ClickCease

כל מה שחשוב לדעת על כתר לשיניים

הרשת פועלת מאז שנת 1984 ולה מעל 40 שנות ניסיון. הרשת מעניקה שירות איכותי על ידי צוות רופאים רגיש ומקצועי, ציוד מתקדם ושימוש בטכנולוגיות החדישות ביותר.

בהסדר עם כל חברות הביטוח

אם יש לכם שן שבורה, סדוקה, או שחוקה בצורה משמעותית, ייתכן שאתם זקוקים לכתר דנטלי. כתר דנטלי הוא שיקום מלאכותי בצורת שן, שמטרתו לחפות את השן הפגועה ולהשיב לה את תפקודה המלא והמראה האסתטי שלה. כתרים מגיעים במגוון חומרים, ביניהם מתכת, חרסינה, וזירקוניה, ומתאימים למקרים שונים של נזק או צורך בשיקום השן. במאמר זה נצלול לכל מה שאתם צריכים לדעת על כתרים – מהסוגים השונים, דרך תהליך ההכנה, ועד לטיפול השוטף הנדרש כדי לשמור על הכתר לאורך זמן.

סוגי כתרים דנטליים

בחירת החומר ממנו עשוי הכתר היא החלטה חשובה המשפיעה הן על האסתטיקה והן על עמידות השיקום. הנה כמה מסוגי הכתרים הנפוצים ביותר:

כתרי מתכת

כתרים אלו ידועים בעמידותם הגבוהה במיוחד. הם יכולים להיות עשויים מזהב, סגסוגות של זהב, או מתכות בסיס אחרות כמו כרום-קובלט. כתרי מתכת נחשבים לבחירה משתלמת יחסית, אך בשל צבעם הם פחות פופולריים לשיניים קדמיות שדורשות אסתטיקה גבוהה.

כתרי חרסינה מאוחים למתכת (PFM)

כתרים אלו משלבים בסיס מתכתי עם ציפוי של חרסינה דנטלית המותאמת בגוון לשאר השיניים. הם מספקים שילוב של חוזק ועמידות עם מראה אסתטי יותר בהשוואה לכתרי מתכת מלאה, והם פופולריים לטיפול גם בשיניים קדמיות וגם אחוריות.

כתרי חרסינה מלאה

כתרים אלו, העשויים מחרסינה דנטלית בלבד, מצטיינים באסתטיקה הטבעית ביותר ומחקים את מראהן של שיניים אמיתיות הודות לשקיפותן. הם נפוצים בעיקר בשיניים הקדמיות. קיימים סוגים שונים של חרסינה המשמשים לבניית כתרים, ולכל סוג מאפיינים ייחודיים מבחינת חוזק ועמידות לאורך זמן.

כתרי זירקוניה

הזירקוניה היא חומר קרמי חזק במיוחד המשמש יותר ויותר ברפואת שיניים המודרנית. כתרי זירקוניה משלבים יתרונות של אסתטיקה גבוהה עם חוזק מכני מעולה, ולכן מתאימים לטיפול בשיניים קדמיות ואחוריות כאחד.

כתרי שרף

אלו לרוב כתרים זמניים המיועדים לשימוש לטווח קצר, למשל בתקופה שבין הכנת השן לבין קבלת הכתר הקבוע. יתרונם הוא המהירות והעלות הנמוכה יחסית, אך הם רגישים יותר להישברות ולשחיקה בהשוואה לחומרים אחרים.

מתי צריך כתר דנטלי?

ישנם מספר מצבים שכיחים בהם רופא השיניים עשוי להמליץ על כתר דנטלי. הנה כמה מהסיבות הנפוצות ביותר להצבת כתר:

שן שבורה או סדוקה

שן שבורה, גם אם השבר קטן, מחלישה את המבנה הכללי של השן ומגבירה את הסיכון לשבר גדול יותר או לזיהום. כתר דנטלי יחזיר את צורת השן ויחזק אותה כדי למנוע סיבוכים עתידיים.

שן שחוקה

עם הזמן, אמייל השן יכול להישחק באופן טבעי, או באופן מואץ יותר עקב הרגלים כמו חריקת שיניים. שחיקה משמעותית פוגעת ביעילות הלעיסה ובמראה האסתטי של השן. כתר יכול לשמש כשיקום להגבהת השן במקרים אלו.

