ClickCease

הרמת סינוס – כל המידע אודות תהליך הטיפול

הרשת פועלת מאז שנת 1984 ולה מעל 40 שנות ניסיון. הרשת מעניקה שירות איכותי על ידי צוות רופאים רגיש ומקצועי, ציוד מתקדם ושימוש בטכנולוגיות החדישות ביותר.

בהסדר עם כל חברות הביטוח

הליך הרמת סינוס הוא ניתוח כירורגי שנועד להגדיל את כמות העצם בלסת העליונה, באזור הסינוסים המקסילריים. הליך זה לעיתים הכרחי לפני השתלות שיניים, במיוחד כאשר אובדן עצם משמעותי מונע עיגון יציב של השתלים הדנטליים. מטרת המאמר הנוכחי היא לספק מידע מקיף וכללי על הרמת סינוס, כולל הסיבות להליך, הסוגים השונים, הסיכונים והסיבוכים הפוטנציאליים, הציפיות מההחלמה, ושיעורי ההצלחה. אם אתם שוקלים השתלת שיניים וחסרה לכם עצם באזור הסינוסים, מאמר זה יכול לסייע לכם לקבל החלטה מושכלת לגבי המשך הטיפול.

מהי הרמת סינוס?

הסינוסים המקסילריים הם חללים מלאי אוויר הממוקמים בתוך עצמות הלסת העליונה, משני צידי האף. רצפת הסינוס המקסילרי סמוכה מאד לשורשי השיניים האחוריות בלסת העליונה. כאשר שיניים חסרות לאורך זמן, עלול להתרחש תהליך של ספיגת עצם. במקרים של אובדן עצם משמעותי, המרחק בין רצפת הסינוס לרכס הלסת עשוי להיות קטן מאוד, מה שמקשה על הצבת שתל דנטלי באורך ובעובי סטנדרטיים.

הרמת סינוס היא פרוצדורה כירורגית בה מוגבהת ממברנת הסינוס, וחלל הסינוס ממולא בתחליף עצם. לאחר תקופת ריפוי של מספר חודשים, העצם החדשה מתאחה עם העצם הקיימת, ומאפשרת למקם שתלים דנטליים באזור. הרמת סינוס פותחת אפשרויות טיפוליות בפני מטופלים רבים שבעבר נחשבו כבלתי אפשריים להשתלות בשל חסר עצם משמעותי.

סוגי הרמות סינוס 

קיימים שני סוגים עיקריים של ניתוחי הרמת סינוס, הנבדלים זה מזה בטכניקת הניתוח, פולשנות ההליך, ומשך ההחלמה הצפוי.

הרמת סינוס סגורה (Closed sinus lift)

מתאימה למקרים בהם נותר לפחות 5 מילימטרים של עצם ברצפת הסינוס. בפרוצדורה זו, המנתח מבצע חתך קטן בחניכיים ומחדיר דרכו כלים זעירים. בעזרת הכלים, ממברנת הסינוס מופרדת מעצם הלסת, ומוגבהת בעדינות כלפי מעלה. חומר שתל עצם מוזרק לחלל שנוצר מתחת לממברנה, והחתך ברקמת החניכיים נתפר. זוהי שיטה פחות פולשנית המלווה בהחלמה מהירה יותר.

הרמת סינוס פתוחה (Open sinus lift)

מבוצעת כאשר עובי העצם שנותרה מתחת לממברנת הסינוס קטן מ-5 מילימטרים. במקרה זה, המנתח מבצע חתך ברקמת החניכיים, ומקפל אותה על מנת לחשוף את העצם המכסה את הסינוס. לאחר מכן, נפתח מעין "חלון" זעיר בעצם הסינוס, דרכו הממברנה מוגבהת בעדינות כלפי מעלה. בדומה להרמת סינוס סגורה, גם כאן, חומר שתל עצם מוזרק לחלל שמתחת לממברנה המוגבהת, והחתך נתפר. משום שזוהי שיטה פולשנית יותר, ההחלמה עשויה להיות מעט ארוכה יותר.

