אנשים רבים מכירים את המושג "נסיגת חניכיים", אבל אולי הם לא מודעים למה זה אומר בעצם. נסיגת חניכיים היא מצב בו רקמת החניכיים סביב השיניים מתחילה להתרחק מהשיניים. זה יכול לקרות ממספר סיבות, כולל היגיינת פה לקויה, גנטיקה ודלקת. למרות שזה עשוי להיראות כמו בעיה קלה, נסיגת חניכיים יכולה למעשה להוביל למספר בעיות חמורות. לדוגמה, נסיגת חניכיים עלולה להקשות על אנשים לצחצח ולהשתמש בחוט דנטלי כראוי, מה שעלול להוביל לסיכון מוגבר לחורים ומחלות חניכיים. בנוסף, נסיגת חניכיים עלולה לגרום גם לחשיפת שורשי השיניים, מה שעלול להוביל לכאבים ורגישות.

ואכן, אחת מבעיות השיניים הנפוצות ביותר היא נסיגת חניכיים. מצב זה יכול להשפיע על אנשים בכל הגילאים, אך הוא נפוץ בעיקר בקרב מבוגרים מעל גיל 40. .

נסיגת חניכיים יכולה להיגרם ממגוון גורמים, כולל גנטיקה, היגיינת פה לקויה, עישון ושימוש בתרופות מסוימות.

התסמין השכיח ביותר של נסיגת חניכיים הוא רגישות בשיניים. עם זאת, תסמינים אחרים עשויים לכלול דימום בחניכיים, נסיגת חניכיים ואובדן רקמת חניכיים.

אם לא מטפלים בזמן בנסיגת חניכיים, הנסיגה עלולה להוביל למספר בעיות שיניים חמורות, כולל אובדן שיניים וזיהומים.

למרבה המזל, קיימות מספר אפשרויות טיפול לנסיגת חניכיים. אלה כוללים ניקוי מקצועי, אבנית והקצעת שורשים , והשתלת חניכיים. במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך בניתוח כדי לתקן את הבעיה.

אם אתה מודאג מנסיגת חניכיים, אנו ממליצים לך לקבוע פגישה עם מרפאת רשת מרפאות שיניים הסמוכה למקום מגוריכם, כדי שנוכל להעריך את מצבך האישי ולהמליץ על מהלך הטיפול הטוב ביותר. חשוב לפנות לרופא חניכיים לצורך הערכה. בטיפול מוקדם, לעיתים קרובות ניתן למנוע נזקים נוספים ולשמור על שיניים בריאות וחזקות.

 

מהן הסיבות לנסיגת חניכיים?

ישנן מספר סיבות לכך שהחניכיים עלולות לסגת. צחצוח חזק מדי או שימוש במברשת שיניים עם זיפים קשים עלולים לפגוע בחניכיים. היגיינת שיניים לקויה יכולה גם לגרום לנסיגת חניכיים בכך שהיא מאפשרת להצטבר רובד פלאק ואבנית על השיניים.

מחלת חניכיים היא סיבה שכיחה נוספת לנסיגת חניכיים. מחלת חניכיים נגרמת על ידי חיידקים שמדביקים את החניכיים וגורמים להן להתלקח. גנטיקה עשויה גם לשחק תפקיד בנסיגת חניכיים. יש אנשים שפשוט רגישים יותר למחלות חניכיים מאחרים.

כאשר החניכיים נסוגות, זה יוצר רווח בין השן לקו החניכיים . פער זה נקרא סולקוס. הסולקוס מהווה סביבה אידיאלית לגידול חיידקים. חיידקים גורמים לדלקת וזיהום בחניכיים, מה שמוביל למיתון נוסף. אם לא מטופלים, נסיגת חניכיים עלולה להוביל בסופו של דבר לאובדן שיניים.

האם נסיגת חניכיים אפשרית בשן אחת?

 

 

התשובה הקצרה היא כן – נסיגת חניכיים אפשרית בשן אחת.

עם זאת, חשוב לציין שזה לא תופעה שכיחה במיוחד. ברוב המקרים, נסיגת חניכיים היא תוצאה של היגיינת פה לקויה, מחלות חניכיים או גנטיקה, ולכן היא תופיע בכל השיניים ולא רק בשן אחת.

