ClickCease

הרמת סינוס: הנחיות ומידע על התהליך

הרשת פועלת מאז שנת 1984 ולה מעל 40 שנות ניסיון. הרשת מעניקה שירות איכותי על ידי צוות רופאים רגיש ומקצועי, ציוד מתקדם ושימוש בטכנולוגיות החדישות ביותר.

בהסדר עם כל חברות הביטוח

הרמת סינוס היא הליך כירורגי שנועד להגדיל את כמות העצם בלסת העליונה, ספציפית באזור שמעל השיניים הטוחנות והפרה-טוחנות. מטרת התהליך היא לאפשר השתלת שיניים באזור זה, גם כאשר יש חסר משמעותי של עצם לסת. הסיבה השכיחה לחסר עצם בלסת העליונה היא נסיגת עצם המתרחשת לאורך זמן לאחר אובדן שיניים, אך גם מחלות חניכיים, טראומה, או מומים מולדים עלולים לגרום למצב זה.

להרמת סינוס חשיבות רבה בתחום שיקום הפה והשתלות דנטליות. ללא מספיק עצם יציבה לתמוך בהן, השתלים עלולים להיכשל ולגרום לסיבוכים. הרמת סינוס מסייעת לבנות בסיס חזק להצבת שתלים דנטליים, ובכך מגדילה משמעותית את סיכויי ההצלחה שלהם לטווח ארוך.

מהי הרמת סינוס ולמה היא נחוצה?

תיאור אנטומי והקשר ללסת העליונה

הסינוסים המקסילריים הם חללים מלאי אוויר הנמצאים בתוך עצמות הלחי, משני צדי האף. רצפת הסינוס המקסילרי מהווה למעשה את חלקה העליון של הלסת העליונה באזור השיניים האחוריות. הקרבה האנטומית הזו היא הסיבה המרכזית לכך שחסר עצם בלסת העליונה יכול להשפיע על הצלחת השתלות שיניים.

סיבות לחסר עצם

  1. אובדן שיניים: לאחר עקירת שן או אובדן שן עקב חבלה או מחלה, עצם הלסת התומכת בשן מתחילה להיספג בהדרגה. ככל שעובר יותר זמן מאז אובדן השן, כך נסיגת העצם עלולה להיות משמעותית יותר.
  2. מחלות חניכיים: מחלות חניכיים חמורות (פריודונטיטיס) עלולות להוביל לפגיעה בעצם התומכת בשיניים, ובמקרים מתקדמים לגרום לאובדן שיניים ונזק נרחב לעצם הלסת.
  3. גורמים נוספים: טראומה לפנים, זיהומים, מומים מולדים, או מצבים רפואיים מסוימים עלולים אף הם לגרום לחסר עצם בלסת העליונה.

הצורך בהרמת סינוס

כאשר חסר עצם משמעותי באזור בו הרופא מתכנן להציב שתלים, עובי העצם לא יספק תמיכה מספקת להשתל. במצב זה, השתל עלול לחדור לחלל הסינוס ולגרום לזיהומים, דלקות כרוניות, ואפילו לכישלון השתל. הרמת סינוס מאפשרת לבנות מחדש את העצם החסרה, ליצור בסיס יציב להשתלות שיניים, ובכך להגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה של הטיפול.

יתרונות של הרמת סינוס

  1. מאפשרת השתלות דנטליות גם במקרים של חסר עצם משמעותי
  2. משפרת את תפקוד השתלים והיציבות שלהם לאורך זמן
  3. מונעת סיבוכים אפשריים הקשורים לחדירת שתל לחלל הסינוס
  4. תורמת למראה אסתטי יותר של הפנים על ידי שחזור גובה הלסת

סוגי ניתוחי הרמת סינוס 

קיימות שתי טכניקות עיקריות להרמת סינוס, כאשר הבחירה ביניהן נעשית על ידי רופא השיניים בהתאם למצבו הספציפי של המטופל:

הרמת סינוס סגורה

  • תיאור: טכניקה זו נחשבת לפחות פולשנית ומתבצעת כאשר החסר העצמי אינו חמור במיוחד. בניתוח סגור, הרופא מבצע קידוח קטן בעצם הלסת, דרכו הוא מפריד בעדינות את רירית הסינוס ודוחף אותה כלפי מעלה. לאחר מכן, מושתל חומר תחליף עצם לתוך החלל שנוצר מתחת לרירית המורמת.
  • יתרונות: הליך פחות מורכב, זמן ניתוח קצר יותר, התאוששות מהירה יותר באופן יחסי.
  • חסרונות: מוגבלת למקרים של חסר עצם קל עד בינוני. לא מאפשרת לרופא לראות ישירות את חלל הסינוס, מה שעלול להקשות במקרים מורכבים.
  • מתי מתאימה: כאשר יש צורך בהגבהת רצפת הסינוס בכמה מילימטרים בלבד, ויש מספיק עצם לתמיכה ראשונית של השתל. לעיתים, בטכניקה זו ניתן להשתיל את השתלים בו זמנית עם הרמת הסינוס.