לאחר טיפול שורש 

כאשר השן עוברת טיפול שורש, מסירים חלק נרחב מרקמתה הפנימית. זה יכול להחליש את השן ולהעלות את הסיכון לשברים. כתר מספק הגנה לשן שעברה טיפול שורש, מסייע בשמירתה ומאפשר תפקוד תקין.

צרכים אסתטיים

כתר דנטלי יכול לשמש כשיקום אסתטי לשן שצבעה השתנה בצורה קשה שלא ניתנת להלבנה, לשן בעלת צורה לא אחידה, או כדי לסגור מרווחים בין שיניים לשיפור מראה החיוך כולו.

כתרים לשיניים של ילדים

לעיתים, גם שיני חלב של ילדים עשויות להזדקק לשיקום בעזרת כתר. כתרים מיוחדים מפלדת אל-חלד (Stainless Steel) עשויים לשמש במקרים של עששת נרחבת או של שברים נרחבים בשיני החלב, במטרה לשמור על יכולת הלעיסה ולמנוע כאבים או זיהומים.

כתר דנטלי הוא פתרון יעיל מאוד לטיפול במגוון מצבים. חשוב להתייעץ עם רופא השיניים שלכם שיוכל לאבחן במדויק האם אתם זקוקים לכתר, ואיזו אופציה עשויה להתאים לכם ביותר.

הליך התקנת הכתר 

התקנת כתר דנטלי מתחלקת בדרך כלל לשני מפגשים עיקריים אצל רופא השיניים, ולשלב מעבדה ביניהם בו מיוצר הכתר הספציפי שלכם. כך נראה התהליך צעד אחר צעד:

ייעוץ והכנת השן

במפגש הראשון רופא השיניים יבצע בדיקה מקיפה של השן הדורשת כתר. ייתכן שיצולמו צילומי רנטגן כדי להעריך את מצב השן והשורש ולשלול דלקות או בעיות אחרות. לאחר האבחון, רופא השיניים יסביר את האפשרויות העומדות לרשותכם, יתרונות וחסרונות של סוגי כתרים שונים, ויעזור לכם לבחור את החומר והצורה המתאימים ביותר לכתר שלכם. לאחר קבלת ההחלטה, השן תהיה מוכנה לקראת הכתר. ההכנה כוללת הסרה של שכבה דקה של אמייל מעטפת השן ליצירת מקום לכתר החדש.

לקיחת מידות

לאחר הכנת השן, ייקח רופא השיניים מידות מדויקות שיישלחו למעבדת השיניים. המידות יכולות להיות פיזיות (בעזרת חומר מיוחד שמתקשה על השיניים), או דיגיטליות, באמצעות טכנולוגיה מתקדמת של סריקת השיניים.

כתר זמני

כדי להגן על השן המוכנה, בדרך כלל תקבלו כתר זמני העשוי לרוב מפלסטיק או שרף. כתר זמני מאפשר לכם לתפקד כרגיל עד להתקנה של הכתר הקבוע.

ייצור הכתר במעבדה

טכנאי השיניים ייצרו את הכתר הקבוע שלכם על בסיס המידות שנשלחו. הכתר יעוצב באופן אינדיווידואלי ויותאם בגוון לצבע השיניים הטבעיות שלכם. תהליך ייצור הכתר במעבדה אורך בדרך כלל כשבוע עד שבועיים.

התקנת הכתר הקבוע

מפגש השני, יוסר הכתר הזמני, והכתר הקבוע החדש יותאם וינוסה בפה שלכם לבדיקת התאמה נוחה והמנשך (סגר השיניים) התקין. במידת הצורך יתבצעו התאמות אישיות נוספות. לאחר שרופא השיניים מרוצה מהתוצאה, הכתר יודבק באופן קבוע לשן באמצעות חומר הדבקה דנטלי מיוחד.

ברוב המקרים, תהליך התקנת הכתר אינו כואב ומבוצע תחת הרדמה מקומית. לאחר סיום הטיפול תקבלו הנחיות מפורטות לטיפול ותחזוקה של הכתר החדש.

