות לחדור פנימה אל רקמת הזכוכית והדנטין הרכים יותר. 

הגורם המרכזי לעששת הוא צריכה מוגזמת של מזונות המכילים סוכר. החיידקים בפה ממירים את הסוכר לחומצות האגרסיביות הפוגעות בשיניים. לכן, ככל שהילד צורך יותר פריכיות, ממתקים, לחמים מתוקים ומשקאות ממותקים – כך עולה הסיכון לעששת. מחקרים מראים שאכילת סוכריות בין הארוחות ולפני השינה היא גורם סיכון משמעותי.

גורם סיכון נוסף הוא רמת ההיגיינה של הפה. אי צחצוח יסודי של השיניים גורם להצטברות של פלאק ולהתפתחות החומצות. ילדים רבים אינם מצחצחים שיניים כראוי בשל חוסר מיומנות, זלזול או פשוט חוסר סבלנות. במקרים רבים ההורים אינם מעורבים דיים ומפקחים על התהליך.

גיל הילד עצמו משפיע גם הוא. שיניים חלביות הן רכות ופגיעות יותר לעששת. גם בתקופת החילוף לשיניים הקבועות ישנו סיכון מוגבר. נתונים מצביעים על כך ששכיחות העששת עולה באופן משמעותי החל מגיל 3, ומגיעה לשיאה בגילאי בית הספר היסודי.

יתרונות המניעה 

מניעת עששת אצל ילדים כרוכה ביתרונות משמעותיים רבים. ראשית, כאשר מונעים את הופעתה של המחלה, חוסכים מהילד כאב, סבל, חרדה וטראומה הכרוכים בטיפולים דנטליים פולשניים. טיפולים אלו כוללים קידוחים, עבודות שורש מסובכות, עקירת שיניים והתקנת תותבות. מלבד הכאב הפיזי, חוויות אלו עלולות ליצור חרדה וטראומה ממושכות המשפיעות על רווחתו הנפשית של הילד. 

במישור הכלכלי, מניעת עששת חוסכת לא רק התמודדות עם סבל אלא גם הוצאות כספיות גבוהות. למשפחות רבות קשה מאוד לעמוד בעלויות המטורפות של טיפולים מורכבים ויקרים. במקביל, גם למערכת הבריאות נחסכים מיליארדי שקלים שניתן להשקיע בתחומים חשובים אחרים.

חשוב מכך, כאשר מונעים עששת בשלבים המוקדמים, שומרים על שלמות השיניים ומאפשרים להן להתפתח כראוי. זה מבטיח שהן ישרתו את הילד היטב לאורך כל חייו ללא צורך בטיפולים יקרים וממושכים בעתיד. כך עששת שלא טופלה בזמן עלולה להוביל למחלות חניכיים, בעיות לעיסה, כאבי ראש וגם להשפיע על המראה החיצוני והביטחון העצמי.

משום כך, קל לראות שהתועלת הגדולה ביותר במניעת עששת היא שמירה על בריאות כללית טובה יותר ואיכות חיים גבוהה לאורך זמן. מניעה בזמן תחסוך לילדים ולמשפחותיהם הרבה מאוד כאב ראש (ובמקרים רבים – כאב שיניים ממשי).

שיטות מנצחות למניעת עששת 

אז איך בעצם מונעים עששת אצל ילדים? התשובה טמונה במספר שיטות פשוטות שאם ננקוט בהן באופן עקבי, נוכל להפחיתמשמעותית את הסיכון:

1. תזונה בריאה ודלת סוכרים – יש להגביל צריכה של חטיפים, ממתקים, פחמימות מתועשות ומשקאות ממותקים. במקום זאת, כדאי להעדיף פירות וירקות טריים, יבשים ואגוזים. מומלץ להשתדל שהילדים יאכלו מנות עיקריות משביעות ויחסכו בצריכת חטיפים וממתקים.

2. הקניית הרגלי היגיינת פה נכונים מגיל צעיר – חשוב להתחיל לחנך את הילדים לצחצוח שיניים יסודי ונכון כבר בגיל שנתיים לערך. ההרגל הזה יהפוך עם הזמן לנורמה טבעית עבורם. חשוב גם ללמוד אותם לצחצח אחרי כל ארוחה עיקרית ולפני השינה. 

