ClickCease

חריקת שיניים? אולי זה בגלל לחץ, מתח וחרדה. איך מטפלים?

הרשת פועלת מאז שנת 1984 ולה מעל 40 שנות ניסיון. הרשת מעניקה שירות איכותי על ידי צוות רופאים רגיש ומקצועי, ציוד מתקדם ושימוש בטכנולוגיות החדישות ביותר.

בהסדר עם כל חברות הביטוח

האם אתם מתעוררים עם כאבים בלסת? סובלים משיניים רגישות באופן בלתי מוסבר? אולי אתם חורקים שיניים מתוך שינה, מבלי להיות מודעים לכך. חריקת שיניים, או בשמה הרפואי ברוקסיזם, היא בעיה נפוצה הרבה יותר משחושבים. בישראל, מעריכים שכ-10% עד 30% מהאוכלוסייה סובלים מתופעה זו במידה כזו או אחרת. בעוד שחריקת שיניים נתפסת לעיתים כבעיה קוסמטית בלבד, האמת היא שהיא עלולה לגרום לנזקים ארוכי טווח לשיניים, למפרקי הלסת, ואיכות החיים הכללית שלנו.

חשוב לציין שחריקת שיניים קשורה פעמים רבות למצבים של מתח, לחץ וחרדה. אם אתם חושדים שאתם חורקים שיניים, אל תתעלמו מהבעיה. פנייה לרופא שיניים יכולה לעזור לכם להבין את מקור הבעיה, ולקבל טיפול שימנע סיבוכים מיותרים.

מהי חריקת שיניים?

חריקת שיניים, או ברוקסיזם, היא פעולה לא רצונית של הידוק או חיכוך השיניים העליונות והתחתונות זו בזו. תופעה זו יכולה להתרחש גם במהלך הערות, אבל היא נפוצה במיוחד בזמן השינה. חשוב להבדיל בין שני סוגי חריקת שיניים:

  • חריקת שיניים בשינה (Sleep Bruxism): סוג זה של ברוקסיזם מתרחש באופן לא מודע בזמן השינה וקשה מאוד לשלוט בו. אנשים רבים חורקים שיניים בלילה מבלי להיות מודעים לכך כלל.
  • חריקת שיניים בערות (Awake Bruxism): ברוקסיזם מסוג זה מופיע במצבי ערות, לרוב בזמן מתח נפשי. אנשים עשויים להדק את לסתם או לנענע את השיניים בתנועות לא רצוניות.

האם ברוקסיזם שכיח יותר אצל ילדים או מבוגרים?

שני סוגי חריקת השיניים יכולים להופיע בכל גיל, אך חריקת שיניים בשינה נפוצה במיוחד בקרב ילדים. ישנן הערכות שהתופעה מופיעה בכ-30% מהילדים. עם זאת, לעיתים ילדים 'מתגברים' על ברוקסיזם בתקופת הבגרות, ולכן השכיחות בקרב מבוגרים יורדת, ומוערכת בכ-8%-10% באוכלוסייה הכללית.

גורמים לחריקת שיניים

הסיבות המדויקות הגורמות לברוקסיזם אינן ברורות לחלוטין, אך חוקרים מצביעים על שילוב של גורמים פיזיים ונפשיים.

גורמים פיזיים

  1. בעיות במפרק הלסת (TMJ): מפרקי הלסת הם המפרקים המחברים את הלסת התחתונה לגולגולת. מגוון בעיות במפרקים, כמו דלקת, שחיקה, או תזוזה של המפרק ממקומו, עלולים להוביל לחריקת שיניים.
  2. מבנה לא תקין של השיניים: מנשך לא תקין (סגר לא מאוזן של השיניים), שיניים חסרות או עקומות, טיפולי שיניים וסתימות שלא הותאמו כראוי – כל אלו עשויים להפעיל לחץ לא שגרתי על הלסת ולהגביר את הסיכון לברוקסיזם.
  3. שחיקת שיניים: שחיקה משמעותית של השיניים עשויה להיגרם מגורמים כמו גיל מתקדם או מחלות חומציות (לדוגמה, רפלוקס מרובה). כאשר השיניים נשחקות, מנגנון הלעיסה הטבעי משתבש ואיתו האיזון של שרירי הפנים והלסת, מה שיכול להתבטא בחריקת שיניים.

חשוב להדגיש: לא כל מקרה של בעיות בלסת, מבנה שיניים לא תקין, או שחיקת שיניים מוביל בהכרח לברוקסיזם. עם זאת, גורמים אלו נמצאו כמעלים את הסיכון לתופעה.