בחירת סוג הרמת הסינוס תלויה במספר גורמים, כולל כמות העצם השיורית של המטופל, מיקום ואנטומיה של הסינוסים, וההעדפות של הרופא המנתח. במקרים מסוימים, ניתן לשלב שתלים דנטליים מיד עם ניתוח הרמת הסינוס – כך מתקצר זמן הטיפול הכולל.

הליך הרמת הסינוס

בואו נצלול עכשיו אל התהליך הניתוחי עצמו, השלבים השונים, ומשתנים נוספים שכדאי להכיר:

הכנה לפני הניתוח

לפני ביצוע ניתוח הרמת סינוס, תידרשו לבצע מספר בדיקות והערכות:

  • צילומים פנורמיים וצילום CT של אזור הסינוסים: צילומים אלו מאפשרים לרופא להעריך במדויק את עובי העצם שנותרה, ואת האנטומיה האישית של הסינוסים.
  • ייעוץ עם רופא אף אוזן גרון (אא"ג): במקרים בהם יש היסטוריה של מחלות אף וסינוסים, דלקות כרוניות או פוליפים, ייתכן שתידרש בדיקה על ידי רופא אא"ג כדי להבטיח שהסינוסים נקיים ותקינים לקראת הניתוח.
  • ייעוץ מקיף עם המנתח: בשלב זה הרופא יסביר את ההליך, יציג את האופציות השונות הקיימות, וייתן מענה לכל השאלות והחששות שלכם.

שלבי הניתוח

ניתוח הרמת סינוס מבוצע בדרך כלל בהרדמה מקומית, אם כי קיימת גם אפשרות לסדציה (טשטוש) או הרדמה כללית. משך הפרוצדורה נע לרוב בין שעה לשעתיים. כך נראה התהליך הכללי:

  1. הרדמה
  2. יצירת חתך בחניכיים: משתנה בהתאם לטכניקת ההרמה – פתוחה או סגורה.
  3. הרמת ממברנת הסינוס: בשיטה הפתוחה, מבוצע "חלון" בעצם הסינוס ודרכו מורמת הממברנה. בשיטה הסגורה ההרמה מתבצעת בעדינות דרך פתח קטן בעצם.
  4. השתלת עצם: לתוך החלל שנוצר מוחדר חומר תחליף עצם. מקור השתל יכול להיות מהגוף עצמו (אוטוגני), מתורם (אלוגרפט), או חומר סינטטי (כגון הידרוקסיאפטיט).
  5. תפירת החניכיים: החתך שנוצר נסגר בעזרת תפרים.

חשוב להדגיש: כל מקרה ניתוחי הוא אינדיבידואלי, והמנתח עשוי להתאים את הפרוצדורה בהתאם לצרכים הספציפיים שלכם.

סיכונים וסיבוכים של הרמת סינוס

אמנם הרמת סינוס נחשבת לפרוצדורה בטוחה יחסית, חשוב להיות מודעים לקיומם של סיכונים וסיבוכים אפשריים. הסיבוכים הפוטנציאליים כוללים:

  • זיהום: כמו בכל הליך כירורגי, קיים סיכון מסוים לזיהום, אם כי אנטיביוטיקה ניתנת לעיתים קרובות כדי למזער את הסיכון הזה.
  • דימום: דימום מוגבר עלול להתרחש במהלך הניתוח או לאחריו, ובמקרים מסוימים עשוי לדרוש טיפול נוסף.
  • פגיעה עצבית: לעיתים נדירות, עלולה להתרחש פגיעה זמנית או קבועה בעצב באזור הפנים, מה שעלול לגרום לתחושת נימול או כאב.
  • קרע של ממברנת הסינוס: במהלך ההליך, קיים סיכון לקרע של הממברנה העדינה המרפדת את הסינוס. במקרים מסוימים ניתן לתקן את הקרע במהלך הניתוח. במקרים אחרים, ייתכן שיהיה צורך לדחות את הניתוח ולאפשר לממברנה להחלים לפני ביצוע הניתוח מחדש.
  • אי הצלחת השתל: השתל העצמי עלול לא להתאחות כראוי עם העצם הקיימת. במצב כזה תידרש השתלה חוזרת לאחר ריפוי האזור.
  • כאב ונפיחות: לאחר הניתוח, תופעות כמו נפיחות וכאב בפנים באזור המנותח הן נורמליות. תופעות אלו צפויות לחלוף מעצמן תוך מספר ימים עד שבוע.