הרמת סינוס פתוחה

  • תיאור: טכניקה פולשנית יותר המבוצעת במקרים של חסר עצם משמעותי. הרופא מבצע חתך בחניכיים על מנת לחשוף את העצם, ואז יוצר "חלון" צדדי בעצם הלסת. דרך פתח זה, מופרדת רירית הסינוס ומוגבהת כלפי מעלה, ולאחר מכן ממלאים את החלל שנוצר בתחליף עצם.
  • יתרונות: מאפשרת ראות ישירה של חלל הסינוס ומעקב אחר ההליך, מתאימה למקרים מורכבים ולחסר עצם נרחב יותר.
  • חסרונות פרוצדורה ניתוחית מורכבת יותר, זמן החלמה ארוך יותר באופן יחסי.
  • מתי מתאימה: כאשר נדרשת הגבהה משמעותית של רצפת הסינוס, ובהיעדר מספיק עצם לייצוב ראשוני של השתל.

השוואה בין שתי הטכניקות

ההחלטה על הטכניקה המתאימה ביותר מבוססת על מספר גורמים, כולל כמות העצם הזמינה, מיקום חסר העצם, והעדפותיו וניסיונו של רופא השיניים המטפל. באופן כללי, הרמת סינוס סגורה תהיה אפשרות עדיפה כאשר מצבו של המטופל מאפשר זאת, בשל הפשטות היחסית וההחלמה המהירה יותר.

הכנה להרמת סינוס 

הכנה קפדנית ויסודית היא המפתח להליך מוצלח של הרמת סינוס. ההכנות כוללות מספר היבטים חשובים:

בחירת רופא מומחה

הרמת סינוס, במיוחד הרמה פתוחה, היא הליך כירורגי מורכב. חשוב מאוד לבחור רופא שיניים מנוסה שיש לו התמחות או הכשרה ספציפית בביצוע ניתוחי הרמת סינוס. מומחים בעלי תחומי מומחיות כמו כירורגיית פה ולסת או רופאי שיניים עם התמחות בשיקום הפה הם בעלי הידע והניסיון הדרושים ביותר לביצוע הליך זה.

בדיקות רפואיות

לפני ניתוח הרמת סינוס, תידרשו לבצע מספר בדיקות:

  1. צילומי רנטגן וטומוגרפיה ממוחשבת (CT): צילומים אלו נותנים לרופא תמונה מפורטת של האנטומיה באזור, כמות העצם הזמינה, ומצבו של הסינוס המקסילרי.
  2. בדיקות דם: בדיקות דם כלליות לוודא שאין בעיות רפואיות העלולות להשפיע על ההחלמה.

הפסקת עישון

עישון פוגע ביכולת הריפוי של הגוף ומעלה משמעותית את הסיכון לסיבוכים לאחר הרמת סינוס. למעשה, עישון הוא אחד מגורמי הסיכון המרכזיים לכישלון של השתלות דנטליות. הפסקת עישון מוחלטת מספר שבועות לפני הניתוח, וכל עוד נמשך תהליך החלמת העצם וההשתלה, היא קריטית להצלחת ההליך.

הנחיות לתרופות

תצטרכו להודיע לרופא על כל התרופות שאתם נוטלים באופן קבוע. ייתכן שתצטרכו להפסיק או להחליף תרופות מסוימות לפני ההליך, כגון מדללי דם.

היגיינת פה מקפידה

חשוב להגיע לניתוח עם חלל פה נקי ובריא ככל האפשר. הקפידו לצחצח שיניים ביסודיות, להשתמש בחוט דנטלי, ובמי פה אנטיספטיים כפי שמומלץ על ידי הרופא או השיננית. הדבר יסייע במניעת זיהומים.

מהלך ניתוח הרמת סינוס 

הליך הרמת סינוס מתבצע בדרך כלל במרפאת השיניים תחת הרדמה מקומית. במקרים מסוימים, במיוחד אצל מטופלים חרדתיים או כאשר מדובר בהליך מורכב, ניתן לבצע את הניתוח בהרדמה כללית או סדציה (טשטוש).