גורמים נפשיים

  1. לחץ, מתח, וחרדה: הקשר בין מתח רגשי לברוקסיזם הוא חזק ומתועד היטב במחקרים. מצבים כמו לחץ בעבודה, קשיים כלכליים, משברים בזוגיות, חרדות ודאגות, כולם עלולים לתרום להידוק שרירי הלסת ולחריקת שיניים, לעיתים באופן בלתי מודע.
  2. דיכאון: מחקרים מצביעים על קשר דו-כיווני בין ברוקסיזם ודיכאון. כלומר, חריקת שיניים עלולה לתרום לתחושות דיכאון, ודיכאון עלול להוביל או להחמיר חריקת שיניים.
  3. כעס ותסכול: רגשות מודחקים כמו כעס, עלבון, ותסכול עשויים להתבטא פיזית, ולגרום להידוק השרירים וחריקת שיניים.
  4. הפרעות שינה: חריקת שיניים במהלך השינה קשורה לא פעם גם להפרעות שינה אחרות כמו דום נשימה בשינה (הפסקות נשימה חוזרות בזמן השינה). בנוסף, מחסור בשינה מגביר תחושות מתח ועייפות, אשר עלולות להחמיר ברוקסיזם.

שימו לב: מצבים נפשיים אינם הסיבה היחידה לברוקסיזם, אבל הם בהחלט מהווים גורם סיכון משמעותי ביותר.

גורמים נוספים

  1. גנטיקה: ישנן עדויות לכך שנטייה לחריקת שיניים עשויה לעבור בתורשה. אם יש במשפחה הקרובה שלכם אנשים הסובלים מבעיה זו, ייתכן ואתם נמצאים בסיכון מוגבר.
  2. שימוש בתרופות מסוימות: תרופות נוגדות דיכאון מסוגים מסוימים (בעיקר ממשפחת ה-SSRI) עשויות לגרום לחריקת שיניים כתופעת לוואי. בנוסף, מחקרים מסוימים מצאו שכיחות גבוהה יותר של ברוקסיזם בקרב אנשים המשתמשים בתרופות לטיפול במחלת פרקינסון.
  3. צריכת אלכוהול, קפאין, ועישון: חומרים אלו ידועים כמשפיעים על מערכת העצבים ויכולים לעורר חריקת שיניים או להחמיר אותה אצל אנשים הנוטים לכך. צריכת אלכוהול לפני השינה, במיוחד, נקשרת לעלייה בסיכון לברוקסיזם במהלך הלילה.

נקודה מעניינת: קיים גם קשר אפשרי בין חריקת שיניים, אישיות מסוג A (תחרותיות, שאפתנות, תחושת דחיפות), והפרעות קשב וריכוז. עם זאת, המחקר בנושאים אלו עדיין בעיצומו.

הסימנים והתסמינים של חריקת שיניים

אנשים רבים אינם מודעים לכך שהם חורקים שיניים מתוך שינה. פעמים רבות, בני משפחה או שותפים לחדר נותנים לנו את ההתראה הראשונה שיש בעיה. בואו נסקור מספר סימנים שכיחים לחריקת שיניים:

  1. כאבים בלסת, פנים, וראש: כאבים עמומים ושרירים מכווצים במיוחד באזור הלסת אחרי ההתעוררות בבוקר עלולים להעיד על חריקת שיניים. בנוסף, אפשר לסבול מכאבי ראש חוזרים.
  2. שחיקת שיניים: חריקת שיניים ממושכת גורמת לבלאי ושחיקה לא שגרתית של השיניים. השיניים עלולות להיראות שטוחות, שבורות, או סדוקות.
  3. רגישות בשיניים: עקב השחיקה של זגוגית השן (אמייל), עלולות להופיע רגישות מוגברת בחום, קור, או במגע עם אוכלים מתוקים ו/או חמוצים.
  4. בעיות שינה (שלכם ושל מי שישן לידכם): קולות חריקה בזמן השינה מהווים מטרד שינה משמעותי ומעירים את בן/בת הזוג. הפרעה לאיכות השינה של האדם החורק היא סימן נוסף לחריקת שיניים, גם אם קשה לאבחן זאת באופן עצמאי.
  5. קושי בפתיחת וסגירת הלסת: במקרים מסוימים, חריקת שיניים מתמשכת עלולה לגרום לתחושת נוקשות בלסת, ואפילו להוביל לפריקה של מפרק הלסת.
  6. נזק לשרירי הלעיסה: שרירי הלעיסה, העובדים קשה במהלך חריקת השיניים, עלולים לסבול מכאבים והתכווצויות.

חשוב לזכור: לא כל התסמינים הללו חייבים להופיע בכל מי שחורק שיניים, וייתכנו מצבים שבהם חריקת שיניים היא א-סימפטומטית (ללא תסמינים).

איך מאבחנים חריקת שיניים?