יתרונות וחסרונות של כתרים דנטליים 

יתרונות

  1. שיקום תפקודי: כתר דנטלי מחזיר את היכולת ללעוס ולדבר באופן רגיל בשן פגועה.
  2. שיפור אסתטי משמעותי: כתרים, במיוחד מחומרים כמו חרסינה וזירקוניה, יכולים לשפר מאוד את מראה השן ולטשטש פגמים כמו שינוי צבע, סדקים, צורה לא אחידה, ואף סגירת מרווחים בין שיניים.
  3. הגנה לאורך זמן: כתר דנטלי עוטף ומגן על שן פגיעה, מונע שברים נוספים, ומסייע בשמירה על השן לאורך שנים רבות.
  4. זמינות של מגוון חומרים: הטכנולוגיה המודרנית מאפשרת מגוון רחב של חומרים לכתרים. זה מאפשר למצוא את הכתר האידיאלי מבחינת תקציב, צרכים אסתטיים, מיקום השן בפה, ועמידות רצויה.

חסרונות

  1. עלות: התקנת כתר דנטלי עשויה להיות כרוכה בעלות לא מבוטלת, במיוחד עבור כתרים העשויים חומרים מתקדמים כמו זירקוניה. לא כל ביטוחי השיניים מכסים עלות של כתרים באופן מלא.
  2. הסרת רקמת שן בריאה: כדי להתקין כתר, יש להסיר חלק מאמייל השן במהלך הכנתה.
  3. רגישות זמנית: לאחר התקנת כתר חלק מהמטופלים מדווחים על רגישות זמנית לחום או קור, במיוחד בשבועות הראשונים. לרוב תופעה זו חולפת מעצמה.

חשוב לשקול בזהירות את היתרונות והחסרונות לפני קבלת החלטה על התקנת כתר. רופא השיניים שלכם יוכל לסייע לכם לאזן בין השיקולים ולהגיע לבחירה הטובה ביותר עבורכם. 

עלות כתרים דנטליים 

העלות של כתר דנטלי אינה קבועה ותלויה במספר גורמים. אלו עלולים להשפיע על התמחור הסופי:

  1. סוג החומר: סוג החומר ממנו עשוי הכתר הוא אחד הגורמים המרכזיים המשפיעים על העלות. כתרי מתכת יהיו בדרך כלל הזולים ביותר, כאשר כתרי חרסינה או זירקוניה יהיו יקרים יותר.
  2. מורכבות המקרה: מצבים מסוימים עשויים לדרוש הליכי טיפול מקדימים, כגון טיפול שורש או בניית מבנה, לפני התקנת הכתר. אלו כמובן מייקרים את הטיפול הכולל.
  3. מיקום מרפאת השיניים: התמחור של מרפאות שיניים משתנה בהתאם למיקום הגיאוגרפי. מרפאות במרכזים עירוניים גדולים עשויות להיות יקרות יותר.
  4. מומחיות רופא השיניים: רופאי שיניים בעלי ניסיון רב ומומחיות בתחום השיקום עשויים לגבות תעריפים גבוהים יותר מאשר רופאים כלליים.

בישראל אין מחירון קבוע לטיפולי שיניים. כדי לקבל מושג על טווחי המחירים, מומלץ להתייעץ עם מספר מרפאות, ולקבל מספר הצעות מחיר עבור תוכנית טיפול ספציפית למקרה שלכם.

טיפול ותחזוקה של כתרים 

הידיעה המשמחת היא שברגע שמותקן כתר דנטלי, אין צורך בטיפול מיוחד מעבר להרגלי היגיינה פה רגילים. עם זאת, שמירה קפדנית על ההיגיינה חיונית לשמירה על הכתר ועל השיניים הטבעיות שלכם לאורך זמן. הנה כמה נקודות חשובות:

  1. צחצוח יסודי: הקפידו לצחצח את שיניכם פעמיים ביום עם משחת שיניים המכילה פלואוריד. חשוב לצחצח גם את אזור קו החניכיים בתנועות עדינות וסיבוביות כדי להסיר הצטברות פלאק ושאריות מזון.
  2. שימוש קבוע בחוט דנטלי: נקו היטב בין השיניים בעזרת חוט דנטלי לפחות פעם ביום. הגיעו לאזורים שקשה להגיע אליהם עם מברשת השיניים, במיוחד סביב בסיס הכתר, כדי למנוע הצטברות חיידקים ואבנית.
  3. הגבלת מאכלים מסוימים: מזונות דביקים וקשים עלולים להפעיל לחץ על הכתר או אף לגרום לו להתנתק. הימנעו מצריכה מוגזמת של סוכריות, ממתקים קשים, ופצחו אגוזים בזהירות.
  4. הימנעות מהרגלים מזיקים: חריקת שיניים (ברוקסיזם) או כסיסת ציפורניים עלולות להזיק לכתר ולשיניים הטבעיות גם כן. במידה ואתם סובלים מהרגלים אלו, התייעצו עם רופא השיניים בנוגע לפתרונות אפשריים.
  5. ביקורות שיניים סדירות: ביקורים קבועים אצל רופא השיניים ושיננית חשובים למעקב אחר מצב הכתר, השיניים הטבעיות, ולטיפול בבעיות פוטנציאליות בשלב מוקדם.

תוחלת החיים של כתר דנטלי יכולה להשתנות, אך בממוצע נעה בין 5-15 שנים. טיפול נכון לפי ההנחיות שלמעלה יכול לעזור להאריך את חיי הכתר בצורה משמעותית.

שאלות נפוצות

להלן מענה לשאלות שחוזרות על עצמן לרוב בשיח על כתרים דנטליים:

האם התקנת כתר דנטלי כואבת? 

הטיפול עצמו אינו אמור להיות כואב הודות להרדמה מקומית אפקטיבית. עם זאת, בימים הראשונים לאחר מכן, ייתכן שתופיע רגישות זמנית לחום או קור. במרבית המקרים אי הנוחות משתפרת באופן משמעותי תוך מספר ימים.

מה משך הטיפול? 

כפי שהוסבר קודם לכן, התקנת כתר דנטלי מתחלקת בדרך כלל לשניים-שלושה מפגשים, בהפרש של שבוע-שבועיים עבור ייצור הכתר במעבדה. כל מפגש טיפולי נמשך כשעה עד שעתיים.

מה קורה אם כתר דנטלי נופל? 

למרות שכתרים מודרניים חזקים ועמידים, מקרים של התנתקות כתר עלולים להתרחש. אם זה קורה, חשוב ליצור קשר בהקדם האפשרי עם רופא השיניים שלכם. במקרים רבים ניתן להדביק את הכתר חזרה לשן.

האם יש הגבלות בתזונה לאחר התקנת הכתר? 

בימים הראשונים לאחר התקנת כתר קבוע, מומלץ להימנע ממזונות קשים במיוחד (סוכריות, אגוזים) או דביקים (טופי) שעלולים לשחרר את הכתר. לאחר שההדבקה של הכתר מתייצבת, אפשר לחזור בהדרגה לתזונה רגילה.

איך מזהים בעיה שדורשת פניה לרופא השיניים? 

כאב, נפיחות, רגישות מוגברת לחום או קור שאיננה משתפרת, תזוזה של הכתר, או כתם כהה הנראה על קו החניכיים ליד הכתר – כל אלו יכולים להצביע על בעיה הדורשת בדיקה וטיפול. אם אינכם בטוחים, מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא השיניים.

סיכום

כתר דנטלי הוא פתרון יעיל מאוד לשיקום תפקודי ואסתטי של שיניים פגומות. בזכות מבחר החומרים המתקדמים והטכניקות המודרניות, ניתן להתאים כתר שיישתלב בצורה הרמונית עם החיוך שלכם ותוכלו לשוב וליהנות מלעיסה נוחה, דיבור תקין, וחיוך מלא ביטחון.

חשוב לבחור ברופא שיניים מנוסה ומיומן בביצוע כתרים. רופא השיניים ידע לאבחן את המקרה שלכם באופן אישי, ויעזור לכם לקבל החלטה מושכלת על סוג הכתר המתאים לכם ביותר. זכרו, השקעה בשיקום השן עכשיו עשויה לחסוך לכם טיפולים מורכבים ויקרים יותר בעתיד, ולשמור על חיוך בריא לאורך שנים.