סטטיסטיקה

שיעורי ההצלחה של ניתוחי הרמת סינוס הם גבוהים. על פי מחקרים עדכניים מעל 90% מניתוחי הרמת הסינוס מסתיימים בהצלחה, ומאפשרים בהמשך הצבת שתלים דנטליים. חשוב להבין שהסיכון לסיבוכים משתנה בהתאם לגורמים כמו:

  • מצב בריאותי כללי
  • מיומנות וניסיונו של המנתח
  • עישון (מעלה משמעותית את הסיכון לסיבוכים)

לכן, בחירת מנתח פה ולסת מנוסה היא קריטית להשגת תוצאות מיטביות.

החלמה מניתוח הרמת סינוס

תקופת ההחלמה הראשונית לאחר הרמת סינוס נמשכת בדרך כלל כשבוע-שבועיים. חשוב להקפיד על כל ההנחיות של המנתח כדי לזרז את הריפוי ולהפחית סיבוכים. הנה כמה ציפיות והמלצות לתקופה זו:

  • ציפיות לאחר הניתוח: מיד לאחר הניתוח, תופעות כמו נפיחות, כאב באזור המנותח, ודימום קל מהאף, הן נורמליות. לרוב, המנתח ירשום לכם משככי כאבים ותכשירים מתאימים לצמצום הנפיחות
  • טיפול בכאב ותזונה בימים הראשונים: ביומיים-שלושה הראשונים, מומלץ להקפיד על מנוחה, להימנע מפעילות גופנית מאומצת, ולהעדיף תזונה רכה או נוזלית. מזונות קרים (כמו גלידה) יכולים להקל על הנפיחות והכאב.
  • היגיינה פומית: חשוב מאוד לשמור על היגיינה פומית מעולה, אך הימנעו מצחצוח שיניים נמרץ באזור הניתוח. בנוסף, ייתכן שתתבקשו להשתמש בתמיסת פה מיוחדת לשטיפות.
  • מגבלות פעילות: לרוב המנתח ינחה אתכם בנוגע למשך הזמן הנדרש להימנעות מחיטוט אף, קינוח אף בעוצמה, וצלילה. הפעלת לחץ מוגבר על הסינוסים בשלבים הראשונים של הריפוי עלולה לפגוע בהצלחת הפרוצדורה.
  • ביקורת ומעקב: מספר ימים לאחר הניתוח, תזומנו לביקורת אצל המנתח לצורך מעקב אחר ההחלמה, הסרת תפרים במידת הצורך, ומתן הנחיות נוספות.

שיעורי הצלחה ומחקרים

הרמת סינוס נחשבת לפרוצדורה עם שיעורי הצלחה גבוהים ביותר. לפי מחקרים קליניים מקיפים, שיעורי ההצלחה לטווח ארוך (לאחר 5-10 שנים) נעים בין 92% ל-98%. משמעות הדבר היא שהשתל העצמי מתאחה בהצלחה עם העצם הקיימת, ומאפשר השתלה מוצלחת של שתלים דנטליים במרבית המוחלטת של המקרים.

עם זאת, חשוב לציין שמספר גורמים עשויים להשפיע על ההצלחה בטווח הארוך:

  • עישון: עישון כבד נחשב לגורם סיכון משמעותי ביותר לכישלון השתלות ותהליכי ריפוי בעצם. מומלץ להפסיק לעשן חודשיים לפחות לפני ניתוח הרמת סינוס, ולהימנע מעישון לחלוטין גם בתקופת ההחלמה.
  • ניסיון ומיומנות המנתח: מיומנות כירורגית והניסיון של המנתח הם בעלי משמעות רבה להצלחת ההליך, הקטנת הסיכון לסיבוכים, והבטחת תוצאה ארוכת טווח.
  • בריאות כללית: מצבים רפואיים כרוניים מסוימים, כמו למשל סוכרת לא מאוזנת, מחלות אוטואימוניות, או טיפולי הקרנות קודמים לאזור הראש והצוואר, עלולים לפגוע בהצלחת הניתוח. חשוב ליידע את הרופא לגבי היסטוריה רפואית מלאה.