אבחון מוקדם של ברוקסיזם הוא חיוני כדי למנוע נזקים ארוכי טווח לשיניים, למפרקים, ולמנוע התפתחות סיבוכים. אם אתם חושדים שאתם חורקים שיניים, אל תהססו לפנות לרופא השיניים שלכם. הנה איך מתבצע תהליך האבחון:

איסוף היסטוריה רפואית ובדיקה גופנית

רופא השיניים יתחיל מתשאול מקיף על הרגלי השינה שלכם, רמת הלחץ בחייכם, נטייה לשחיקת שיניים, ותרופות שאתם נוטלים. לאחר מכן יבצע הרופא בדיקה גופנית ויסתכל מקרוב על השיניים והלסת שלכם כדי לחפש סימנים האופייניים לברוקסיזם.

בדיקת שיניים קפדנית

ייתכן והרופא ימליץ על צילום רנטגן ייעודי של הלסת (פנורמי) או צילומים אחרים של השיניים, כדי לקבל תמונה מפורטת יותר של מבנה הלסת והשיניים.

בדיקת שינה במקרים מיוחדים

במקרים בהם ישנו חשד משמעותי להפרעות שינה נוספות העלולות להשפיע על חריקת השיניים, ייתכן ותופנו למכון שינה לבדיקה מקיפה (פוליסומנוגרפיה), במהלכה נמדדים פרמטרים שונים במהלך השינה, כולל פעילות שרירים ופעילות מוחית.

אבחון מבדל

לעיתים, רופא השיניים נדרש לשלול מצבים רפואיים אחרים שעשויים לגרום לכאבים באזור הלסת או שחיקת שיניים, כמו מחלות חניכיים, ריפלוקס (החזר קיבתי-ושטי), או זיהום באזור הפנים.

לא תמיד האבחנה פשוטה. ישנם מקרים בהם קשה לאבחן חריקת שיניים באופן חד משמעי, במיוחד כאשר היא אינה מלווה בתסמינים ברורים.

טיפולים לחריקת שיניים

לא קיים טיפול אחד שמתאים באופן גורף לכל מי שסובל מברוקסיזם. גישת הטיפול הנכונה צריכה להיות מותאמת אישית למטופל, ולהתבסס על חומרת התסמינים, הגורמים המשפיעים, ואפשרויות הטיפול העומדות לרשותו. הנה מגוון האופציות הטיפוליות השכיחות:

טיפול ביתי והפחתת גורמי סיכון

במקרים קלים, או בשילוב עם טיפולים נוספים, ניתן לנקוט בגישה זו:

  • טכניקות הרפיה ומיינדפולנס: תרגול יוגה, מדיטציה, טכניקות נשימה מבוקרת, או פעילות גופנית מרגיעה, יכולה לסייע משמעותית בהפחתת תחושות מתח, חרדה, וכעס – שהם, כאמור, גורמי סיכון מרכזיים בברוקסיזם.
  • תזונה בריאה: תזונה מאוזנת ומגוונת מספקת ויטמינים ומינרלים החשובים לבריאות השיניים והלסת. בנוסף, חשוב להפחית צריכה של אלכוהול וקפאין, במיוחד בשעות הערב, מכיוון שאלו חומרים מעוררים בעלי השפעה שלילית על ברוקסיזם.
  • היגיינת שינה טובה: הקפדה על שעות שינה סדירות, והימנעות מקפאין ומסכים לפני השינה, יכולה לשפר באופן כללי את איכות השינה ולהפחית לחצים – מה שעשוי להשפיע לטובה גם על חריקת השיניים.

נקודה חשובה: טיפולים ביתיים אלו אינם מהווים תחליף לאבחון וטיפול רפואי במידת הצורך. אם חריקת השיניים שלכם מלווה בתסמינים חריפים, אל תסתפקו בצעדים אלו בלבד.

טיפולים מקצועיים

סד לילה

סד הלילה הוא אביזר המותאם באופן אישי למבנה הפה, עשוי מחומר פלסטי שקוף ורך יחסית ומונח על השיניים (לרוב העליונות) בזמן השינה. סד הלילה משמש כחיץ המגן על השיניים משחיקה, מקטין לחצים על הלסת, ויכול להפחית במידה מסוימת את פעילות שרירי הלעיסה. זוהי שיטת הטיפול השכיחה ביותר בברוקסיזם בשל יעילותה ונגישותה.

פיזיותרפיה

במקרים מסוימים, מומלץ לשלב פיזיותרפיה מיוחדת ללסת, הכוללת תרגילים ומתיחות שמטרתם להרפות את שרירי הלעיסה, להגביר את טווח התנועה של הלסת, ולהפחית כאבים באזור.

טיפול פסיכולוגי

עבור אנשים הסובלים מלחצים נפשיים משמעותיים, המהווים גורם מרכזי בחריקת השיניים, מאוד מומלץ לשלב טיפול פסיכולוגי עם מטפל מוסמך. טיפול קוגניטיבי-התנהגותי (CBT) נמצא יעיל במיוחד בהפחתת תחושות חרדה ובהקניית כלים להתמודדות בריאה עם קשיים נפשיים, ובכך עשוי להפחית גם ברוקסיזם.