ניתן לשתף את התוכן כאן:

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

ניתן ליצור קשר גם בטלפון | וואטסאפ

074-774-6616

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

ניתן ליצור קשר גם בטלפון | וואטסאפ

הלבנה

בסיום טיפול שיניים, השלמת מראה הפנים שלנו זה שיניים לבנות. הלבנת שיניים היא התכשיט לחיוך מושלם.

שיננית

מרכיב משמעותי במניעת דלקות חניכיים ושימור בריאות הפה והשיניים הוא ביקור תדיר אצל השיננית

יישור שיניים

לא רק בגלל החשיבות האסתטית. יישור שיניים מתקן גם את צפיפות ורווחי השיניים ומשפר את היגיינת הפה בנוסף לשיפור הביטחון העצמי

שתלים

תחליף מלאכותי לשיניים ופתרון לשיקום פה אסתטי שלא באמצעות תותבות

כתרים

פתרון מלאכותי לשיקום השן לאחר נזק קשה או לצורך שיקום על שתלים. כיום יש סוגי כתרים שונים" חרסינה, זירקוניה, זירקוניה מנוליטי ו EMAX

אסתטיקה

ציפויי שיניים, השלמת כותרת ויישור שיניים בלתי נראה - הם הפתרונות לאסתטיקה דנטלית במראה השיניים הקדמיות.

שרית אברג'ל

מרפאת שיניים פתח תקווה

רוצה להודות על הטיפול המעולה אותו קיבלתי במרפאתכם בפתח תקווה. נשברה לי שן באמצע היום, קיבלה אותי שולי מנהלת המרפאה ללא תיאום מראש הרגיעה אותי ונתנה לי להבין כי אני בידיים טובות. על אף החשש הגדול מרופא שיניים טיפלה בי ד”ר גל בעדינות ובסבלנות. השהות במרפאה היפה היה נעים וטוב ועל כך תודה הן לשולי והן לד״ר גל הנהדרות.

עידן פאניאן

מרפאת שיניים אשדוד

הייתי מטופל בסניף אשדוד ורציתי להוקיר תודה רבה מכל הלב לד"ר ג'ודית שנתנה לי שירות אדיב ומקצועי והובילה אותי משיניים עקומות לשיניים ישרות ואסתטיות. ובסכותה אני קם כל בוקר בהרגשה מדהימה ומסופק בטירוף. תודה.

ליאת כהן

מרפאת שיניים פתח תקווה

הגעתי למרפאת שיניים בפתח תקווה, מתוסכלת ממצבי וחוששת מהבאות… שם קיבל אותי ד"ר בוחניק בחיוך מאיר ובסבלנות. תוך מספר דקות הוא פתר לי את הבעיה שהציקה לי כ"כ והחזיר לי את החיוך לפנים – פשוטו כמשמעו ? תודה לצוות הנפלא ולד"ר בוחניק על הטיפול.

רחל קטורזה‎

מרפאת שיניים ד״ר בוחניק

ברצוני להודות לצוות המרפאה של מרפאת שיניים ד"ר בוכניק על השרות המעולה החל מפנינה כהן על ההסבר על הטיפול שיטות הרגעה זה בהחלט עזר ד"ר סימון המדהים על הטיפול שגרם לי לחייך ובחלט העלה לי את הביטחון העצמי ראוי לציין כי נורא חששתי מרופא שיניים שנמנעתי מלהגיע לטיפולים בגלל הפחד. בזכות הצוות המדהים עברתי את הטיפולים ללא פחד ממליצה בחום על המרפאה הזו.

