שיניים תותבות הן פתרון נפוץ לשיניים חסרות, והן יכולות להיות דרך יעילה להחזיר את החיוך שלך. עם זאת, חשוב לזכור שתותבות דורשות טיפול מיוחד. במיוחד, אתה צריך להיות זהיר בעת ניקוי אותם כדי למנוע פגיעה בחומר העדין. כמו כן, יש להיזהר בהחדרה והסרה של שיניים תותבות, שכן הדבר עלול לגרום לגירוי בחניכיים. לבסוף, עליך להיות מודע לכך שייתכן שתותבות לא יתאימו בצורה מושלמת בהתחלה, וייתכן שתצטרך להתאים אותן על ידי רופא שיניים. עם טיפול נאות, שיניים תותבות יכולות להחזיק מעמד שנים רבות ולעזור לך ליהנות מחיוך בעל מראה טבעי.

מהן שיניים תותבות?

שיניים תותבות הן סוג של תותבת שיניים המשמשת להחלפת שיניים חסרות. הם עשויים בדרך כלל מאקריליק או מתכת ויכולים להיות חלקיים או מלאים. שיניים תותבות מוחזקות במקומן על ידי שאיבה טבעית או דבקים, והן יכולות לעזור לשפר את יכולתך לאכול ולדבר.

איך מייצרים שיניים תותבות?

שיניים תותבות מבוצעות על ידי נטילת טביעות מהשיניים שלך, אשר משמשות לאחר מכן ליצירת דגם של הפה שלך. לאחר מכן, התותבות מיוצרות מאקריליק או מתכת, והן יכולות להיות חלקיות או מלאות. רופא השיניים שלך יתאים את התותבות לפיך ויבצע את כל ההתאמות הנדרשות.

מי צריך שיניים תותבות?

שיניים תותבות משמשות בדרך כלל לאנשים שאיבדו את כל או רוב השיניים הטבעיות שלהם. ניתן להשתמש בהן כדי להחליף שיניים חסרות בלסת העליונה או התחתונה, והן יכולות להיות חלקיות או מלאות. תותבות יכולות לשמש גם כדי לתקן בעיות בנשיכה שלך או כדי לתמוך במבנה הפנים שלך.

 

ההיסטוריה של שיניים תותבות

שיניים תותבות שימשו במשך מאות שנים כדי להחליף שיניים חסרות. השימוש הראשון המתועד בתותבות היה ביפן בשנת 710 לספירה. הם היו עשויים משיני אדם או בעלי חיים והוחזקו במקומם עם חוטי זהב. באירופה של המאה ה-16, שיניים תותבות נעשו מעץ, שנהב או עצם. שיניים תותבות מבוססות מתכת הומצאו בשנת 1774, ותותבות אקריליות פותחו באמצע המאה ה-20.

 

מהם הסוגים השונים של שיניים תותבות?

שני הסוגים העיקריים של תותבות הם תותבות שלמות ותותבות חלקיות. תותבות שלמות משמשות להחלפת כל השיניים בלסת העליונה או התחתונה, בעוד שתותבות חלקיות מחליפות רק חלק מהשיניים החסרות. ישנם גם סוגים שונים של חומרים שניתן להשתמש בהם לייצור תותבות, כולל אקריליק, מתכת ופורצלן.

 

מהם היתרונות של שיניים תותבות?

שיניים תותבות יכולות לשפר את יכולתך לאכול ולדבר, והן יכולות גם לעזור לתמוך במבנה הפנים שלך. הם יכולים גם להגביר את הביטחון העצמי שלך על ידי חיוך טבעי יותר.

 

איך אני מטפל בתותבות שלי?

חשוב לנקות את התותבות באופן קבוע כדי למנוע הצטברות פלאק וצמיחת חיידקים. כדאי גם להימנע מאכילת מזונות קשים או דביקים שעלולים לפגוע בתותבות. כאשר אתה לא לובש את התותבות שלך, הקפד לאחסן אותם במקום בטוח שבו הם לא ייפגעו.