שלבי הרמת סינוס סגורה

  1. הרדמה: הרופא יאלחש את האזור בלסת העליונה באמצעות זריקות הרדמה מקומית.
  2. קידוח: הרופא יוצר קדח קטן בעצם הלסת, דרך המקום בו יותקנו השתלים בעתיד.
  3. הפרדת רירית הסינוס: דרך הקידוח, הרופא מפריד בעדינות את רירית הסינוס מרצפת הסינוס, ודוחף אותה כלפי מעלה.
  4. השתלת תחליף עצם: לאחר הרמת הרירית, מוכנס חומר תחליף עצם לחלל שנוצר. חומר זה יתאחה עם העצם הטבעית במשך מספר חודשים ויצור תשתית חדשה וחזקה להשתלות שיניים.
  5. תפירה: בסיום ההליך, האזור נתפר.

שלבי הרמת סינוס פתוחה

  1. הרדמה: בדומה להרמה סגורה, גם כאן תתבצע לרוב הרדמה מקומית, אך לעיתים יתווסף גם טשטוש או הרדמה כללית.
  2. חתך: הרופא מבצע חתך בחניכיים על מנת לחשוף את העצם באזור הניתוח.
  3. יצירת "חלון" צדדי: הרופא יוצר פתח קטן בעצם הלסת, דרכו יתבצעו השלבים הבאים.
  4. הפרדת הרירית והרמתה: דרך הפתח הצדדי, מופרדת רירית הסינוס בעדינות מרצפת הסינוס ומוגבהת מעלה.
  5. השתלת תחליף עצם: בדומה להרמה סגורה, מוכנס חומר שתל עצם לחלל שנוצר מתחת לרירית המורמת, ועליו תונח לעיתים ממברנה מיוחדת המזרזת את תהליך הריפוי.
  6. תפירה: האזור נתפר בסיום ההליך.

משך ההליך

אורך ניתוח הרמת סינוס תלוי בסוג ההרמה ובמורכבות המקרה. בדרך כלל, הרמת סינוס סגורה תארך כחצי שעה עד שעה, בעוד שהרמת סינוס פתוחה עשויה להימשך כשעה עד שעתיים.

החלמה לאחר הרמת סינוס 

הימים והשבועות הראשונים לאחר הרמת סינוס הם קריטיים להחלמה תקינה. חשוב מאוד להקפיד על כל ההוראות שמספק רופא השיניים כדי למנוע סיבוכים ולהבטיח הצלחה של ההליך.

הנחיות מפורטות לימים הראשונים

מנוחה

מומלץ לנוח במיטה או על כורסא במשך מספר ימים לאחר ההליך. חשוב להרים את הראש ולשכב בזווית כדי להפחית נפיחות.

קירור

יש להניח קומפרסים קרים על האזור המנותח כדי להפחית נפיחות וכאבים.

משככי כאבים

ניתן לקחת משככי כאבים לפי הצורך ובהתאם להמלצת הרופא. חשוב להימנע מאספירין או תרופות ממשפחת נוגדי הדלקת הלא סטרואידליים (NSAIDS) כמו איבופרופן, מכיוון שאלו עלולים להגביר את הסיכון לדימומים.

אנטיביוטיקה

רופא השיניים עשוי לרשום אנטיביוטיקה כדי למנוע זיהומים. חשוב להשלים את כל קורס האנטיביוטיקה גם אם מרגישים טוב יותר.

תזונה רכה

בימים הראשונים יש להקפיד על תזונה רכה וקרה. מזונות כמו יוגורט, פירה, מרקים רכים, וגלידות יכולים להיות אפשרויות טובות. יש להימנע ממזונות קשים, דביקים, או חמים מדי.

שמירה על היגיינת הפה

חשוב להמשיך ולשמור על היגיינת פה טובה, אך להימנע מצחצוח שיניים באזור המנותח במהלך 24-48 השעות הראשונות. בנוסף, יש להשתמש במי מלח לשטיפות עדינות של הפה מספר פעמים ביום.

עישון

אסור לעשן בתקופת ההחלמה! עישון פוגע משמעותית בתהליך הריפוי של העצם ומעלה את הסיכון לסיבוכים.

הגבלת פעילויות מאומצות

יש להימנע מפעילות גופנית מאומצת, הרמת משאות כבדים, והתכופפות בימים שלאחר הניתוח. פעילויות אלו עלולות להגביר דימום ונפיחות.

התעטשות וקינוח אף

יש להימנע מקינוח האף בעוצמה בימים הראשונים. במקרה של צורך להתעטש, מומלץ לעשות זאת בפה פתוח כדי למזער לחץ בחלל הסינוס.

תופעות לוואי נפוצות

  1. נפיחות: נפיחות בפנים ובאזור הניתוח היא תופעה נורמלית. הנפיחות תגיע לשיאה ביום-יומיים הראשונים, וחשוב להבין שהיא צפויה לחלוף בהדרגה.
  2. דימום קל: דימום קל מהאף או מהחניכיים עלול להופיע. דימום מתון אמור להיפסק מעצמו תוך זמן קצר. אם הדימום נמשך או כבד יש ליצור קשר עם הרופא.
  3. כאבים ואי נוחות: כאבים באזור הניתוח הם תופעה צפויה, וניתן להקל עליהם באמצעות משככי כאבים.