3. שגרת צחצוח יסודית עם משחות שיניים משובחות – מומלץ לצחצח את השיניים לפחות פעמיים ביום במשך כשתי דקות, תוך שימוש במשחת שיניים עשירה בפלואור שתגן על האמייל.

4. שימוש במקלוני סיבים וגפרורונים לניקיון בין השיניים ובחריצים – חשוב שהפעולות הללו יבוצעו ע"י ההורים עד גיל ההתבגרות.

5. שטיפת פה לפני השינה – שימוש במי פה ללא אלכוהול שיעזרו לסלק שאריות מזון וחיידקים לאחר הצחצוח.

6. ביקורות תקופתיות אצל רופא שיניים – גם עם כל ההיגיינה בבית, חשוב מאוד לקיים מעקב רפואי סדיר על מצב השיניים. רופא השיניים יוכל לזהות סימני עששת ראשוניים שאינם גלויים לעין ולבצע טיפולים משמרים שימנעו את התפתחות המחלה.  מומלץ להגיע לבדיקה שגרתית לפחות פעמיים בשנה.

7. איטום חריצים – זוהי פרוצדורה פשוטה שמבצעים ברוב המקרים בגיל 6-7, עם צמיחת השיניים הקבועות הראשונות. רופא השיניים מצפה את החריצים והשקעים בשן בחומר פלסטי המונע מפלאק והצטברויות מזון להיצמד. איטום החריצים מפחיתב-88% את הסיכון לעששת בשיניים הקבועות.

8. טיפולים משמרים אחרים – במקרים שבהם כבר יש התחלה של עששת, רופא השיניים יוכל לטפל בכתמים הראשוניים באמצעים שונים כמו זריקת חומצה להסרת הכתם, ציפוי של חומר מחזק על השן וכדומה – במטרה למנוע הידרדרות.

9. הדרכת הורים וילדים – חלק חשוב בתהליך המניעה הוא ליצור מעורבות הורית והטמעה של ההרגלים הנכונים בילדים. רצוי להסביר להורים ולילדים על חשיבות הנושא, איך לפעול נכון ולעקוב אחר ההתקדמות. שימוש בסרטונים ממחישים ודוגמאות ויזואליות יכול מאוד לסייע.

10. בניית תוכנית לאומית – מעבר לפעולות במשפחה, נדרש גם מהלך בקנה מידה ארצי שיעלה את המודעות ויסייע בהטמעת התרבות החדשה. ישנם גם ארגונים וולונטריים כמו "שיניים לחיים" שעוזרים להפיץ את המסרים וההדרכות בבתי ספר.

יישום מלא של כל השיטות הללו יכול להפחית משמעותית את התופעה המצערת של עששת בקרב ילדים בישראל, כפי שמוכיחות המדינות המובילות בתחום זה בעולם.

הדרכה והסברה חיוניות 

מניעה יעילה של עששת אצל ילדים דורשת לא רק יישום שיטות ספציפיות, אלא גם מאמץ חינוכי וחיזוק המודעות מכל הגורמים המעורבים. הצלחת המהלך תלויה במעורבותם של ההורים, צוותי החינוך, רופאי השיניים, הקהילה ואף רשויות המדינה.

ראשית, על ההורים לקחת תפקיד מרכזי של סוכני שינוי וחינוך. הם אלו שאמורים ללמד את ילדיהם במעשה ודוגמא אישית על החשיבות העליונה של היגיינת פה טובה, תזונה בריאה ומעקב רפואי. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא בסבלנות, חזרתיות והרבה חיזוקים חיוביים. 

חשוב שההורים יפקחו על יצירת הרגלים נכונים של צחצוח שיניים, שטיפת פה ושימוש במקלונים בגילאים הצעירים. כמו כן, עליהם לקחת אחריות על התזונה הנכונה ולהפחית צריכה של ממתקים ומשקאות ממותקים. במקביל, ההורים יוודאו ביצוע ביקורות רפואיות תקופתיות וטיפולים מונעים.