מהו תהליך נסיגת החניכיים?

בשלבים המוקדמים של נסיגת חניכיים, ייתכן שלא תחווה תסמינים כלשהם. ככל שהמצב מתקדם, ייתכן שתבחין שהחניכיים שלך נסוגות או שהשיניים שלך נראות ארוכות ממה שהיו בעבר. אתה עלול גם לחוות רגישות לטמפרטורות חמות או קרות, חניכיים מדממות או ריח רע מהפה. אם אתה חווה אחד מהתסמינים הללו, אנו ממליצים לך לקבוע פגישה עם משרדנו. נוכל להעריך את מצבך האישי ולהמליץ ​​על מהלך הטיפול הטוב ביותר.

ללא טיפול, נסיגת חניכיים עלולה להוביל למספר בעיות חמורות. החניכיים עלולות להתרחק מהשיניים ולהשאיר שורשים חשופים. זה יכול להוביל לרגישות מוגברת ולסיכון גדול יותר לזיהום. במקרים חמורים, נסיגת חניכיים עלולה אף להוביל לאובדן שיניים. אם אתה מודאג מנסיגת חניכיים, אנו ממליצים לך לקבוע פגישה עם משרדנו ברשת שיניים. נוכל להעריך את מצבך האישי ולהמליץ ​​על מהלך הטיפול הטוב ביותר.

 

האם טיפול אורתודונטי יכול לגרום לנסיגת חניכיים?

אין תשובה חד משמעית לשאלה זו. חלק מטיפולי יישור שיניים, כגון פלטה, עלולים להפעיל לחץ נוסף על החניכיים, מה שעשוי לתרום לנסיגת חניכיים. עם זאת, ברוב המקרים, נסיגת חניכיים היא תוצאה של היגיינת פה לקויה, מחלות חניכיים או גנטיקה. אם אתה חושש שאולי יש לך נסיגת חניכיים, אנו ממליצים לך לקבוע פגישה עם משרדנו. נוכל להעריך את מצבך האישי ולהמליץ על מהלך הטיפול הטוב ביותר.

האם טיפול אורתודונטי יכול לגרום לנסיגת חניכיים בשן אחת?

זה אפשרי, ייתכן שלחץ חזק מדי על שן שהיתה חלק מהגשר, שנועד ליישר את השיניים, גרם לשן לצאת ממקומה ולנוע כלפי מעלה על מנת ליישר קו עם שאר השיניים. אם אותה שן היא קטנה יור בגודלה באופן טבעי, זה יכול לגרום לתוצאה של נסיגת חניכיים באותה השן.

מהן שיטות הטיפול בנסיגת חניכיים?

קיימות מספר אפשרויות טיפול לנסיגת חניכיים. במקרים מסוימים, פשוט שיפור הרגלי היגיינת הפה שלך יכול לעזור להפחית את נסיגת החניכיים. מקרים מתקדמים יותר עשויים לדרוש ניתוח או צורות טיפול אחרות. משרדנו יכול להעריך את מצבך האישי ולהמליץ על מהלך הטיפול הטוב ביותר עבורך.

מי מוסמך לטפל בנסיגת חניכיים?

רופא שיניים או מומחה לחניכיים הוא האדם הטוב ביותר לראות לטיפול בנסיגת חניכיים. הם יוכלו לאבחן את הבעיה ולפתח תוכנית טיפול שתעזור לשפר את בריאות הפה שלך. במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך בניתוח כדי לתקן את הבעיה. עם זאת, בעזרת אבחון וטיפול מוקדם, ניתן לעיתים קרובות למנוע נזקים נוספים ולשמור על שיניים בריאות וחזקות.

לסיכום

כאשר החניכיים סביב שן אחת מתחילות לסגת, זה יכול להיות מדאיג. זה עשוי להיות הסימן הראשון למחלת חניכיים, שהיא מצב חמור שיש לטפל בו בהקדם. ללא טיפול, מחלת חניכיים עלולה להוביל לאובדן שיניים.