החלמה מלאה אורכת מספר חודשים, כאשר עצם חדשה מחליפה בהדרגה את תחליף העצם. ברוב המקרים יהיה ניתן לבצע את השתלות הדנטליות כ-4-9 חודשים לאחר הרמת הסינוס (תלוי בסוג ההרמה ומורכבות המקרה).

טיפים להחלמה מהירה: הקפדה על הנחיות הרופא, מנוחה מספקת, תזונה טובה, הימנעות מעישון – כל אלה יסייעו להחלים באופן מיטבי מהרמת הסינוס.

סיבוכים אפשריים בהרמת סינוס

הרמת סינוס הוא הליך בטוח יחסית, ורוב המטופלים מחלימים ממנו ללא בעיות משמעותיות. עם זאת, כמו בכל פרוצדורה כירורגית, קיימים סיכונים וסיבוכים פוטנציאליים. חלק מהסיבוכים האפשריים כוללים:

סיבוכים נפוצים יחסית

  • דימום: דימום ממושך או מוגבר עלול להופיע במצבים מסוימים.
  • זיהום: זיהום קל באזור הניתוח יכול להופיע בדרך כלל בימים הראשונים שאחריו. זיהומים מטופלים בדרך כלל באמצעות אנטיביוטיקה.
  • נפיחות ממושכת: נפיחות בפנים עשויה להימשך זמן רב יותר מהצפוי אצל חלק מהמטופלים.

סיבוכים נדירים וחמורים יותר

  • קרע ברירית הסינוס: במהלך ההרמה עלול להיווצר קרע ברירית המכסה את הסינוס. במקרים קלים, הקרע עשוי להחלים מעצמו, אך לעתים יידרש תיקון כירורגי.
  • חדירת חומר שתל העצם לחלל הסינוס: עלולה לגרום לסינוסיטיס זמנית או, במקרים נדירים, לדלקת כרונית.
  • פגיעה בעצבים: לעתים נדירות עלולה להתרחש פגיעה זמנית או קבועה בתחושה בפנים, בשיניים או בשפתיים.

גורמי סיכון

הסיכון לסיבוכים לאחר הרמת סינוס עולה במצבים מסוימים. גורמי סיכון אלה כוללים עישון, מחלות רקע מסוימות, מצב ירוד של הסינוס המקסילרי (למשל עקב סינוסיטיס), וטכניקה כירורגית מורכבת יותר.

חשיבות הפנייה המיידית לרופא

במקרה של דימום שלא פוסק, כאבים עזים, נפיחות מוגברת שלא משתפרת, חום, הפרשות מוגלתיות, או כל תסמין אחר שמעורר דאגה מומלץ לפנות מיד לרופא השיניים המטפל או לגשת למיון. זיהוי וטיפול מוקדמים בסיבוכים ימנעו נזקים חמורים יותר ויבטיחו החלמה טובה.

שאלות נפוצות והמלצות נוספות 

לסיום המאמר, נציג מענה למספר שאלות נפוצות שמעסיקות מטופלים, לצד מספר המלצות נוספות הקשורות להרמת סינוס.

מה כואב יותר, הרמת הסינוס או השתלת השיניים? 

ברוב המקרים, הניתוח להרמת הסינוס גורם לאי נוחות וכאבים בדרגה קלה יותר מאשר השתלת שיניים.

כמה זמן לוקח להחלים מהרמת סינוס? 

תקופת ההחלמה הראשונית נמשכת בדרך כלל מספר ימים עד שבועיים. החלמה מלאה של העצם, המאפשרת ביצוע השתלות, אורכת מספר חודשים.

האם אפשר לאכול מיד לאחר ההליך? 

בימים הראשונים מומלצת תזונה רכה. לאחר מספר ימים, בהתאם לתחושתו של המטופל, ניתן לחזור בהדרגה לתזונה רגילה, תוך הימנעות ממזונות קשים או דביקים מידי.

כמה עולה הרמת סינוס? 

עלות הרמת סינוס משתנה בין מטופלים ותלויה בגורמים כמו סוג ומורכבות ההרמה, סוג תחליף העצם בו משתמשים, ורופא השיניים המבצע. מומלץ לקבל הצעת מחיר מסודרת מהרופא לפני ההליך.

האם יש חלופות להרמת סינוס? 