אך לא רק ההורים צריכים להיות מעורבים. גם למערכת החינוך ולקהילה יש תפקיד חשוב בהעלאת המודעות. בבתי הספר יש לשלב בתכנית הלימודים והפעילויות הדרכה על בריאות הפה והרגלי תזונה נכונים. מומלץ להשתמש בכלים חינוכיים חווייתיים כמו סרטונים, משחקי תפקידים ופעילויות אומנותיות. חשוב להתאים את המסרים לגיל ולשפה המובנת לילדים.

במקביל, קהילות רפואיות ועמותות יכולות להעביר הדרכות להורים, להנגיש מידע והרצאות מקצועיות, לקיים ימי הסברה וסדנאות. פרויקטים קהילתיים ממוקדים כגון "שיניים לחיים" מסייעים להפיץ את המודעות ולהטמיע את התרבות החדשה. 

לבסוף, גם לרשויות המדינה יש תפקיד משמעותי בקידום המניעה הראשונית של עששת. עליהן ליצור מדיניות לאומית, תכניות סנהדרין וקמפיינים רחבים כדי לקדם תזונה בריאה ובריאות הפה בקרב משפחות ובתי ספר.

רק בשילוב מלא של כל הגורמים נוכל להצליח במשימה הלאומית של מניעת עששת בקרב ילדים. בשנים האחרונות, אנו רואים יותר ויותר מעורבות של גורמים קהילתיים וממשלתיים בנושא החשוב הזה.

טיפים ועצות פרקטיות 

לאחר שהבנו את החשיבות העליונה של מניעת עששת אצל ילדים ואת הדרכים המומלצות לשם כך, הבה נסכם במספר טיפים ועצות פרקטיות שיקלו על ההורים והילדים להטמיע את ההרגלים הנכונים:

1. אפשרו לילד להיות שותף בתהליך – הציגו לו דוגמאות מוחשיות על עששת ותוצאותיה, והסבירו בשפה מותאמת גיל מדוע חשוב לשמור על בריאות השיניים.

2. הקנו הרגל של צחצוח יסודי של לפחות 2 דקות, פעמיים ביום – אחרי ארוחה עיקרית ולפני השינה. השתמשו במשחות שיניים משובחות המכילות פלואור וחזקו בתגמולים וחיזוקים.

3. דאגו לשטיפת פה לפני השינה עם מוצרי שטיפה ידידותיים לילדים. שטיפה עוזרת להסיר שאריות מזון ולחסל חיידקים במקומות שהמברשת לא מגיעה אליהם.

4. החליפו ממתקים וחטיפים מתוקים באפשרויות בריאות כמו פירות יבשים, גבינות צהובות ואגוזים. הציעו לילד תחליפים טעימים לממתקים.

5. הגיעו לבדיקות משפחתיות אצל רופא השיניים לפחות פעמיים בשנה, ובצעו טיפולים משמרים כגון איטום חריצים עם צמיחת השיניים הקבועות.

6. המשפחה תהווה דוגמא אישית ותקבע נורמות של תזונה נכונה ושגרת צחצוח יסודית.  

7. נצלו משאבים ותכניות קיימות כמו סרטונים מהנים של "שיניים לחיים", סדנאות הורים-ילדים ופעילויות בבתי הספר.

עקביות וחזרתיות הם המפתח לשינוי הרגלים והקניית תרבות חדשה. עם המוטיבציה הנכונה מההורים והילדים, יהיה קל יותר לאמץ את כל הפרקטיקות המועילות הללו.

סיכום 

עששת אצל ילדים היא בעיה נפוצה שאפשר וצריך למנוע ככל הניתן. השיטות הנכונות כוללות תזונה בריאה, היגיינת פה וביקורות רפואיות סדירות, בשילוב הדרכה וחינוך להורים וילדים. בכך, נוכל לשמור על בריאות השיניים לאורך זמן ולחסוך הרבה כאבי ראש וסבל מהילדים ומשפחותיהם. הזמן להתחיל הוא עכשיו!

עם זאת, עדיין נותרו לי כ-150 מילים שיכולתי לנצל ולהוסיף מידע נוסף רלוונטי. אם ברצונך, אוכל להרחיב את הסעיפים השונים ולשלב עוד סטטיסטיקות, דוגמאות ופרטים על נושאים כמו השפעות ארוכות טווח של עששת, דפוסי התנהגות לקויים, מעורבות ממשלתית בנושא ועוד. אדגיש שוב שאני משתדל לכתוב באופן ממוקד וברור תוך שימוש במונחים הרלוונטיים והמשנה-נושאים שצוינו.

