מזונות שמזיקים לבריאות השיניים

היגיינת שיניים בריאה חשובה לשמירה על בריאות השיניים והחניכיים. עם זאת, ישנם מאכלים שאינם בריאים במיוחד לשיניים ולחניכיים. ברוך השם, יש כמה טיפים לשמירה על בריאות השיניים והחניכיים.

משקאות מוגזים

למרות העובדה שאנשים רבים שותים משקאות מוגזים, חשוב להבין את הסיכונים הבריאותיים הפוטנציאליים. כמה מחקרים מצביעים על כך שמשקאות מוגזים יכולים לגרום למחלות לב והשמנה.

הסיבה העיקרית שסודה מזיקה לשיניים היא שהיא מכילה סוכר. סוכר מזין את החיידקים בפה ועוזר להם לפרק את האמייל על השיניים. לאחר מכן החיידקים מתחילים לייצר כימיקלים השוחקים את האמייל. זו הסיבה שאתה צריך לצחצח ולהשתמש בחוט דנטלי כדי לשמור על בריאותן.

סיבה נוספת לכך שמשקאות מוגזים מזיקים לשיניים היא שיש להם רמת חומציות גבוהה. חומצה זו תתקוף את השיניים תוך שניות. ברגע שהחומצה אוכלת את האמייל על השיניים, היא מגבירה את הסיכון לחורים.

למרבה המזל, אתה יכול להפחית את הסיכון לשחיקת שיניים על ידי צמצום צריכת הסודה. במקום זאת, נסו לשתות מים מוגזים רגילים ללא טעם. יש לו pH מעט חומצי, ואין לו את אותן השפעות שחיקות על השיניים שלך כמו מים מוגזים בבקבוקים.

אתה צריך גם לשטוף את הפה שלך לאחר שתיית סודה כדי לנקות את כל החומרים המזיקים בפה שלך. שטיפת הפה במים יכולה גם לעזור לשמור על ה-pH של הפה ברמה בריאה.

אם את בהריון, אסור לשתות משקאות מוגזים. זה יכול לגרום לצרבת. נשים בהריון צריכות גם להגביל את צריכת הקפאין שלהן. אם יש לך חששות בריאותיים אחרים, עליך להתייעץ גם עם רופא המיילד שלך.

כדאי גם לנסות לצחצח שיניים פעמיים ביום למשך שתי דקות. כדאי גם להשתמש בחוט דנטלי כל יום. כדאי גם לבקר את רופא השיניים באופן קבוע.

אם יש לך שאלות כלשהן לגבי בריאות השיניים שלך, בקר במרפאות שלנו לקבלת תפריט לתזונה אישית ידידותית לשיניים.

יין אדום ולבן

שמירה על כוס מים ליד הפה היא אחת הדרכים להגן על השיניים מפני שתיית יין. החומצות ביין יכולות לפרק את האמייל על השיניים שלך, ולהשאיר אותן רגישות יותר לריקבון.

יין לבן חומצי יותר מיין אדום. החומצה ביין הלבן עלולה לפרק את האמייל על השיניים שלך, ולהפוך אותן לרגישות יותר לכתמים וריקבון.

יין ידוע גם כמכיל טאנינים, שהם חומרים המייצרים פיגמנטים המסייעים בקשירה לשיניים. זה מוביל להיווצרות של כתם כהה.

מחקר אחד מצא שכוס יין לא הייתה הדבר הטוב ביותר עבור השיניים שלך. חוקרים מדדו את שינוי הצבע של יין אדום ולבן על שיניים בריאות. את הכתם הכהה ביותר השאיר יין אדום.

ה"דיילי מייל" דיווח לאחרונה על מחקר שמצא כי יין לבן גרוע יותר לשיניים מאשר אדום. המחקר מצא כי שיניים שנטבעו ביין לבן הפכו לאדומות חום. הכתם לא היה חום כהה עמוק כמו בחדר היין האדום.

שתיית יין טובה לבריאות, אך החומציות עלולה לשחוק את השיניים. אתה גם רוצה לשטוף את הפה שלך לאחר שתסיים לשתות. שתיית מים היא הדרך הטובה ביותר לנטרל את החומצה.

הדרך הטובה ביותר להגן על השיניים מפני יין היא לשתות במידה. אתה גם רוצה לוודא שאתה מצחצח לאחר השתייה. אם לא, תפזר חומצה בכל הפה.