 

 

ישנן מספר סיבות לנסיגת חניכיים בשן אחת. השכיחה ביותר היא מחלת חניכיים. פלאק, שהיא שכבה דקה של חיידקים, נוצרת כל הזמן על השיניים שלך. אם לא תסיר אותו באמצעות צחצוח וחוט דנטלי, הוא עלול להתקשות לאבן שן (אבנית). אבנית יכולה לגרות את החניכיים שלך, ולהפוך אותן לאדומות, נפוחות ורגישות לזיהום – כלומר לדלקת חניכיים. דלקת חניכיים הפיכה יכולה להתגלגל למחלת חניכיים בלתי הפיכה, ומשם הדרך לוקחת לנסיגת חניכיים ואובדן שיניים חלילה.

גורמים לנסיגת חניכיים בשן אחת כוללים:

  • צחצוח חזק מדי: צחצוח שיניים חזק מדי עלול להזיק לחניכיים.
  • הידוק או חריקת שיניים: זה יכול להפעיל כוח מופרז על השיניים ולפגוע ברקמת החניכיים.
  • טיפולי שיניים: לפעמים, רקמת החניכיים סביב השן עלולה להינזק במהלך הליך דנטלי, כגון עקירת שן או טיפול שורש. שן אחת יכולה להיפגה על ידי טיפול אורטדנטי שלא הצליח
  • פציעה: פציעה בפה יכולה לפגוע ברקמת החניכיים סביב השן.
  • שימוש בטבק: עישון או שימוש במוצרי טבק אחרים יכולים להגביר את הסיכון למחלת חניכיים ולהקשות על החניכיים שלך להחלים לאחר פציעה.

אם יש לך נסיגת חניכיים בשן אחת, חשוב לפנות לרופא השיניים בהקדם האפשרי. ככל הבעיה בחניכיים מחריפה, כך הטיפול בה מורכב יותר ויקר יותר. אתה מוזמן להתקשר כעת לרשת מרפאות שיניים ולקבוע תור לרופא שיניים או פריודנט מהטובים בארץ, ולהנות מיחס אישי וטיפול מקצועי ומסור.

 

היכן לטפל בנסיגת חניכיים לשן אחת?

מרפאות רשת שיניים הפרוסות ברחבי ישראל מעניקות טיפול שיניים מקצועי, שירות משובח ואדיב ויחס אישי לכל מטופל. במרפאותינו תמצאו צוות רופאי שיניים מנוסים, מקצועיים ומיומנים בכל תחומי רפואת השיניים, כולל פריודנטים המומחים לאבחון בעיות חניכיים וטיפול בהם.

מרפאות רשת שיניים בישראל מציעות מגוון אפשרויות טיפול לנסיגת חניכיים. במקרים מסוימים, פשוט שיפור הרגלי היגיינת הפה שלך יכול לעזור להפחית את נסיגת החניכיים. מקרים מתקדמים יותר עשויים לדרוש ניתוח או צורות טיפול אחרות. משרדנו יכול להעריך את מצבך האישי ולהמליץ על מהלך הטיפול הטוב ביותר עבורך. אנו נעבוד איתך על מנת לפתח תכנית טיפול שתענה על הצרכים וההעדפות שלך. בעזרת אבחון וטיפול מוקדם, ניתן לעיתים קרובות למנוע נזקים נוספים ולשמור על שיניים בריאות וחזקות.

 

בדיקת רופא
וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)

שתפו:

מה אתם חושבים עלינו?

ברצוני להודות לצוות המרפאה של מרפאת שיניים ד"ר בוכניק על השרות המעולה החל מפנינה כהן על ההסבר על הטיפול שיטות הרגעה זה בהחלט עזר ד"ר סימון המדהים על הטיפול שגרם לי לחייך ובחלט העלה לי את הביטחון העצמי ראוי לציין כי נורא חששתי מרופא שיניים שנמנעתי מלהגיע לטיפולים בגלל הפחד.בזכות הצוות המדהים עברתי את הטיפולים ללא פחד ממליצה בחום על המרפאה הזו

פוסטים אחרונים

השתלת שיניים בזאלית – חסרונות

השתלת שיניים בזאלית היא שיטה חדשנית להשתלת שיניים המאפשרת לשקם לסתות עם מחסור משמעותי בעצם. השיטה מבוססת על שתלים ייעודיים בצורת דיסק, המוחדרים לעצם הבזאלית,