תרופות

במצב של כאבים עזים או התכווצויות בשרירי הלסת, הרופא עשוי לרשום תרופות נוגדות כאבים או משחררי שרירים לשימוש בטווח הקצר. במקרים קיצוניים של ברוקסיזם, ייתכן ויוצעו זריקות בוטוקס ישירות לשרירי הלעיסה כדי להפחית את כוח ההידוק שלהם.

טיפולי שיניים משקמים

אם נגרם נזק משמעותי לשיניים עקב חריקת שיניים, יידרשו טיפולים משקמים לשחזור השיניים וחזרתן לתפקוד תקין. אלו עשויים לכלול סתימות, כתרים, או אפילו השתלת שיניים, בהתאם לחומרת המקרה.

שימו לב: חשוב שכל טיפול מקצועי יהיה מותאם אישית למטופל ולנסיבותיו הייחודיות.

סיבוכים אפשריים של חריקת שיניים

ההשלכות של חריקת שיניים חמורה שלא מטופלת עלולות להיות מרחיקות לכת והרסניות. בואו נסקור כמה מהן:

  1. נזק בלתי הפיך לשיניים: שחיקה מתמשכת עלולה להוביל לשברים, סדקים, ורגישות חמורה בשיניים. במקרים קיצוניים, עלול להידרש טיפול שורש או אף עקירת שיניים.
  2. כאבים כרוניים: כאבים בלסת, בשרירים, ובראש עלולים להפוך לבעיה יומיומית, כרונית, המשביתה ופוגעת משמעותית באיכות החיים.
  3. בעיות במפרק הלסת (TMJ): העומס הממושך עלול לגרום לתפקוד לקוי של מפרק הלסת, המתבטא בכאבים עזים, נקישות בפתיחת הפה, הגבלת תנועה, ולעיתים אף תזוזת המפרק ממקומו.
  4. בעיות אסתטיות: שחיקת שיניים משמעותית גורמת לשיניים להיראות קצרות, מרובעות, ומשנה את המראה של הפנים והחיוך.
  5. פגיעה באיכות השינה והחיים: הכאבים והקולות של חריקת השיניים מהווים הפרעה משמעותית לשינה, שלנו ושל מי שחולק איתנו את חדר השינה. עייפות תמידית, קשיי ריכוז, ועצבנות משפיעים לרעה על התפקוד היומיומי.

חשוב להדגיש: לא כל מקרה של חריקת שיניים יוביל בהכרח לסיבוכים קשים. אבחון מוקדם וטיפול מתאים יכולים למנוע החמרה והתפתחות סיבוכים חמורים.

איך לחיות עם חריקת שיניים

ההתמודדות עם ברוקסיזם עלולה להיות מאתגרת ומלווה בתחושת תסכול, אך חשוב לזכור שיש דברים שניתן לעשות כדי להקל על התסמינים ולשפר את איכות החיים. הנה כמה טיפים להצלחה:

טיפים להפחתת כאב

  1. שימוש בקומפרסים: הנחת קומפרס חם או קר על אזור הלסת הכואבת יכולה להקל על כאבים ולשחרר את השרירים המכווצים.
  2. מסאז' עדין ניתן לבצע מסאז' עצמי לאזור הלסת והצוואר בתנועות סיבוביות עדינות כדי להרפות את השרירים .
  3. טכניקות הרפיה: הקפידו להקדיש זמן להרגעה לפני השינה, לתרגל נשימות עמוקות או מדיטציה.
  4. תרופות נגד כאבים: אם הכאבים עזים, ניתן ליטול תרופות נגד כאבים בשחרור מושהה לפני השינה, כמו איבופרופן או נורופן (בהתייעצות עם רופא).

שמירה על בריאות הפה בזמן חריקת שיניים

  • הקפידו על צחצוח שיניים קפדני פעמיים ביום והשתמשו בחוט דנטלי בכל יום על מנת למנוע הצטברות פלאק או חיידקים בחלל הפה.
  • השתמשו בשטיפות פה אנטי-בקטריאליות המאושרות על ידי רופא השיניים שלכם.
  • בקרו באופן סדיר אצל רופא השיניים שלכם לצורך ניקוי מקצועי ובדיקות שיגרתיות.

חשוב מאוד: שימו לב לשינויים צבע, רגישות, או סדקים בשיניים שלכם והתריעו לרופא השיניים על כל שינוי שכזה.

איך למצוא את רופא השיניים המתאים

חריקת שיניים היא בעיה הדורשת ידע וניסיון קליני מתאים מצד רופא השיניים המטפל. לכן, כאשר אתם מחפשים רופא, חשוב לוודא שהוא בעל הכשרה בתחום ספציפי זה:

  1. התעניינו אם לרופא השיניים יש ניסיון בטיפול בברוקסיזם, הכשרה והשתלמויות ברפואת שיניים משקמת, או בהפרעות במפרק הלסת.
  2. שאלו שאלות מפורטות על גישת הטיפול וניסיונו של הרופא במקרים דומים לשלכם. בירור כזה יאפשר לכם לקבל מושג האם הטיפול המוצע לכם מתאים.
  3. חפשו המלצות מרופאים אחרים, ובקשו המלצות מחברים ומשפחה שעברו בהצלחה טיפול לחריקת שיניים.