חלופות להרמת סינוס

אמנם הרמת סינוס היא השיטה הנפוצה והמקובלת ביותר להגדלת עובי העצם בלסת העליונה לפני השתלות שיניים, אך במקרים מסוימים קיימות מספר חלופות. חלק מהשיטות חלופיות כוללות:

  • טכניקות השתלת עצם אחרות: ניתן להשתמש בטכניקות אחרות של השתלת עצם, ללא הרמה של ממברנת הסינוס. טכניקות אלו רלוונטיות לעיתים במקרים בהם חסר העצם אינו חמור.
  • שתלים קצרים: באזורים בהם חסר העצם הוא קל עד בינוני, ניתן לעיתים לשקול שתלים דנטליים קצרים יותר מהסטנדרט. שתלים אלו אינם דורשים הרמת סינוס, אך לא תמיד ניתן להתקינם בכל המקרים.
  • שתלים זיגומטיים: אלו הם שתלים ארוכים במיוחד, המגיעים עד לעצם הזיגומה (עצם הלחי). התקנתם היא מורכבת יותר, ועל כן הם מהווים בדרך כלל אלטרנטיבה אחרונה אם הרמת סינוס מסיבה כלשהי אינה אפשרית.

ההתאמה לטכניקות חלופיות אלו תלויה במספר גורמים, ביניהם כמות ואיכות העצם הקיימת, מיקום ואנטומיית הסינוס ועוד. ההחלטה אם הרמת סינוס הכרחית, או האם קיימת חלופה טיפולית מתאימה, תיעשה על ידי הרופא המשתיל בשיתוף איתכם.

בחירת רופא שיניים או מנתח פה ולסת

הצלחת ניתוח הרמת סינוס תלויה במידה רבה במיומנות וניסיונו של הרופא המבצע. בחרו בקפידה רופא המתמחה בהליכים כירורגיים של הפה והלסתות, שיש לו ניסיון ספציפי ומוכח בהרמות סינוס. אלו כמה שאלות שכדאי לשאול:

  • כישורים והכשרה: ודאו שהרופא הוא מומחה ברפואת פה ולסת, תחום התמחות לאחר לימודי רפואת שיניים הדורש מספר שנים נוספות של הכשרה אינטנסיבית.
  • ניסיון: כמה ניתוחי הרמת סינוס ביצע הרופא? מה שיעורי ההצלחה שלו בפרוצדורה זו?
  • תהליך הייעוץ: האם הרופא הקדיש מספיק זמן להסביר לכם את ההליך בפירוט, לבחון את כל החלופות הטיפוליות הקיימות, ולענות על כל השאלות שלכם בסבלנות? ייעוץ מקיף ומעמיק הוא קריטי.
  • עלות: מהי העלות הכוללת של הרמת הסינוס? האם היא כוללת את כל המרכיבים (טיפול כירורגי, שתל עצם, שתלים דנטליים בהמשך, כתרים לשתלים וכו')? מומלץ להשוות בין מספר הצעות מחיר, אך אל תתפשרו על איכות הטיפול בשל שיקולי עלות בלבד.

סיכום

הרמת סינוס היא הליך כירורגי מתקדם המאפשר לאנשים רבים, שבעבר לא יכלו לבצע השתלות שיניים בשל חסר עצם, לשקם את החיוך והתפקוד שלהם. זוהי פרוצדורה בעלת שיעורי הצלחה גבוהים, המסייעת לשפר את איכות החיים באופן משמעותי.

נקודות חשובות לזכור:

  • בחירה ברופא מנוסה המתמחה בהרמות סינוס היא קריטית להשגת התוצאה הרצויה
  • הימנעות מעישון חיונית להצלחת הניתוח ולמניעת סיבוכים.
  • הקפדה על הנחיות ההחלמה מובילה לריפוי מהיר ומלא.

אם אתם שוקלים לעבור הרמת סינוס, התייעצות מקיפה עם רופא מומחה היא הצעד הראשון והחשוב ביותר. קבלו מידע מפורט לגבי ההליך, ושקלו את התועלות והסיכונים לפני קבלת ההחלטה.