יין גם טוב ללב שלך, אבל החומציות עלולה לשחוק את האמייל על השיניים שלך, ולהשאיר אותן חשופות לריקבון. החומצה ביין עשויה גם להגביר את הרגישות.

ניתן להימנע מנזק לחומצה על ידי שתיית יין לבן במתינות, צחצוח לאחר השתייה ושימוש בחוט דנטלי. ישנן גם משחות שיניים רבות שנועדו לעזור לך לשמור על השיניים שלך נקיות.

פירות יבשים

למרות הפרסום כחטיף בריא, פירות יבשים רעים לשיניים. הם דביקים, הם מכילים הרבה סוכר, והם נתקעים בשיניים.

העקביות הדביקה של הפירות היבשים אמורה לעזור לו להיצמד לשיניים, אך למעשה הוא גורם ליותר נזק מתועלת. זה יכול להוביל לחורים בשיניים, סתיתים ואפילו עששת. זה יכול גם להרוס את האמייל.

פירות יבשים רבים ארוזים מכילים סוכר, מה שגורם להם להיות גרועים יותר עבור השיניים שלך מאשר פירות טריים. כדי להפוך פירות יבשים לנשנוש בריא, הקפידו לקנות רגיל. כמו כן יש לאכול אותם במתינות. עדיף גם לצחצח שיניים לאחר אכילת מזון דביק.

פירות הם מקור מצוין לויטמינים, נוגדי חמצון וסיבים. אכילת פירות באופן קבוע מסייעת במניעת מחלות כמו סרטן ומחלות לב. למעשה, אכילת הרבה פירות עוזרת למערכת החיסון שלך לעבוד טוב יותר.

למרות כל הדברים הטובים שיש לפרי להציע, הוא מכיל גם הרבה חומצה, שעלולה להזיק לשיניים. הוספת מיץ לימון לפירות יבשים יכולה להוריד את החומציות בפה, ולהפוך אותו למתאים יותר לשיניים.

פירות הם גם מקור מצוין למינרלים, כמו סידן, מגנזיום ואשלגן. הוא מכיל גם סוכר טבעי. לפירות יש פוטנציאל לקדם בריאות שיניים, אבל צריך לעשות מחקר נוסף כדי לקבוע אם זה רעיון טוב.

הדרך הטובה ביותר לשמור על ניקיון השיניים שלך היא לצחצח ולהשתמש בחוט דנטלי לאחר אכילת מזון דביק. הצחצוח יעזור לך להסיר שאריות מזון, וחוט דנטלי ימנע מהחומצה להצטבר בפה שלך. כדאי גם לשתות מים לאחר אכילת מזון דביק, שכן זה יעזור לשטוף את החומצה.

פינוקים

ממותקים בין אם אתם אוכלים פינוקים ממותקים על בסיס קבוע ובין אם יש לכם שאריות של סוכריות ליל כל הקדושים, יש כמה דברים שאתם צריכים לדעת על איך הם יכולים לפגוע בבריאות השיניים שלכם. הרי לא תרצו לגמור עם עששת, נסיגת קווי חניכיים, ריח רע מהפה ובעיות בריאותיות נוספות כתוצאה מאכילת יותר מדי סוכר.

קודם כל, בואו נסתכל על איך סוכר עובד. סוכר הוא סוג של פחמימה שחיידקים בפה משתמשים בה כדי לייצר חומצה. חומצות אלו מגרים את החניכיים, גורמות לחורים ושחיקת אמייל השן.

בנוסף לכך, מזונות ממותקים מגבירים את כמות הפלאק בפה. הרובד הזה הוא האויב של בריאות הפה שלך.

רובד הוא חומר דביק המכיל חיידקים. חיידקים אלו מייצרים חומצות שאוכלות את אמייל השן. זו הסיבה שאתה צריך לצחצח שיניים לאחר אכילת מזון מתוק. הדרך הטובה ביותר להימנע מכך היא לצחצח לפחות פעמיים ביום.

מלבד צחצוח, שימוש בחוט דנטלי ושטיפה, שתיית מים יכולה גם לעזור להיפטר מהפה מסוכר. מים מדללים סוכרים שנדבקים לשיניים. שימוש בקשית גם מפחית את החשיפה לסוכר.

סיבה טובה נוספת להימנע ממזונות מתוקים היא בגלל שהם מכילים כמות גבוהה של שומן. מזונות רבים מכילים סוכר ושומן, כולל לחמניות המבורגר, לחם ופיצה.