במקרים מסוימים, ניתן לשקול חלופות כמו השתלות שיניים קצרות המותאמות ספציפית למצבים של עצם דקה, או השתלות זיגומטיות המעוגנות בעצמות הלחי. עם זאת, חלופות אלו לא מתאימות לכל מקרה ודורשות הערכה פרטנית מול הרופא המטפל.

המלצות נוספות

  1. בחירת רופא מנוסה: חיוני לבחור רופא שיניים עם מומחיות או ניסיון רב בביצוע ניתוחי הרמת סינוס. ניסיון הרופא הוא גורם מפתח בהצלחת ההליך ובמז מזעור הסיכון לסיבוכים.
  2. אל תתפשרו על איכות: חשוב להשתמש בתחליפי עצם איכותיים ומוכרים בעת הרמת הסינוס. בחירה בתחליפי עצם באיכות נמוכה, עשויה להשפיע לרעה על תהליך הריפוי והאינטגרציה של העצם החדשה.
  3. היערכות מראש: חשוב להתכונן מראש לניתוח הרמת הסינוס כדי להבטיח החלמה חלקה. היערכות זו כוללת סידורים לתחבורה הביתה לאחר ההליך, השגת מרשמי התרופות מראש, הצטיידות במזונות רכים, וקרח להנחה על האזור המנותח.

סיכום 

הרמת סינוס היא הליך כירורגי יעיל ובטוח המאפשר השתלת שיניים גם במקרים של חסר עצם משמעותי באזור הסינוס המקסילרי. להליך אחוזי הצלחה גבוהים והוא משפר משמעותית את איכות החיים של מטופלים הסובלים מאובדן שיניים, בכך שהוא מאפשר להם לחזור ולחייך, לאכול, ולדבר בביטחון.

הצלחת ההרמה מותנית, בראש ובראשונה, בבחירת רופא שיניים מומחה ומנוסה בעל רקורד מוכח בביצוע ניתוחים מסוג זה. כמו כן, הקפדה מצד המטופל על כל הנחיות הרופא בתקופת ההחלמה מהווה גורם מכריע בהצלחת הטיפול.

אל תחששו לשאול את רופא השיניים את כל השאלות שיש לכם לגבי הרמת סינוס, השתלות שיניים, והאפשרויות העומדות בפנכיכם לשיקום הפה והחיוך!

ניתן לשתף את התוכן כאן:

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

ניתן ליצור קשר גם בטלפון | וואטסאפ

074-774-6616

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

ניתן ליצור קשר גם בטלפון | וואטסאפ

הלבנה

בסיום טיפול שיניים, השלמת מראה הפנים שלנו זה שיניים לבנות. הלבנת שיניים היא התכשיט לחיוך מושלם.

שיננית

מרכיב משמעותי במניעת דלקות חניכיים ושימור בריאות הפה והשיניים הוא ביקור תדיר אצל השיננית

יישור שיניים

לא רק בגלל החשיבות האסתטית. יישור שיניים מתקן גם את צפיפות ורווחי השיניים ומשפר את היגיינת הפה בנוסף לשיפור הביטחון העצמי

שתלים

תחליף מלאכותי לשיניים ופתרון לשיקום פה אסתטי שלא באמצעות תותבות

כתרים

פתרון מלאכותי לשיקום השן לאחר נזק קשה או לצורך שיקום על שתלים. כיום יש סוגי כתרים שונים" חרסינה, זירקוניה, זירקוניה מנוליטי ו EMAX

אסתטיקה

ציפויי שיניים, השלמת כותרת ויישור שיניים בלתי נראה - הם הפתרונות לאסתטיקה דנטלית במראה השיניים הקדמיות.

שרית אברג'ל

מרפאת שיניים פתח תקווה

רוצה להודות על הטיפול המעולה אותו קיבלתי במרפאתכם בפתח תקווה. נשברה לי שן באמצע היום, קיבלה אותי שולי מנהלת המרפאה ללא תיאום מראש הרגיעה אותי ונתנה לי להבין כי אני בידיים טובות. על אף החשש הגדול מרופא שיניים טיפלה בי ד”ר גל בעדינות ובסבלנות. השהות במרפאה היפה היה נעים וטוב ועל כך תודה הן לשולי והן לד״ר גל הנהדרות.

עידן פאניאן

מרפאת שיניים אשדוד

הייתי מטופל בסניף אשדוד ורציתי להוקיר תודה רבה מכל הלב לד"ר ג'ודית שנתנה לי שירות אדיב ומקצועי והובילה אותי משיניים עקומות לשיניים ישרות ואסתטיות. ובסכותה אני קם כל בוקר בהרגשה מדהימה ומסופק בטירוף. תודה.