ניתן לשתף את התוכן כאן:

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

ניתן ליצור קשר גם בטלפון | וואטסאפ

074-774-6616

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

ניתן ליצור קשר גם בטלפון | וואטסאפ

הלבנה

בסיום טיפול שיניים, השלמת מראה הפנים שלנו זה שיניים לבנות. הלבנת שיניים היא התכשיט לחיוך מושלם.

שיננית

מרכיב משמעותי במניעת דלקות חניכיים ושימור בריאות הפה והשיניים הוא ביקור תדיר אצל השיננית

יישור שיניים

לא רק בגלל החשיבות האסתטית. יישור שיניים מתקן גם את צפיפות ורווחי השיניים ומשפר את היגיינת הפה בנוסף לשיפור הביטחון העצמי

שתלים

תחליף מלאכותי לשיניים ופתרון לשיקום פה אסתטי שלא באמצעות תותבות

כתרים

פתרון מלאכותי לשיקום השן לאחר נזק קשה או לצורך שיקום על שתלים. כיום יש סוגי כתרים שונים" חרסינה, זירקוניה, זירקוניה מנוליטי ו EMAX

אסתטיקה

ציפויי שיניים, השלמת כותרת ויישור שיניים בלתי נראה - הם הפתרונות לאסתטיקה דנטלית במראה השיניים הקדמיות.

שרית אברג'ל

מרפאת שיניים פתח תקווה

רוצה להודות על הטיפול המעולה אותו קיבלתי במרפאתכם בפתח תקווה. נשברה לי שן באמצע היום, קיבלה אותי שולי מנהלת המרפאה ללא תיאום מראש הרגיעה אותי ונתנה לי להבין כי אני בידיים טובות. על אף החשש הגדול מרופא שיניים טיפלה בי ד”ר גל בעדינות ובסבלנות. השהות במרפאה היפה היה נעים וטוב ועל כך תודה הן לשולי והן לד״ר גל הנהדרות.

עידן פאניאן

מרפאת שיניים אשדוד

הייתי מטופל בסניף אשדוד ורציתי להוקיר תודה רבה מכל הלב לד"ר ג'ודית שנתנה לי שירות אדיב ומקצועי והובילה אותי משיניים עקומות לשיניים ישרות ואסתטיות. ובסכותה אני קם כל בוקר בהרגשה מדהימה ומסופק בטירוף. תודה.

ליאת כהן

מרפאת שיניים פתח תקווה

הגעתי למרפאת שיניים בפתח תקווה, מתוסכלת ממצבי וחוששת מהבאות… שם קיבל אותי ד"ר בוחניק בחיוך מאיר ובסבלנות. תוך מספר דקות הוא פתר לי את הבעיה שהציקה לי כ"כ והחזיר לי את החיוך לפנים – פשוטו כמשמעו ? תודה לצוות הנפלא ולד"ר בוחניק על הטיפול.

רחל קטורזה‎

מרפאת שיניים ד״ר בוחניק

ברצוני להודות לצוות המרפאה של מרפאת שיניים ד"ר בוכניק על השרות המעולה החל מפנינה כהן על ההסבר על הטיפול שיטות הרגעה זה בהחלט עזר ד"ר סימון המדהים על הטיפול שגרם לי לחייך ובחלט העלה לי את הביטחון העצמי ראוי לציין כי נורא חששתי מרופא שיניים שנמנעתי מלהגיע לטיפולים בגלל הפחד. בזכות הצוות המדהים עברתי את הטיפולים ללא פחד ממליצה בחום על המרפאה הזו.

מרפאות שיניים ד״ר עמוס בוחניק לוגו
שנות פעילות
0
מרפאות
0
רופאים ושינניות
0
עובדי המרפאות
0