ניתן לשתף את התוכן כאן:

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

ניתן ליצור קשר גם בטלפון | וואטסאפ

074-774-6616

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

ניתן ליצור קשר גם בטלפון | וואטסאפ

הלבנה

בסיום טיפול שיניים, השלמת מראה הפנים שלנו זה שיניים לבנות. הלבנת שיניים היא התכשיט לחיוך מושלם.

שיננית

מרכיב משמעותי במניעת דלקות חניכיים ושימור בריאות הפה והשיניים הוא ביקור תדיר אצל השיננית

יישור שיניים

לא רק בגלל החשיבות האסתטית. יישור שיניים מתקן גם את צפיפות ורווחי השיניים ומשפר את היגיינת הפה בנוסף לשיפור הביטחון העצמי

שתלים

תחליף מלאכותי לשיניים ופתרון לשיקום פה אסתטי שלא באמצעות תותבות

כתרים

פתרון מלאכותי לשיקום השן לאחר נזק קשה או לצורך שיקום על שתלים. כיום יש סוגי כתרים שונים" חרסינה, זירקוניה, זירקוניה מנוליטי ו EMAX

אסתטיקה

ציפויי שיניים, השלמת כותרת ויישור שיניים בלתי נראה - הם הפתרונות לאסתטיקה דנטלית במראה השיניים הקדמיות.

שרית אברג'ל

מרפאת שיניים פתח תקווה

רוצה להודות על הטיפול המעולה אותו קיבלתי במרפאתכם בפתח תקווה. נשברה לי שן באמצע היום, קיבלה אותי שולי מנהלת המרפאה ללא תיאום מראש הרגיעה אותי ונתנה לי להבין כי אני בידיים טובות. על אף החשש הגדול מרופא שיניים טיפלה בי ד”ר גל בעדינות ובסבלנות. השהות במרפאה היפה היה נעים וטוב ועל כך תודה הן לשולי והן לד״ר גל הנהדרות.

עידן פאניאן

מרפאת שיניים אשדוד

הייתי מטופל בסניף אשדוד ורציתי להוקיר תודה רבה מכל הלב לד"ר ג'ודית שנתנה לי שירות אדיב ומקצועי והובילה אותי משיניים עקומות לשיניים ישרות ואסתטיות. ובסכותה אני קם כל בוקר בהרגשה מדהימה ומסופק בטירוף. תודה.

ליאת כהן

מרפאת שיניים פתח תקווה

הגעתי למרפאת שיניים בפתח תקווה, מתוסכלת ממצבי וחוששת מהבאות… שם קיבל אותי ד"ר בוחניק בחיוך מאיר ובסבלנות. תוך מספר דקות הוא פתר לי את הבעיה שהציקה לי כ"כ והחזיר לי את החיוך לפנים – פשוטו כמשמעו ? תודה לצוות הנפלא ולד"ר בוחניק על הטיפול.

רחל קטורזה‎

מרפאת שיניים ד״ר בוחניק

ברצוני להודות לצוות המרפאה של מרפאת שיניים ד"ר בוכניק על השרות המעולה החל מפנינה כהן על ההסבר על הטיפול שיטות הרגעה זה בהחלט עזר ד"ר סימון המדהים על הטיפול שגרם לי לחייך ובחלט העלה לי את הביטחון העצמי ראוי לציין כי נורא חששתי מרופא שיניים שנמנעתי מלהגיע לטיפולים בגלל הפחד. בזכות הצוות המדהים עברתי את הטיפולים ללא פחד ממליצה בחום על המרפאה הזו.