ליאת כהן

מרפאת שיניים פתח תקווה

הגעתי למרפאת שיניים בפתח תקווה, מתוסכלת ממצבי וחוששת מהבאות… שם קיבל אותי ד"ר בוחניק בחיוך מאיר ובסבלנות. תוך מספר דקות הוא פתר לי את הבעיה שהציקה לי כ"כ והחזיר לי את החיוך לפנים – פשוטו כמשמעו ? תודה לצוות הנפלא ולד"ר בוחניק על הטיפול.

רחל קטורזה‎

מרפאת שיניים ד״ר בוחניק

ברצוני להודות לצוות המרפאה של מרפאת שיניים ד"ר בוכניק על השרות המעולה החל מפנינה כהן על ההסבר על הטיפול שיטות הרגעה זה בהחלט עזר ד"ר סימון המדהים על הטיפול שגרם לי לחייך ובחלט העלה לי את הביטחון העצמי ראוי לציין כי נורא חששתי מרופא שיניים שנמנעתי מלהגיע לטיפולים בגלל הפחד. בזכות הצוות המדהים עברתי את הטיפולים ללא פחד ממליצה בחום על המרפאה הזו.

מרפאות שיניים ד״ר עמוס בוחניק לוגו
שנות פעילות
0
מרפאות
0
רופאים ושינניות
0
עובדי המרפאות
0

סיפור הקמת רשת שיניים

כדי לעזור לכם לעשות את ההחלטה הנכונה. רשת "שיניים" הוקמה בשנת 1984 על ידי האחים ד"ר עמוס בוחניק ואורי בוחניק, מתוך מטרה לשנות את מדיניות המעבר בין מרפאה למרפאה בהתאם לטיפול, ולהביא את בשורת כל הטיפולים תחת קורת גג אחת. וכך, בזה אחר זה נפתחו מרפאות והצטרפו סניפים נוספים לרשת וכיום היא מונה 26 סניפים בפריסה ארצית – אילת, אשדוד, אשקלון, באר שבע, בני ברק, בת ים, דימונה, חדרה, כרמיאל, חיפה, יבנה, ירושלים מרכז, ירושלים תלפיות, מודיעין, מעלה אדומים, נהריה, נתניה, נתיבות, פתח תקווה, צפת, שהם, ראשון לציון, רעננה, קרית גת, תע"ש ותל אביב. בכל אחת מהמרפאות יש בין 2-6 חדרי טיפולים ומועסקים בה רופאים מכל תחומי רפואת השיניים לצד רופאים מומחים בכירורגיה והשתלות, יישור שיניים, טיפולי שורש, פריו (טיפולי חניכיים) ועוד. כל הרופאים בעלי רישיון משרד הבריאות ודיפלומות שונות מחזיקים בביטוח אחריות מקצועית, מתעדכנים כל הזמן בהתפתחויות האחרונות בענף רפואת השיניים ועוברים כנסים והשתלמויות מקצועיות. כל סוגי טיפולי השיניים מוענקים בכל אחת ממרפאות הרשת – טיפולים משמרים (כגון סתימות, עקירות וטיפולי שורש), שיקום הפה (כגון מבנים, כתרי חרסינה, כתרי זירקוניה למיניט ועוד ותותבות), כירורגיה והשתלות דנטאליות, טיפולי שיננית הכוללים הסרת אבנית והדרכה בהיגיינה אוראלית, יישור שיניים מכל הסוגים, וטיפולי אסתטיקה דנטאלית.

למעלה מ- 40 שנה אנו כאן כדי להעניק לכם שירות ולדאוג שתצאו מהמרפאה עם חיוך גדול.

בהסדר עם כל חברות הביטוח

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

ניתן ליצור קשר גם בטלפון | וואטסאפ

מה מיוחד ברשת שיניים?

קשה לבחור רופא שיניים. אף אחד לא הולך לרופא שיניים מתוך הנאה, והעובדה כי אתה שוכב, חסר אונים, על הכיסא והרופא בו בחרת אמון על הטיפול באופן מוחלט, הופכת את ההחלטה אף לקשה יותר. מעבר לכך, טיפולי שיניים הינם טיפולים כואבים בדרך כלל וכרוכים בהוצאה כספית לא מבוטלת. אז איך בוחרים? איך יודעים שהרופא בו בחרנו יטפל בנו כמו שצריך, ימנע מאתנו כאב וזמן מיותר ויגבה תשלום רק על מה שצריך באמת? לא פשוט…

מהו היתרון של מרפאות הרשת על פני מרפאה קטנה?