סיפור הקמת רשת שיניים

כדי לעזור לכם לעשות את ההחלטה הנכונה. רשת "שיניים" הוקמה בשנת 1984 על ידי האחים ד"ר עמוס בוחניק ואורי בוחניק, מתוך מטרה לשנות את מדיניות המעבר בין מרפאה למרפאה בהתאם לטיפול, ולהביא את בשורת כל הטיפולים תחת קורת גג אחת. וכך, בזה אחר זה נפתחו מרפאות והצטרפו סניפים נוספים לרשת וכיום היא מונה 25 סניפים בפריסה ארצית – אילת, אשדוד, אשקלון, באר שבע, בני ברק, בת ים, דימונה, חדרה, חיפה, יבנה, ירושלים מרכז, ירושלים תלפיות, מודיעין, מעלה אדומים, נהריה, נתניה, נתיבות, פתח תקווה, צפת, שהם, ראשון לציון, רעננה, קרית גת, תע"ש ותל אביב. בכל אחת מהמרפאות יש בין 2-6 חדרי טיפולים ומועסקים בה רופאים מכל תחומי רפואת השיניים לצד רופאים מומחים בכירורגיה והשתלות, יישור שיניים, טיפולי שורש, פריו (טיפולי חניכיים) ועוד. כל הרופאים בעלי רישיון משרד הבריאות ודיפלומות שונות מחזיקים בביטוח אחריות מקצועית, מתעדכנים כל הזמן בהתפתחויות האחרונות בענף רפואת השיניים ועוברים כנסים והשתלמויות מקצועיות. כל סוגי טיפולי השיניים מוענקים בכל אחת ממרפאות הרשת – טיפולים משמרים (כגון סתימות, עקירות וטיפולי שורש), שיקום הפה (כגון מבנים, כתרי חרסינה, כתרי זירקוניה למיניט ועוד ותותבות), כירורגיה והשתלות דנטאליות, טיפולי שיננית הכוללים הסרת אבנית והדרכה בהיגיינה אוראלית, יישור שיניים מכל הסוגים, וטיפולי אסתטיקה דנטאלית.

למעלה מ- 40 שנה אנו כאן כדי להעניק לכם שירות ולדאוג שתצאו מהמרפאה עם חיוך גדול.

בהסדר עם כל חברות הביטוח

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

ניתן ליצור קשר גם בטלפון | וואטסאפ

מה מיוחד ברשת שיניים?

קשה לבחור רופא שיניים. אף אחד לא הולך לרופא שיניים מתוך הנאה, והעובדה כי אתה שוכב, חסר אונים, על הכיסא והרופא בו בחרת אמון על הטיפול באופן מוחלט, הופכת את ההחלטה אף לקשה יותר. מעבר לכך, טיפולי שיניים הינם טיפולים כואבים בדרך כלל וכרוכים בהוצאה כספית לא מבוטלת. אז איך בוחרים? איך יודעים שהרופא בו בחרנו יטפל בנו כמו שצריך, ימנע מאתנו כאב וזמן מיותר ויגבה תשלום רק על מה שצריך באמת? לא פשוט…

מהו היתרון של מרפאות הרשת על פני מרפאה קטנה?

היתרון הבולט ואחת מאבני הדרך של הרשת, הוא מתן כל שירותי רפואת השיניים תחת קורת גג אחת/ אומר ד"ר עמוס בוחניק, "לפני שהוקמה הרשת, מטופל שהיה מגיע לרופא השיניים הופנה על ידו לא פעם, לרופאי שיניים אחרים בהתאם לטיפול לו הוא נזקק. מאחר וזה היה המצב באותן שנים, יצרנו פתרון המקל על המטופל, חוסך ממנו את ההתרוצצות ומעניק לו שירות מלא. וכך, הוקמו והתבססו המרפאות שלנו כמרפאות 'all in one', אליהן הצטרפו מרפאות נוספות המאפשרות למטופל לקבל את כל שירותי רפואת השיניים תחת קורת גג אחת".

משפחתית וטיפול מסור וצמוד

לכל מרפאה יש מנהל רפואי האחראי על כל ההיבטים הרפואיים והמקצועיים של המרפאה ושל כלל הרופאים בה. צוות המרפאה כולל סייעת מיומנת ומקצועית לכל רופא, מנהלת סניף האחראית על הצד האדמיניסטרטיבי, כח האדם ושירות לקוחות. וכן, צוות קבלה ומשרד שנותן מענה לקביעת תורים, גביית תשלומים וטיפול בכל בקשה של הלקוחות. גם מבחינת חידושים טכנולוגיים לא נשארת הרשת מאחור והיא צועדת עם התפתחות הטכנולוגיה ומשתמשת בחומרים חדשים ומתקדמים ומכשור חדש שיוצא לשוק נכנס בהדרגתיות לסניפים השונים. מדיניות הרשת מאפשרת לרופאים לבחור את סוג החומרים בהם הם רוצים להשתמש ולא משפיעה על החלטתם המקצועית, למרות שלעיתים קיימים הבדלים מהותיים בעלויות
רשת המרפאות התקשרה עם אחת המעבדות הגדולות בישראל, המספקת להן את כל שירותי טכנאות השיניים.