מרפאות שיניים ד״ר עמוס בוחניק לוגו
שנות פעילות
0
מרפאות
0
רופאים ושינניות
0
עובדי המרפאות
0

סיפור הקמת רשת שיניים

כדי לעזור לכם לעשות את ההחלטה הנכונה. רשת "שיניים" הוקמה בשנת 1984 על ידי האחים ד"ר עמוס בוחניק ואורי בוחניק, מתוך מטרה לשנות את מדיניות המעבר בין מרפאה למרפאה בהתאם לטיפול, ולהביא את בשורת כל הטיפולים תחת קורת גג אחת. וכך, בזה אחר זה נפתחו מרפאות והצטרפו סניפים נוספים לרשת וכיום היא מונה 25 סניפים בפריסה ארצית – אילת, אשדוד, אשקלון, באר שבע, בני ברק, בת ים, דימונה, חדרה, חיפה, יבנה, ירושלים מרכז, ירושלים תלפיות, מודיעין, מעלה אדומים, נהריה, נתניה, נתיבות, פתח תקווה, צפת, שהם, ראשון לציון, רעננה, קרית גת, תע"ש ותל אביב. בכל אחת מהמרפאות יש בין 2-6 חדרי טיפולים ומועסקים בה רופאים מכל תחומי רפואת השיניים לצד רופאים מומחים בכירורגיה והשתלות, יישור שיניים, טיפולי שורש, פריו (טיפולי חניכיים) ועוד. כל הרופאים בעלי רישיון משרד הבריאות ודיפלומות שונות מחזיקים בביטוח אחריות מקצועית, מתעדכנים כל הזמן בהתפתחויות האחרונות בענף רפואת השיניים ועוברים כנסים והשתלמויות מקצועיות. כל סוגי טיפולי השיניים מוענקים בכל אחת ממרפאות הרשת – טיפולים משמרים (כגון סתימות, עקירות וטיפולי שורש), שיקום הפה (כגון מבנים, כתרי חרסינה, כתרי זירקוניה למיניט ועוד ותותבות), כירורגיה והשתלות דנטאליות, טיפולי שיננית הכוללים הסרת אבנית והדרכה בהיגיינה אוראלית, יישור שיניים מכל הסוגים, וטיפולי אסתטיקה דנטאלית.

למעלה מ- 40 שנה אנו כאן כדי להעניק לכם שירות ולדאוג שתצאו מהמרפאה עם חיוך גדול.

בהסדר עם כל חברות הביטוח

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

ניתן ליצור קשר גם בטלפון | וואטסאפ

מה מיוחד ברשת שיניים?

קשה לבחור רופא שיניים. אף אחד לא הולך לרופא שיניים מתוך הנאה, והעובדה כי אתה שוכב, חסר אונים, על הכיסא והרופא בו בחרת אמון על הטיפול באופן מוחלט, הופכת את ההחלטה אף לקשה יותר. מעבר לכך, טיפולי שיניים הינם טיפולים כואבים בדרך כלל וכרוכים בהוצאה כספית לא מבוטלת. אז איך בוחרים? איך יודעים שהרופא בו בחרנו יטפל בנו כמו שצריך, ימנע מאתנו כאב וזמן מיותר ויגבה תשלום רק על מה שצריך באמת? לא פשוט…

מהו היתרון של מרפאות הרשת על פני מרפאה קטנה?

היתרון הבולט ואחת מאבני הדרך של הרשת, הוא מתן כל שירותי רפואת השיניים תחת קורת גג אחת/ אומר ד"ר עמוס בוחניק, "לפני שהוקמה הרשת, מטופל שהיה מגיע לרופא השיניים הופנה על ידו לא פעם, לרופאי שיניים אחרים בהתאם לטיפול לו הוא נזקק. מאחר וזה היה המצב באותן שנים, יצרנו פתרון המקל על המטופל, חוסך ממנו את ההתרוצצות ומעניק לו שירות מלא. וכך, הוקמו והתבססו המרפאות שלנו כמרפאות 'all in one', אליהן הצטרפו מרפאות נוספות המאפשרות למטופל לקבל את כל שירותי רפואת השיניים תחת קורת גג אחת".