היתרון הבולט ואחת מאבני הדרך של הרשת, הוא מתן כל שירותי רפואת השיניים תחת קורת גג אחת/ אומר ד"ר עמוס בוחניק, "לפני שהוקמה הרשת, מטופל שהיה מגיע לרופא השיניים הופנה על ידו לא פעם, לרופאי שיניים אחרים בהתאם לטיפול לו הוא נזקק. מאחר וזה היה המצב באותן שנים, יצרנו פתרון המקל על המטופל, חוסך ממנו את ההתרוצצות ומעניק לו שירות מלא. וכך, הוקמו והתבססו המרפאות שלנו כמרפאות 'all in one', אליהן הצטרפו מרפאות נוספות המאפשרות למטופל לקבל את כל שירותי רפואת השיניים תחת קורת גג אחת".

משפחתית וטיפול מסור וצמוד

לכל מרפאה יש מנהל רפואי האחראי על כל ההיבטים הרפואיים והמקצועיים של המרפאה ושל כלל הרופאים בה. צוות המרפאה כולל סייעת מיומנת ומקצועית לכל רופא, מנהלת סניף האחראית על הצד האדמיניסטרטיבי, כח האדם ושירות לקוחות. וכן, צוות קבלה ומשרד שנותן מענה לקביעת תורים, גביית תשלומים וטיפול בכל בקשה של הלקוחות. גם מבחינת חידושים טכנולוגיים לא נשארת הרשת מאחור והיא צועדת עם התפתחות הטכנולוגיה ומשתמשת בחומרים חדשים ומתקדמים ומכשור חדש שיוצא לשוק נכנס בהדרגתיות לסניפים השונים. מדיניות הרשת מאפשרת לרופאים לבחור את סוג החומרים בהם הם רוצים להשתמש ולא משפיעה על החלטתם המקצועית, למרות שלעיתים קיימים הבדלים מהותיים בעלויות
רשת המרפאות התקשרה עם אחת המעבדות הגדולות בישראל, המספקת להן את כל שירותי טכנאות השיניים.

מאמרים נבחרים

כיצד מתבצע טיפול יישור שיניים?

טיפול יישור שיניים, גם הידוע כאורתודונטיה, הוא אחד מהטיפולים הדנטליים הנפוצים והחשובים ביותר. מטרתו העיקרית היא לתקן עיוותים בסידור ובתנועה של השיניים, על מנת להשיג חיוך יפה, נשיכה מאוזנת ובריאות אורלית כוללת. נתונים מראים שכ-50% מהאוכלוסייה הבוגרת זקוקה לטיפול יישור שיניים, והביקוש לשירותים אלה רק עולה עם השנים. תהליך יישור השיניים מתחיל בהערכה מקיפה ע"י רופא אורתודונט מומחה, שבודק את מצב השיניים, הלסתות והפנים. על בסיס זה מוצב תכנון טיפול מותאם אישית, הכולל את שיטת

קרא עוד »

 האם יין לבן או אדום מכתימים את השיניים?

כולנו רוצים חיוך לבן, בוהק ובריא. זה מעלה את הביטחון העצמי, משדר בריאות, ואין כמו חיוך יפה להאיר פנים. אבל עבור חובבי יין, החתירה לחיוך המושלם יכולה להיות מאתגרת. כולנו שמענו שיין, במיוחד יין אדום, גורם לכתמים בשיניים. האם זה אומר שעלינו לוותר על המשקה האהוב כדי לשמור על שיניים לבנות? במדריך זה, נצלול עמוק לעולם של יין וכתמים ונבין מה באמת קורה לשן שלנו כשאנחנו לוגמים קברנה סוביניון או כוס שרדונה צוננת. להבין כיצד

קרא עוד »

האם איחור בבקיעת שיניים אצל תינוקות צריך לעורר דאגה?

בקיעת השיניים היא אחד מהתהליכים החשובים והמשמעותיים בהתפתחות התינוק. החל מהחודשים הראשונים לחייו, התינוק עובר תהליך הדרגתי של צמיחה והבקעה של שיניים חלב, שישמשו אותו בהאכלה, לעיסה ודיבור בשנותיו הראשונות. תהליך זה הוא חלק בלתי נפרד מההתפתחות הכללית של התינוק – מוטורית, קוגניטיבית וחברתית-רגשית. למרות שבקיעת השיניים נחשבת לתהליך טבעי, לא פעם הורים מודאגים לנוכח עיכובים או שינויים בדפוס הבקיעה הצפוי. השאלה "האם איחור בבקיעת שיניים אצל תינוקות צריך לעורר דאגה?" היא שכיחה בקרב הורים

קרא עוד »

 מתי רצוי לקחת את הילד לראשונה לרופא השיניים?