מאמרים נבחרים

ד״ר אמיר וולף

רופא שיניים ומומחה לכירורגיה פה ולסתות. בסיום לימודיו באוניברסיטת ת״א התמחה במחלקה לכירורגיה פה ולסתות במרכז הרפואי רמב״ם. במסגרת התמחותו עסק במגוון רחב של ניתוחים בפנים ובלסתות. לאחר סיום ההתמחות, נשאר במחלקה כרופא בכיר. בשנת 2017 התקבל לשנת השתלמות (Fellowship) במחלקה לכירורגיה פלסטית ונוירוכירוגיה במוסד הרפואי היוקרתי: Johns Hopkins University School of medicine, Baltimore, Maryland, USA. במסגרת תת התמחות עסק בשחזורים של גולגולת, פנים וקרקפת בחולים לאחר ניתוחי ראש.

קרא עוד »

הרמת סינוס ותהליך ההחלמה לאחר הטיפול

אובדן שיניים, במיוחד באזור האחורי בלסת העליונה, יכול להוות בעיה לא רק אסתטית אלא גם תפקודית. כדי להשלים את השיניים החסרות עם שתלים דנטליים, לעיתים אין מספיק עצם בלסת שתתמוך בשתל. הפתרון במקרים אלו הוא הליך כירורגי שנקרא הרמת סינוס. בהליך זה, מנתח פה ולסת מרים את רצפת הסינוס המקסילרי (שנמצא מעל הלסת העליונה) ומחדיר שתל עצם שיאפשר, לאחר תקופת החלמה, את קיבועם של שתלים דנטליים יציבים. במאמר זה נצלול לעומקם של הרמות סינוס, נבין

קרא עוד »

הרמת סינוס סגורה / הרמת סינוס פתוחה – מה ההבדל ?

השתלות שיניים הפכו לטיפול הבחירה עבור מטופלים רבים שסובלים מאובדן שיניים, ומאפשרות החזרת היכולת התפקודית והאסתטית המלאה של חלל הפה. לעתים, בשל נסיגת עצם משמעותית בלסת העליונה, יש צורך בהליך מקדים שנקרא הרמת סינוס. הרמת סינוס מאפשרת להגדיל את נפח העצם כדי ליצור בסיס יציב ומתאים להשתלת שיניים. קיימים שני סוגים עיקריים של הרמות סינוס: הרמת סינוס סגורה והרמת סינוס פתוחה. במאמר זה נצלול לנושא, נבהיר את ההבדלים בין השיטות ונספק מידע חשוב לכל מי

קרא עוד »

הרמת סינוס – כל המידע אודות תהליך הטיפול

הליך הרמת סינוס הוא ניתוח כירורגי שנועד להגדיל את כמות העצם בלסת העליונה, באזור הסינוסים המקסילריים. הליך זה לעיתים הכרחי לפני השתלות שיניים, במיוחד כאשר אובדן עצם משמעותי מונע עיגון יציב של השתלים הדנטליים. מטרת המאמר הנוכחי היא לספק מידע מקיף וכללי על הרמת סינוס, כולל הסיבות להליך, הסוגים השונים, הסיכונים והסיבוכים הפוטנציאליים, הציפיות מההחלמה, ושיעורי ההצלחה. אם אתם שוקלים השתלת שיניים וחסרה לכם עצם באזור הסינוסים, מאמר זה יכול לסייע לכם לקבל החלטה מושכלת

קרא עוד »