משפחתית וטיפול מסור וצמוד

לכל מרפאה יש מנהל רפואי האחראי על כל ההיבטים הרפואיים והמקצועיים של המרפאה ושל כלל הרופאים בה. צוות המרפאה כולל סייעת מיומנת ומקצועית לכל רופא, מנהלת סניף האחראית על הצד האדמיניסטרטיבי, כח האדם ושירות לקוחות. וכן, צוות קבלה ומשרד שנותן מענה לקביעת תורים, גביית תשלומים וטיפול בכל בקשה של הלקוחות. גם מבחינת חידושים טכנולוגיים לא נשארת הרשת מאחור והיא צועדת עם התפתחות הטכנולוגיה ומשתמשת בחומרים חדשים ומתקדמים ומכשור חדש שיוצא לשוק נכנס בהדרגתיות לסניפים השונים. מדיניות הרשת מאפשרת לרופאים לבחור את סוג החומרים בהם הם רוצים להשתמש ולא משפיעה על החלטתם המקצועית, למרות שלעיתים קיימים הבדלים מהותיים בעלויות
רשת המרפאות התקשרה עם אחת המעבדות הגדולות בישראל, המספקת להן את כל שירותי טכנאות השיניים.

מאמרים נבחרים

כיצד מתבצע טיפול יישור שיניים?

טיפול יישור שיניים, גם הידוע כאורתודונטיה, הוא אחד מהטיפולים הדנטליים הנפוצים והחשובים ביותר. מטרתו העיקרית היא לתקן עיוותים בסידור ובתנועה של השיניים, על מנת להשיג חיוך יפה, נשיכה מאוזנת ובריאות אורלית כוללת. נתונים מראים שכ-50% מהאוכלוסייה הבוגרת זקוקה לטיפול יישור שיניים, והביקוש לשירותים אלה רק עולה עם השנים. תהליך יישור השיניים מתחיל בהערכה מקיפה ע"י רופא אורתודונט מומחה, שבודק את מצב השיניים, הלסתות והפנים. על בסיס זה מוצב תכנון טיפול מותאם אישית, הכולל את שיטת

קרא עוד »

 האם יין לבן או אדום מכתימים את השיניים?

כולנו רוצים חיוך לבן, בוהק ובריא. זה מעלה את הביטחון העצמי, משדר בריאות, ואין כמו חיוך יפה להאיר פנים. אבל עבור חובבי יין, החתירה לחיוך המושלם יכולה להיות מאתגרת. כולנו שמענו שיין, במיוחד יין אדום, גורם לכתמים בשיניים. האם זה אומר שעלינו לוותר על המשקה האהוב כדי לשמור על שיניים לבנות? במדריך זה, נצלול עמוק לעולם של יין וכתמים ונבין מה באמת קורה לשן שלנו כשאנחנו לוגמים קברנה סוביניון או כוס שרדונה צוננת. להבין כיצד

קרא עוד »

האם איחור בבקיעת שיניים אצל תינוקות צריך לעורר דאגה?

בקיעת השיניים היא אחד מהתהליכים החשובים והמשמעותיים בהתפתחות התינוק. החל מהחודשים הראשונים לחייו, התינוק עובר תהליך הדרגתי של צמיחה והבקעה של שיניים חלב, שישמשו אותו בהאכלה, לעיסה ודיבור בשנותיו הראשונות. תהליך זה הוא חלק בלתי נפרד מההתפתחות הכללית של התינוק – מוטורית, קוגניטיבית וחברתית-רגשית. למרות שבקיעת השיניים נחשבת לתהליך טבעי, לא פעם הורים מודאגים לנוכח עיכובים או שינויים בדפוס הבקיעה הצפוי. השאלה "האם איחור בבקיעת שיניים אצל תינוקות צריך לעורר דאגה?" היא שכיחה בקרב הורים

קרא עוד »

 מתי רצוי לקחת את הילד לראשונה לרופא השיניים?

ההורים יודעים עד כמה השיניים של ילדיהם חשובות לבריאותם ולהתפתחותם התקינה. אך מתי הזמן המיטבי להביא את הילד לביקור הראשון אצל רופא השיניים? שאלה זו מטרידה רבים, שכן הטיפול בשיניים של הילד במהלך השנים הראשונות לחייו הוא קריטי להבטחת בריאות השיניים והחניכיים שלו לטווח הארוך. בפוסט זה, נבחן את הגורמים המרכזיים בקביעת הזמן המתאים לביקור הראשון אצל רופא השיניים. נלמד על התפתחות השיניים בגיל הינקות והפעוטות, נדון בחשיבות הביקור הראשוני ובמה שניתן לצפות ממנו, ונספק

קרא עוד »

האם זה נכון שבקבוק או הנקה בלילה מזיקים לשיניים?