מרפאות שיניים ד״ר עמוס בוחניק לוגו
שנות פעילות
0
מרפאות
0
רופאים ושינניות
0
עובדי המרפאות
0

סיפור הקמת רשת שיניים

כדי לעזור לכם לעשות את ההחלטה הנכונה. רשת "שיניים" הוקמה בשנת 1984 על ידי האחים ד"ר עמוס בוחניק ואורי בוחניק, מתוך מטרה לשנות את מדיניות המעבר בין מרפאה למרפאה בהתאם לטיפול, ולהביא את בשורת כל הטיפולים תחת קורת גג אחת. וכך, בזה אחר זה נפתחו מרפאות והצטרפו סניפים נוספים לרשת וכיום היא מונה 26 סניפים בפריסה ארצית – אילת, אשדוד, אשקלון, באר שבע, בני ברק, בת ים, דימונה, חדרה, כרמיאל, חיפה, יבנה, ירושלים מרכז, ירושלים תלפיות, מודיעין, מעלה אדומים, נהריה, נתניה, נתיבות, פתח תקווה, צפת, שהם, ראשון לציון, רעננה, קרית גת, תע"ש ותל אביב. בכל אחת מהמרפאות יש בין 2-6 חדרי טיפולים ומועסקים בה רופאים מכל תחומי רפואת השיניים לצד רופאים מומחים בכירורגיה והשתלות, יישור שיניים, טיפולי שורש, פריו (טיפולי חניכיים) ועוד. כל הרופאים בעלי רישיון משרד הבריאות ודיפלומות שונות מחזיקים בביטוח אחריות מקצועית, מתעדכנים כל הזמן בהתפתחויות האחרונות בענף רפואת השיניים ועוברים כנסים והשתלמויות מקצועיות. כל סוגי טיפולי השיניים מוענקים בכל אחת ממרפאות הרשת – טיפולים משמרים (כגון סתימות, עקירות וטיפולי שורש), שיקום הפה (כגון מבנים, כתרי חרסינה, כתרי זירקוניה למיניט ועוד ותותבות), כירורגיה והשתלות דנטאליות, טיפולי שיננית הכוללים הסרת אבנית והדרכה בהיגיינה אוראלית, יישור שיניים מכל הסוגים, וטיפולי אסתטיקה דנטאלית.

למעלה מ- 40 שנה אנו כאן כדי להעניק לכם שירות ולדאוג שתצאו מהמרפאה עם חיוך גדול.

בהסדר עם כל חברות הביטוח

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

ניתן ליצור קשר גם בטלפון | וואטסאפ

מה מיוחד ברשת שיניים?

קשה לבחור רופא שיניים. אף אחד לא הולך לרופא שיניים מתוך הנאה, והעובדה כי אתה שוכב, חסר אונים, על הכיסא והרופא בו בחרת אמון על הטיפול באופן מוחלט, הופכת את ההחלטה אף לקשה יותר. מעבר לכך, טיפולי שיניים הינם טיפולים כואבים בדרך כלל וכרוכים בהוצאה כספית לא מבוטלת. אז איך בוחרים? איך יודעים שהרופא בו בחרנו יטפל בנו כמו שצריך, ימנע מאתנו כאב וזמן מיותר ויגבה תשלום רק על מה שצריך באמת? לא פשוט…

מהו היתרון של מרפאות הרשת על פני מרפאה קטנה?

היתרון הבולט ואחת מאבני הדרך של הרשת, הוא מתן כל שירותי רפואת השיניים תחת קורת גג אחת/ אומר ד"ר עמוס בוחניק, "לפני שהוקמה הרשת, מטופל שהיה מגיע לרופא השיניים הופנה על ידו לא פעם, לרופאי שיניים אחרים בהתאם לטיפול לו הוא נזקק. מאחר וזה היה המצב באותן שנים, יצרנו פתרון המקל על המטופל, חוסך ממנו את ההתרוצצות ומעניק לו שירות מלא. וכך, הוקמו והתבססו המרפאות שלנו כמרפאות 'all in one', אליהן הצטרפו מרפאות נוספות המאפשרות למטופל לקבל את כל שירותי רפואת השיניים תחת קורת גג אחת".