 

מהם הסיכונים של שיניים תותבות?

בעוד שתותבות בטוחות בדרך כלל, יש כמה סיכונים הקשורים אליהן. אלה כוללים מחלות חניכיים, זיהום וקושי בדיבור או באכילה. חשוב להתייעץ עם רופא השיניים שלך לפני קבלת שיניים תותבות כדי לוודא

כמה עולות שיניים תותבות?

העלות של שיניים תותבות משתנה בהתאם לסוג התותבת שאתה צריך, החומרים המשמשים, ורופא השיניים שאתה פונה. תותבות חלקיות בדרך כלל עולות פחות מתותבות שלמות , ותותבות אקריליות עולות בדרך כלל פחות מתותבות מתכת או פורצלן. הביטוח שלך עשוי לכסות חלק או את כל העלות של התותבות שלך.

האם יש אלטרנטיבות לתותבות?

ישנן כמה חלופות לתותבות, כולל שתלים דנטליים וגשרים. שתלים דנטליים הם עמודי מתכת קטנים המושתלים בניתוח לתוך עצם הלסת שלך כדי לתמוך בשיניים מלאכותיות. גשרים הם שיניים מלאכותיות המוחזקות במקומן על ידי שיניים טבעיות סמוכות. חלופות אלו עולות בדרך כלל יותר מתותבות, אך הן יכולות לספק פתרון קבוע יותר.

היתרונות של שיניים תותבות

  • מאפשר לך לאכול ולדבר כרגיל
  • שומר על צורת הפנים שלך
  • מגביר את הביטחון שלך
  • חסרונות של שיניים תותבות
  • יכול להיות לא נוח
  • יכול לחמוק ממקומו
  • ייתכן שיהיה צורך להחליף כל 5-10 שנים

כיצד לבחור את סוג התותבת הנכון

ישנם מספר גורמים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת סוג התותבת המתאים עבורך. אלה כוללים את מספר השיניים שאתה צריך להחליף, את סוג החומר שאתה רוצה, ואת התקציב שלך. רופא השיניים שלך יכול לעזור לך להחליט איזה סוג של שיניים תותבות הוא הטוב ביותר עבורך.

תהליך קבלת שיניים תותבות

תהליך קבלת השיניים התותבות אורך בדרך כלל מספר שבועות. במהלך הביקור הראשון שלך, רופא השיניים שלך יקח טביעות מהשיניים שלך ויעשה לך דגם של הפה. לאחר מכן הם ישתמשו במודל זה כדי ליצור את התותבות שלך. ברגע שהתותבות מוכנות, תצטרך לחזור להתאמה. רופא השיניים שלך יבצע את כל ההתאמות הנדרשות כדי להבטיח שהשיניים התותבות יתאימו בצורה נוחה ובטוחה.

טיפול בתותבות שלך

חשוב לנקות את התותבות באופן קבוע כדי למנוע הצטברות פלאק וצמיחת חיידקים. כדאי גם להימנע מאכילת מזונות קשים או דביקים שעלולים לפגוע בתותבות. כאשר אתה לא לובש את התותבות שלך, הקפד לאחסן אותם במקום בטוח שבו הם לא ייפגעו.

טיפים להרכבת שיניים תותבות

אם אתה חדש בלבישת שיניים תותבות, יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי להקל על המעבר. התחל עם חבישת התותבות שלך במשך כמה שעות בכל פעם ולאחר מכן הגדל בהדרגה את משך הזמן שאתה לובש אותן. ייתכן שתרצה גם לתרגל אכילה ודיבור עם התותבות שלך לפני השימוש בהן בפומבי. אם אתה חווה אי נוחות כלשהי, הקפד להתייעץ עם רופא השיניים שלך.

האם שיניים תותבות מתאימות לי?

שיניים תותבות הן דרך יעילה להחליף שיניים חסרות, אך ייתכן שהן לא מתאימות לכולם. הקפד להתייעץ עם רופא השיניים מרשת מרפאות השיניים של ד"ר בוחניק, בכדי לראות אם שיניים תותבות הן האפשרות הטובה ביותר עבורך.