מקורות תמיכה נפשית

התמודדות רגשית עם חריקת שיניים חשובה במיוחד כאשר היא נובעת מסטרס, חרדה, או קשיים נפשיים אחרים. אל תתמודדו לבד! בנוסף לטיפולים המקצועיים שכבר הוזכרו, כדאי לשקול קבלת תמיכה מקבוצות תמיכה לאנשים עם ברוקסיזם (אפשר לברר על קבוצות שכאלו בפורומים אונליין), וקבוצות תמיכה בנושאים של מתח וחרדה. שיתוף החוויה וחילופי טיפים עם אנשים במצב דומה יכולים להועיל מאוד.

נקודה לסיום: זכרו, חריקת שיניים היא בהחלט נושא מאתגר, אבל עם הקפדה על המלצות לטיפול ואורח חיים בריא, ניתן לשפר באופן משמעותי את איכות החיים לצד התופעה.

סיכום

חריקת שיניים היא תופעה מורכבת, ולעיתים מתסכלת. עם זאת, חשוב להבין שהיא ניתנת לטיפול ולשליטה. אם אתם חושדים שאתם סובלים מברוקסיזם, אל תתעלמו מהתסמינים ואל תדחו את הפנייה לרופא השיניים שלכם. זכרו, ככל שהאבחון והטיפול יתחילו מוקדם יותר, כך תוכלו להפחית את הסיכון לנזקים ארוכי טווח לשיניים, למפרקים, ולמנוע כאבים מיותרים.

נקודות עיקריות שכדאי לזכור

  1. חריקת שיניים תלויה בגורמים שונים, ביניהם מצבים פיזיים כמו מבנה הלסת ובעיות שיניים, וכן גורמים נפשיים כמו מתח וחרדה.
  2. ברוקסיזם עלול לגרום למגוון תסמינים לא נעימים, כולל כאבי לסת, פנים, וראש, רגישות בשיניים, ושחיקת שיניים.
  3. טיפולים לחריקת שיניים רבים ומגוונים, ויותאמו למטופל באופן אישי. הם עשויים לכלול סד לילה, טכניקות הרפיה, טיפול פסיכולוגי, פיזיותרפיה, טיפולי שיניים, ותרופות במקרים מסוימים.
  4. למרות האתגרים, אפשר לחיות טוב עם חריקת שיניים ולשמור על איכות חיים. שילוב של טיפולים מתאימים לצד הפחתת לחצים והקפדה על בריאות הפה הם המפתח להתמודדות מוצלחת.

ניתן לשתף את התוכן כאן:

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

ניתן ליצור קשר גם בטלפון | וואטסאפ

074-774-6616

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

ניתן ליצור קשר גם בטלפון | וואטסאפ

הלבנה

בסיום טיפול שיניים, השלמת מראה הפנים שלנו זה שיניים לבנות. הלבנת שיניים היא התכשיט לחיוך מושלם.

שיננית

מרכיב משמעותי במניעת דלקות חניכיים ושימור בריאות הפה והשיניים הוא ביקור תדיר אצל השיננית

יישור שיניים

לא רק בגלל החשיבות האסתטית. יישור שיניים מתקן גם את צפיפות ורווחי השיניים ומשפר את היגיינת הפה בנוסף לשיפור הביטחון העצמי

שתלים

תחליף מלאכותי לשיניים ופתרון לשיקום פה אסתטי שלא באמצעות תותבות

כתרים

פתרון מלאכותי לשיקום השן לאחר נזק קשה או לצורך שיקום על שתלים. כיום יש סוגי כתרים שונים" חרסינה, זירקוניה, זירקוניה מנוליטי ו EMAX

אסתטיקה

ציפויי שיניים, השלמת כותרת ויישור שיניים בלתי נראה - הם הפתרונות לאסתטיקה דנטלית במראה השיניים הקדמיות.

שרית אברג'ל

מרפאת שיניים פתח תקווה

רוצה להודות על הטיפול המעולה אותו קיבלתי במרפאתכם בפתח תקווה. נשברה לי שן באמצע היום, קיבלה אותי שולי מנהלת המרפאה ללא תיאום מראש הרגיעה אותי ונתנה לי להבין כי אני בידיים טובות. על אף החשש הגדול מרופא שיניים טיפלה בי ד”ר גל בעדינות ובסבלנות. השהות במרפאה היפה היה נעים וטוב ועל כך תודה הן לשולי והן לד״ר גל הנהדרות.