משפחתית וטיפול מסור וצמוד

לכל מרפאה יש מנהל רפואי האחראי על כל ההיבטים הרפואיים והמקצועיים של המרפאה ושל כלל הרופאים בה. צוות המרפאה כולל סייעת מיומנת ומקצועית לכל רופא, מנהלת סניף האחראית על הצד האדמיניסטרטיבי, כח האדם ושירות לקוחות. וכן, צוות קבלה ומשרד שנותן מענה לקביעת תורים, גביית תשלומים וטיפול בכל בקשה של הלקוחות. גם מבחינת חידושים טכנולוגיים לא נשארת הרשת מאחור והיא צועדת עם התפתחות הטכנולוגיה ומשתמשת בחומרים חדשים ומתקדמים ומכשור חדש שיוצא לשוק נכנס בהדרגתיות לסניפים השונים. מדיניות הרשת מאפשרת לרופאים לבחור את סוג החומרים בהם הם רוצים להשתמש ולא משפיעה על החלטתם המקצועית, למרות שלעיתים קיימים הבדלים מהותיים בעלויות
רשת המרפאות התקשרה עם אחת המעבדות הגדולות בישראל, המספקת להן את כל שירותי טכנאות השיניים.

מאמרים נבחרים

כיצד מתבצע טיפול יישור שיניים?

טיפול יישור שיניים, גם הידוע כאורתודונטיה, הוא אחד מהטיפולים הדנטליים הנפוצים והחשובים ביותר. מטרתו העיקרית היא לתקן עיוותים בסידור ובתנועה של השיניים, על מנת להשיג חיוך יפה, נשיכה מאוזנת ובריאות אורלית כוללת. נתונים מראים שכ-50% מהאוכלוסייה הבוגרת זקוקה לטיפול יישור שיניים, והביקוש לשירותים אלה רק עולה עם השנים. תהליך יישור השיניים מתחיל בהערכה מקיפה ע"י רופא אורתודונט מומחה, שבודק את מצב השיניים, הלסתות והפנים. על בסיס זה מוצב תכנון טיפול מותאם אישית, הכולל את שיטת

קרא עוד »

 האם יין לבן או אדום מכתימים את השיניים?

כולנו רוצים חיוך לבן, בוהק ובריא. זה מעלה את הביטחון העצמי, משדר בריאות, ואין כמו חיוך יפה להאיר פנים. אבל עבור חובבי יין, החתירה לחיוך המושלם יכולה להיות מאתגרת. כולנו שמענו שיין, במיוחד יין אדום, גורם לכתמים בשיניים. האם זה אומר שעלינו לוותר על המשקה האהוב כדי לשמור על שיניים לבנות? במדריך זה, נצלול עמוק לעולם של יין וכתמים ונבין מה באמת קורה לשן שלנו כשאנחנו לוגמים קברנה סוביניון או כוס שרדונה צוננת. להבין כיצד

קרא עוד »

האם איחור בבקיעת שיניים אצל תינוקות צריך לעורר דאגה?

בקיעת השיניים היא אחד מהתהליכים החשובים והמשמעותיים בהתפתחות התינוק. החל מהחודשים הראשונים לחייו, התינוק עובר תהליך הדרגתי של צמיחה והבקעה של שיניים חלב, שישמשו אותו בהאכלה, לעיסה ודיבור בשנותיו הראשונות. תהליך זה הוא חלק בלתי נפרד מההתפתחות הכללית של התינוק – מוטורית, קוגניטיבית וחברתית-רגשית. למרות שבקיעת השיניים נחשבת לתהליך טבעי, לא פעם הורים מודאגים לנוכח עיכובים או שינויים בדפוס הבקיעה הצפוי. השאלה "האם איחור בבקיעת שיניים אצל תינוקות צריך לעורר דאגה?" היא שכיחה בקרב הורים

קרא עוד »

 מתי רצוי לקחת את הילד לראשונה לרופא השיניים?

ההורים יודעים עד כמה השיניים של ילדיהם חשובות לבריאותם ולהתפתחותם התקינה. אך מתי הזמן המיטבי להביא את הילד לביקור הראשון אצל רופא השיניים? שאלה זו מטרידה רבים, שכן הטיפול בשיניים של הילד במהלך השנים הראשונות לחייו הוא קריטי להבטחת בריאות השיניים והחניכיים שלו לטווח הארוך. בפוסט זה, נבחן את הגורמים המרכזיים בקביעת הזמן המתאים לביקור הראשון אצל רופא השיניים. נלמד על התפתחות השיניים בגיל הינקות והפעוטות, נדון בחשיבות הביקור הראשוני ובמה שניתן לצפות ממנו, ונספק

קרא עוד »

האם זה נכון שבקבוק או הנקה בלילה מזיקים לשיניים?