מהם הסיכונים של שיניים תותבות?

שיניים תותבות הן בדרך כלל בטוחות, אבל יש כמה סיכונים שצריך להיות מודעים אליהם. אלה כוללים חנק, בליעה ושאיבת התותבת. חנק עלול להתרחש אם התותבת לא מאובטחת כראוי למקומה. בליעה עלולה להתרחש אם התותבת משתחררת בזמן שאתה אוכל. שאיפה יכולה להתרחש אם התותבת חודרת לריאות שלך בזמן שאתה ישן. סיכונים אלו הם בדרך כלל נדירים, אך חשוב להיות מודעים אליהם.

 

בעיות נפוצות עם שיניים תותבות

הבעיות הנפוצות ביותר עם שיניים תותבות הן שהן עלולות להיות לא נוחות והן עלולות להחליק ממקומן. אם התותבות שלך לא נוחות, הקפד להתייעץ עם רופא השיניים שלך. הם עשויים להיות מסוגלים להתאים את ההתאמה או לבצע שינויים אחרים כדי לשפר את הנוחות. אם התותבות שלך מחליקות, ייתכן שתצטרך להשתמש בדבקים. יש מגוון רחב של דבקים זמינים, אז הקפד לבקש מרופא השיניים שלך המלצות.

סיכום ומסקנות

שיניים תותבות הן דרך נפוצה להחליף שיניים חסרות. יש להם מספר יתרונות, אבל הם יכולים גם להיות לא נוחים וקשה להסתגל אליהם. אם אתה שוקל שיניים תותבות, הקפד להתייעץ עם רופא השיניים שלך כדי לראות אם הם האופציה הנכונה עבורך.

 

מתי עלי לפנות לרופא שיניים?

עליך לפנות לרופא שיניים אם אתה חווה אי נוחות כלשהי עם התותבות שלך או אם נראה שהן אינן מתאימות כראוי. אתה צריך גם לראות רופא שיניים אם יש לך חששות לגבי המראה של התותבות שלך.

ברשת מרפאות שיניים, תוכלו למצוא מרפאות שיניים נעימות וחדישות, בפריסה ארצית, עם מיטב הרופאים בארץ. רשת מרפאות שיניים של ד"ר בוחניק, פועלת כבר שלושה עשורים, עם רזומה של עשרות אלפי מטופלים מרוצים וסטנדרטים גבוהים של טיפול מקצועי, גישה אנושית ונעימה, ושקיפות מלאה בכל תהליך הטיפול וקבלת ההחלטות. אתם מוזמנים להתקשר עכשיו ולקבוע תור לרופא שיניים מרשת מרפאות השינים הנמצא סמוך למקום מגוריכם.

 

בדיקת רופא
וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)

שתפו:

מה אתם חושבים עלינו?

ברצוני להודות לצוות המרפאה של מרפאת שיניים ד"ר בוכניק על השרות המעולה החל מפנינה כהן על ההסבר על הטיפול שיטות הרגעה זה בהחלט עזר ד"ר סימון המדהים על הטיפול שגרם לי לחייך ובחלט העלה לי את הביטחון העצמי ראוי לציין כי נורא חששתי מרופא שיניים שנמנעתי מלהגיע לטיפולים בגלל הפחד.בזכות הצוות המדהים עברתי את הטיפולים ללא פחד ממליצה בחום על המרפאה הזו

פוסטים אחרונים

השתלת שיניים בזאלית – חסרונות

השתלת שיניים בזאלית היא שיטה חדשנית להשתלת שיניים המאפשרת לשקם לסתות עם מחסור משמעותי בעצם. השיטה מבוססת על שתלים ייעודיים בצורת דיסק, המוחדרים לעצם הבזאלית,

רופא שיניים לילדים

בריאות השיניים של ילדים היא חשובה ביותר. שיניים בריאות הן חיוניות לתפקוד תקין של מערכת העיכול, הדיבור והאכילה. בנוסף, שיניים בריאות תורמות לביטחון העצמי של