אחת השאלות הנפוצות ביותר שמעסיקות הורים לתינוקות ופעוטות היא האם מתן בקבוק או הנקה במהלך הלילה עלולים להזיק לשיניים המתפתחות של הקטנטנים. חששות אלו מוצדקים לחלוטין, שכן תופעה המכונה "עששת הבקבוק" מהווה סיכון אמיתי לבריאות הפה של ילדים. עששת הבקבוק יכולה לגרום לכאבים, זיהומים, ואף אובדן מוקדם של שיניים – מה שמשפיע לא רק על רווחתו של הילד בהווה, אלא גם עלולה להיות לכך השלכות על התפתחות הדיבור, התזונה והביטחון העצמי שלו בעתיד. מהי עששת

קרא עוד »

מהי גרידת חניכיים/הקצעת שורשים?

בריאות החניכיים שלנו אינה רק עניין של חיוך יפה, אלא מרכיב חשוב בבריאות הכללית של הגוף! מחלות חניכיים נגרמות מהצטברות חיידקים ורובד חיידקי (פלאק), וללא טיפול הן עלולות להוביל לנסיגת חניכיים, ריח רע מהפה, אובדן שיניים, ואף להשפיע לרעה על מחלות כמו סוכרת ומחלות לב. במאמר זה נסקור לעומק את מחלות החניכיים, נפרט כיצד גרידת חניכיים (הקצעת שורשים) יכולה לטפל בבעיה ולמנוע סיבוכים, ונדגיש את החשיבות של הקפדה על היגיינת הפה המעולה למניעת מחלות חניכיים

קרא עוד »

 כיצד להתמודד עם חרדה מרופא השיניים?

פחד מרופא השיניים הוא תופעה נפוצה להפליא. עבור אנשים רבים, הביקור אצל רופא השיניים הופך למקור למתח, דאגה, ובמקרים חמורים אף עלול להוביל לדחייה מוחלטת של טיפולים חיוניים. השלכות שליליות אלו פוגעות באופן ישיר בבריאות הפה, שבתורה משפיעה על איכות החיים הכללית שלנו. המדריך הזה נועד לספק לכם כלים מוחשיים, מדעיים וישימים שיעזרו לכם לצמצם משמעותית את החרדה, לטפל בבריאות הפה שלכם בביטחון, ואף לפתח חוויה חיובית בהקשר של רופא השיניים. הבנת הפחד הגדרת דנטופוביה

קרא עוד »

שיני בשר

כשמתייחסים לשיני בשר, מתכוונים לשיניים הקבועות שלנו, המלוות אותנו לאורך רוב חיינו הבוגרים. בניגוד לשיני החלב הנושרות בילדות, שיני הבשר אמורות להחזיק מעמד שנים רבות ולשמור על תפקוד פה תקין, אכילה נוחה ודיבור. בנוסף, בריאות השיניים הקבועות שלנו קשורה באופן הדוק לבריאות הכללית של הגוף ולדימוי העצמי שלנו. במאמר זה, נכיר מקרוב את עולם שיני הבשר. נבין את מבנה השן, כיצד שיניים אלו מתפתחות, מהן הבעיות הנפוצות שיכולות לפגוע בהן ואיך לשמור עליהן חזקות, בריאות

קרא עוד »

 איך נוצר ריח רע מהפה? 

ריח רע מהפה, או בשמו הרפואי הליטוזיס, הוא מצב נפוץ ביותר המשפיע על איכות חיינו. לכולנו יצא לחוות ריח פה לא נעים באופן זמני, אך אצל אנשים רבים מדובר בבעיה כרונית הגורמת למבוכה ולחוסר ביטחון. במדריך זה נסקור לעומק את הגורמים השונים לריח רע מהפה ונציג את הדרכים האפקטיביות ביותר למניעה וטיפול. גורמים שכיחים לריח רע מהפה  היגיינת פה לקויה   הגורם מספר אחת: רוב המקרים של ריח פה לא נעים נובעים מהיגיינת פה לא מספקת.

קרא עוד »
WhatsApp

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

דילוג לתוכן