אחת השאלות הנפוצות ביותר שמעסיקות הורים לתינוקות ופעוטות היא האם מתן בקבוק או הנקה במהלך הלילה עלולים להזיק לשיניים המתפתחות של הקטנטנים. חששות אלו מוצדקים לחלוטין, שכן תופעה המכונה "עששת הבקבוק" מהווה סיכון אמיתי לבריאות הפה של ילדים. עששת הבקבוק יכולה לגרום לכאבים, זיהומים, ואף אובדן מוקדם של שיניים – מה שמשפיע לא רק על רווחתו של הילד בהווה, אלא גם עלולה להיות לכך השלכות על התפתחות הדיבור, התזונה והביטחון העצמי שלו בעתיד. מהי עששת

קרא עוד »

מהי גרידת חניכיים/הקצעת שורשים?

בריאות החניכיים שלנו אינה רק עניין של חיוך יפה, אלא מרכיב חשוב בבריאות הכללית של הגוף! מחלות חניכיים נגרמות מהצטברות חיידקים ורובד חיידקי (פלאק), וללא טיפול הן עלולות להוביל לנסיגת חניכיים, ריח רע מהפה, אובדן שיניים, ואף להשפיע לרעה על מחלות כמו סוכרת ומחלות לב. במאמר זה נסקור לעומק את מחלות החניכיים, נפרט כיצד גרידת חניכיים (הקצעת שורשים) יכולה לטפל בבעיה ולמנוע סיבוכים, ונדגיש את החשיבות של הקפדה על היגיינת הפה המעולה למניעת מחלות חניכיים

קרא עוד »

 כיצד להתמודד עם חרדה מרופא השיניים?

פחד מרופא השיניים הוא תופעה נפוצה להפליא. עבור אנשים רבים, הביקור אצל רופא השיניים הופך למקור למתח, דאגה, ובמקרים חמורים אף עלול להוביל לדחייה מוחלטת של טיפולים חיוניים. השלכות שליליות אלו פוגעות באופן ישיר בבריאות הפה, שבתורה משפיעה על איכות החיים הכללית שלנו. המדריך הזה נועד לספק לכם כלים מוחשיים, מדעיים וישימים שיעזרו לכם לצמצם משמעותית את החרדה, לטפל בבריאות הפה שלכם בביטחון, ואף לפתח חוויה חיובית בהקשר של רופא השיניים. הבנת הפחד הגדרת דנטופוביה

קרא עוד »

שיני בשר

כשמתייחסים לשיני בשר, מתכוונים לשיניים הקבועות שלנו, המלוות אותנו לאורך רוב חיינו הבוגרים. בניגוד לשיני החלב הנושרות בילדות, שיני הבשר אמורות להחזיק מעמד שנים רבות ולשמור על תפקוד פה תקין, אכילה נוחה ודיבור. בנוסף, בריאות השיניים הקבועות שלנו קשורה באופן הדוק לבריאות הכללית של הגוף ולדימוי העצמי שלנו. במאמר זה, נכיר מקרוב את עולם שיני הבשר. נבין את מבנה השן, כיצד שיניים אלו מתפתחות, מהן הבעיות הנפוצות שיכולות לפגוע בהן ואיך לשמור עליהן חזקות, בריאות

קרא עוד »

 איך נוצר ריח רע מהפה? 

ריח רע מהפה, או בשמו הרפואי הליטוזיס, הוא מצב נפוץ ביותר המשפיע על איכות חיינו. לכולנו יצא לחוות ריח פה לא נעים באופן זמני, אך אצל אנשים רבים מדובר בבעיה כרונית הגורמת למבוכה ולחוסר ביטחון. במדריך זה נסקור לעומק את הגורמים השונים לריח רע מהפה ונציג את הדרכים האפקטיביות ביותר למניעה וטיפול. גורמים שכיחים לריח רע מהפה  היגיינת פה לקויה   הגורם מספר אחת: רוב המקרים של ריח פה לא נעים נובעים מהיגיינת פה לא מספקת.

קרא עוד »
WhatsApp
he_ILעִבְרִית

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

דילוג לתוכן