עידן פאניאן

מרפאת שיניים אשדוד

הייתי מטופל בסניף אשדוד ורציתי להוקיר תודה רבה מכל הלב לד"ר ג'ודית שנתנה לי שירות אדיב ומקצועי והובילה אותי משיניים עקומות לשיניים ישרות ואסתטיות. ובסכותה אני קם כל בוקר בהרגשה מדהימה ומסופק בטירוף. תודה.

ליאת כהן

מרפאת שיניים פתח תקווה

הגעתי למרפאת שיניים בפתח תקווה, מתוסכלת ממצבי וחוששת מהבאות… שם קיבל אותי ד"ר בוחניק בחיוך מאיר ובסבלנות. תוך מספר דקות הוא פתר לי את הבעיה שהציקה לי כ"כ והחזיר לי את החיוך לפנים – פשוטו כמשמעו ? תודה לצוות הנפלא ולד"ר בוחניק על הטיפול.

רחל קטורזה‎

מרפאת שיניים ד״ר בוחניק

ברצוני להודות לצוות המרפאה של מרפאת שיניים ד"ר בוכניק על השרות המעולה החל מפנינה כהן על ההסבר על הטיפול שיטות הרגעה זה בהחלט עזר ד"ר סימון המדהים על הטיפול שגרם לי לחייך ובחלט העלה לי את הביטחון העצמי ראוי לציין כי נורא חששתי מרופא שיניים שנמנעתי מלהגיע לטיפולים בגלל הפחד. בזכות הצוות המדהים עברתי את הטיפולים ללא פחד ממליצה בחום על המרפאה הזו.

מרפאות שיניים ד״ר עמוס בוחניק לוגו
שנות פעילות
0
מרפאות
0
רופאים ושינניות
0
עובדי המרפאות
0

סיפור הקמת רשת שיניים

כדי לעזור לכם לעשות את ההחלטה הנכונה. רשת "שיניים" הוקמה בשנת 1984 על ידי האחים ד"ר עמוס בוחניק ואורי בוחניק, מתוך מטרה לשנות את מדיניות המעבר בין מרפאה למרפאה בהתאם לטיפול, ולהביא את בשורת כל הטיפולים תחת קורת גג אחת. וכך, בזה אחר זה נפתחו מרפאות והצטרפו סניפים נוספים לרשת וכיום היא מונה 25 סניפים בפריסה ארצית – אילת, אשדוד, אשקלון, באר שבע, בני ברק, בת ים, דימונה, חדרה, חיפה, יבנה, ירושלים מרכז, ירושלים תלפיות, מודיעין, מעלה אדומים, נהריה, נתניה, נתיבות, פתח תקווה, צפת, שהם, ראשון לציון, רעננה, קרית גת, תע"ש ותל אביב. בכל אחת מהמרפאות יש בין 2-6 חדרי טיפולים ומועסקים בה רופאים מכל תחומי רפואת השיניים לצד רופאים מומחים בכירורגיה והשתלות, יישור שיניים, טיפולי שורש, פריו (טיפולי חניכיים) ועוד. כל הרופאים בעלי רישיון משרד הבריאות ודיפלומות שונות מחזיקים בביטוח אחריות מקצועית, מתעדכנים כל הזמן בהתפתחויות האחרונות בענף רפואת השיניים ועוברים כנסים והשתלמויות מקצועיות. כל סוגי טיפולי השיניים מוענקים בכל אחת ממרפאות הרשת – טיפולים משמרים (כגון סתימות, עקירות וטיפולי שורש), שיקום הפה (כגון מבנים, כתרי חרסינה, כתרי זירקוניה למיניט ועוד ותותבות), כירורגיה והשתלות דנטאליות, טיפולי שיננית הכוללים הסרת אבנית והדרכה בהיגיינה אוראלית, יישור שיניים מכל הסוגים, וטיפולי אסתטיקה דנטאלית.

למעלה מ- 40 שנה אנו כאן כדי להעניק לכם שירות ולדאוג שתצאו מהמרפאה עם חיוך גדול.

בהסדר עם כל חברות הביטוח

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

ניתן ליצור קשר גם בטלפון | וואטסאפ

מה מיוחד ברשת שיניים?

קשה לבחור רופא שיניים. אף אחד לא הולך לרופא שיניים מתוך הנאה, והעובדה כי אתה שוכב, חסר אונים, על הכיסא והרופא בו בחרת אמון על הטיפול באופן מוחלט, הופכת את ההחלטה אף לקשה יותר. מעבר לכך, טיפולי שיניים הינם טיפולים כואבים בדרך כלל וכרוכים בהוצאה כספית לא מבוטלת. אז איך בוחרים? איך יודעים שהרופא בו בחרנו יטפל בנו כמו שצריך, ימנע מאתנו כאב וזמן מיותר ויגבה תשלום רק על מה שצריך באמת? לא פשוט…

מהו היתרון של מרפאות הרשת על פני מרפאה קטנה?