ההורים יודעים עד כמה השיניים של ילדיהם חשובות לבריאותם ולהתפתחותם התקינה. אך מתי הזמן המיטבי להביא את הילד לביקור הראשון אצל רופא השיניים? שאלה זו מטרידה רבים, שכן הטיפול בשיניים של הילד במהלך השנים הראשונות לחייו הוא קריטי להבטחת בריאות השיניים והחניכיים שלו לטווח הארוך. בפוסט זה, נבחן את הגורמים המרכזיים בקביעת הזמן המתאים לביקור הראשון אצל רופא השיניים. נלמד על התפתחות השיניים בגיל הינקות והפעוטות, נדון בחשיבות הביקור הראשוני ובמה שניתן לצפות ממנו, ונספק

קרא עוד »

האם זה נכון שבקבוק או הנקה בלילה מזיקים לשיניים?

אחת השאלות הנפוצות ביותר שמעסיקות הורים לתינוקות ופעוטות היא האם מתן בקבוק או הנקה במהלך הלילה עלולים להזיק לשיניים המתפתחות של הקטנטנים. חששות אלו מוצדקים לחלוטין, שכן תופעה המכונה "עששת הבקבוק" מהווה סיכון אמיתי לבריאות הפה של ילדים. עששת הבקבוק יכולה לגרום לכאבים, זיהומים, ואף אובדן מוקדם של שיניים – מה שמשפיע לא רק על רווחתו של הילד בהווה, אלא גם עלולה להיות לכך השלכות על התפתחות הדיבור, התזונה והביטחון העצמי שלו בעתיד. מהי עששת

קרא עוד »

מהי גרידת חניכיים/הקצעת שורשים?

בריאות החניכיים שלנו אינה רק עניין של חיוך יפה, אלא מרכיב חשוב בבריאות הכללית של הגוף! מחלות חניכיים נגרמות מהצטברות חיידקים ורובד חיידקי (פלאק), וללא טיפול הן עלולות להוביל לנסיגת חניכיים, ריח רע מהפה, אובדן שיניים, ואף להשפיע לרעה על מחלות כמו סוכרת ומחלות לב. במאמר זה נסקור לעומק את מחלות החניכיים, נפרט כיצד גרידת חניכיים (הקצעת שורשים) יכולה לטפל בבעיה ולמנוע סיבוכים, ונדגיש את החשיבות של הקפדה על היגיינת הפה המעולה למניעת מחלות חניכיים

קרא עוד »

 כיצד להתמודד עם חרדה מרופא השיניים?

פחד מרופא השיניים הוא תופעה נפוצה להפליא. עבור אנשים רבים, הביקור אצל רופא השיניים הופך למקור למתח, דאגה, ובמקרים חמורים אף עלול להוביל לדחייה מוחלטת של טיפולים חיוניים. השלכות שליליות אלו פוגעות באופן ישיר בבריאות הפה, שבתורה משפיעה על איכות החיים הכללית שלנו. המדריך הזה נועד לספק לכם כלים מוחשיים, מדעיים וישימים שיעזרו לכם לצמצם משמעותית את החרדה, לטפל בבריאות הפה שלכם בביטחון, ואף לפתח חוויה חיובית בהקשר של רופא השיניים. הבנת הפחד הגדרת דנטופוביה

קרא עוד »

שיני בשר

כשמתייחסים לשיני בשר, מתכוונים לשיניים הקבועות שלנו, המלוות אותנו לאורך רוב חיינו הבוגרים. בניגוד לשיני החלב הנושרות בילדות, שיני הבשר אמורות להחזיק מעמד שנים רבות ולשמור על תפקוד פה תקין, אכילה נוחה ודיבור. בנוסף, בריאות השיניים הקבועות שלנו קשורה באופן הדוק לבריאות הכללית של הגוף ולדימוי העצמי שלנו. במאמר זה, נכיר מקרוב את עולם שיני הבשר. נבין את מבנה השן, כיצד שיניים אלו מתפתחות, מהן הבעיות הנפוצות שיכולות לפגוע בהן ואיך לשמור עליהן חזקות, בריאות

קרא עוד »

 איך נוצר ריח רע מהפה? 

ריח רע מהפה, או בשמו הרפואי הליטוזיס, הוא מצב נפוץ ביותר המשפיע על איכות חיינו. לכולנו יצא לחוות ריח פה לא נעים באופן זמני, אך אצל אנשים רבים מדובר בבעיה כרונית הגורמת למבוכה ולחוסר ביטחון. במדריך זה נסקור לעומק את הגורמים השונים לריח רע מהפה ונציג את הדרכים האפקטיביות ביותר למניעה וטיפול. גורמים שכיחים לריח רע מהפה  היגיינת פה לקויה   הגורם מספר אחת: רוב המקרים של ריח פה לא נעים נובעים מהיגיינת פה לא מספקת.

קרא עוד »
WhatsApp
he_ILעִבְרִית

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

דילוג לתוכן