חניכיים נפוחות: גורמים, תסמינים וטיפול

חניכיים נפוחות הן תופעה שכיחה יחסית, שיכולה להיגרם ממגוון גורמים. ברוב המקרים, נפיחות בחניכיים היא סימן לדלקת חניכיים, מצב שבו החניכיים נדלקות כתוצאה מהצטברות של

בדיקת רופא
וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)


ליאת כהן
הגעתי למרפאת שיניים בפתח תקווה, מתוסכלת ממצבי וחוששת מהבאות… שם קיבל אותי ד"ר בוחניק בחיוך מאיר ובסבלנות. תוך מספר דקות הוא פתר לי את הבעיה שהציקה לי כ"כ והחזיר לי את החיוך לפנים – פשוטו כמשמעו :) תודה לצוות הנפלא ולד"ר בוחניק על הטיפול.שרית אברג'ל
רוצה להודות על הטיפול המעולה אותו קיבלתי במרפאתכם בפתח תקווה. נשברה לי שן באמצע היום, קיבלה אותי שולי מנהלת המרפאה ללא תיאום מראש הרגיעה אותי ונתנה לי להבין כי אני בידיים טובות. על אף החשש הגדול מרופא שיניים טיפלה בי ד”ר גל בעדינות ובסבלנות. השהות במרפאה היפה היה נעים וטוב ועל כך תודה הן לשולי והן לד״ר גל הנהדרות.עידן פאניאן
הייתי מטופל בסניף אשדוד ורציתי להוקיר תודה רבה מכל הלב לד"ר ג'ודית שנתנה לי שירות אדיב ומקצועי והובילה אותי משיניים עקומות לשיניים ישרות ואסתטיות. ובסכותה אני קם כל בוקר בהרגשה מדהימה
ותיקים ונהנים מועדון צרכנות לאזרחים ותיקים
הפניקס
דויד שילד ביטוח רפואי בין לאומי
מנורה מבטחים
קבוצת מגדל
הראל
חבר זה הכל בשבילך

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

מתוך הבלוג שלנו

רופא שיניים לילדים

בריאות השיניים של ילדים היא חשובה ביותר. שיניים בריאות הן חיוניות לתפקוד תקין של מערכת העיכול, הדיבור והאכילה. בנוסף, שיניים בריאות תורמות לביטחון העצמי של

קרא עוד »

מרפאת שיניים באשקלון

אשקלון היא עיר חוף גדולה בישראל, עם אוכלוסייה של למעלה מ-150,000 תושבים. העיר מציעה מגוון רחב של שירותים, כולל מרפאות שיניים. אחת המרפאות הפופולריות באשקלון

קרא עוד »

רופאי שיניים באשקלון

אשקלון היא עיר גדולה הממוקמת בדרום הארץ, עם אוכלוסייה של כ-200,000 תושבים. כמו בכל עיר גדולה, גם באשקלון ישנם מגוון רופאי שיניים המציעים מגוון שירותי

קרא עוד »

רופא שיניים חירום

כאב שיניים הוא אחד הכאבים החזקים ביותר שאדם יכול לחוות. כאב זה יכול להופיע פתאום, ללא אזהרה מוקדמת, ולהיות בלתי נסבל. במקרים מסוימים, כאב שיניים

קרא עוד »

איך להקל על כאבי שיניים

כאבי שיניים הם אחד הבעיות הרפואיות הנפוצות ביותר בעולם. הם יכולים להיות מופעלים על ידי מגוון גורמים, כולל עששת, מחלת חניכיים, פציעה ועוד. כאבי שיניים

קרא עוד »
WhatsApp

בדיקת רופא וצילומים חינם!

מלאו את הפרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

small_c_popup.png

לא שווה לעזוב מבלי לקבל את ההטבה הזאת

בדיקת רופא, צילומי נשך וצילום פנורמי - חינם.

השאירו פרטים ונחזור אליכם

חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)

דילוג לתוכן