היתרון הבולט ואחת מאבני הדרך של הרשת, הוא מתן כל שירותי רפואת השיניים תחת קורת גג אחת/ אומר ד"ר עמוס בוחניק, "לפני שהוקמה הרשת, מטופל שהיה מגיע לרופא השיניים הופנה על ידו לא פעם, לרופאי שיניים אחרים בהתאם לטיפול לו הוא נזקק. מאחר וזה היה המצב באותן שנים, יצרנו פתרון המקל על המטופל, חוסך ממנו את ההתרוצצות ומעניק לו שירות מלא. וכך, הוקמו והתבססו המרפאות שלנו כמרפאות 'all in one', אליהן הצטרפו מרפאות נוספות המאפשרות למטופל לקבל את כל שירותי רפואת השיניים תחת קורת גג אחת".

משפחתית וטיפול מסור וצמוד

לכל מרפאה יש מנהל רפואי האחראי על כל ההיבטים הרפואיים והמקצועיים של המרפאה ושל כלל הרופאים בה. צוות המרפאה כולל סייעת מיומנת ומקצועית לכל רופא, מנהלת סניף האחראית על הצד האדמיניסטרטיבי, כח האדם ושירות לקוחות. וכן, צוות קבלה ומשרד שנותן מענה לקביעת תורים, גביית תשלומים וטיפול בכל בקשה של הלקוחות. גם מבחינת חידושים טכנולוגיים לא נשארת הרשת מאחור והיא צועדת עם התפתחות הטכנולוגיה ומשתמשת בחומרים חדשים ומתקדמים ומכשור חדש שיוצא לשוק נכנס בהדרגתיות לסניפים השונים. מדיניות הרשת מאפשרת לרופאים לבחור את סוג החומרים בהם הם רוצים להשתמש ולא משפיעה על החלטתם המקצועית, למרות שלעיתים קיימים הבדלים מהותיים בעלויות
רשת המרפאות התקשרה עם אחת המעבדות הגדולות בישראל, המספקת להן את כל שירותי טכנאות השיניים.

מאמרים נבחרים

ד״ר אמיר וולף

רופא שיניים ומומחה לכירורגיה פה ולסתות. בסיום לימודיו באוניברסיטת ת״א התמחה במחלקה לכירורגיה פה ולסתות במרכז הרפואי רמב״ם. במסגרת התמחותו עסק במגוון רחב של ניתוחים בפנים ובלסתות. לאחר סיום ההתמחות, נשאר במחלקה כרופא בכיר. בשנת 2017 התקבל לשנת השתלמות (Fellowship) במחלקה לכירורגיה פלסטית ונוירוכירוגיה במוסד הרפואי היוקרתי: Johns Hopkins University School of medicine, Baltimore, Maryland, USA. במסגרת תת התמחות עסק בשחזורים של גולגולת, פנים וקרקפת בחולים לאחר ניתוחי ראש.

קרא עוד »

הרמת סינוס ותהליך ההחלמה לאחר הטיפול

אובדן שיניים, במיוחד באזור האחורי בלסת העליונה, יכול להוות בעיה לא רק אסתטית אלא גם תפקודית. כדי להשלים את השיניים החסרות עם שתלים דנטליים, לעיתים אין מספיק עצם בלסת שתתמוך בשתל. הפתרון במקרים אלו הוא הליך כירורגי שנקרא הרמת סינוס. בהליך זה, מנתח פה ולסת מרים את רצפת הסינוס המקסילרי (שנמצא מעל הלסת העליונה) ומחדיר שתל עצם שיאפשר, לאחר תקופת החלמה, את קיבועם של שתלים דנטליים יציבים. במאמר זה נצלול לעומקם של הרמות סינוס, נבין

קרא עוד »

הרמת סינוס סגורה / הרמת סינוס פתוחה – מה ההבדל ?

השתלות שיניים הפכו לטיפול הבחירה עבור מטופלים רבים שסובלים מאובדן שיניים, ומאפשרות החזרת היכולת התפקודית והאסתטית המלאה של חלל הפה. לעתים, בשל נסיגת עצם משמעותית בלסת העליונה, יש צורך בהליך מקדים שנקרא הרמת סינוס. הרמת סינוס מאפשרת להגדיל את נפח העצם כדי ליצור בסיס יציב ומתאים להשתלת שיניים. קיימים שני סוגים עיקריים של הרמות סינוס: הרמת סינוס סגורה והרמת סינוס פתוחה. במאמר זה נצלול לנושא, נבהיר את ההבדלים בין השיטות ונספק מידע חשוב לכל מי

קרא עוד »