כשמדובר בהימנעות מהמלכודות של חטיפים ממותקים, עדיף להגביל את הצריכה לכמה חתיכות ביום, במיוחד לאחר הארוחות. כדאי גם לצחצח ולהשתמש בחוט דנטלי מדי יום כדי למנוע עששת ומחלות חניכיים.

דרך נוספת לשמור על בריאות השיניים היא לצרוך הרבה פירות וירקות. אכילה מרובה של הפירות והירקות הללו יכולה לעזור לחזק את השיניים ולהילחם בחורים. אולי כדאי לשקול גם מוצרי חלב המכילים סידן. מוצרי חלב אלו יסייעו בתיקון נזקים לשיניים שלך.

בזמן שאתם מזמינים קייטרינג לאירועים חשוב לבדוק שהקייטרינג איננו מוסיף סוכרים בצורה יתרה חומרים חומציים מאוד שיזיקו לשיניים של האורחים שלכם. יש מצווה, ואהבת לרעך כמוך, לכן חשוב להשתדל לשקול היטב עם איזה קייטרינג עובדים.

משקאות ספורט

בין אם אתם מחפשים משקה לאחר אימון קפדני או סתם רוצים לחדש את האלקטרוליטים של הגוף שלכם, משקאות ספורט יכולים להזיק לשיניים שלכם. המרכיבים לעתים קרובות עשירים בסוכר וחומצה, ואם אתה שותה אותם לעתים קרובות, הם יכולים לפרק את האמייל שלך.

משקאות ספורט יכולים גם להחמיר כתמים ורגישויות. אתה יכול למזער את הבעיות הללו על ידי שתיית מים לפני ואחרי שתיית משקאות ספורט. אתה יכול גם להשתמש בקשיות כדי למנוע מהשיניים שלך לבוא במגע עם המשקה. אפשר גם ללעוס מסטיק ללא סוכר.

חשוב לשטוף את הפה לאחר שתיית משקאות ספורט. כדאי גם להמתין כ-30 דקות לפני צחצוח השיניים. זה יאפשר לחומצה להישטף מהשיניים.

משקאות ספורט יכולים גם להפוך את השיניים לרגישות יותר. כאשר יש לך שיניים רגישות, סביר יותר שתחווה כאב ואי נוחות בשיניים. אם אתם חווים כאבי שיניים לאחר שתיית משקאות ספורט, חשוב לפנות מיד לרופא שיניים.

משקאות ספורט יכולים גם לגרום למחלות חניכיים. הסיבה לכך היא שהם מאכילים חיידקים בפה שלך. החיידקים ייצרו חומצה השוחקת את אמייל השן שלך. חומצה זו עלולה לגרום לחורים ולטיפולי שורש.

במשקאות ספורט יכולים להיות גם צבעים מלאכותיים שמכתימים את השיניים. חלק ממשקאות ספורט מכילים אפילו חומצת לימון, שהיא חומר כימי שיכול להסיר את האמייל מהשיניים.

מחקר של אוניברסיטת קרדיף מצא שילדים צורכים בין אחד לשבעה משקה ספורט בשבוע. המשקאות האלה הם להיט גדול עם ילדים. הם רוצים לחיות כמו האלילים האתלטיים שלהם.

למעשה, למעלה ממחצית מבני הנוער צורכים לפחות משקה ספורט אחד ביום. למרות שרופאי שיניים מאמינים שמשקאות ספורט הם בסדר במידה, עליך לוודא שאתה מקפיד על היגיינת פה טובה. כדאי גם לבקר את רופא השיניים באופן קבוע.

 

בדיקת רופא
וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)

שתפו:

מה אתם חושבים עלינו?

ברצוני להודות לצוות המרפאה של מרפאת שיניים ד"ר בוכניק על השרות המעולה החל מפנינה כהן על ההסבר על הטיפול שיטות הרגעה זה בהחלט עזר ד"ר סימון המדהים על הטיפול שגרם לי לחייך ובחלט העלה לי את הביטחון העצמי ראוי לציין כי נורא חששתי מרופא שיניים שנמנעתי מלהגיע לטיפולים בגלל הפחד.בזכות הצוות המדהים עברתי את הטיפולים ללא פחד ממליצה בחום על המרפאה הזו