רופא שיניים לילדים

בריאות השיניים של ילדים היא חשובה ביותר. שיניים בריאות הן חיוניות לתפקוד תקין של מערכת העיכול, הדיבור והאכילה. בנוסף, שיניים בריאות תורמות לביטחון העצמי של

חניכיים נפוחות: גורמים, תסמינים וטיפול

חניכיים נפוחות הן תופעה שכיחה יחסית, שיכולה להיגרם ממגוון גורמים. ברוב המקרים, נפיחות בחניכיים היא סימן לדלקת חניכיים, מצב שבו החניכיים נדלקות כתוצאה מהצטברות של

בדיקת רופא
וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)


ליאת כהן
הגעתי למרפאת שיניים בפתח תקווה, מתוסכלת ממצבי וחוששת מהבאות… שם קיבל אותי ד"ר בוחניק בחיוך מאיר ובסבלנות. תוך מספר דקות הוא פתר לי את הבעיה שהציקה לי כ"כ והחזיר לי את החיוך לפנים – פשוטו כמשמעו :) תודה לצוות הנפלא ולד"ר בוחניק על הטיפול.שרית אברג'ל
רוצה להודות על הטיפול המעולה אותו קיבלתי במרפאתכם בפתח תקווה. נשברה לי שן באמצע היום, קיבלה אותי שולי מנהלת המרפאה ללא תיאום מראש הרגיעה אותי ונתנה לי להבין כי אני בידיים טובות. על אף החשש הגדול מרופא שיניים טיפלה בי ד”ר גל בעדינות ובסבלנות. השהות במרפאה היפה היה נעים וטוב ועל כך תודה הן לשולי והן לד״ר גל הנהדרות.עידן פאניאן
הייתי מטופל בסניף אשדוד ורציתי להוקיר תודה רבה מכל הלב לד"ר ג'ודית שנתנה לי שירות אדיב ומקצועי והובילה אותי משיניים עקומות לשיניים ישרות ואסתטיות. ובסכותה אני קם כל בוקר בהרגשה מדהימה
ותיקים ונהנים מועדון צרכנות לאזרחים ותיקים
הפניקס
דויד שילד ביטוח רפואי בין לאומי
מנורה מבטחים
קבוצת מגדל
הראל
חבר זה הכל בשבילך

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

מתוך הבלוג שלנו

רופא שיניים לילדים

בריאות השיניים של ילדים היא חשובה ביותר. שיניים בריאות הן חיוניות לתפקוד תקין של מערכת העיכול, הדיבור והאכילה. בנוסף, שיניים בריאות תורמות לביטחון העצמי של

קרא עוד »

מרפאת שיניים באשקלון

אשקלון היא עיר חוף גדולה בישראל, עם אוכלוסייה של למעלה מ-150,000 תושבים. העיר מציעה מגוון רחב של שירותים, כולל מרפאות שיניים. אחת המרפאות הפופולריות באשקלון

קרא עוד »

רופאי שיניים באשקלון

אשקלון היא עיר גדולה הממוקמת בדרום הארץ, עם אוכלוסייה של כ-200,000 תושבים. כמו בכל עיר גדולה, גם באשקלון ישנם מגוון רופאי שיניים המציעים מגוון שירותי

קרא עוד »

רופא שיניים חירום

כאב שיניים הוא אחד הכאבים החזקים ביותר שאדם יכול לחוות. כאב זה יכול להופיע פתאום, ללא אזהרה מוקדמת, ולהיות בלתי נסבל. במקרים מסוימים, כאב שיניים

קרא עוד »

איך להקל על כאבי שיניים

כאבי שיניים הם אחד הבעיות הרפואיות הנפוצות ביותר בעולם. הם יכולים להיות מופעלים על ידי מגוון גורמים, כולל עששת, מחלת חניכיים, פציעה ועוד. כאבי שיניים

קרא עוד »
WhatsApp

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

small_c_popup.png

לא שווה לעזוב מבלי לקבל את ההטבה הזאת

בדיקת רופא, צילומי נשך וצילום פנורמי - חינם.

השאירו פרטים ונחזור אליכם

חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)

דילוג לתוכן