הרמת סינוס – כל המידע אודות תהליך הטיפול

הליך הרמת סינוס הוא ניתוח כירורגי שנועד להגדיל את כמות העצם בלסת העליונה, באזור הסינוסים המקסילריים. הליך זה לעיתים הכרחי לפני השתלות שיניים, במיוחד כאשר אובדן עצם משמעותי מונע עיגון יציב של השתלים הדנטליים. מטרת המאמר הנוכחי היא לספק מידע מקיף וכללי על הרמת סינוס, כולל הסיבות להליך, הסוגים השונים, הסיכונים והסיבוכים הפוטנציאליים, הציפיות מההחלמה, ושיעורי ההצלחה. אם אתם שוקלים השתלת שיניים וחסרה לכם עצם באזור הסינוסים, מאמר זה יכול לסייע לכם לקבל החלטה מושכלת

קרא עוד »

כתרי זירקוניה בשיניים קדמיות

חיוך מושלם הוא חלום של רבים, וכתרי זירקוניה עולים בשנים האחרונות כאחת האפשרויות המובילות לשיקום אסתטי ותפקודי של השיניים הקדמיות. כתרים אלו, העשויים מחומר קרמי מתקדם בשם זירקוניה, מצטיינים במראה טבעי להפליא, עמידות גבוהה, והתאמה ביולוגית מצוינת לרקמות החניכיים. אם השיניים הקדמיות שלכם סדוקות, שבורות, עברו שינוי צבע משמעותי, או שאתם פשוט רוצים לשדרג את החיוך באופן דרמטי – כתרי זירקוניה יכולים להיות הפתרון המושלם עבורכם. במדריך מקיף זה נצלול לעולם כתרי הזירקוניה לשיניים קדמיות,

קרא עוד »

כל מה שצריך לדעת על כתר זירקוניה

כתרי זירקוניה הם פתרון פופולרי ומתקדם לשיקום שיניים פגומות או חסרות. עשויים מחומר חזק ועמיד בשם זירקוניה, כתרים אלו מציעים שילוב אידיאלי של אסתטיקה, עמידות ותאימות ביולוגית. מה זה כתר זירקוניה? כתר זירקוניה הוא סוג של שיקום דנטלי המכסה לחלוטין שן פגומה או חסרה. בניגוד לכתרים מסורתיים העשויים מחרסינה או מתכת, כתר זירקוניה עשוי מזירקוניום דיאוקסיד, חומר קרמי מתקדם הידוע בחוזקו, עמידותו והמראה הטבעי שלו. מהי זירקוניה? זירקוניה היא תרכובת טבעית המופקת ממינרל הזירקון. היא

קרא עוד »

האם כדאי לעשות ציפוי שיניים ?

שיניים יפות וחיוך אסתטי הם חלום של רבים מאיתנו. ציפוי שיניים הוא אחד הפתרונות הפופולריים ביותר לשדרוג משמעותי ומהיר של מראה החיוך. אבל, האם ציפוי שיניים מתאים לכל אחד? מה היתרונות והחסרונות שיש לקחת בחשבון? במאמר המקיף הזה, נענה על כל השאלות ונספק לכם את כל המידע שאתם צריכים לדעת כדי לקבל החלטה מושכלת לגבי ציפוי שיניים. נתחיל מהבסיס: ציפויי שיניים הם מעטפות דקיקות שעשויות חרסינה או חומר מרוכב (קומפוזיט). ציפויים אלו מודבקים על החלק

קרא עוד »

היתרונות והחסרונות של ציפויים לשיניים: כל מה שצריך לדעת

ציפויי שיניים הפכו להליך קוסמטי מבוקש ביותר בעולם רפואת השיניים, וגם בישראל הם זוכים לפופולריות גואה בקרב מי ששואפים לשדרג משמעותית את החיוך שלהם. ציפויים, שהם מעין קליפות דקיקות המודבקות על חזית השיניים, יכולים להסוות מגוון פגמים אסתטיים כמו שיניים מוכתמות, סדוקות, שבורות, או בעלות רווחים לא אטרקטיביים. לצד יתרונותיהם הרבים, חשוב להכיר גם את החסרונות והתהליך הכרוך בהתקנת ציפויי שיניים כדי לקבל החלטה מושכלת. במאמר זה נצלול לכל ההיבטים החשובים של ציפויי שיניים ונספק

קרא עוד »

ציפוי שיניים – ההבדלים בין חרסינה, למינייט, קומפוזיט זירקוניה ונוספים

שיניים יפות ובריאות הן נכס המשפיע באופן משמעותי על הביטחון העצמי שלנו ועל האופן שבו העולם תופס אותנו. חיוך רחב וחושף שיניים לבנות ואסתטיות יכול להפוך כל יום להרבה יותר נעים. אך מה אם השיניים שלנו סובלות מבעיות כמו כתמים, מרווחים, סדקים, או צורה לא אחידה? ציפויי שיניים הם פיתרון אסתטי פופולרי המספק מענה לכל אותן בעיות ומאפשר ליצור חיוך מושלם במהירות יחסית. ציפויי שיניים הם מעטפות דקיקות המודבקות על החלק הקדמי של השיניים כדי

קרא עוד »
WhatsApp

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

דילוג לתוכן