פוסטים אחרונים

השתלת שיניים בזאלית – חסרונות

השתלת שיניים בזאלית היא שיטה חדשנית להשתלת שיניים המאפשרת לשקם לסתות עם מחסור משמעותי בעצם. השיטה מבוססת על שתלים ייעודיים בצורת דיסק, המוחדרים לעצם הבזאלית,

רופא שיניים לילדים

בריאות השיניים של ילדים היא חשובה ביותר. שיניים בריאות הן חיוניות לתפקוד תקין של מערכת העיכול, הדיבור והאכילה. בנוסף, שיניים בריאות תורמות לביטחון העצמי של

חניכיים נפוחות: גורמים, תסמינים וטיפול

חניכיים נפוחות הן תופעה שכיחה יחסית, שיכולה להיגרם ממגוון גורמים. ברוב המקרים, נפיחות בחניכיים היא סימן לדלקת חניכיים, מצב שבו החניכיים נדלקות כתוצאה מהצטברות של

בדיקת רופא
וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)


ליאת כהן
הגעתי למרפאת שיניים בפתח תקווה, מתוסכלת ממצבי וחוששת מהבאות… שם קיבל אותי ד"ר בוחניק בחיוך מאיר ובסבלנות. תוך מספר דקות הוא פתר לי את הבעיה שהציקה לי כ"כ והחזיר לי את החיוך לפנים – פשוטו כמשמעו :) תודה לצוות הנפלא ולד"ר בוחניק על הטיפול.שרית אברג'ל
רוצה להודות על הטיפול המעולה אותו קיבלתי במרפאתכם בפתח תקווה. נשברה לי שן באמצע היום, קיבלה אותי שולי מנהלת המרפאה ללא תיאום מראש הרגיעה אותי ונתנה לי להבין כי אני בידיים טובות. על אף החשש הגדול מרופא שיניים טיפלה בי ד”ר גל בעדינות ובסבלנות. השהות במרפאה היפה היה נעים וטוב ועל כך תודה הן לשולי והן לד״ר גל הנהדרות.עידן פאניאן
הייתי מטופל בסניף אשדוד ורציתי להוקיר תודה רבה מכל הלב לד"ר ג'ודית שנתנה לי שירות אדיב ומקצועי והובילה אותי משיניים עקומות לשיניים ישרות ואסתטיות. ובסכותה אני קם כל בוקר בהרגשה מדהימה
ותיקים ונהנים מועדון צרכנות לאזרחים ותיקים
הפניקס
דויד שילד ביטוח רפואי בין לאומי
מנורה מבטחים
קבוצת מגדל
הראל
חבר זה הכל בשבילך

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

מתוך הבלוג שלנו

רופא שיניים לילדים

בריאות השיניים של ילדים היא חשובה ביותר. שיניים בריאות הן חיוניות לתפקוד תקין של מערכת העיכול, הדיבור והאכילה. בנוסף, שיניים בריאות תורמות לביטחון העצמי של

קרא עוד »

מרפאת שיניים באשקלון

אשקלון היא עיר חוף גדולה בישראל, עם אוכלוסייה של למעלה מ-150,000 תושבים. העיר מציעה מגוון רחב של שירותים, כולל מרפאות שיניים. אחת המרפאות הפופולריות באשקלון

קרא עוד »

רופאי שיניים באשקלון

אשקלון היא עיר גדולה הממוקמת בדרום הארץ, עם אוכלוסייה של כ-200,000 תושבים. כמו בכל עיר גדולה, גם באשקלון ישנם מגוון רופאי שיניים המציעים מגוון שירותי

קרא עוד »

רופא שיניים חירום

כאב שיניים הוא אחד הכאבים החזקים ביותר שאדם יכול לחוות. כאב זה יכול להופיע פתאום, ללא אזהרה מוקדמת, ולהיות בלתי נסבל. במקרים מסוימים, כאב שיניים

קרא עוד »

איך להקל על כאבי שיניים

כאבי שיניים הם אחד הבעיות הרפואיות הנפוצות ביותר בעולם. הם יכולים להיות מופעלים על ידי מגוון גורמים, כולל עששת, מחלת חניכיים, פציעה ועוד. כאבי שיניים

קרא עוד »
WhatsApp

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

small_c_popup.png

לא שווה לעזוב מבלי לקבל את ההטבה הזאת

בדיקת רופא, צילומי נשך וצילום פנורמי - חינם.

השאירו פרטים ונחזור אליכם

חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)

דילוג לתוכן