כתרי זירקוניה בשיניים קדמיות

חיוך מושלם הוא חלום של רבים, וכתרי זירקוניה עולים בשנים האחרונות כאחת האפשרויות המובילות לשיקום אסתטי ותפקודי של השיניים הקדמיות. כתרים אלו, העשויים מחומר קרמי מתקדם בשם זירקוניה, מצטיינים במראה טבעי להפליא, עמידות גבוהה, והתאמה ביולוגית מצוינת לרקמות החניכיים. אם השיניים הקדמיות שלכם סדוקות, שבורות, עברו שינוי צבע משמעותי, או שאתם פשוט רוצים לשדרג את החיוך באופן דרמטי – כתרי זירקוניה יכולים להיות הפתרון המושלם עבורכם. במדריך מקיף זה נצלול לעולם כתרי הזירקוניה לשיניים קדמיות,

קרא עוד »

כל מה שצריך לדעת על כתר זירקוניה

כתרי זירקוניה הם פתרון פופולרי ומתקדם לשיקום שיניים פגומות או חסרות. עשויים מחומר חזק ועמיד בשם זירקוניה, כתרים אלו מציעים שילוב אידיאלי של אסתטיקה, עמידות ותאימות ביולוגית. מה זה כתר זירקוניה? כתר זירקוניה הוא סוג של שיקום דנטלי המכסה לחלוטין שן פגומה או חסרה. בניגוד לכתרים מסורתיים העשויים מחרסינה או מתכת, כתר זירקוניה עשוי מזירקוניום דיאוקסיד, חומר קרמי מתקדם הידוע בחוזקו, עמידותו והמראה הטבעי שלו. מהי זירקוניה? זירקוניה היא תרכובת טבעית המופקת ממינרל הזירקון. היא

קרא עוד »

האם כדאי לעשות ציפוי שיניים ?

שיניים יפות וחיוך אסתטי הם חלום של רבים מאיתנו. ציפוי שיניים הוא אחד הפתרונות הפופולריים ביותר לשדרוג משמעותי ומהיר של מראה החיוך. אבל, האם ציפוי שיניים מתאים לכל אחד? מה היתרונות והחסרונות שיש לקחת בחשבון? במאמר המקיף הזה, נענה על כל השאלות ונספק לכם את כל המידע שאתם צריכים לדעת כדי לקבל החלטה מושכלת לגבי ציפוי שיניים. נתחיל מהבסיס: ציפויי שיניים הם מעטפות דקיקות שעשויות חרסינה או חומר מרוכב (קומפוזיט). ציפויים אלו מודבקים על החלק

קרא עוד »

היתרונות והחסרונות של ציפויים לשיניים: כל מה שצריך לדעת

ציפויי שיניים הפכו להליך קוסמטי מבוקש ביותר בעולם רפואת השיניים, וגם בישראל הם זוכים לפופולריות גואה בקרב מי ששואפים לשדרג משמעותית את החיוך שלהם. ציפויים, שהם מעין קליפות דקיקות המודבקות על חזית השיניים, יכולים להסוות מגוון פגמים אסתטיים כמו שיניים מוכתמות, סדוקות, שבורות, או בעלות רווחים לא אטרקטיביים. לצד יתרונותיהם הרבים, חשוב להכיר גם את החסרונות והתהליך הכרוך בהתקנת ציפויי שיניים כדי לקבל החלטה מושכלת. במאמר זה נצלול לכל ההיבטים החשובים של ציפויי שיניים ונספק

קרא עוד »

ציפוי שיניים – ההבדלים בין חרסינה, למינייט, קומפוזיט זירקוניה ונוספים

שיניים יפות ובריאות הן נכס המשפיע באופן משמעותי על הביטחון העצמי שלנו ועל האופן שבו העולם תופס אותנו. חיוך רחב וחושף שיניים לבנות ואסתטיות יכול להפוך כל יום להרבה יותר נעים. אך מה אם השיניים שלנו סובלות מבעיות כמו כתמים, מרווחים, סדקים, או צורה לא אחידה? ציפויי שיניים הם פיתרון אסתטי פופולרי המספק מענה לכל אותן בעיות ומאפשר ליצור חיוך מושלם במהירות יחסית. ציפויי שיניים הם מעטפות דקיקות המודבקות על החלק הקדמי של השיניים כדי

קרא עוד »
WhatsApp

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

דילוג לתוכן